Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ III-Senelik0+128-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra DEMİR
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üye.Esra DEMİR
Dersin AmacıBilimsel araştırma projelerinin hazırlanması ve yönetimi ile ilgili çalışma tasarımlarını öğrenmek, araştırma protokolü hazırlayabilmek, özgün değerleri, çalışma-zaman çizelgesini, proje kaynak planlamasını vb. tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik ve yenilik için yorumlamak Bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projelendirmesini uygulamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmaya giriş, kanıta dayalı veriler, hipotez,Çalışma Tasarımları, Gözlemsel Çalışmalar, Kesitsel Çalışmalar,Bilimsel Araştırmalarda Deneysel Çalışmalar, Hatalar ve Önyargılar,Araştırma için Kontrol Listeleri,Araştırma Protokollerinin Hazırlanması,Uluslararası ve Ulusal Araştırma Projesi Destek Programları
teknoloji transfer ofisi ile,Lisans Öğrencileri için Araştırma Projesi Destekleme Programı TTO ile,TTO ile Başarılı Medikal Proje Önerileri,Patentleme ve Referans Araçlarının Kullanımı için Literatür İncelemesi
TTO ile,Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması,Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması,Tıbbi Araştırmalarda Biyoistatistiğin Rolü,Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi,Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi,TTO ile Grup Tartışmaları,TTO ile Grup Tartışmaları,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimsel araştırmalarda çalışma tasarımı, hatalar ve ön yargı türlerini tanımlar. 2. Bir araştırma protokolünün temel bileşenlerini ve nasıl hazırlanacağını açıklar. 3. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma ve geliştirme desteğini tanımlar ve bilimsel araştırma ve geliştirme için başvuruda bulunur 4. Ulusal ve uluslararası proje desteğini ve lisans öğrencileri için ulusal araştırma proje destek programını açıklar ve ilgili proje desteği için başvuruda bulunur. 5. Bilimsel bir projeyi fikir aşamasından tamamlanmasına kadar hazırlar ve sunar.10, 16, 17, 18, 2, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmaya giriş, kanıta dayalı veriler, hipotez----
2Çalışma Tasarımları, Gözlemsel Çalışmalar, Kesitsel Çalışmalarİlgili kaynağı okuma
3Bilimsel Araştırmalarda Deneysel Çalışmalar, Hatalar ve Önyargılarİlgili kaynağı okuma
4Araştırma için Kontrol Listeleriİlgili kaynağı okuma
5Araştırma Protokollerinin Hazırlanmasıİlgili kaynağı okuma
6Uluslararası ve Ulusal Araştırma Projesi Destek Programları
teknoloji transfer ofisi ile
İlgili kaynağı okuma
7Lisans Öğrencileri için Araştırma Projesi Destekleme Programı TTO ileİlgili kaynağı okuma
8TTO ile Başarılı Medikal Proje Önerileriİlgili kaynağı okuma
9Patentleme ve Referans Araçlarının Kullanımı için Literatür İncelemesi
TTO ile
İlgili kaynağı okuma
10Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılmasıİlgili kaynağı okuma
11Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılmasıİlgili kaynağı okuma
12Tıbbi Araştırmalarda Biyoistatistiğin Rolüİlgili kaynağı okuma
13Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesiİlgili kaynağı okuma
14Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesiİlgili kaynağı okuma
15TTO ile Grup Tartışmalarıİlgili kaynağı okuma
16TTO ile Grup Tartışmalarıİlgili kaynağı okuma
17Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
18Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
19Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
20Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
21Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
22Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
23Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
24Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
25Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
26Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
27Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
28Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
29Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
30Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
31Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
32Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
Kaynak
1. Medical Research Essentials 1st Edition, Estetie R., Mc Graw Hill Education, 2014. 2. Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 3. Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15345
Rehberli Problem Çözme14342
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı22142
Genel Sınav ve Hazırlığı12121
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)150
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(150/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİMSEL ARAŞTIRMA PROJELERİ III-Senelik0+128-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüPrograma Bağlı Seçmeli
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Esra DEMİR
Dersi Verenler
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üye.Esra DEMİR
Dersin AmacıBilimsel araştırma projelerinin hazırlanması ve yönetimi ile ilgili çalışma tasarımlarını öğrenmek, araştırma protokolü hazırlayabilmek, özgün değerleri, çalışma-zaman çizelgesini, proje kaynak planlamasını vb. tanımak, proje değerlendirme kriterlerini yenilik ve yenilik için yorumlamak Bilimsel proje önerisi hazırlama aşamalarını uygulamak, özellikle tez ve bitirme projelerinin bilimsel araştırma projelendirmesini uygulamak.
