Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL TIP STAJI-Güz Dönemi45+45-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bedia GÜLEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Suphi BAHADIRLI, Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN, Prof.Dr. Bedia GÜLEN, Öğr.Gör.Dr. Serdar YAŞAR, Dr.Öğr.Üye. Mehmet ŞAM, Dr.Öğr.Üye. Halil İsa ÇELİK, Prof.Dr. Oktay ERAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu stajın amacı; yeni gelişen tanı konulmamış fiziksel, ruhsal hastalık veya yaralanmaların akut ve acil önlenmesi, teşhisi, tedavisi ve yönetimi konularında bilgi ve beceri kazanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Triyaj,Monitörizasyon-Vitaller,Defibrilatör,Göğüs Ağrısı I,II,AKS ,Acil Havayolu Yönetimi,Hızlı Ardışık Entübasyon,Elektrokardiyografi-I,II,Temel yaşam desteği,İleri seviye kardiyolojik yaşam desteği,Pediatrik Kardiyopulmoner Resüsitasyon I,II,Akut Karın Sendromu,İV-İO Yol Açma-II,I ,Distritmiler Taşikardi ,Distritmiler-Bradikardi,Çoklu Travma ,Karın Travması,Çocuk Travması,Hamile ve Yaşlı Travması,Nefes Darlığı Olan Hastaya Yaklaşım,Alerji Anafilaksisi,Konsultasyon,Akut yara,Temel İleri Yara Bakımı,Soğuk Yaralanmaları,Torasik Travma,Bozulmuş zihinsel durum,Acil Serviste Nöbet Hastası,Baş Dönmesine Yaklaşım,Hayvan Isırmaları ve Sokmaları,Elektrik ve Yıldırım Çarpması,Kafa travması,Pelvis EXT Travması,Şok I, II,Afet Tıbbı,İntoks Hastasına Yaklaşım,Görüntüleme Teknikleri,Sokak İlaçları,Adli Rapor Düzenleme,Co İntox ,Tedavi - Reçete,Parasetemol/Nsaid İntoks,Onkolojik Aciller,Kan Gazı,Acil Durumda Agresif Hasta,Akut Ağrı Yöntemi,Alkol Zehirlenmesi,Hipoglisemi ve hiperglisemi,Acil İlaçlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Acil Tıp staj programında dersler ve uygulamalar, propedötik çalışmaları, servis çalışmaları, hasta başı eğitimleri, öğretim üyeleri ve yardımcıları (asistanlar dahil) ile danışma ve tartışmalar ile öğrenme olanakları sağlanmaktadır. Stajda uygulanan öğretme yöntemleri aşağıda kısaca açıklanmıştır. 10, 16, 6, 9A, D
1. Göreve Dayalı Öğrenme (Task Based): Klinik çalışmaları öğrencilere bu rehberlerle elirlenmiş ve düzeyleri belirlenen görevler üzerinden yürütülmekte ve değerlendirilmektedir.3C, D, H, J, M
2. Hasta Sunumu: Servis çalışmaları sırasında öğrencilerin sorumluğuna verilen hastaları hazırlayarak danışman ve grup arkadaşları ile birlikte tartıştığı oturumlardır.H, J, K, L
3. Klinikopatolojik Tartışmalar: Kritik olgular üzerinden ayırıcı tanı süreci, hasta yönetimi öğrencilerin daha önce hazırlık yaparak geldiği bir ortamda eğitici ile birlikte tartışılmaktadır.L
4. Gerçek Klinik Ortamda Beceri Eğitimi: Öğrencinin önceki yıllarda eğitim laboratuvarlarında manken, maket ya da simüle hasta üzerinde öğrendiği becerileri bu kez gerçek hasta ya da gerçek materyal üzerinde denemesine fırsat verilerek beceride ustalık kazanması amaçlanmaktadır. Gerçek klinik ortamda özel bir zaman ayrılarak gruplar halinde öğrencilerin uygulama yapması biçiminde eğitim yapılabildiği gibi, öğrencilerin bağımsız çalışma saatlerinde gözetmen eşliğinde bağımsız uygulama yapması ve uygulamanın ardından gözetmen ile tartışması biçiminde sürdürülmektedir. 5, 6H, L, N, R
5. Beceri Laboratuvarında Eğitimi: Öğrencinin etik kurallar nedeni ile gerçek hasta üzerinde değil manken, maket ya da akranı üzerinde, gerçek klinik malzeme kullanarak eğitici gözetimi altında işlem uygulama fırsatı bulduğu oturumlardır. Öğrenilecek beceriye ait işlem basamakları önce öğrenim rehberini gözden geçirilerek ya da işlemle ilgili film izlenerek işlem hakkında bilgi sunulur. Eğiticinin işlemi göstermesinin ardından her öğrenci en az bir kez uygulama yaparak beceride yeterlik kazanır.H, R
6. Uygulamalı Eğitim: Staj döneminde triyaj, resüsitasyon, girişim odaları, acil bakım ve kritik bakım alanları gibi gerçek klinik ortamlarda gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, spesifik hasta gruplarına veya temel yakınmalara yaklaşım, tanı, ayırıcı tanı ve tedavi ilkeleri, spesifik tetkik ve tedavi yöntemleri, klinik uygulamalar, hasta görüşmelerinin yapıldığı ve eğitici ile birlikte tartışıldığı oturumlardır.H
7. Klinikte Bağımsız Öğrenme: Öğrencilerin kendilerine sunulan öğrenme ortamlarında (kütüphane, bilgisayar, beceri lab, vb.) veya triyaj, resüsitasyon, girişim odaları, acil bakım ve kritik bakım alanları gibi klinik ortamlarda öğrenme fırsatlarını yeterince kullanabilmeleri için programda bağımsız öğrenme saatleri ayrılmıştır. Öğrencinin bu saatleri, ulaşması gereken yeterlikler doğrultusunda teorik hazırlık yapması, hasta dosyası doldurma, fizik muayene yapma, anamnez alma ya da çeşitli girişimleri izlemesi ya da gerçekleştirmesi gibi etkinlikler için kullanması beklenmektedir4E
8. Probleme Dayalı Öğrenme: Öğrencilerin aktif katılımıyla kendilerine sunulan vakayı semptomdan tanıya ve tedaviye gidecek şekilde değerlendirilerek çözümlemesi beklenir3, 4, 5J, K, L
9. Olgu Tartışması: Belirli hasta gruplarına veya başvuru yakınmalarına yaklaşım, tanı, ayırıcı tanı ve tedavi ilkeleri, bir veya birden fazla olgu sunumu eşliğinde öğrencilerle tartışılmaktadır. Bu olgu tartışmaları olanaklı olduğu ölçüde gerçek hasta durumları ile hasta başında yapılmaktadır. Bunun karşılanamaması durumunda olgu tartışmaları yapılmaktadır.L
10. Anlatım: Staj yeterliklerine ulaşmak için gerekli bilgilerin derlenmesi ve öğrenciler tarafından kavranabilmesi amacı ile kuramsal bilginin paylaşıldığı, tartışıldığı derslerdir. C, D, M
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Triyaj
2Monitörizasyon-Vitaller
3Defibrilatör
4Göğüs Ağrısı I,II
5AKS
6Acil Havayolu Yönetimi
7Hızlı Ardışık Entübasyon
8Elektrokardiyografi-I,II
9Temel yaşam desteği
10İleri seviye kardiyolojik yaşam desteği
11Pediatrik Kardiyopulmoner Resüsitasyon I,II
12Akut Karın Sendromu
13İV-İO Yol Açma-II,I
14Distritmiler Taşikardi
15Distritmiler-Bradikardi
16Çoklu Travma
17Karın Travması
18Çocuk Travması
19Hamile ve Yaşlı Travması
20Nefes Darlığı Olan Hastaya Yaklaşım
21Alerji Anafilaksisi
22Konsultasyon
23Akut yara
24Temel İleri Yara Bakımı
25Soğuk Yaralanmaları
26Torasik Travma
27Bozulmuş zihinsel durum
28Acil Serviste Nöbet Hastası
29Baş Dönmesine Yaklaşım
30Hayvan Isırmaları ve Sokmaları
31Elektrik ve Yıldırım Çarpması
32Kafa travması
33Pelvis EXT Travması
34Şok I, II
35Afet Tıbbı
36İntoks Hastasına Yaklaşım
37Görüntüleme Teknikleri
38Sokak İlaçları
39Adli Rapor Düzenleme
40Co İntox
41Tedavi - Reçete
42Parasetemol/Nsaid İntoks
43Onkolojik Aciller
44Kan Gazı
45Acil Durumda Agresif Hasta
46Akut Ağrı Yöntemi
47Alkol Zehirlenmesi
48Hipoglisemi ve hiperglisemi
49Acil İlaçlar
Kaynak
