Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 82+30 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deri ve deri eklerinin (deri, kıl, tırnak, diş) detaylarını öğrenir. Deri ve deri ekleri gelişiminin detaylarını öğrenir. Serebrum-serebellumun detaylarını öğrenir. Sinir sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Gözün detaylarını öğrenir. Kulağın detaylarını öğrenir. Göz-kulak gelişiminin detaylarını öğrenir. Dolaşım sisteminin detaylarını öğrenir. Dolaşım sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Kan hücrelerinin detaylarını öğrenir. Hematopoezisin detaylarını öğrenir. Lenfoid sistemin detaylarını öğrenir. Solunum sisteminin detaylarını öğrenir. Solunum sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Sindirim sisteminin (ağız, dil, dudak, özefagus, mide,bağırsak) detaylarını öğrenir. Tükrük bezlerinin detaylarını öğrenir. Pankreas-karaciğer-safra kesesinin detaylarını öğrenir. Sindirim sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Endokrin sistemin detaylarını öğrenir. Endokrin sistem gelişiminin detaylarını öğrenir. Üriner sistemin detaylarını öğrenir. Dişi üreme sisteminin detaylarını öğrenir. Erkek üreme sisteminin detaylarını öğrenir. Ürogenital sistem gelişiminin detaylarını öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deri ve deri ekleri,Deri ve deri ekleri gelişimi,Serebrum-serebellum,Sinir sistemi gelişimi,Göz,Kulak,Göz-kulak gelişimi,Dolaşım sistemi,Dolaşım sistemi gelişimi,Kan hücreleri,Hematopoez,Lenfoid sistem,Solunum sistemi,Solunum sistemi gelişimi,Sindirim sistemi,Tükrük bezleri,Pankreas-karaciğer-safra kesesi,Sindirim sistemi gelişimi,Endokrin sistemi,Endokrin sistem gelişimi,Üriner sistem,Dişi üreme sistemi,Erkek üreme sistemi,Ürogenital sistem gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Deri ve deri eklerinin (deri, kıl, tırnak, diş) detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Deri ve deri ekleri gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Serebrum-serebellumun detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sinir sistemi gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Gözün detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Kulağın detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Göz-kulak gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Dolaşım sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Kan hücrelerinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Hematopoezisin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Lenfoid sistemin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Solunum sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sindirim sisteminin (ağız, dil, dudak, özefagus, mide,bağırsak) detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Tükrük bezlerinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Pankreas-karaciğer-safra kesesinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sindirim sistemi gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Endokrin sistemin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Üriner sistemin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Dişi üreme sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Erkek üreme sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Ürogenital sistem gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deri ve deri ekleri | |
2 | Deri ve deri ekleri gelişimi | |
3 | Serebrum-serebellum | |
4 | Sinir sistemi gelişimi | |
5 | Göz | |
6 | Kulak | |
7 | Göz-kulak gelişimi | |
8 | Dolaşım sistemi | |
9 | Dolaşım sistemi gelişimi | |
10 | Kan hücreleri | |
11 | Hematopoez | |
12 | Lenfoid sistem | |
13 | Solunum sistemi | |
14 | Solunum sistemi gelişimi | |
15 | Sindirim sistemi | |
16 | Tükrük bezleri | |
17 | Pankreas-karaciğer-safra kesesi | |
18 | Sindirim sistemi gelişimi | |
19 | Endokrin sistemi | |
20 | Endokrin sistem gelişimi | |
21 | Üriner sistem | |
22 | Dişi üreme sistemi | |
23 | Erkek üreme sistemi | |
24 | Ürogenital sistem gelişimi |
Kaynak |
1. Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas McGraw Hill Medical Books 2. Larsen - Human Embryology 3. BRS Embryology, 4. Keith L. Moore (ed.), T. V. N. Persaud (ed.), Mark G. Torchia (ed.)-Before We Are Born_ Essentials of Embryology and Birth Defects-Elsevier |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 6 | 21 | 126 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 6 | 12 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 6 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 3 | 5 | 15 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 198 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(198/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ | - | Senelik | 82+30 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI, Doç.Dr. Seda KARABULUT |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Deri ve deri eklerinin (deri, kıl, tırnak, diş) detaylarını öğrenir. Deri ve deri ekleri gelişiminin detaylarını öğrenir. Serebrum-serebellumun detaylarını öğrenir. Sinir sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Gözün detaylarını öğrenir. Kulağın detaylarını öğrenir. Göz-kulak gelişiminin detaylarını öğrenir. Dolaşım sisteminin detaylarını öğrenir. Dolaşım sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Kan hücrelerinin detaylarını öğrenir. Hematopoezisin detaylarını öğrenir. Lenfoid sistemin detaylarını öğrenir. Solunum sisteminin detaylarını öğrenir. Solunum sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Sindirim sisteminin (ağız, dil, dudak, özefagus, mide,bağırsak) detaylarını öğrenir. Tükrük bezlerinin detaylarını öğrenir. Pankreas-karaciğer-safra kesesinin detaylarını öğrenir. Sindirim sistemi gelişiminin detaylarını öğrenir. Endokrin sistemin detaylarını öğrenir. Endokrin sistem gelişiminin detaylarını öğrenir. Üriner sistemin detaylarını öğrenir. Dişi üreme sisteminin detaylarını öğrenir. Erkek üreme sisteminin detaylarını öğrenir. Ürogenital sistem gelişiminin detaylarını öğrenir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Deri ve deri ekleri,Deri ve deri ekleri gelişimi,Serebrum-serebellum,Sinir sistemi gelişimi,Göz,Kulak,Göz-kulak gelişimi,Dolaşım sistemi,Dolaşım sistemi gelişimi,Kan hücreleri,Hematopoez,Lenfoid sistem,Solunum sistemi,Solunum sistemi gelişimi,Sindirim sistemi,Tükrük bezleri,Pankreas-karaciğer-safra kesesi,Sindirim sistemi gelişimi,Endokrin sistemi,Endokrin sistem gelişimi,Üriner sistem,Dişi üreme sistemi,Erkek üreme sistemi,Ürogenital sistem gelişimi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Deri ve deri eklerinin (deri, kıl, tırnak, diş) detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Deri ve deri ekleri gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Serebrum-serebellumun detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sinir sistemi gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Gözün detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Kulağın detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Göz-kulak gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Dolaşım sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Kan hücrelerinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Hematopoezisin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Lenfoid sistemin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Solunum sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sindirim sisteminin (ağız, dil, dudak, özefagus, mide,bağırsak) detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Tükrük bezlerinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Pankreas-karaciğer-safra kesesinin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Sindirim sistemi gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Endokrin sistemin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Üriner sistemin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Dişi üreme sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Erkek üreme sisteminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Ürogenital sistem gelişiminin detaylarını açıklar. | 17, 6, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Deri ve deri ekleri | |
2 | Deri ve deri ekleri gelişimi | |
3 | Serebrum-serebellum | |
4 | Sinir sistemi gelişimi | |
5 | Göz | |
6 | Kulak | |
7 | Göz-kulak gelişimi | |
8 | Dolaşım sistemi | |
9 | Dolaşım sistemi gelişimi | |
10 | Kan hücreleri | |
11 | Hematopoez | |
12 | Lenfoid sistem | |
13 | Solunum sistemi | |
14 | Solunum sistemi gelişimi | |
15 | Sindirim sistemi | |
16 | Tükrük bezleri | |
17 | Pankreas-karaciğer-safra kesesi | |
18 | Sindirim sistemi gelişimi | |
19 | Endokrin sistemi | |
20 | Endokrin sistem gelişimi | |
21 | Üriner sistem | |
22 | Dişi üreme sistemi | |
23 | Erkek üreme sistemi | |
24 | Ürogenital sistem gelişimi |
Kaynak |
1. Junqueira's Basic Histology: Text and Atlas McGraw Hill Medical Books 2. Larsen - Human Embryology 3. BRS Embryology, 4. Keith L. Moore (ed.), T. V. N. Persaud (ed.), Mark G. Torchia (ed.)-Before We Are Born_ Essentials of Embryology and Birth Defects-Elsevier |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |