Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ İNGİLİZCE I-Senelik64+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Semih PALA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi Meslek İngilizce’nin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; ORGANLARIMIZ ve ORGAN SİSTEMLERİ,ÖRTÜ SİSTEMİ ve ÖRTÜ SİSTEMİ HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI,İSKELET SİSTEMİ ve İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,KAS SİSTEMİ ve KAS HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,SİNDİRİM SİSTEMİ ve SİNDİRİM SİSTEMİ HASTALIKLARI,SOLUNUM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,SİNİR SİSTEMİ ve HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI,ENDOKRİN SİSTEM ve HASTALIKLARI,DOLAŞIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,BOŞALTIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,ÜREME SİSTEMİ (ERKEK&DİŞİ) ve HASTALIKLARI,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,LENF SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,İNSAN BEYNİ,YÜREK,KULAK ve GÖZ,AARSKOG SENDROMU- KAS SİSTEMİ ELEMENTLERİ - KASLAR,KARIN ABSESİ - KARIN SESLERİ– ENZİMLER- KARACİĞERİN ROLÜ,ASTIM - HİPOTİROİD ve NEDEN OLDUĞU ZARAR - ARTRİT NEDİR - ÇEVRESEL SİNİR SİSTEMİ - HİPOTİRODİSM,ATRİYAL FİBRİLASYON - LENF SİSTEMİ - ALERJİLER - OTONOM SİNİR SİSTEMİ,ATOPİK DERMATİT - YUMRUKTAN BÜYÜK DEĞİL - KAN ve VÜCÜT - YÜREK,LÖSEMİ - ÖZEL DİL BÖGLELERİ - ALZHEIMER - ÇİĞNEME,BUNAMA - SİNÜSLERİN TIKANMASI - ANTİKORLAR- SİNÜZİT,KURU GÖZ SENDROMU - GÖRSEL AGNOSİA - AĞIZ,BİPOLAR BOZUKLUK - PARASEMPATİK SİNİR SİSTEMİ - ANTİOKSİDAN TANIMI - TRAİK BAĞLANTI,SOĞUK ALGINLIĞINDAN DAHA CİDDİ BİR HASTALIK -FİBROMİYALİ - KARIN BOŞLUĞU,EPİLEPSİ - KAN -ENDOKRİN VE EKZORKİN BEZLER - VÜCUDUN ULAŞIM VASITASI,EN BÜYÜK LENF ORGANI - AŞILAR - AŞILANMALAR - DALAK,SOĞUK ALDINLIĞI - GRİP - BİYOPSİ - İMGELERİN ELEKTRİK SİNYALİ YOLCULUĞU,ASİDOZ - ALKALOZİS - ASİD BAZ DENGESİ - DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ - VÜCUDU DESTEKLEYEN ÇERÇEVE - BÜTÜN İÇİN BİRLİKTE ÇALIŞMA,AKUT BRONŞİT - ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI - YORGUNLUK HİSSİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade edebilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizce kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verebilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin anlayabilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapabilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip edebilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapabilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazabilecektir.11, 16, 6, 9A, D, E
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
3.3. İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ORGANLARIMIZ ve ORGAN SİSTEMLERİ
2ÖRTÜ SİSTEMİ ve ÖRTÜ SİSTEMİ HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI
3İSKELET SİSTEMİ ve İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI
4KAS SİSTEMİ ve KAS HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI
5SİNDİRİM SİSTEMİ ve SİNDİRİM SİSTEMİ HASTALIKLARI
6SOLUNUM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI
7SİNİR SİSTEMİ ve HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI
8ENDOKRİN SİSTEM ve HASTALIKLARI
9DOLAŞIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI
10BOŞALTIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI
11ÜREME SİSTEMİ (ERKEK&DİŞİ) ve HASTALIKLARI
12BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ve HASTALIKLARI
13LENF SİSTEMİ ve HASTALIKLARI
14İNSAN BEYNİ
15YÜREK
16KULAK ve GÖZ
17AARSKOG SENDROMU- KAS SİSTEMİ ELEMENTLERİ - KASLAR
18KARIN ABSESİ - KARIN SESLERİ– ENZİMLER- KARACİĞERİN ROLÜ
19ASTIM - HİPOTİROİD ve NEDEN OLDUĞU ZARAR - ARTRİT NEDİR - ÇEVRESEL SİNİR SİSTEMİ - HİPOTİRODİSM
20ATRİYAL FİBRİLASYON - LENF SİSTEMİ - ALERJİLER - OTONOM SİNİR SİSTEMİ
21ATOPİK DERMATİT - YUMRUKTAN BÜYÜK DEĞİL - KAN ve VÜCÜT - YÜREK
22LÖSEMİ - ÖZEL DİL BÖGLELERİ - ALZHEIMER - ÇİĞNEME
23BUNAMA - SİNÜSLERİN TIKANMASI - ANTİKORLAR- SİNÜZİT
24KURU GÖZ SENDROMU - GÖRSEL AGNOSİA - AĞIZ
25BİPOLAR BOZUKLUK - PARASEMPATİK SİNİR SİSTEMİ - ANTİOKSİDAN TANIMI - TRAİK BAĞLANTI
26SOĞUK ALGINLIĞINDAN DAHA CİDDİ BİR HASTALIK -FİBROMİYALİ - KARIN BOŞLUĞU
27EPİLEPSİ - KAN -ENDOKRİN VE EKZORKİN BEZLER - VÜCUDUN ULAŞIM VASITASI
28EN BÜYÜK LENF ORGANI - AŞILAR - AŞILANMALAR - DALAK
29SOĞUK ALDINLIĞI - GRİP - BİYOPSİ - İMGELERİN ELEKTRİK SİNYALİ YOLCULUĞU
30ASİDOZ - ALKALOZİS - ASİD BAZ DENGESİ - DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
31BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ - VÜCUDU DESTEKLEYEN ÇERÇEVE - BÜTÜN İÇİN BİRLİKTE ÇALIŞMA
32AKUT BRONŞİT - ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI - YORGUNLUK HİSSİ
Kaynak
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve Internet kaynakları
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati32264
Rehberli Problem Çözme010
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı21122
Genel Sınav ve Hazırlığı12222
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)108
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(108/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ İNGİLİZCE I-Senelik64+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Semih PALA
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi Meslek İngilizce’nin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; ORGANLARIMIZ ve ORGAN SİSTEMLERİ,ÖRTÜ SİSTEMİ ve ÖRTÜ SİSTEMİ HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI,İSKELET SİSTEMİ ve İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,KAS SİSTEMİ ve KAS HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,SİNDİRİM SİSTEMİ ve SİNDİRİM SİSTEMİ HASTALIKLARI,SOLUNUM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,SİNİR SİSTEMİ ve HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI,ENDOKRİN SİSTEM ve HASTALIKLARI,DOLAŞIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,BOŞALTIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI,ÜREME SİSTEMİ (ERKEK&DİŞİ) ve HASTALIKLARI,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,LENF SİSTEMİ ve HASTALIKLARI,İNSAN BEYNİ,YÜREK,KULAK ve GÖZ,AARSKOG SENDROMU- KAS SİSTEMİ ELEMENTLERİ - KASLAR,KARIN ABSESİ - KARIN SESLERİ– ENZİMLER- KARACİĞERİN ROLÜ,ASTIM - HİPOTİROİD ve NEDEN OLDUĞU ZARAR - ARTRİT NEDİR - ÇEVRESEL SİNİR SİSTEMİ - HİPOTİRODİSM,ATRİYAL FİBRİLASYON - LENF SİSTEMİ - ALERJİLER - OTONOM SİNİR SİSTEMİ,ATOPİK DERMATİT - YUMRUKTAN BÜYÜK DEĞİL - KAN ve VÜCÜT - YÜREK,LÖSEMİ - ÖZEL DİL BÖGLELERİ - ALZHEIMER - ÇİĞNEME,BUNAMA - SİNÜSLERİN TIKANMASI - ANTİKORLAR- SİNÜZİT,KURU GÖZ SENDROMU - GÖRSEL AGNOSİA - AĞIZ,BİPOLAR BOZUKLUK - PARASEMPATİK SİNİR SİSTEMİ - ANTİOKSİDAN TANIMI - TRAİK BAĞLANTI,SOĞUK ALGINLIĞINDAN DAHA CİDDİ BİR HASTALIK -FİBROMİYALİ - KARIN BOŞLUĞU,EPİLEPSİ - KAN -ENDOKRİN VE EKZORKİN BEZLER - VÜCUDUN ULAŞIM VASITASI,EN BÜYÜK LENF ORGANI - AŞILAR - AŞILANMALAR - DALAK,SOĞUK ALDINLIĞI - GRİP - BİYOPSİ - İMGELERİN ELEKTRİK SİNYALİ YOLCULUĞU,ASİDOZ - ALKALOZİS - ASİD BAZ DENGESİ - DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU,BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ - VÜCUDU DESTEKLEYEN ÇERÇEVE - BÜTÜN İÇİN BİRLİKTE ÇALIŞMA,AKUT BRONŞİT - ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI - YORGUNLUK HİSSİ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade edebilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizce kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verebilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin anlayabilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapabilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip edebilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapabilecek.10, 16, 6, 9A, D, E
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazabilecektir.11, 16, 6, 9A, D, E
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
3.3. İngilizce’yi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ORGANLARIMIZ ve ORGAN SİSTEMLERİ
2ÖRTÜ SİSTEMİ ve ÖRTÜ SİSTEMİ HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI
3İSKELET SİSTEMİ ve İSKELET SİSTEMİ HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI
4KAS SİSTEMİ ve KAS HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI
5SİNDİRİM SİSTEMİ ve SİNDİRİM SİSTEMİ HASTALIKLARI
6SOLUNUM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI
7SİNİR SİSTEMİ ve HASTALIKLARI VE BOZUKLUKLARI
8ENDOKRİN SİSTEM ve HASTALIKLARI
9DOLAŞIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI
10BOŞALTIM SİSTEMİ ve HASTALIKLARI ve BOZUKLUKLARI
11ÜREME SİSTEMİ (ERKEK&DİŞİ) ve HASTALIKLARI
12BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ ve HASTALIKLARI
13LENF SİSTEMİ ve HASTALIKLARI
14İNSAN BEYNİ
15YÜREK
16KULAK ve GÖZ
17AARSKOG SENDROMU- KAS SİSTEMİ ELEMENTLERİ - KASLAR
18KARIN ABSESİ - KARIN SESLERİ– ENZİMLER- KARACİĞERİN ROLÜ
19ASTIM - HİPOTİROİD ve NEDEN OLDUĞU ZARAR - ARTRİT NEDİR - ÇEVRESEL SİNİR SİSTEMİ - HİPOTİRODİSM
20ATRİYAL FİBRİLASYON - LENF SİSTEMİ - ALERJİLER - OTONOM SİNİR SİSTEMİ
21ATOPİK DERMATİT - YUMRUKTAN BÜYÜK DEĞİL - KAN ve VÜCÜT - YÜREK
22LÖSEMİ - ÖZEL DİL BÖGLELERİ - ALZHEIMER - ÇİĞNEME
23BUNAMA - SİNÜSLERİN TIKANMASI - ANTİKORLAR- SİNÜZİT
24KURU GÖZ SENDROMU - GÖRSEL AGNOSİA - AĞIZ
25BİPOLAR BOZUKLUK - PARASEMPATİK SİNİR SİSTEMİ - ANTİOKSİDAN TANIMI - TRAİK BAĞLANTI
26SOĞUK ALGINLIĞINDAN DAHA CİDDİ BİR HASTALIK -FİBROMİYALİ - KARIN BOŞLUĞU
27EPİLEPSİ - KAN -ENDOKRİN VE EKZORKİN BEZLER - VÜCUDUN ULAŞIM VASITASI
28EN BÜYÜK LENF ORGANI - AŞILAR - AŞILANMALAR - DALAK
29SOĞUK ALDINLIĞI - GRİP - BİYOPSİ - İMGELERİN ELEKTRİK SİNYALİ YOLCULUĞU
30ASİDOZ - ALKALOZİS - ASİD BAZ DENGESİ - DİKKAT EKSİKLİĞİ ve HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
31BAĞIŞIKLIK SİSTEMİ - VÜCUDU DESTEKLEYEN ÇERÇEVE - BÜTÜN İÇİN BİRLİKTE ÇALIŞMA
32AKUT BRONŞİT - ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI - YORGUNLUK HİSSİ
Kaynak
Öğretim elemanının derlediği materyaller ve Internet kaynakları
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07