Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖĞÜS HASTALIKLARI-Senelik14+6-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Erdoğan KUNTER, Prof.Dr. Mustafa Kürşat ÖZVARAN, Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU, Prof.Dr. Mehmet BAYRAM, Prof.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSolunum ve dolaşım sistemi hastalıkları bilgisini fizyopatoloji, klinik seyir, teşhis ve tedavi yönleriyle kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalıkları,Pulmoner emboli,Pnömoniler,Diffüz Parenkimal Akciğer Hastalıkları,Semptomlar,Fizik Muayene,Arter kan gazları,Kronik öksürüğe yaklaşım,Göğüs Hastalıkları ve Sigara,Astım,Akciğer Tüberkülozu,Akciğer Kanseri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarını özetler. 1.1. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarını tanımlar. 1.2. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının etyolojisini açıklar. 1.3. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının fizyopatolojisini özetler.12, 13, 16, 8, 9A, D
2. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının tanısını özetler. 2.1. Solunum ve dolaşım sistemi hastalarından anamnez alır. 2.2. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarında klinik teşhis yöntemlerini gösterir. 2.3. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarında radyolojik teşhis yöntemlerini açıklar.12, 13, 16, 17, 4, 8, 9A, D
3. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının profilaksi ve tedavisini özetler. 3.1. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarından korunma yollarına örnekler verir. 3.2. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının tedavisini anlatır. 3.3. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarında görülen komplikasyonları sıralar.12, 13, 16, 4, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalıkları
2Pulmoner emboli
3Pnömoniler
4Diffüz Parenkimal Akciğer Hastalıkları
5Semptomlar
6Fizik Muayene
7Arter kan gazları
8Kronik öksürüğe yaklaşım
9Göğüs Hastalıkları ve Sigara
10Astım
11Akciğer Tüberkülozu
12Akciğer Kanseri
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları.
1. Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 2. Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York. 3. Katzung & Trevor: Farmakoloji, Ankara. 4. A. Yüksel Barut: Radyolojide Doğrudan Tanı, Rota Tıp Yayınevi. 5. Tevfik Özlü: Göğüs Hastalıkları El Kitabı, Rota Tıp Yayınevi. 6. M. Sadık Demirsoy: Çocuk Hastalıklarında Öykü Alma ve Fizik Muayene (PROPEDÖTİK), Nobel Tıp Kitabevi. 7. Işık BAŞAR, Lale KOLDAŞ, Faruk AYAN: Kardiyolojik Semiyoloji EKG, Nobel Tıp Kitabevleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
GÖĞÜS HASTALIKLARI-Senelik14+6-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mehmet BAYRAM
Dersi VerenlerProf.Dr. Erdoğan KUNTER, Prof.Dr. Mustafa Kürşat ÖZVARAN, Prof.Dr. Mehmet Zeki GÜNLÜOĞLU, Prof.Dr. Mehmet BAYRAM, Prof.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıSolunum ve dolaşım sistemi hastalıkları bilgisini fizyopatoloji, klinik seyir, teşhis ve tedavi yönleriyle kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalıkları,Pulmoner emboli,Pnömoniler,Diffüz Parenkimal Akciğer Hastalıkları,Semptomlar,Fizik Muayene,Arter kan gazları,Kronik öksürüğe yaklaşım,Göğüs Hastalıkları ve Sigara,Astım,Akciğer Tüberkülozu,Akciğer Kanseri; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarını özetler. 1.1. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarını tanımlar. 1.2. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının etyolojisini açıklar. 1.3. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının fizyopatolojisini özetler.12, 13, 16, 8, 9A, D
2. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının tanısını özetler. 2.1. Solunum ve dolaşım sistemi hastalarından anamnez alır. 2.2. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarında klinik teşhis yöntemlerini gösterir. 2.3. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarında radyolojik teşhis yöntemlerini açıklar.12, 13, 16, 17, 4, 8, 9A, D
3. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının profilaksi ve tedavisini özetler. 3.1. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarından korunma yollarına örnekler verir. 3.2. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarının tedavisini anlatır. 3.3. Solunum ve dolaşım sistemi hastalıklarında görülen komplikasyonları sıralar.12, 13, 16, 4, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Kronik Obstrüktif Akciğer Hastalıkları
2Pulmoner emboli
3Pnömoniler
4Diffüz Parenkimal Akciğer Hastalıkları
5Semptomlar
6Fizik Muayene
7Arter kan gazları
8Kronik öksürüğe yaklaşım
9Göğüs Hastalıkları ve Sigara
10Astım
11Akciğer Tüberkülozu
12Akciğer Kanseri
Kaynak
Öğretim üyesinin ders notları.
1. Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 2. Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York. 3. Katzung & Trevor: Farmakoloji, Ankara. 4. A. Yüksel Barut: Radyolojide Doğrudan Tanı, Rota Tıp Yayınevi. 5. Tevfik Özlü: Göğüs Hastalıkları El Kitabı, Rota Tıp Yayınevi. 6. M. Sadık Demirsoy: Çocuk Hastalıklarında Öykü Alma ve Fizik Muayene (PROPEDÖTİK), Nobel Tıp Kitabevi. 7. Işık BAŞAR, Lale KOLDAŞ, Faruk AYAN: Kardiyolojik Semiyoloji EKG, Nobel Tıp Kitabevleri.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07