Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEGRATİF TIP BİLİMLERİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi32+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeleneksel ve integratif tıp tanımını, farklı kültürlerdeki durumunu, bu bağlamda bütüncül sağlık yaklaşımı gibi ilgili temel kavramları bildirmek; ilgili yasal ve etik mevzular ile dünya sağlık örgütünün bu konudaki stratejilerinden haberdar etmek ve bu konuda kanıt temelli bakış açısı kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel ve İntegratif Tıp Tanımı ve Temel Kavramlar,Farklı Kültürlerde Geleneksel Tıp,Geleneksel Tıp ve Makrokozmos-Mikrokozmos,Geleneksel Tıp ve İnsan,Geleneksel Tıp ve Beden Sağlığı,Geleneksel Tıp ve Zihin Sağlığı,Geleneksel Tıp ve Maneviyat,Ara sınav,Geleneksel Tıp ve Nefes,Geleneksel Tıp ve Beslenme,Geleneksel ve İntegratif Tıpta Tanı Yöntemleri,Geleneksel ve İntegratif Tıpta Yasal Mevzular,Geleneksel ve İntegratif Tıpta Etik Mevzular,Dünya Sağlık Örgütünün Geleneksel Tıp Stratejisi,Geleneksel ve İntegratif Tıpta Kanıt Temelli Yaklaşım ve Bilimsel Yayınlar,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geleneksel ve integratif tıp tanımı ve temel kavramlarını, farklı kültürlerdeki durumunu ve tanı yöntemlerini bilir. 10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıp açısından; makrokozmos-mikrokozmos, insan, beden ve zihin sağlığı, maneviyat, nefes, beslenme kavramlarını açıklar.10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Geleneksel ve integratif tıp alanında etik ve yasal mevzuatın ve Dünya Sağlık Örgütünün geleneksel tıp stratejisinin farkında olur.10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Geleneksel ve integratif tıbba kanıt temelli yaklaşımı kavrar.10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Bilimsel yayınlar ve etkinliklerden haberdar olur.10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel ve İntegratif Tıp Tanımı ve Temel Kavramlarİlgili kaynağın okunması.
2Farklı Kültürlerde Geleneksel Tıpİlgili kaynağın okunması.
3Geleneksel Tıp ve Makrokozmos-Mikrokozmosİlgili kaynağın okunması.
4Geleneksel Tıp ve İnsanİlgili kaynağın okunması.
5Geleneksel Tıp ve Beden Sağlığıİlgili kaynağın okunması.
6Geleneksel Tıp ve Zihin Sağlığıİlgili kaynağın okunması.
7Geleneksel Tıp ve Maneviyatİlgili kaynağın okunması.
8Ara sınav
9Geleneksel Tıp ve Nefesİlgili kaynağın okunması.
10Geleneksel Tıp ve Beslenmeİlgili kaynağın okunması.
11Geleneksel ve İntegratif Tıpta Tanı Yöntemleriİlgili kaynağın okunması.
12Geleneksel ve İntegratif Tıpta Yasal Mevzularİlgili kaynağın okunması.
13Geleneksel ve İntegratif Tıpta Etik Mevzularİlgili kaynağın okunması.
14Dünya Sağlık Örgütünün Geleneksel Tıp Stratejisiİlgili kaynağın okunması.
15Geleneksel ve İntegratif Tıpta Kanıt Temelli Yaklaşım ve Bilimsel Yayınlarİlgili kaynağın okunması.
16Genel sınav
Kaynak
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15460
Rehberli Problem Çözme224
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı122
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)68
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(68/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
İNTEGRATİF TIP BİLİMLERİNE GİRİŞ-Bahar Dönemi32+0-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıGeleneksel ve integratif tıp tanımını, farklı kültürlerdeki durumunu, bu bağlamda bütüncül sağlık yaklaşımı gibi ilgili temel kavramları bildirmek; ilgili yasal ve etik mevzular ile dünya sağlık örgütünün bu konudaki stratejilerinden haberdar etmek ve bu konuda kanıt temelli bakış açısı kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Geleneksel ve İntegratif Tıp Tanımı ve Temel Kavramlar,Farklı Kültürlerde Geleneksel Tıp,Geleneksel Tıp ve Makrokozmos-Mikrokozmos,Geleneksel Tıp ve İnsan,Geleneksel Tıp ve Beden Sağlığı,Geleneksel Tıp ve Zihin Sağlığı,Geleneksel Tıp ve Maneviyat,Ara sınav,Geleneksel Tıp ve Nefes,Geleneksel Tıp ve Beslenme,Geleneksel ve İntegratif Tıpta Tanı Yöntemleri,Geleneksel ve İntegratif Tıpta Yasal Mevzular,Geleneksel ve İntegratif Tıpta Etik Mevzular,Dünya Sağlık Örgütünün Geleneksel Tıp Stratejisi,Geleneksel ve İntegratif Tıpta Kanıt Temelli Yaklaşım ve Bilimsel Yayınlar,Genel sınav; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Geleneksel ve integratif tıp tanımı ve temel kavramlarını, farklı kültürlerdeki durumunu ve tanı yöntemlerini bilir. 10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Geleneksel tıp açısından; makrokozmos-mikrokozmos, insan, beden ve zihin sağlığı, maneviyat, nefes, beslenme kavramlarını açıklar.10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Geleneksel ve integratif tıp alanında etik ve yasal mevzuatın ve Dünya Sağlık Örgütünün geleneksel tıp stratejisinin farkında olur.10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Geleneksel ve integratif tıbba kanıt temelli yaklaşımı kavrar.10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Bilimsel yayınlar ve etkinliklerden haberdar olur.10, 16, 19, 2, 37, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Geleneksel ve İntegratif Tıp Tanımı ve Temel Kavramlarİlgili kaynağın okunması.
2Farklı Kültürlerde Geleneksel Tıpİlgili kaynağın okunması.
3Geleneksel Tıp ve Makrokozmos-Mikrokozmosİlgili kaynağın okunması.
4Geleneksel Tıp ve İnsanİlgili kaynağın okunması.
5Geleneksel Tıp ve Beden Sağlığıİlgili kaynağın okunması.
6Geleneksel Tıp ve Zihin Sağlığıİlgili kaynağın okunması.
7Geleneksel Tıp ve Maneviyatİlgili kaynağın okunması.
8Ara sınav
9Geleneksel Tıp ve Nefesİlgili kaynağın okunması.
10Geleneksel Tıp ve Beslenmeİlgili kaynağın okunması.
11Geleneksel ve İntegratif Tıpta Tanı Yöntemleriİlgili kaynağın okunması.
12Geleneksel ve İntegratif Tıpta Yasal Mevzularİlgili kaynağın okunması.
13Geleneksel ve İntegratif Tıpta Etik Mevzularİlgili kaynağın okunması.
14Dünya Sağlık Örgütünün Geleneksel Tıp Stratejisiİlgili kaynağın okunması.
15Geleneksel ve İntegratif Tıpta Kanıt Temelli Yaklaşım ve Bilimsel Yayınlarİlgili kaynağın okunması.
16Genel sınav
Kaynak
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07