Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 103+44 | - | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, gastrointestinal sistem ve endokrin ve ürogenital sistemin anatomisi hakkında bilgi vermek, pratik uygulamalar yapmak ve bu sistemler ile ilişkili temel radyolojik görüntüleme yöntemleri ve prensipleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medulla spinalis,Çıkan Yollar,İnen yollar,Medulla spinalis sendromları ve kesileri,Otonom sinir sistemi,MSS arterleri,Beyin sapı,Kranial sinirler I (5, 7),Kranial sinirler II (8-12),Cerebellum ve hücresel mimarisi,Bazal çekirdekler, beynin beyaz cevheri,Diencephalon ve hipofiz beziyle bağlantısı,Limbik sistem ve rhinencephalon ve N. olfactoriusHippocampus formasyonu, hafıza ve öğrenme,Beynin lobları, Cerebral cortex (uyku, zeka, kognisyon),Beyin Ventrikülleri, BOS,MSS zarları, Dural sinüsler,Beyin venöz dolaşımı ve sirkümventriküler organlar, Serebrovasküler hastalıklar,Göz ve (Kranial 2,3,4,6. sinirler),Görme yolları ve lezyonları,Kulak,Kulak ve kliniği,Radyolojik Anatomi,Kardiyovasküler sistem giriş,Perikardium ve kalp, Klinik, Fetal dolaşım,Arcus aortae, Aorta thoracica, Baş-boyun arter ve venleri & V. cava superior,Mediastinum, Azygos sistemi & V. cava inferior,Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler,Larynx, trachea,Akciğerler,Lenfatik sistem, glandula mammaria,Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri,Pharynx ve oesophagus, mide,Periton ve omentumlar, periton kompartmanları, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit,İnce bağırsak ve Kalın bağırsak,Rectum,Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları,Safra kesesi ve safra yolları, pankreas, dalak, portal sistem, porto-kaval anastomozlar,Abdomen arterleri ve venleri,Karın ön duvarı, karın ön duvarındaki plica ve fossa’lar, inguinal kanal, femoral kanal ve herniasyonları,Endokrin Sistem Anatomisi,Böbrek anatomisi,Üreter, Mesane ve üretra anatomisi,Erkek genital sistem anatomisi,Kadın genital sistem anatomisi,Pelvis ve perineum, Kontinans, İnkontinans, Organ Prolapsusları,Pelvis arterleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi ile ilgili merkezi yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, fonksiyon kayıplarını yorumlar. | 10, 17, 4, 9 | A |
Sinir sistemi ile ilgili periferik yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, fonksiyon kayıplarını yorumlar. | 13, 16, 17, 9 | A |
Kranial sinirleri bilir, foksiyonları yorumlar ve fizik muayenelerinde dikkat edilecek kuralları bilir. | 16, 17, 9 | A |
Otonom sinir sisteminin yapı ve fonksiyonlarını açıklar. | 16, 17, 9 | A |
Sinir sisteminin gelişimini açıklar, gelişimsel hastalıkların tanımlar. | 16, 17, 9 | D |
Beynin vaskuler yapılarını bilir ve serebrovasküler hastalıkların mekanizmasını yorumlar. | 16, 17, 9 | A |
Sinir hücrelerinin genel yapısını ve sinyal iletiminin nasıl gerçekleştiğini bilir, nöral hasar mekanizmalarını açıklar. | 16, 17, 9 | A |
Nörodejeneratif hastalıklarının fizyopatolojisini yorumlar. | 16, 17, 9 | A |
List the mechanisms of emergence of neuropsychological diseases. | 16, 17, 9 | A |
Kognitif ve bilişsel fonksiyonları yöneten merkezleri ve süreçleri sıralar. | 16, 17, 9 | A |
Vejetatif fonksiyonları yöneten merkezleri ve döngüleri tarif eder. | 10, 17, 9 | A |
Temel duyu organlarının yapı, anatomi ve histoloji ve çalışma prensipleri hakkında fikir sahibidir. | 16, 17, 9 | A |
Sinir sistemi araştırmalarında kullanılan teknikleri yorumlar. | 16, 17, 9 | A |
EEG, BT, MR gibi tanı teknolojilerini ve yeni sinir sistemi uyarı sistemleri çalışma prensiplerini yorumlar. | 16, 17, 9 | A |