Dersin İçeriğiBu ders; Bilimsel araştırmaya giriş, kanıta dayalı veriler, hipotez,Çalışma Tasarımları, Gözlemsel Çalışmalar, Kesitsel Çalışmalar,Bilimsel Araştırmalarda Deneysel Çalışmalar, Hatalar ve Önyargılar,Araştırma için Kontrol Listeleri,Araştırma Protokollerinin Hazırlanması,Uluslararası ve Ulusal Araştırma Projesi Destek Programları
teknoloji transfer ofisi ile,Lisans Öğrencileri için Araştırma Projesi Destekleme Programı TTO ile,TTO ile Başarılı Medikal Proje Önerileri,Patentleme ve Referans Araçlarının Kullanımı için Literatür İncelemesi
TTO ile,Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması,Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılması,Tıbbi Araştırmalarda Biyoistatistiğin Rolü,Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi,Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesi,TTO ile Grup Tartışmaları,TTO ile Grup Tartışmaları,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek,Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmek; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Bilimsel araştırmalarda çalışma tasarımı, hatalar ve ön yargı türlerini tanımlar. 2. Bir araştırma protokolünün temel bileşenlerini ve nasıl hazırlanacağını açıklar. 3. Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma ve geliştirme desteğini tanımlar ve bilimsel araştırma ve geliştirme için başvuruda bulunur 4. Ulusal ve uluslararası proje desteğini ve lisans öğrencileri için ulusal araştırma proje destek programını açıklar ve ilgili proje desteği için başvuruda bulunur. 5. Bilimsel bir projeyi fikir aşamasından tamamlanmasına kadar hazırlar ve sunar.10, 16, 17, 18, 2, 9E, F, H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 2: Proje Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Bilimsel araştırmaya giriş, kanıta dayalı veriler, hipotez----
2Çalışma Tasarımları, Gözlemsel Çalışmalar, Kesitsel Çalışmalarİlgili kaynağı okuma
3Bilimsel Araştırmalarda Deneysel Çalışmalar, Hatalar ve Önyargılarİlgili kaynağı okuma
4Araştırma için Kontrol Listeleriİlgili kaynağı okuma
5Araştırma Protokollerinin Hazırlanmasıİlgili kaynağı okuma
6Uluslararası ve Ulusal Araştırma Projesi Destek Programları
teknoloji transfer ofisi ile
İlgili kaynağı okuma
7Lisans Öğrencileri için Araştırma Projesi Destekleme Programı TTO ileİlgili kaynağı okuma
8TTO ile Başarılı Medikal Proje Önerileriİlgili kaynağı okuma
9Patentleme ve Referans Araçlarının Kullanımı için Literatür İncelemesi
TTO ile
İlgili kaynağı okuma
10Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılmasıİlgili kaynağı okuma
11Grup Çalışması: TTO ile Proje Önerilerinin Tartışılmasıİlgili kaynağı okuma
12Tıbbi Araştırmalarda Biyoistatistiğin Rolüİlgili kaynağı okuma
13Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesiİlgili kaynağı okuma
14Grup Çalışması: Tekliflerin istatistiksel ve metodolojik değerlendirmesiİlgili kaynağı okuma
15TTO ile Grup Tartışmalarıİlgili kaynağı okuma
16TTO ile Grup Tartışmalarıİlgili kaynağı okuma
17Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
18Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
19Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
20Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
21Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
22Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
23Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
24Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
25Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
26Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
27Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
28Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
29Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
30Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
31Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
32Danışmanlarla Çalışmak / Araştırma Yürütmekİlgili kaynağı okuma
Kaynak
1. Medical Research Essentials 1st Edition, Estetie R., Mc Graw Hill Education, 2014. 2. Paul Trott - Innovation Management and New Product Development, Prentice Hall 3. Tom Burns, G.M. Stalker - The Management of Innovation, Tavistock Publications

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07