Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.KARDİYOVASKÜLER CERRAHİ STAJI-Güz Dönemi0+40-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Korhan ERKANLI, Prof.Dr. Ahmet ŞAŞMAZEL
Dersin AmacıKalp cerrahisinde yapılan ameliyatları görmeleri ve kullanılan cerrahi teknikleri öğrenmeleri. Ayrıca ameliyatlarda kullanılan kalp- akciğer makineleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler,Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene,Hasta hazırlama ve değerlendirme,Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları,Periferik vasküler hastalıklar, Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık,Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi,Kapak hastalıkları,Kapak tamiri ve protez kapaklar,Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları,Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi,Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm,Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1,Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler,Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kalp ve damar cerrahisi ile ilgili spesifik konular hakkında becerilerinin arttırır.10, 11, 16, 6, 9D, E, F, G
Kalp hastalıkların temel semptomlarından (göğüs ağrısı, nefes darlığı, çarpıntı, bayılma) yola çıkarak anamnez, fizik muayene, EKG ve Telekardiyografi gibi yöntemleri kullanarak ayırıcı tanıya yönelebilirler.16, 9D, E
Stabil iskemik kalp hastalığının medikal tedavisini, takip sürecini ve revaskülarizasyonun ne zaman gerektiğini bilirler.16, 9D, E
Telekardiyografide kardiyovasküler sisteme ait temel bulguları (orta hat değerlendirmesi ve akciğer konjesyonu bulguları) tanırlar.16, 9D, E
Kardiyovasküler cerrahi için temel kardiyovasküler anatomiyi bilirler.16, 6, 9D, E
Koroner arter by-pass greftleme, kapak hastalıkları ve sık gözlenen konjenital kalp hastalıklarının düzeltilmesi ile ilgili endikasyonları bilirler.16, 9D, E
Kardiyovasküler cerrahide ameliyat öncesi değerlendirme ve cerrahi yöntemler hakkında fikir sahibidirler. Erken post-operatif dönemde sık gözlenen istenmeyen olayları tanırlar.16, 9D, E
Derin ven trombozu ve pulmoner emboliden şüphelenip ne zaman temel tetkikleri isteyeceklerini bilirler. Pulmoner embolizmde yüksek riskli hastayı, düşük riskliden ayırabilirler. Kimlere DVT profilaksisi yapılması gerektiğini bilirler.16, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik verileryok
2Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayeneyok
3Hasta hazırlama ve değerlendirmeyok
4Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımlarıyok
5Periferik vasküler hastalıklaryok
6 Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlıkyok
7Koroner arter hastalığında cerrahi tedaviyok
8Kapak hastalıklarıyok
9Kapak tamiri ve protez kapaklaryok
10Aort diseksiyonu ve aort anevrizmalarıyok
11Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisiyok
12Derin ven trombozu ve pulmoner embolizmyok
13Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1yok
14Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörleryok
15Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleriyok
Kaynak
İlgili kaynaklar ve ders notları.
Hasta başı bilgilendirme, ameliyathanede Prof. Dr. Halil Türkoğlu ve diğer öğretim üyelerinin anlatımları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14040
Rehberli Problem Çözme1000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı10220
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.KARDİYOVASKÜLER CERRAHİ STAJI-Güz Dönemi0+40-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersi VerenlerProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Halil TÜRKOĞLU, Prof.Dr. Korhan ERKANLI, Prof.Dr. Ahmet ŞAŞMAZEL
Dersin AmacıKalp cerrahisinde yapılan ameliyatları görmeleri ve kullanılan cerrahi teknikleri öğrenmeleri. Ayrıca ameliyatlarda kullanılan kalp- akciğer makineleri hakkında bilgi sahibi olmaları amaçlanmıştır.
Dersin İçeriğiBu ders; Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik veriler,Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene,Hasta hazırlama ve değerlendirme,Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımları,Periferik vasküler hastalıklar, Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlık,Koroner arter hastalığında cerrahi tedavi,Kapak hastalıkları,Kapak tamiri ve protez kapaklar,Aort diseksiyonu ve aort anevrizmaları,Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisi,Derin ven trombozu ve pulmoner embolizm,Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1,Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörler,Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kalp ve damar cerrahisi ile ilgili spesifik konular hakkında becerilerinin arttırır.10, 11, 16, 6, 9D, E, F, G
Kalp hastalıkların temel semptomlarından (göğüs ağrısı, nefes darlığı, çarpıntı, bayılma) yola çıkarak anamnez, fizik muayene, EKG ve Telekardiyografi gibi yöntemleri kullanarak ayırıcı tanıya yönelebilirler.16, 9D, E
Stabil iskemik kalp hastalığının medikal tedavisini, takip sürecini ve revaskülarizasyonun ne zaman gerektiğini bilirler.16, 9D, E
Telekardiyografide kardiyovasküler sisteme ait temel bulguları (orta hat değerlendirmesi ve akciğer konjesyonu bulguları) tanırlar.16, 9D, E
Kardiyovasküler cerrahi için temel kardiyovasküler anatomiyi bilirler.16, 6, 9D, E
Koroner arter by-pass greftleme, kapak hastalıkları ve sık gözlenen konjenital kalp hastalıklarının düzeltilmesi ile ilgili endikasyonları bilirler.16, 9D, E
Kardiyovasküler cerrahide ameliyat öncesi değerlendirme ve cerrahi yöntemler hakkında fikir sahibidirler. Erken post-operatif dönemde sık gözlenen istenmeyen olayları tanırlar.16, 9D, E
Derin ven trombozu ve pulmoner emboliden şüphelenip ne zaman temel tetkikleri isteyeceklerini bilirler. Pulmoner embolizmde yüksek riskli hastayı, düşük riskliden ayırabilirler. Kimlere DVT profilaksisi yapılması gerektiğini bilirler.16, 9D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kardiyovasküler sistem hastalıklarına giriş ve epidemiyolojik verileryok
2Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayeneyok
3Hasta hazırlama ve değerlendirmeyok
4Stabil iskemik kalp hastalığı tanı ve tedavi yaklaşımlarıyok
5Periferik vasküler hastalıklaryok
6 Kardiyovasküler cerrahi öncesi risk değerlendirmesi ve preoperatif hazırlıkyok
7Koroner arter hastalığında cerrahi tedaviyok
8Kapak hastalıklarıyok
9Kapak tamiri ve protez kapaklaryok
10Aort diseksiyonu ve aort anevrizmalarıyok
11Kronik venöz yetersizlik ve varis cerrahisiyok
12Derin ven trombozu ve pulmoner embolizmyok
13Konjenital kalp hastalıklarında cerrahi tedavi -1yok
14Perikard hastalıkları ve kardiyak tümörleryok
15Yapısal kalp hastalıklarında perkütan tedavi seçenekleriyok
Kaynak
İlgili kaynaklar ve ders notları.
Hasta başı bilgilendirme, ameliyathanede Prof. Dr. Halil Türkoğlu ve diğer öğretim üyelerinin anlatımları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07