İşitme ve görme mekanizmalarını açıklayabilir. | 16, 17, 9 | A |
Sinir hastalıklarının tanı kriterlerini sıralar. | 16, 17, 9 | A |
Sinir Sistemi hastalıklarının takibinde izlenmesi gereken temel prensipleri açıklar. | 16, 17, 9 | A |
Beceri-EEG ölçümü yapabilir | 16, 17, 9 | A |
İşitme ve görme testi yapabilir. | 10, 17, 9 | A |
Refleks muayenesi yapabilir. | 16, 17, 9 | A |
Sinir sistemi ve temel duyu organlarına ait preperat görüntülerini ayırt eder. | 16, 17, 9 | A |
Maket ve kadavra üzerinde sinir sistemi oluşumlarını gösterir. | 16, 17, 9 | A |
Tutum-Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanılmasının önemini kavrar. | 16, 17, 9 | A |
Sinir sistemi hastalıklarının erken teşhisinin önemini kavrar. | 16, 17, 9 | A |
Tanı testlerinin duyarlılık, seçicilik ve prediktif değerlerini hesaplar. | 16, 17, 9 | A |
Kadavraya ait örneklerle çalışırken gerekli sorumluluk ve saygı bilincinde olur. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medulla spinalis | |
2 | Çıkan Yollar | |
3 | İnen yollar | |
4 | Medulla spinalis sendromları ve kesileri | |
5 | Otonom sinir sistemi | |
6 | MSS arterleri | |
7 | Beyin sapı | |
8 | Kranial sinirler I (5, 7) | |
9 | Kranial sinirler II (8-12) | |
10 | Cerebellum ve hücresel mimarisi | |
11 | Bazal çekirdekler, beynin beyaz cevheri | |
12 | Diencephalon ve hipofiz beziyle bağlantısı | |
13 | Limbik sistem ve rhinencephalon ve N. olfactoriusHippocampus formasyonu, hafıza ve öğrenme | |
14 | Beynin lobları, Cerebral cortex (uyku, zeka, kognisyon) | |
15 | Beyin Ventrikülleri, BOS,MSS zarları, Dural sinüsler | |
16 | Beyin venöz dolaşımı ve sirkümventriküler organlar, Serebrovasküler hastalıklar | |
17 | Göz ve (Kranial 2,3,4,6. sinirler) | |
18 | Görme yolları ve lezyonları | |
19 | Kulak | |
20 | Kulak ve kliniği | |
21 | Radyolojik Anatomi | |
22 | Kardiyovasküler sistem giriş | |
23 | Perikardium ve kalp, Klinik, Fetal dolaşım | |
24 | Arcus aortae, Aorta thoracica, Baş-boyun arter ve venleri & V. cava superior | |
25 | Mediastinum, Azygos sistemi & V. cava inferior | |
26 | Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler | |
27 | Larynx, trachea | |
28 | Akciğerler | |
29 | Lenfatik sistem, glandula mammaria | |
30 | Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri | |
31 | Pharynx ve oesophagus, mide | |
32 | Periton ve omentumlar, periton kompartmanları, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit | |
33 | İnce bağırsak ve Kalın bağırsak | |
34 | Rectum | |
35 | Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları | |
36 | Safra kesesi ve safra yolları, pankreas, dalak, portal sistem, porto-kaval anastomozlar | |
37 | Abdomen arterleri ve venleri | |
38 | Karın ön duvarı, karın ön duvarındaki plica ve fossa’lar, inguinal kanal, femoral kanal ve herniasyonları | |
39 | Endokrin Sistem Anatomisi | |
40 | Böbrek anatomisi | |
41 | Üreter, Mesane ve üretra anatomisi | |
42 | Erkek genital sistem anatomisi | |
43 | Kadın genital sistem anatomisi | |
44 | Pelvis ve perineum, Kontinans, İnkontinans, Organ Prolapsusları | |
45 | Pelvis arterleri |
Kaynak |
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley ve Anne MR Agur. Klinik yönelimli anatomi. Lippincott Williams ve Wilkins, 2013. Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 Taner D. Fonksiyonel Nöroanatomi Öğrencilere ders notları verilecektir. |
- |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 147 | 2 | 294 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 8 | 2 | 16 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 3 | 2 | 6 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 8 | 2 | 16 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 372 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(372/30) | 12 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 103+44 | - | 12 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Sinir sistemi, kardiyovasküler sistem, gastrointestinal sistem ve endokrin ve ürogenital sistemin anatomisi hakkında bilgi vermek, pratik uygulamalar yapmak ve bu sistemler ile ilişkili temel radyolojik görüntüleme yöntemleri ve prensipleri hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Medulla spinalis,Çıkan Yollar,İnen yollar,Medulla spinalis sendromları ve kesileri,Otonom sinir sistemi,MSS arterleri,Beyin sapı,Kranial sinirler I (5, 7),Kranial sinirler II (8-12),Cerebellum ve hücresel mimarisi,Bazal çekirdekler, beynin beyaz cevheri,Diencephalon ve hipofiz beziyle bağlantısı,Limbik sistem ve rhinencephalon ve N. olfactoriusHippocampus formasyonu, hafıza ve öğrenme,Beynin lobları, Cerebral cortex (uyku, zeka, kognisyon),Beyin Ventrikülleri, BOS,MSS zarları, Dural sinüsler,Beyin venöz dolaşımı ve sirkümventriküler organlar, Serebrovasküler hastalıklar,Göz ve (Kranial 2,3,4,6. sinirler),Görme yolları ve lezyonları,Kulak,Kulak ve kliniği,Radyolojik Anatomi,Kardiyovasküler sistem giriş,Perikardium ve kalp, Klinik, Fetal dolaşım,Arcus aortae, Aorta thoracica, Baş-boyun arter ve venleri & V. cava superior,Mediastinum, Azygos sistemi & V. cava inferior,Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler,Larynx, trachea,Akciğerler,Lenfatik sistem, glandula mammaria,Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri,Pharynx ve oesophagus, mide,Periton ve omentumlar, periton kompartmanları, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit,İnce bağırsak ve Kalın bağırsak,Rectum,Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları,Safra kesesi ve safra yolları, pankreas, dalak, portal sistem, porto-kaval anastomozlar,Abdomen arterleri ve venleri,Karın ön duvarı, karın ön duvarındaki plica ve fossa’lar, inguinal kanal, femoral kanal ve herniasyonları,Endokrin Sistem Anatomisi,Böbrek anatomisi,Üreter, Mesane ve üretra anatomisi,Erkek genital sistem anatomisi,Kadın genital sistem anatomisi,Pelvis ve perineum, Kontinans, İnkontinans, Organ Prolapsusları,Pelvis arterleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sinir sistemi ile ilgili merkezi yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, fonksiyon kayıplarını yorumlar. | 10, 17, 4, 9 | A |
Sinir sistemi ile ilgili periferik yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, fonksiyon kayıplarını yorumlar. | 13, 16, 17, 9 | A |
Kranial sinirleri bilir, foksiyonları yorumlar ve fizik muayenelerinde dikkat edilecek kuralları bilir. | 16, 17, 9 | A |
Otonom sinir sisteminin yapı ve fonksiyonlarını açıklar. | 16, 17, 9 | A |
Sinir sisteminin gelişimini açıklar, gelişimsel hastalıkların tanımlar. | 16, 17, 9 | D |
Beynin vaskuler yapılarını bilir ve serebrovasküler hastalıkların mekanizmasını yorumlar. | 16, 17, 9 | A |
Sinir hücrelerinin genel yapısını ve sinyal iletiminin nasıl gerçekleştiğini bilir, nöral hasar mekanizmalarını açıklar. | 16, 17, 9 | A |
Nörodejeneratif hastalıklarının fizyopatolojisini yorumlar. | 16, 17, 9 | A |
List the mechanisms of emergence of neuropsychological diseases. | 16, 17, 9 | A |
Kognitif ve bilişsel fonksiyonları yöneten merkezleri ve süreçleri sıralar. | 16, 17, 9 | A |
Vejetatif fonksiyonları yöneten merkezleri ve döngüleri tarif eder. | 10, 17, 9 | A |
Temel duyu organlarının yapı, anatomi ve histoloji ve çalışma prensipleri hakkında fikir sahibidir. | 16, 17, 9 | A |