1. Öğretim üyeleri ders notları 2. Emedicine.medscape.com 3. UptoDate 4. FOAMED (Free Open Access Meducation – Medical educatio), erişim https://lifeinthefastlane.com/foam/ 5. Acilci.net 6. Acil Tıp Dergileri (Annals of Emergency Medicine, American Journal of Emergency Medicine, European Journal of Emergency Medicine, Turkish Journal of Emergency Mecicine, Anatolian Journal of Emergency Medicine, Eurasian Journal of Emergency Medicine, Travma ve Acil Cerrahi Dergisi) 7. ACEP Policies 8. EMRA-Emergency Medicine Residents’ (and Students’) Association. Erişim www.emra.org 9. www.tatd.org.tr 10. www.atuder.org.tr 11. Tintinalli JE, Stapczynski J, Ma O, Yealy DM, Meckler GD, Cline DM. eds. Tintinalli’s Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide 9th edition. 12. David M. CLINE, O. John MA, Rita K. CYDULKA, Garth D. MECKLER, Daniel A. HANDEL, Stephen H. THOMAS, Tintinalli Acil Tıp El Kitabı Çeviri Editör: M.Mahir ÖZMEN.Güneş Kitabevi, ISBN: 9789752774551 13. Rosen's emergency medicine : concepts and clinical practice / [edited by] Ron M. Walls, Robert S. Hockberger, Marianne Gausche-Hill. Ninth edition. | Philadelphia, PA : Elsevier, [2018] 14. Eric F. Reichman, ed. Emergency Medicine Procedures. 15. James R.Roberts. Roberts and Hedges’ Clicinal Procedures in Emergency Medicine. 16. Robert S.Hoffman, Mary Ann Howland, Neal A.Lewin, Lewis S. Nelson, Lewis R. Goldfrank ed. Goldfrank's Toxicologic Emergencies

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati345135
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)135
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(135/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL TIP STAJI-Güz Dönemi45+45-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bedia GÜLEN
Dersi VerenlerDoç.Dr. Suphi BAHADIRLI, Dr.Öğr.Üye. Erkan TEMİZKAN, Prof.Dr. Bedia GÜLEN, Öğr.Gör.Dr. Serdar YAŞAR, Dr.Öğr.Üye. Mehmet ŞAM, Dr.Öğr.Üye. Halil İsa ÇELİK, Prof.Dr. Oktay ERAY
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu stajın amacı; yeni gelişen tanı konulmamış fiziksel, ruhsal hastalık veya yaralanmaların akut ve acil önlenmesi, teşhisi, tedavisi ve yönetimi konularında bilgi ve beceri kazanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Triyaj,Monitörizasyon-Vitaller,Defibrilatör,Göğüs Ağrısı I,II,AKS ,Acil Havayolu Yönetimi,Hızlı Ardışık Entübasyon,Elektrokardiyografi-I,II,Temel yaşam desteği,İleri seviye kardiyolojik yaşam desteği,Pediatrik Kardiyopulmoner Resüsitasyon I,II,Akut Karın Sendromu,İV-İO Yol Açma-II,I ,Distritmiler Taşikardi ,Distritmiler-Bradikardi,Çoklu Travma ,Karın Travması,Çocuk Travması,Hamile ve Yaşlı Travması,Nefes Darlığı Olan Hastaya Yaklaşım,Alerji Anafilaksisi,Konsultasyon,Akut yara,Temel İleri Yara Bakımı,Soğuk Yaralanmaları,Torasik Travma,Bozulmuş zihinsel durum,Acil Serviste Nöbet Hastası,Baş Dönmesine Yaklaşım,Hayvan Isırmaları ve Sokmaları,Elektrik ve Yıldırım Çarpması,Kafa travması,Pelvis EXT Travması,Şok I, II,Afet Tıbbı,İntoks Hastasına Yaklaşım,Görüntüleme Teknikleri,Sokak İlaçları,Adli Rapor Düzenleme,Co İntox ,Tedavi - Reçete,Parasetemol/Nsaid İntoks,Onkolojik Aciller,Kan Gazı,Acil Durumda Agresif Hasta,Akut Ağrı Yöntemi,Alkol Zehirlenmesi,Hipoglisemi ve hiperglisemi,Acil İlaçlar; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Acil Tıp staj programında dersler ve uygulamalar, propedötik çalışmaları, servis çalışmaları, hasta başı eğitimleri, öğretim üyeleri ve yardımcıları (asistanlar dahil) ile danışma ve tartışmalar ile öğrenme olanakları sağlanmaktadır. Stajda uygulanan öğretme yöntemleri aşağıda kısaca açıklanmıştır. 10, 16, 6, 9A, D
1. Göreve Dayalı Öğrenme (Task Based): Klinik çalışmaları öğrencilere bu rehberlerle elirlenmiş ve düzeyleri belirlenen görevler üzerinden yürütülmekte ve değerlendirilmektedir.3C, D, H, J, M
2. Hasta Sunumu: Servis çalışmaları sırasında öğrencilerin sorumluğuna verilen hastaları hazırlayarak danışman ve grup arkadaşları ile birlikte tartıştığı oturumlardır.H, J, K, L
3. Klinikopatolojik Tartışmalar: Kritik olgular üzerinden ayırıcı tanı süreci, hasta yönetimi öğrencilerin daha önce hazırlık yaparak geldiği bir ortamda eğitici ile birlikte tartışılmaktadır.L
4. Gerçek Klinik Ortamda Beceri Eğitimi: Öğrencinin önceki yıllarda eğitim laboratuvarlarında manken, maket ya da simüle hasta üzerinde öğrendiği becerileri bu kez gerçek hasta ya da gerçek materyal üzerinde denemesine fırsat verilerek beceride ustalık kazanması amaçlanmaktadır. Gerçek klinik ortamda özel bir zaman ayrılarak gruplar halinde öğrencilerin uygulama yapması biçiminde eğitim yapılabildiği gibi, öğrencilerin bağımsız çalışma saatlerinde gözetmen eşliğinde bağımsız uygulama yapması ve uygulamanın ardından gözetmen ile tartışması biçiminde sürdürülmektedir. 5, 6H, L, N, R
5. Beceri Laboratuvarında Eğitimi: Öğrencinin etik kurallar nedeni ile gerçek hasta üzerinde değil manken, maket ya da akranı üzerinde, gerçek klinik malzeme kullanarak eğitici gözetimi altında işlem uygulama fırsatı bulduğu oturumlardır. Öğrenilecek beceriye ait işlem basamakları önce öğrenim rehberini gözden geçirilerek ya da işlemle ilgili film izlenerek işlem hakkında bilgi sunulur. Eğiticinin işlemi göstermesinin ardından her öğrenci en az bir kez uygulama yaparak beceride yeterlik kazanır.H, R
6. Uygulamalı Eğitim: Staj döneminde triyaj, resüsitasyon, girişim odaları, acil bakım ve kritik bakım alanları gibi gerçek klinik ortamlarda gerçekleştirilmektedir. Ayrıca, spesifik hasta gruplarına veya temel yakınmalara yaklaşım, tanı, ayırıcı tanı ve tedavi ilkeleri, spesifik tetkik ve tedavi yöntemleri, klinik uygulamalar, hasta görüşmelerinin yapıldığı ve eğitici ile birlikte tartışıldığı oturumlardır.H
7. Klinikte Bağımsız Öğrenme: Öğrencilerin kendilerine sunulan öğrenme ortamlarında (kütüphane, bilgisayar, beceri lab, vb.) veya triyaj, resüsitasyon, girişim odaları, acil bakım ve kritik bakım alanları gibi klinik ortamlarda öğrenme fırsatlarını yeterince kullanabilmeleri için programda bağımsız öğrenme saatleri ayrılmıştır. Öğrencinin bu saatleri, ulaşması gereken yeterlikler doğrultusunda teorik hazırlık yapması, hasta dosyası doldurma, fizik muayene yapma, anamnez alma ya da çeşitli girişimleri izlemesi ya da gerçekleştirmesi gibi etkinlikler için kullanması beklenmektedir4E
8. Probleme Dayalı Öğrenme: Öğrencilerin aktif katılımıyla kendilerine sunulan vakayı semptomdan tanıya ve tedaviye gidecek şekilde değerlendirilerek çözümlemesi beklenir3, 4, 5J, K, L
9. Olgu Tartışması: Belirli hasta gruplarına veya başvuru yakınmalarına yaklaşım, tanı, ayırıcı tanı ve tedavi ilkeleri, bir veya birden fazla olgu sunumu eşliğinde öğrencilerle tartışılmaktadır. Bu olgu tartışmaları olanaklı olduğu ölçüde gerçek hasta durumları ile hasta başında yapılmaktadır. Bunun karşılanamaması durumunda olgu tartışmaları yapılmaktadır.L
