Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI | - | Bahar Dönemi | 80+50 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | power point sunumu, video sunumu, beyin fırtınası, örnek olgular, soru/cevap |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; psikiyatrik bozuklukların etiyoloji, klinik semptom ve bulgu, tanı ve tedavi süreçleri ile ilgili yeterli ve gerekli bilgilerin, psikiyatrik muayene, öykü alma, acil psikiyatrik hastaya yaklaşım, psikiyatrik hastalıklar ile diğer tıbbi durumlar arasında ayırıcı tanıyı yapmaya yönelik klinik becerilerin kazanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörobilişsel Bozukluklar,Consultation-Liaison Psychiatry 1,2,Şizofreni 1.2,Diğer Psikotik Bozukluklar 1,2,Diğer Psikotik Bozukluklar 1,2,Obsesif-Kompulsif Bozukluk 1,2,Anxiety Disorders 1 ,Delirium 1,2,Psikiyatrik Belirti ve Belirtiler / Öykü Alma,Organik Psikiyatrik Bozukluklar 1.2,Psychopharmacology,Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları 1,2,3,Panik atak,Travma ve Strese Bağlı Bozukluklar 1,2,Sosyal anksiyete Düzensizlik,Spesifik Fobiler,Psikofarmakolojik Tedavi,Yaygın Anksiyete Bozukluğu 1,2,Bipolar Bozukluk 1.2,Majör depresyon ve Depresif Bozukluklar,Cinsel İşlev Bozuklukları 1,2,Beslenme ve Yeme Bozuklukları 1,2,Yıkıcı, Dürtü Kontrol ve Davranış Bozuklukları 1,2,Psikosomatik Tıp 1,2,Kişilik Bozukluklar 1,2,Normal Uyku ve Uyku-Uyanma Bozukluklar 1,2,Adli Psikiyatri 1.2,İntihar,Elektrokonvülsif TheraPQ 1,2,Psikiyatrik Acil Durumlar 1.2,Dissosiyatif Bozukluklar 1,2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikiyatri Stajı ;Psikiyatrik bozuklukların etyoloji, klinik semptom ve bulgu, tanı ve tadavi süreçleri ile ilgili yeterli ve gerekli bilgiyi sağlamaktır. Psikiyatrik muayane: öykü alma, acil Psikiyatrik hastaya yaklaşım, Psikiyatrik hastalıklar ile diğer tıbbi durumlar arasında ayırıcı tanıyı yapmaya yönelik klinik becerinin kazandırılması hedeflenmektedir. | 13, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nörobilişsel Bozukluklar | |
2 | Consultation-Liaison Psychiatry 1,2 | |
3 | Şizofreni 1.2 | |
4 | Diğer Psikotik Bozukluklar 1,2 | |
5 | Diğer Psikotik Bozukluklar 1,2 | |
6 | Obsesif-Kompulsif Bozukluk 1,2 | |
7 | Anxiety Disorders 1 | |
8 | Delirium 1,2 | |
9 | Psikiyatrik Belirti ve Belirtiler / Öykü Alma | |
10 | Organik Psikiyatrik Bozukluklar 1.2 | |
11 | Psychopharmacology | |
12 | Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları 1,2,3 | |
13 | Panik atak | |
14 | Travma ve Strese Bağlı Bozukluklar 1,2 | |
15 | Sosyal anksiyete Düzensizlik | |
16 | Spesifik Fobiler | |
17 | Psikofarmakolojik Tedavi | |
18 | Yaygın Anksiyete Bozukluğu 1,2 | |
19 | Bipolar Bozukluk 1.2 | |
20 | Majör depresyon ve Depresif Bozukluklar | |
21 | Cinsel İşlev Bozuklukları 1,2 | |
22 | Beslenme ve Yeme Bozuklukları 1,2 | |
23 | Yıkıcı, Dürtü Kontrol ve Davranış Bozuklukları 1,2 | |
24 | Psikosomatik Tıp 1,2 | |
25 | Kişilik Bozukluklar 1,2 | |
26 | Normal Uyku ve Uyku-Uyanma Bozukluklar 1,2 | |
27 | Adli Psikiyatri 1.2 | |
28 | İntihar | |
29 | Elektrokonvülsif TheraPQ 1,2 | |
30 | Psikiyatrik Acil Durumlar 1.2 | |
31 | Dissosiyatif Bozukluklar 1,2 |
Kaynak |
1. Kaplan & Sadock's synopsis of psychiatry: behavioral sciences/clinical psychiatry.-Eleventh edition I Benjamin James Sadock, Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz. 2. : The Maudsley prescribing guidelines in psychiatry /thirteenth edition/ David M. Taylor, Thomas R. E. Barnes, Allan H. Young. 3. Case Files - Psychiatry / sixth edition/Eugene C. Toy, Debra Klamen |