Sinir sistemi araştırmalarında kullanılan teknikleri yorumlar. | 16, 17, 9 | A |
EEG, BT, MR gibi tanı teknolojilerini ve yeni sinir sistemi uyarı sistemleri çalışma prensiplerini yorumlar. | 16, 17, 9 | A |
İşitme ve görme mekanizmalarını açıklayabilir. | 16, 17, 9 | A |
Sinir hastalıklarının tanı kriterlerini sıralar. | 16, 17, 9 | A |
Sinir Sistemi hastalıklarının takibinde izlenmesi gereken temel prensipleri açıklar. | 16, 17, 9 | A |
Beceri-EEG ölçümü yapabilir | 16, 17, 9 | A |
İşitme ve görme testi yapabilir. | 10, 17, 9 | A |
Refleks muayenesi yapabilir. | 16, 17, 9 | A |
Sinir sistemi ve temel duyu organlarına ait preperat görüntülerini ayırt eder. | 16, 17, 9 | A |
Maket ve kadavra üzerinde sinir sistemi oluşumlarını gösterir. | 16, 17, 9 | A |
Tutum-Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanılmasının önemini kavrar. | 16, 17, 9 | A |
Sinir sistemi hastalıklarının erken teşhisinin önemini kavrar. | 16, 17, 9 | A |
Tanı testlerinin duyarlılık, seçicilik ve prediktif değerlerini hesaplar. | 16, 17, 9 | A |
Kadavraya ait örneklerle çalışırken gerekli sorumluluk ve saygı bilincinde olur. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Medulla spinalis | |
2 | Çıkan Yollar | |
3 | İnen yollar | |
4 | Medulla spinalis sendromları ve kesileri | |
5 | Otonom sinir sistemi | |
6 | MSS arterleri | |
7 | Beyin sapı | |
8 | Kranial sinirler I (5, 7) | |
9 | Kranial sinirler II (8-12) | |
10 | Cerebellum ve hücresel mimarisi | |
11 | Bazal çekirdekler, beynin beyaz cevheri | |
12 | Diencephalon ve hipofiz beziyle bağlantısı | |
13 | Limbik sistem ve rhinencephalon ve N. olfactoriusHippocampus formasyonu, hafıza ve öğrenme | |
14 | Beynin lobları, Cerebral cortex (uyku, zeka, kognisyon) | |
15 | Beyin Ventrikülleri, BOS,MSS zarları, Dural sinüsler | |
16 | Beyin venöz dolaşımı ve sirkümventriküler organlar, Serebrovasküler hastalıklar | |
17 | Göz ve (Kranial 2,3,4,6. sinirler) | |
18 | Görme yolları ve lezyonları | |
19 | Kulak | |
20 | Kulak ve kliniği | |
21 | Radyolojik Anatomi | |
22 | Kardiyovasküler sistem giriş | |
23 | Perikardium ve kalp, Klinik, Fetal dolaşım | |
24 | Arcus aortae, Aorta thoracica, Baş-boyun arter ve venleri & V. cava superior | |
25 | Mediastinum, Azygos sistemi & V. cava inferior | |
26 | Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler | |
27 | Larynx, trachea | |
28 | Akciğerler | |
29 | Lenfatik sistem, glandula mammaria | |
30 | Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri | |
31 | Pharynx ve oesophagus, mide | |
32 | Periton ve omentumlar, periton kompartmanları, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit | |
33 | İnce bağırsak ve Kalın bağırsak | |
34 | Rectum | |
35 | Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları | |
36 | Safra kesesi ve safra yolları, pankreas, dalak, portal sistem, porto-kaval anastomozlar | |
37 | Abdomen arterleri ve venleri | |
38 | Karın ön duvarı, karın ön duvarındaki plica ve fossa’lar, inguinal kanal, femoral kanal ve herniasyonları | |
39 | Endokrin Sistem Anatomisi | |
40 | Böbrek anatomisi | |
41 | Üreter, Mesane ve üretra anatomisi | |
42 | Erkek genital sistem anatomisi | |
43 | Kadın genital sistem anatomisi | |
44 | Pelvis ve perineum, Kontinans, İnkontinans, Organ Prolapsusları | |
45 | Pelvis arterleri |
Kaynak |
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley ve Anne MR Agur. Klinik yönelimli anatomi. Lippincott Williams ve Wilkins, 2013. Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 Taner D. Fonksiyonel Nöroanatomi Öğrencilere ders notları verilecektir. |
- |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |