Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK BİLİMLER BLOĞU-Güz Dönemi60+70-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Göktuğ DEMİRCİ, Prof.Dr. Mehmet Selim KOCABORA, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Cengiz ARAS, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Doç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Prof.Dr. Fevzi ŞENTÜRK, Prof.Dr. Didem SERİN, Doç.Dr. Funda DİKKAYA, Dr.Öğr.Üye. Berkan KAPLAN, Doç.Dr. Alican TAHTA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu stajın amacı; sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarının, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı, tedavi ve acil müdahale yöntemlerinin, gerektiğinde hastanın üst basamak sağlık kurumuna yönlendirilme süreçlerinin, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlığın nasıl yapılacağının bilinmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2
,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi,Nörolojik Muayene (Duyu)
,Nöromusküler Hastalıklar
,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar,Medulla Spinalis Hastalıkları
,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü)
,Ataksiler,Konuşma Bozuklukları,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi,Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri,Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi
,Refraktif Cerrahi
,Kornea Hastalıkları ve Tedavi,Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları,Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi,Lens Hastalıkları ve Tedavisi,Retinanın Herediter Hastalıkları,Retinanın Damar Hastalıkları
,Retinanın Edinsel Hastalıkları
,Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları,Lakrimal Sistem Hastalıkları,Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi
,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Göz Tümörleri
,Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları
,Sistemik Hastalıklarda Göz
,Prematüre Retinopatisi
,Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller
,Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies,Pupilla Anomaliler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
16A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları
2Nörolojik Semiyoloji
3Sekonder Başağrıları
4SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2
5Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler)
6Nörolojik Aciller
7Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları
8Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi
9Nörolojik Muayene (Duyu)
10Nöromusküler Hastalıklar
11Periferik Nöropatiler
12Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar
13Medulla Spinalis Hastalıkları
14Nörolojik Muayene (Refleksler)
15Demanslar ve Alzheimer Hastalığı
16Uyku- Giriş
17Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı
18Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor
18Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor
19Beyin Ödemi
20Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.
21Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme
22Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme
23Vertigo ve Denge Bozuklukları
24Nörolojik Muayene (Serebellar)
25Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları
26Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı
27Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü)
28Ataksiler
29Konuşma Bozuklukları
30Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar
31Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi
32Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri
33Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi
34Refraktif Cerrahi
35Kornea Hastalıkları ve Tedavi
36Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları
37Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi
38Lens Hastalıkları ve Tedavisi
39Retinanın Herediter Hastalıkları
40Retinanın Damar Hastalıkları
41Retinanın Edinsel Hastalıkları
42Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları
43Lakrimal Sistem Hastalıkları
44Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi
45Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar
46Göz Tümörleri
47Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları
48Sistemik Hastalıklarda Göz
49Prematüre Retinopatisi
50Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller
51Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies
52Pupilla Anomaliler
Kaynak
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji 4.Basic Ophthalmology.Fourth Editon. Renu Jogi JAYPEE BROTHERS MEDICAL PUBLISHERS (P) LTD 5.Temel Göz Hastalıkları 3. Baskı. Editörler:P.Aydın ODwyer ve Y.Aydın Akova GÜNEŞ TIP KİTAPEVLERİ 6.Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati23060
Rehberli Problem Çözme22040
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı23570
Performans Görevi, Bakım Planı11010
Toplam İş Yükü (Saat)210
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
NÖROLOJİK BİLİMLER BLOĞU-Güz Dönemi60+70-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Özge ARICI DÜZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Göktuğ DEMİRCİ, Prof.Dr. Mehmet Selim KOCABORA, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Cengiz ARAS, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Doç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Prof.Dr. Fevzi ŞENTÜRK, Prof.Dr. Didem SERİN, Doç.Dr. Funda DİKKAYA, Dr.Öğr.Üye. Berkan KAPLAN, Doç.Dr. Alican TAHTA
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı Bu stajın amacı; sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarının, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı, tedavi ve acil müdahale yöntemlerinin, gerektiğinde hastanın üst basamak sağlık kurumuna yönlendirilme süreçlerinin, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlığın nasıl yapılacağının bilinmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2
,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi,Nörolojik Muayene (Duyu)
,Nöromusküler Hastalıklar
,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar,Medulla Spinalis Hastalıkları
,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü)
,Ataksiler,Konuşma Bozuklukları,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi,Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri,Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi
,Refraktif Cerrahi
,Kornea Hastalıkları ve Tedavi,Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları,Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi,Lens Hastalıkları ve Tedavisi,Retinanın Herediter Hastalıkları,Retinanın Damar Hastalıkları
,Retinanın Edinsel Hastalıkları
,Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları,Lakrimal Sistem Hastalıkları,Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi
,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Göz Tümörleri
,Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları
,Sistemik Hastalıklarda Göz
,Prematüre Retinopatisi
,Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller
,Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies,Pupilla Anomaliler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
16A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları
2Nörolojik Semiyoloji
3Sekonder Başağrıları
4SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2
5Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler)
6Nörolojik Aciller
7Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları
8Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi
9Nörolojik Muayene (Duyu)
10Nöromusküler Hastalıklar
11Periferik Nöropatiler
12Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar
13Medulla Spinalis Hastalıkları
14Nörolojik Muayene (Refleksler)
15Demanslar ve Alzheimer Hastalığı
16Uyku- Giriş
17Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı
18Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor
18Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor
19Beyin Ödemi
20Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.
21Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme
22Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme
23Vertigo ve Denge Bozuklukları
24Nörolojik Muayene (Serebellar)
25Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları
26Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı
27Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü)
28Ataksiler
29Konuşma Bozuklukları
30Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar
31Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi
32Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri
33Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi
34Refraktif Cerrahi
35Kornea Hastalıkları ve Tedavi
36Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları
37Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi
38Lens Hastalıkları ve Tedavisi
39Retinanın Herediter Hastalıkları
40Retinanın Damar Hastalıkları
41Retinanın Edinsel Hastalıkları
42Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları
43Lakrimal Sistem Hastalıkları
44Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi
45Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar
46Göz Tümörleri
47Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları
48Sistemik Hastalıklarda Göz
49Prematüre Retinopatisi
50Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller
51Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies
52Pupilla Anomaliler
Kaynak
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji 4.Basic Ophthalmology.Fourth Editon. Renu Jogi JAYPEE BROTHERS MEDICAL PUBLISHERS (P) LTD 5.Temel Göz Hastalıkları 3. Baskı. Editörler:P.Aydın ODwyer ve Y.Aydın Akova GÜNEŞ TIP KİTAPEVLERİ 6.Ders Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07