10. Anlatım: Staj yeterliklerine ulaşmak için gerekli bilgilerin derlenmesi ve öğrenciler tarafından kavranabilmesi amacı ile kuramsal bilginin paylaşıldığı, tartışıldığı derslerdir. C, D, M
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, C: Çoktan Seçmeli Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi, J: Akran değerlendirmesi, K: Öz değerlendirme, L: Grup değerlendirme, M: Objektif Yapılandırılmış Klinik Sınavlar, N: Klinik Akıl Yürütme Sınavı, R: Simülasyona Dayalı Değerlendirme

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Triyaj
2Monitörizasyon-Vitaller
3Defibrilatör
4Göğüs Ağrısı I,II
5AKS
6Acil Havayolu Yönetimi
7Hızlı Ardışık Entübasyon
8Elektrokardiyografi-I,II
9Temel yaşam desteği
10İleri seviye kardiyolojik yaşam desteği
11Pediatrik Kardiyopulmoner Resüsitasyon I,II
12Akut Karın Sendromu
13İV-İO Yol Açma-II,I
14Distritmiler Taşikardi
15Distritmiler-Bradikardi
16Çoklu Travma
17Karın Travması
18Çocuk Travması
19Hamile ve Yaşlı Travması
20Nefes Darlığı Olan Hastaya Yaklaşım
21Alerji Anafilaksisi
22Konsultasyon
23Akut yara
24Temel İleri Yara Bakımı
25Soğuk Yaralanmaları
26Torasik Travma
27Bozulmuş zihinsel durum
28Acil Serviste Nöbet Hastası
29Baş Dönmesine Yaklaşım
30Hayvan Isırmaları ve Sokmaları
31Elektrik ve Yıldırım Çarpması
32Kafa travması
33Pelvis EXT Travması
34Şok I, II
35Afet Tıbbı
36İntoks Hastasına Yaklaşım
37Görüntüleme Teknikleri
38Sokak İlaçları
39Adli Rapor Düzenleme
40Co İntox
41Tedavi - Reçete
42Parasetemol/Nsaid İntoks
43Onkolojik Aciller
44Kan Gazı
45Acil Durumda Agresif Hasta
46Akut Ağrı Yöntemi
47Alkol Zehirlenmesi
48Hipoglisemi ve hiperglisemi
49Acil İlaçlar
Kaynak
1. Öğretim üyeleri ders notları 2. Emedicine.medscape.com 3. UptoDate 4. FOAMED (Free Open Access Meducation – Medical educatio), erişim https://lifeinthefastlane.com/foam/ 5. Acilci.net 6. Acil Tıp Dergileri (Annals of Emergency Medicine, American Journal of Emergency Medicine, European Journal of Emergency Medicine, Turkish Journal of Emergency Mecicine, Anatolian Journal of Emergency Medicine, Eurasian Journal of Emergency Medicine, Travma ve Acil Cerrahi Dergisi) 7. ACEP Policies 8. EMRA-Emergency Medicine Residents’ (and Students’) Association. Erişim www.emra.org 9. www.tatd.org.tr 10. www.atuder.org.tr 11. Tintinalli JE, Stapczynski J, Ma O, Yealy DM, Meckler GD, Cline DM. eds. Tintinalli’s Emergency Medicine: A Comprehensive Study Guide 9th edition. 12. David M. CLINE, O. John MA, Rita K. CYDULKA, Garth D. MECKLER, Daniel A. HANDEL, Stephen H. THOMAS, Tintinalli Acil Tıp El Kitabı Çeviri Editör: M.Mahir ÖZMEN.Güneş Kitabevi, ISBN: 9789752774551 13. Rosen's emergency medicine : concepts and clinical practice / [edited by] Ron M. Walls, Robert S. Hockberger, Marianne Gausche-Hill. Ninth edition. | Philadelphia, PA : Elsevier, [2018] 14. Eric F. Reichman, ed. Emergency Medicine Procedures. 15. James R.Roberts. Roberts and Hedges’ Clicinal Procedures in Emergency Medicine. 16. Robert S.Hoffman, Mary Ann Howland, Neal A.Lewin, Lewis S. Nelson, Lewis R. Goldfrank ed. Goldfrank's Toxicologic Emergencies

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07