Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİK BİLİMLER BLOĞU | - | Güz Dönemi | 60+70 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Göktuğ DEMİRCİ, Prof.Dr. Mehmet Selim KOCABORA, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Cengiz ARAS, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Doç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Prof.Dr. Fevzi ŞENTÜRK, Prof.Dr. Didem SERİN, Doç.Dr. Funda DİKKAYA, Dr.Öğr.Üye. Berkan KAPLAN, Doç.Dr. Alican TAHTA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarının, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı, tedavi ve acil müdahale yöntemlerinin, gerektiğinde hastanın üst basamak sağlık kurumuna yönlendirilme süreçlerinin, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlığın nasıl yapılacağının bilinmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2 ,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi,Nörolojik Muayene (Duyu) ,Nöromusküler Hastalıklar ,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar,Medulla Spinalis Hastalıkları ,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü) ,Ataksiler,Konuşma Bozuklukları,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi,Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri,Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi ,Refraktif Cerrahi ,Kornea Hastalıkları ve Tedavi,Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları,Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi,Lens Hastalıkları ve Tedavisi,Retinanın Herediter Hastalıkları,Retinanın Damar Hastalıkları ,Retinanın Edinsel Hastalıkları ,Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları,Lakrimal Sistem Hastalıkları,Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi ,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Göz Tümörleri ,Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları ,Sistemik Hastalıklarda Göz ,Prematüre Retinopatisi ,Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller ,Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies,Pupilla Anomaliler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları | |
2 | Nörolojik Semiyoloji | |
3 | Sekonder Başağrıları | |
4 | SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2 | |
5 | Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler) | |
6 | Nörolojik Aciller | |
7 | Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları | |
8 | Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi | |
9 | Nörolojik Muayene (Duyu) | |
10 | Nöromusküler Hastalıklar | |
11 | Periferik Nöropatiler | |
12 | Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar | |
13 | Medulla Spinalis Hastalıkları | |
14 | Nörolojik Muayene (Refleksler) | |
15 | Demanslar ve Alzheimer Hastalığı | |
16 | Uyku- Giriş | |
17 | Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı | |
18 | Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor | |
18 | Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor | |
19 | Beyin Ödemi | |
20 | Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons. | |
21 | Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme | |
22 | Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme | |
23 | Vertigo ve Denge Bozuklukları | |
24 | Nörolojik Muayene (Serebellar) | |
25 | Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları | |
26 | Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı | |
27 | Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü) | |
28 | Ataksiler | |
29 | Konuşma Bozuklukları | |
30 | Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar | |
31 | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi | |
32 | Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri | |
33 | Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi | |
34 | Refraktif Cerrahi | |
35 | Kornea Hastalıkları ve Tedavi | |
36 | Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları | |
37 | Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi | |
38 | Lens Hastalıkları ve Tedavisi | |
39 | Retinanın Herediter Hastalıkları | |
40 | Retinanın Damar Hastalıkları | |
41 | Retinanın Edinsel Hastalıkları | |
42 | Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları | |
43 | Lakrimal Sistem Hastalıkları | |
44 | Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi | |
45 | Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar | |
46 | Göz Tümörleri | |
47 | Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları | |
48 | Sistemik Hastalıklarda Göz | |
49 | Prematüre Retinopatisi | |
50 | Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller | |
51 | Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies | |
52 | Pupilla Anomaliler |
Kaynak |
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji 4.Basic Ophthalmology.Fourth Editon. Renu Jogi JAYPEE BROTHERS MEDICAL PUBLISHERS (P) LTD 5.Temel Göz Hastalıkları 3. Baskı. Editörler:P.Aydın ODwyer ve Y.Aydın Akova GÜNEŞ TIP KİTAPEVLERİ 6.Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 2 | 30 | 60 | |||
Rehberli Problem Çözme | 2 | 20 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 1 | 30 | 30 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 35 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 1 | 10 | 10 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 210 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
NÖROLOJİK BİLİMLER BLOĞU | - | Güz Dönemi | 60+70 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Lütfü HANOĞLU, Prof.Dr. Göktuğ DEMİRCİ, Prof.Dr. Mehmet Selim KOCABORA, Doç.Dr. Nesrin HELVACI YILMAZ, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Cengiz ARAS, Doç.Dr. Özge ARICI DÜZ, Prof.Dr. Erkingül BİRDAY, Dr.Öğr.Üye. Şeyma KILIÇ, Doç.Dr. Sevil KARAMAN ERDUR, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Dr.Öğr.Üye. Elmir KHANMAMMADOV, Prof.Dr. Fevzi ŞENTÜRK, Prof.Dr. Didem SERİN, Doç.Dr. Funda DİKKAYA, Dr.Öğr.Üye. Berkan KAPLAN, Doç.Dr. Alican TAHTA |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan santral ve periferik sinir sistem hastalıklarının, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların tanı, tedavi ve acil müdahale yöntemlerinin, gerektiğinde hastanın üst basamak sağlık kurumuna yönlendirilme süreçlerinin, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlığın nasıl yapılacağının bilinmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları,Nörolojik Semiyoloji,Sekonder Başağrıları,SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2 ,Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler),Nörolojik Aciller,Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları,Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi,Nörolojik Muayene (Duyu) ,Nöromusküler Hastalıklar ,Periferik Nöropatiler,Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar,Medulla Spinalis Hastalıkları ,Nörolojik Muayene (Refleksler),Demanslar ve Alzheimer Hastalığı,Uyku- Giriş,Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor,Beyin Ödemi,Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons.,Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme,Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme,Vertigo ve Denge Bozuklukları,Nörolojik Muayene (Serebellar),Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları,Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı,Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü) ,Ataksiler,Konuşma Bozuklukları,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi,Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri,Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi ,Refraktif Cerrahi ,Kornea Hastalıkları ve Tedavi,Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları,Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi,Lens Hastalıkları ve Tedavisi,Retinanın Herediter Hastalıkları,Retinanın Damar Hastalıkları ,Retinanın Edinsel Hastalıkları ,Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları,Lakrimal Sistem Hastalıkları,Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi ,Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar,Göz Tümörleri ,Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları ,Sistemik Hastalıklarda Göz ,Prematüre Retinopatisi ,Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller ,Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies,Pupilla Anomaliler; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
16 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 16: Soru - Cevap Tekniği |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Başağrısına Yaklaşım, Primer Başağrıları | |
2 | Nörolojik Semiyoloji | |
3 | Sekonder Başağrıları | |
4 | SEMİNER/Kraniyal Sinir Hastalıkları 1-2 | |
5 | Nörolojik Muayene (Kraniyal sinirler) | |
6 | Nörolojik Aciller | |
7 | Nörolojik Komalar ve Bilinç Bozuklukları | |
8 | Epilepsi-tanı, Yaklaşım, Tedavi | |
9 | Nörolojik Muayene (Duyu) | |
10 | Nöromusküler Hastalıklar | |
11 | Periferik Nöropatiler | |
12 | Multipl Skleroz ve Nöroimmünolojik Bozukluklar | |
13 | Medulla Spinalis Hastalıkları | |
14 | Nörolojik Muayene (Refleksler) | |
15 | Demanslar ve Alzheimer Hastalığı | |
16 | Uyku- Giriş | |
17 | Hareket Bozuklukları: Parkinson Hastalığı | |
18 | Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor | |
18 | Hareket Bozuklukları: Distoni ve Tremor | |
19 | Beyin Ödemi | |
20 | Sistemik Hastalıklar ve Nöroloji/Nörolojide Kons. | |
21 | Serebrovasküler Hastalıklar-Hemorajik İnme | |
22 | Serebrovasküler Hastalıklar-İskemik İnme | |
23 | Vertigo ve Denge Bozuklukları | |
24 | Nörolojik Muayene (Serebellar) | |
25 | Nöromusküler Hastalıklar:M.Gravis ve Kavşak Hastalıkları | |
26 | Ön Boynuz ve Motor Nöron Hastalığı | |
27 | Nörolojik Muayene (Motor,kas gücü) | |
28 | Ataksiler | |
29 | Konuşma Bozuklukları | |
30 | Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar | |
31 | Gözün Anatomisi ve Fizyolojisi | |
32 | Temel Göz Muayenesi ve Tanı Yöntemleri | |
33 | Gözün Refraksiyon Kusurları Tanı ve Tedavisi | |
34 | Refraktif Cerrahi | |
35 | Kornea Hastalıkları ve Tedavi | |
36 | Konjonktiva ve Oküler Yüzey Hastalıkları | |
37 | Üveitlerde Etyoloji Tanı ve Tedavi | |
38 | Lens Hastalıkları ve Tedavisi | |
39 | Retinanın Herediter Hastalıkları | |
40 | Retinanın Damar Hastalıkları | |
41 | Retinanın Edinsel Hastalıkları | |
42 | Orbita ve Göz Kapağı Hastalıkları Hastalıkları | |
43 | Lakrimal Sistem Hastalıkları | |
44 | Glokom Tanımı ve Fizyopatogenezi Tanı ve Tedavi | |
45 | Pediyatrik Oftalmoloji ve Şaşılıklar | |
46 | Göz Tümörleri | |
47 | Optik Sinir ve Görme Yolları Hastalıkları | |
48 | Sistemik Hastalıklarda Göz | |
49 | Prematüre Retinopatisi | |
50 | Göz Travmaları ve Oftalmolojik Aciller | |
51 | Eye Traumas and Ophthalmological Emergencies | |
52 | Pupilla Anomaliler |
Kaynak |
1. Bradley Neurology in Clinical Practice 2. Nöroloji Ders Kitabı İstanbul Tıp Fakültesi Nöroloji Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri 3. Resimlendirilmiş Şekliyle Nöroloji ve Nöroşirürji 4.Basic Ophthalmology.Fourth Editon. Renu Jogi JAYPEE BROTHERS MEDICAL PUBLISHERS (P) LTD 5.Temel Göz Hastalıkları 3. Baskı. Editörler:P.Aydın ODwyer ve Y.Aydın Akova GÜNEŞ TIP KİTAPEVLERİ 6.Ders Notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |