Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTEGRATİF TIP BİLİMLERİ III | - | Güz Dönemi | 32+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr.Üye. Ali Timuçin Atayoğlu |
Dersin Amacı | Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemlerinin tanımlarını yapmak; tarihçeleri hakkında bilgilendirmek, ilgili temel kavram ve prensipleri belirtmek ve örnek bilimsel çalışmalardan haberdar etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hirudoterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Hirudoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Hirudoterapide Uygulama Örnekleri ve Bilimsel Çalışmalar,Maggotterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Maggotterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Maggotterapide Uygulama Örnekleri ve Bilimsel Çalışmalar,Apiterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Ara sınav,Apiterapiye Uygun Arıcılık ve Apiterapi Ürünleri,Apiterapide Endikasyonlar, Kontrendikasyonlar ve Komplikasyonları,Apiterapide Uygulama Örnekleri,Apiterapide Bilimsel Çalışmalar,Hipoterapinin Tanımı ve Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Uygulama Alanları,Hipnoterapi Tanımı ve Tarihçesi,Hipnoterapi Temel Prensipleri ve Uygulama Alanları,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemlerinin tarihçeleri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemleri ile ilgili temel kavram ve uygulama prensiplerini bilir. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemleri üzerine örnek bilimsel çalışmalardan haberdar olur. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hirudoterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Hirudoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Hirudoterapide Uygulama Örnekleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Maggotterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Maggotterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Maggotterapide Uygulama Örnekleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Apiterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Apiterapiye Uygun Arıcılık ve Apiterapi Ürünleri | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Apiterapide Endikasyonlar, Kontrendikasyonlar ve Komplikasyonları | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Apiterapide Uygulama Örnekleri | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Apiterapide Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Hipoterapinin Tanımı ve Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Uygulama Alanları | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Hipnoterapi Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Hipnoterapi Temel Prensipleri ve Uygulama Alanları | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları. |
- |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 14 | 2 | 28 | |||
Rehberli Problem Çözme | 14 | 2 | 28 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İNTEGRATİF TIP BİLİMLERİ III | - | Güz Dönemi | 32+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Programa Bağlı Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Ali Timuçin ATAYOĞLU |
Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr.Üye. Ali Timuçin Atayoğlu |
Dersin Amacı | Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemlerinin tanımlarını yapmak; tarihçeleri hakkında bilgilendirmek, ilgili temel kavram ve prensipleri belirtmek ve örnek bilimsel çalışmalardan haberdar etmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hirudoterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Hirudoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Hirudoterapide Uygulama Örnekleri ve Bilimsel Çalışmalar,Maggotterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Maggotterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması,Maggotterapide Uygulama Örnekleri ve Bilimsel Çalışmalar,Apiterapinin Tanımı ve Tarihçesi,Ara sınav,Apiterapiye Uygun Arıcılık ve Apiterapi Ürünleri,Apiterapide Endikasyonlar, Kontrendikasyonlar ve Komplikasyonları,Apiterapide Uygulama Örnekleri,Apiterapide Bilimsel Çalışmalar,Hipoterapinin Tanımı ve Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Uygulama Alanları,Hipnoterapi Tanımı ve Tarihçesi,Hipnoterapi Temel Prensipleri ve Uygulama Alanları,Genel sınav; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemlerini tanımlar. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemlerinin tarihçeleri hakkında bilgi sahibi olur. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemleri ile ilgili temel kavram ve uygulama prensiplerini bilir. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Hirudoterapi, Maggotterapi, Apiterapi, Hipoterapi ve Hipnoterapi yöntemleri üzerine örnek bilimsel çalışmalardan haberdar olur. | 10, 13, 16, 17, 19, 2, 37, 4, 5, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hirudoterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
2 | Hirudoterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
3 | Hirudoterapide Uygulama Örnekleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
4 | Maggotterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
5 | Maggotterapinin Temel Prensipleri ve Etki Mekanizması | İlgili kaynağın okunması. |
6 | Maggotterapide Uygulama Örnekleri ve Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
7 | Apiterapinin Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
8 | Ara sınav | |
9 | Apiterapiye Uygun Arıcılık ve Apiterapi Ürünleri | İlgili kaynağın okunması. |
10 | Apiterapide Endikasyonlar, Kontrendikasyonlar ve Komplikasyonları | İlgili kaynağın okunması. |
11 | Apiterapide Uygulama Örnekleri | İlgili kaynağın okunması. |
12 | Apiterapide Bilimsel Çalışmalar | İlgili kaynağın okunması. |
13 | Hipoterapinin Tanımı ve Tarihçesi, Temel Prensipleri ve Uygulama Alanları | İlgili kaynağın okunması. |
14 | Hipnoterapi Tanımı ve Tarihçesi | İlgili kaynağın okunması. |
15 | Hipnoterapi Temel Prensipleri ve Uygulama Alanları | İlgili kaynağın okunması. |
16 | Genel sınav |
Kaynak |
1. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamaları Yönetmeliği (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141027-3.htm) 2. Geleneksel ve Tamamlayıcı Tıp Uygulamalarının Klinik Araştırmaları Hakkında Yönetmelik (https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2019/03/20190309-2.htm) 3. Öğretim elemanının ders notları. |
- |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |