Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOPATOLOJİ-Senelik44+0-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Zeyneb TUZCU, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinir sistemi, kalp-damar ve solunum sistemi, beslenme ve metabolizma, endokrin ve ürogenital sistem ile ilgili sık rastlanan hastalıkların sistemik ve hücresel seviyede oluşum mekanizmalarını multidisipliner bakış açısı ile bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Demans ve Alzheimer Hastalığı,Parkinsonizm ve Parkinson Hastalığı,Epilepsi,Motor Nöron Hastalığı,İnme ve Ataksi,Vaka Tartışması,Aritmiler,Kalp Yetmezliği ve Kapak Kalp Hastalığı,Koroner Arter Hastalığı ve Ateroskleroz,Perikardiyal Hastalık, Perikardiyal Efüzyon & Tamponad,Hipertansiyon, Şok, Akciğer Ödemi, Akciğer Embolisi,Obtrüktif Akciğer Hastalığı ve Restriktif Akciğer Hastalığı,Vaka Tartışması,Beslenme Bozuklukları ve Obezite,Karbonhidrat Metabolizma Bozuklukları,Protein Metabolizma Bozuklukları ve Lipid Metabolizma Bozuklukları,Vaka Tartışması,Hipotalamus ve Hipofiz Sorunları,Tiroid Sorunları ve Paratiroid Sorunları,Sürrenal Sorunları,Renal Sorunlar ve Ürolojik Sorunlar,Vaka Tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sistemi, kalp-damar ve solunum sistemi, beslenme ve metabolizma, endokrin ve ürogenital sistem ile ilgili sık rastlanan hastalıkların sistemik ve hücresel seviyede oluşum mekanizmaları hakkında multidisipliner bakış açısı ile bilgi sahibi olur.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Demans ve Alzheimer Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
2Parkinsonizm ve Parkinson Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
3Epilepsiİlgili kaynağın okunması.
4Motor Nöron Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
5İnme ve Ataksiİlgili kaynağın okunması.
6Vaka Tartışmasıİlgili kaynağın okunması.
7Aritmilerİlgili kaynağın okunması.
8Kalp Yetmezliği ve Kapak Kalp Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
9Koroner Arter Hastalığı ve Aterosklerozİlgili kaynağın okunması.
10Perikardiyal Hastalık, Perikardiyal Efüzyon & Tamponadİlgili kaynağın okunması.
11Hipertansiyon, Şok, Akciğer Ödemi, Akciğer Embolisiİlgili kaynağın okunması.
12Obtrüktif Akciğer Hastalığı ve Restriktif Akciğer Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
13Vaka Tartışmasıİlgili kaynağın okunması.
14Beslenme Bozuklukları ve Obeziteİlgili kaynağın okunması.
15Karbonhidrat Metabolizma Bozukluklarıİlgili kaynağın okunması.
16Protein Metabolizma Bozuklukları ve Lipid Metabolizma Bozukluklarıİlgili kaynağın okunması.
17Vaka Tartışmasıİlgili kaynağın okunması.
18Hipotalamus ve Hipofiz Sorunlarıİlgili kaynağın okunması.
19Tiroid Sorunları ve Paratiroid Sorunlarıİlgili kaynağın okunması.
20Sürrenal Sorunlarıİlgili kaynağın okunması.
21Renal Sorunlar ve Ürolojik Sorunlarİlgili kaynağın okunması.
22Vaka Tartışmasıİlgili kaynağın okunması.
Kaynak
1. Pathophysiology of Disease: An Introduction to Clinical Medicine, 8th Edition by Gary D. Hammer, Stephen J. McPhee 2. Pathophysiology: The Biologic Basis for Disease in Adults and Children, 8th Edition by Kathryn L. McCance, MS, PhD and Sue E. Huether, MS, PhD 3. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th Edition by John E. Hall, PhD

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati22244
Rehberli Problem Çözme22244
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı122
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)90
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(90/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZYOPATOLOJİ-Senelik44+0-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU
Dersi VerenlerDoç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU, Öğr.Gör.Dr. Zeyneb TUZCU, Prof.Dr. Zübeyir BAYRAKTAROĞLU
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSinir sistemi, kalp-damar ve solunum sistemi, beslenme ve metabolizma, endokrin ve ürogenital sistem ile ilgili sık rastlanan hastalıkların sistemik ve hücresel seviyede oluşum mekanizmalarını multidisipliner bakış açısı ile bilgi vermek.
Dersin İçeriğiBu ders; Demans ve Alzheimer Hastalığı,Parkinsonizm ve Parkinson Hastalığı,Epilepsi,Motor Nöron Hastalığı,İnme ve Ataksi,Vaka Tartışması,Aritmiler,Kalp Yetmezliği ve Kapak Kalp Hastalığı,Koroner Arter Hastalığı ve Ateroskleroz,Perikardiyal Hastalık, Perikardiyal Efüzyon & Tamponad,Hipertansiyon, Şok, Akciğer Ödemi, Akciğer Embolisi,Obtrüktif Akciğer Hastalığı ve Restriktif Akciğer Hastalığı,Vaka Tartışması,Beslenme Bozuklukları ve Obezite,Karbonhidrat Metabolizma Bozuklukları,Protein Metabolizma Bozuklukları ve Lipid Metabolizma Bozuklukları,Vaka Tartışması,Hipotalamus ve Hipofiz Sorunları,Tiroid Sorunları ve Paratiroid Sorunları,Sürrenal Sorunları,Renal Sorunlar ve Ürolojik Sorunlar,Vaka Tartışması; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sinir sistemi, kalp-damar ve solunum sistemi, beslenme ve metabolizma, endokrin ve ürogenital sistem ile ilgili sık rastlanan hastalıkların sistemik ve hücresel seviyede oluşum mekanizmaları hakkında multidisipliner bakış açısı ile bilgi sahibi olur.10, 13, 16, 19, 2, 37, 4, 5, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Demans ve Alzheimer Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
2Parkinsonizm ve Parkinson Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
3Epilepsiİlgili kaynağın okunması.
4Motor Nöron Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
5İnme ve Ataksiİlgili kaynağın okunması.
6Vaka Tartışmasıİlgili kaynağın okunması.
7Aritmilerİlgili kaynağın okunması.
8Kalp Yetmezliği ve Kapak Kalp Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
9Koroner Arter Hastalığı ve Aterosklerozİlgili kaynağın okunması.
10Perikardiyal Hastalık, Perikardiyal Efüzyon & Tamponadİlgili kaynağın okunması.
11Hipertansiyon, Şok, Akciğer Ödemi, Akciğer Embolisiİlgili kaynağın okunması.
12Obtrüktif Akciğer Hastalığı ve Restriktif Akciğer Hastalığıİlgili kaynağın okunması.
13Vaka Tartışmasıİlgili kaynağın okunması.
14Beslenme Bozuklukları ve Obeziteİlgili kaynağın okunması.
15Karbonhidrat Metabolizma Bozukluklarıİlgili kaynağın okunması.
16Protein Metabolizma Bozuklukları ve Lipid Metabolizma Bozukluklarıİlgili kaynağın okunması.
17Vaka Tartışmasıİlgili kaynağın okunması.
18Hipotalamus ve Hipofiz Sorunlarıİlgili kaynağın okunması.
19Tiroid Sorunları ve Paratiroid Sorunlarıİlgili kaynağın okunması.
20Sürrenal Sorunlarıİlgili kaynağın okunması.
21Renal Sorunlar ve Ürolojik Sorunlarİlgili kaynağın okunması.
22Vaka Tartışmasıİlgili kaynağın okunması.
Kaynak
1. Pathophysiology of Disease: An Introduction to Clinical Medicine, 8th Edition by Gary D. Hammer, Stephen J. McPhee 2. Pathophysiology: The Biologic Basis for Disease in Adults and Children, 8th Edition by Kathryn L. McCance, MS, PhD and Sue E. Huether, MS, PhD 3. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th Edition by John E. Hall, PhD

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07