Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KALP-DAMAR VE SOLUNUM SİSTEMİ -Güz Dönemi143+40-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurulun amacı hekim adaylarına kalp-damar ve solunum sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda konularında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; BİOFİZİK: kalp kas hücreleri yapısı ve fonksiyonları, analyz metodları anlamları (EEG, MRI, PET vs),FİZYOPATOLOJİ: aritmiler, kalp yetmezliği, kapak kalp hastalığı, coroner arter hastalığı, ateroskleroz, perikardiyal hastalığı, hipertensiyon vs, vaka tartışması,HİSTOLOJİ VE EMBRYOLOJİ: dolaşım sistemi gelişimi, kan hücreleri, hematopoez, lenfoid sistem,TIBBİ MİKROBİYOLOJİ: doğal ve adaptif immün sistemi, T ve B hücreleri gelişimi ve fonksyonları, immün tolerans ve otoimmün hastalığı, organ transplantasyon, kanser immünoloji, immün yetmezliği,ANATOMİ: kardiyovasküler sistem giriş, perikardiyum, kalp, klinik, fetal dolaşım, arcus aortae, aorta thoracica, mediastinum,FİZOLOJİ: kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi,BİYOKİMYA: kan glukoz düzenleme mekanizmaları, çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanisması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kalp-damar ve solunum sistemlerini oluşturan hücre ve dokular ve bunların mikroskobik anatomik yapıları ve işlevleri ile ilişkisi, embriyonik gelişimi ile hastalıklar arasında bağlantısı, embriyonik ve fetal yaşam sürecinin belirli aşamalarında meydana gelen yapı ve işlev değişimleri konusunda bilgi sahibi olur.16, 17, 6, 9A
Kalp-damar ve solunum sistemlerinde fizyolojik mekanizmaların nasıl bozulduğu ve patolojik değişimlerin nasıl ortaya çıktığı konusunda bilgi sahibi olur.16, 9
Kalp-damar ve solunum sistemlerinin fizyolojik mekanizmaları, hücre ve dokuların sistemik organizasyonu ve diğer sistemlerle ilişkisi konusunda bilgi sahibi olur.16, 17, 9
Kalp-damar ve solunum sistemlerini oluşturan yapılar, oluşumlar ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olur.16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1BİOFİZİK: kalp kas hücreleri yapısı ve fonksiyonları, analyz metodları anlamları (EEG, MRI, PET vs)
2FİZYOPATOLOJİ: aritmiler, kalp yetmezliği, kapak kalp hastalığı, coroner arter hastalığı, ateroskleroz, perikardiyal hastalığı, hipertensiyon vs, vaka tartışması
3HİSTOLOJİ VE EMBRYOLOJİ: dolaşım sistemi gelişimi, kan hücreleri, hematopoez, lenfoid sistem
4TIBBİ MİKROBİYOLOJİ: doğal ve adaptif immün sistemi, T ve B hücreleri gelişimi ve fonksyonları, immün tolerans ve otoimmün hastalığı, organ transplantasyon, kanser immünoloji, immün yetmezliği
5ANATOMİ: kardiyovasküler sistem giriş, perikardiyum, kalp, klinik, fetal dolaşım, arcus aortae, aorta thoracica, mediastinum
6FİZOLOJİ: kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi
7BİYOKİMYA: kan glukoz düzenleme mekanizmaları, çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanisması
Kaynak
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008
Ders notları, sunumlar, Coursera, EdX, Khan Academy online açık dersleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati3010300
Rehberli Problem Çözme10770
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı5210
Genel Sınav ve Hazırlığı10220
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)408
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(408/30)14
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KALP-DAMAR VE SOLUNUM SİSTEMİ -Güz Dönemi143+40-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu kurulun amacı hekim adaylarına kalp-damar ve solunum sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda konularında bilgi kazandırmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; BİOFİZİK: kalp kas hücreleri yapısı ve fonksiyonları, analyz metodları anlamları (EEG, MRI, PET vs),FİZYOPATOLOJİ: aritmiler, kalp yetmezliği, kapak kalp hastalığı, coroner arter hastalığı, ateroskleroz, perikardiyal hastalığı, hipertensiyon vs, vaka tartışması,HİSTOLOJİ VE EMBRYOLOJİ: dolaşım sistemi gelişimi, kan hücreleri, hematopoez, lenfoid sistem,TIBBİ MİKROBİYOLOJİ: doğal ve adaptif immün sistemi, T ve B hücreleri gelişimi ve fonksyonları, immün tolerans ve otoimmün hastalığı, organ transplantasyon, kanser immünoloji, immün yetmezliği,ANATOMİ: kardiyovasküler sistem giriş, perikardiyum, kalp, klinik, fetal dolaşım, arcus aortae, aorta thoracica, mediastinum,FİZOLOJİ: kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi,BİYOKİMYA: kan glukoz düzenleme mekanizmaları, çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanisması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kalp-damar ve solunum sistemlerini oluşturan hücre ve dokular ve bunların mikroskobik anatomik yapıları ve işlevleri ile ilişkisi, embriyonik gelişimi ile hastalıklar arasında bağlantısı, embriyonik ve fetal yaşam sürecinin belirli aşamalarında meydana gelen yapı ve işlev değişimleri konusunda bilgi sahibi olur.16, 17, 6, 9A
Kalp-damar ve solunum sistemlerinde fizyolojik mekanizmaların nasıl bozulduğu ve patolojik değişimlerin nasıl ortaya çıktığı konusunda bilgi sahibi olur.16, 9
Kalp-damar ve solunum sistemlerinin fizyolojik mekanizmaları, hücre ve dokuların sistemik organizasyonu ve diğer sistemlerle ilişkisi konusunda bilgi sahibi olur.16, 17, 9
Kalp-damar ve solunum sistemlerini oluşturan yapılar, oluşumlar ve işlevleri hakkında bilgi sahibi olur.16, 6, 9
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1BİOFİZİK: kalp kas hücreleri yapısı ve fonksiyonları, analyz metodları anlamları (EEG, MRI, PET vs)
2FİZYOPATOLOJİ: aritmiler, kalp yetmezliği, kapak kalp hastalığı, coroner arter hastalığı, ateroskleroz, perikardiyal hastalığı, hipertensiyon vs, vaka tartışması
3HİSTOLOJİ VE EMBRYOLOJİ: dolaşım sistemi gelişimi, kan hücreleri, hematopoez, lenfoid sistem
4TIBBİ MİKROBİYOLOJİ: doğal ve adaptif immün sistemi, T ve B hücreleri gelişimi ve fonksyonları, immün tolerans ve otoimmün hastalığı, organ transplantasyon, kanser immünoloji, immün yetmezliği
5ANATOMİ: kardiyovasküler sistem giriş, perikardiyum, kalp, klinik, fetal dolaşım, arcus aortae, aorta thoracica, mediastinum
6FİZOLOJİ: kan ve dolaşım sistemi fizyolojisi
7BİYOKİMYA: kan glukoz düzenleme mekanizmaları, çeşitli durumlarda görülen anemilerin biyokimyasal mekanisması
Kaynak
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008
Ders notları, sunumlar, Coursera, EdX, Khan Academy online açık dersleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07