internet, video, power point sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 30 | 60 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 30 | 30 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 30 | 30 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 30 | 30 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI | - | Bahar Dönemi | 80+50 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | power point sunumu, video sunumu, beyin fırtınası, örnek olgular, soru/cevap |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; psikiyatrik bozuklukların etiyoloji, klinik semptom ve bulgu, tanı ve tedavi süreçleri ile ilgili yeterli ve gerekli bilgilerin, psikiyatrik muayene, öykü alma, acil psikiyatrik hastaya yaklaşım, psikiyatrik hastalıklar ile diğer tıbbi durumlar arasında ayırıcı tanıyı yapmaya yönelik klinik becerilerin kazanılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Nörobilişsel Bozukluklar,Consultation-Liaison Psychiatry 1,2,Şizofreni 1.2,Diğer Psikotik Bozukluklar 1,2,Diğer Psikotik Bozukluklar 1,2,Obsesif-Kompulsif Bozukluk 1,2,Anxiety Disorders 1 ,Delirium 1,2,Psikiyatrik Belirti ve Belirtiler / Öykü Alma,Organik Psikiyatrik Bozukluklar 1.2,Psychopharmacology,Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları 1,2,3,Panik atak,Travma ve Strese Bağlı Bozukluklar 1,2,Sosyal anksiyete Düzensizlik,Spesifik Fobiler,Psikofarmakolojik Tedavi,Yaygın Anksiyete Bozukluğu 1,2,Bipolar Bozukluk 1.2,Majör depresyon ve Depresif Bozukluklar,Cinsel İşlev Bozuklukları 1,2,Beslenme ve Yeme Bozuklukları 1,2,Yıkıcı, Dürtü Kontrol ve Davranış Bozuklukları 1,2,Psikosomatik Tıp 1,2,Kişilik Bozukluklar 1,2,Normal Uyku ve Uyku-Uyanma Bozukluklar 1,2,Adli Psikiyatri 1.2,İntihar,Elektrokonvülsif TheraPQ 1,2,Psikiyatrik Acil Durumlar 1.2,Dissosiyatif Bozukluklar 1,2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Psikiyatri Stajı ;Psikiyatrik bozuklukların etyoloji, klinik semptom ve bulgu, tanı ve tadavi süreçleri ile ilgili yeterli ve gerekli bilgiyi sağlamaktır. Psikiyatrik muayane: öykü alma, acil Psikiyatrik hastaya yaklaşım, Psikiyatrik hastalıklar ile diğer tıbbi durumlar arasında ayırıcı tanıyı yapmaya yönelik klinik becerinin kazandırılması hedeflenmektedir. | 13, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Nörobilişsel Bozukluklar | |
2 | Consultation-Liaison Psychiatry 1,2 | |
3 | Şizofreni 1.2 | |
4 | Diğer Psikotik Bozukluklar 1,2 | |
5 | Diğer Psikotik Bozukluklar 1,2 | |
6 | Obsesif-Kompulsif Bozukluk 1,2 | |
7 | Anxiety Disorders 1 | |
8 | Delirium 1,2 | |
9 | Psikiyatrik Belirti ve Belirtiler / Öykü Alma | |
10 | Organik Psikiyatrik Bozukluklar 1.2 | |
11 | Psychopharmacology | |
12 | Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları 1,2,3 | |
13 | Panik atak | |
14 | Travma ve Strese Bağlı Bozukluklar 1,2 | |
15 | Sosyal anksiyete Düzensizlik | |
16 | Spesifik Fobiler | |
17 | Psikofarmakolojik Tedavi | |
18 | Yaygın Anksiyete Bozukluğu 1,2 | |
19 | Bipolar Bozukluk 1.2 | |
20 | Majör depresyon ve Depresif Bozukluklar | |
21 | Cinsel İşlev Bozuklukları 1,2 | |
22 | Beslenme ve Yeme Bozuklukları 1,2 | |
23 | Yıkıcı, Dürtü Kontrol ve Davranış Bozuklukları 1,2 | |
24 | Psikosomatik Tıp 1,2 | |
25 | Kişilik Bozukluklar 1,2 | |
26 | Normal Uyku ve Uyku-Uyanma Bozukluklar 1,2 | |
27 | Adli Psikiyatri 1.2 | |
28 | İntihar | |
29 | Elektrokonvülsif TheraPQ 1,2 | |
30 | Psikiyatrik Acil Durumlar 1.2 | |
31 | Dissosiyatif Bozukluklar 1,2 |
Kaynak |
1. Kaplan & Sadock's synopsis of psychiatry: behavioral sciences/clinical psychiatry.-Eleventh edition I Benjamin James Sadock, Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz. 2. : The Maudsley prescribing guidelines in psychiatry /thirteenth edition/ David M. Taylor, Thomas R. E. Barnes, Allan H. Young. 3. Case Files - Psychiatry / sixth edition/Eugene C. Toy, Debra Klamen |
internet, video, power point sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |