Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAS-İSKELET BLOĞU | - | Güz Dönemi | 65+80 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Aylin REZVANİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Doç.Dr. Sena TOLU, Doç.Dr. Mehmet AĞIRMAN, Prof.Dr. İbrahim AZBOY, Prof.Dr. Aylin REZVANİ, Doç.Dr. Didem SEZGİN ÖZCAN, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Doç.Dr. Bilgehan ÇATAL, Dr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN, Dr.Öğr.Üye. Ahmet ÜŞEN, Dr.Öğr.Üye. Çağlayan ASLANBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Kadir UZEL, Prof.Dr. Cem Coşkun AVCI, Prof.Dr. Gülseren Derya AKYÜZ, Prof.Dr. Ahmet Salim GÖKTEPE, Dr.Öğr.Üye. Şadiye SARATAŞ, Dr.Öğr.Üye. İlknur TOPAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; pediatrik ve erişkin yaşta sıkça rastlanan ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan kas ve iskelet sisteminin ağrılı hastalıkları, kemik ve yumuşak doku tümörleri, kırıklar, çıkıklar ve ekstremite kas, sinir, tendon ve yumuşak doku yaralanmaları olan ve acile getirilen politravmalı hastaların, ayrıca diğer doğuştan ya da edinsel fiziksel yetersizlik ve engellilik durumları olan hastaların değerlendirilmelerinin, konservatif tedavilerinin, rehabilitasyonlarının, cerrahi tedavilerinin ve bakımlarının koordinasyonunun ve hastaların fiziksel işlevlerinin en üst düzeyine nasıl ulaşacağının bilinmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortopedi ve Travmatoloji VE Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Oryantasyonu ,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon,Hasta Değerlendirmesi,klinik uygulama Alt ekstremite muayenesi,PM&R'de kullanılan fizik tedavi ajanları,Klinik uygulama Omurga muayenesi (boyun, üst ve alt sırt),Klinik uygulama Üst ekstremite muayenesi,Radyoloji Alt Ekstremite Adiyolojisi,Diz Hastalıkları,Alçı Atel Uygulamaları,El ve Bilek Hastalıkları,Üst Ekstremite Kırıkları (T, A),Alt Ekstremite Kırıkları (T, A),Açık Kırıklar ve Kompartman Sendromu (T, A),Radyoloji Üst Ekstremite Radyolojisi,Omuz ve Dirsek Hastalıkları Cerrahisi,Omuz Ağrısı (CBL),Kırık İyileşmesi,Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları,Çocuklarda Kırıklar (T, A),Çıkıklar ve Komplikasyonları (T, A,K),Pelvis ve Asetabulum Kırıkları (T,A),Çoklu Travma (T,A) Olan Hastalara Yaklaşım,Jonit ve Kemik Enfeksiyonları (ÖnT),Radyoloji Kemik ve Yumuşak Doku Tümörleri,Kemik Tümörleri (ÖnT, K),Yumuşak Doku Tümörleri (ÖnT, K),Kompleks bölgesel ağrı sendromu,Radyoloji Omurgası (Boyun, Sırt Üstü, Alt Sırt),Mekanik Bel Ağrısı ve Lomber Disk Fıtığı (T,T),Bel Ağrısı (CBL),boyun ve Üst Sırt Ağrısı (CBL),Omurilik Yaralanmaları Rehabilitasyonu,Spondiloartrit (ön-T),Omurga Travması,Omurga Deformiteleri.,Kronik Ağrı Sendromu (Fibromiyalji, miofasyal ağrı sendromu, kronik yorgunluk sendromu) (T),Osteoporoz (ÖnT, K),Osteoartrit (T, T, K, İ),Osteoarthritis Cases (T, T, K, İ) ,Osteoartritte Cerrahi (T, T, K, İ),Sinir ve Tendon Yaralanmalarının Rehabilitasyonu ,Tenosinovitte Cerrahi (T,T), Developmental Hip Displasia ,Topallayan Çocuk ve Pediatrik Ayak Hastalığına Yaklaşım (T,Serebral Palsi,Tendon ve Sinir Yaralanmalarının Cerrahisi,Yumuşak Doku Romatizma (T,T),Lenfödem ve lipödem (T),Eklem Ağrısı ve Şişmesi,Eklem Ağrısı ve Şişme Durumları,Romatoid Artrit (ÖnT); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu stajın ilk hedefi pediatrik ve erişkin yaşta sıkça rastlanan ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan kas ve iskelet sisteminin ağrılı hastalıkları, kemik ve yumuşak doku tümörleri, kırıklar, çıkıklar ve ekstremite kas, sinir, tendon ve yumuşak doku yaralanmaları, acile getirilen politravmalar ve ayrıca diğer doğuştan yada edinsel fiziksel yetersizlik ve engellilik durumları olan hastaların değerlendirilmesi, konservatif tedavisi, rehabilitasyonu, cerrahisi ve bakımının koordinasyonu ile bireyin fiziksel işlevlerini en üst düzeye ulaşmasının sağlanması ile ilgili öğrencilerin bilgilendirilmesidir. Ayrıca mezun olan öğrencilerin birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimlerin yetiştirilmesidir. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortopedi ve Travmatoloji VE Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Oryantasyonu | |
2 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon | |
3 | Hasta Değerlendirmesi | |
4 | klinik uygulama Alt ekstremite muayenesi | |
5 | PM&R'de kullanılan fizik tedavi ajanları | |
6 | Klinik uygulama Omurga muayenesi (boyun, üst ve alt sırt) | |
7 | Klinik uygulama Üst ekstremite muayenesi | |
8 | Radyoloji Alt Ekstremite Adiyolojisi | |
9 | Diz Hastalıkları | |
10 | Alçı Atel Uygulamaları | |
11 | El ve Bilek Hastalıkları | |
12 | Üst Ekstremite Kırıkları (T, A) | |
13 | Alt Ekstremite Kırıkları (T, A) | |
14 | Açık Kırıklar ve Kompartman Sendromu (T, A) | |
15 | Radyoloji Üst Ekstremite Radyolojisi | |
16 | Omuz ve Dirsek Hastalıkları Cerrahisi | |
17 | Omuz Ağrısı (CBL) | |
18 | Kırık İyileşmesi | |
19 | Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları | |
20 | Çocuklarda Kırıklar (T, A) | |
21 | Çıkıklar ve Komplikasyonları (T, A,K) | |
22 | Pelvis ve Asetabulum Kırıkları (T,A) | |
23 | Çoklu Travma (T,A) Olan Hastalara Yaklaşım | |
24 | Jonit ve Kemik Enfeksiyonları (ÖnT) | |
25 | Radyoloji Kemik ve Yumuşak Doku Tümörleri | |
26 | Kemik Tümörleri (ÖnT, K) | |
27 | Yumuşak Doku Tümörleri (ÖnT, K) | |
28 | Kompleks bölgesel ağrı sendromu | |
29 | Radyoloji Omurgası (Boyun, Sırt Üstü, Alt Sırt) | |
30 | Mekanik Bel Ağrısı ve Lomber Disk Fıtığı (T,T) | |
31 | Bel Ağrısı (CBL) | |
32 | boyun ve Üst Sırt Ağrısı (CBL) | |
33 | Omurilik Yaralanmaları Rehabilitasyonu | |
34 | Spondiloartrit (ön-T) | |
35 | Omurga Travması | |
36 | Omurga Deformiteleri. | |
37 | Kronik Ağrı Sendromu (Fibromiyalji, miofasyal ağrı sendromu, kronik yorgunluk sendromu) (T) | |
38 | Osteoporoz (ÖnT, K) | |
39 | Osteoartrit (T, T, K, İ) | |
40 | Osteoarthritis Cases (T, T, K, İ) | |
41 | Osteoartritte Cerrahi (T, T, K, İ) | |
42 | Sinir ve Tendon Yaralanmalarının Rehabilitasyonu | |
43 | Tenosinovitte Cerrahi (T,T) | |
44 | Developmental Hip Displasia | |
45 | Topallayan Çocuk ve Pediatrik Ayak Hastalığına Yaklaşım (T | |
46 | Serebral Palsi | |
47 | Tendon ve Sinir Yaralanmalarının Cerrahisi | |
48 | Yumuşak Doku Romatizma (T,T) | |
49 | Lenfödem ve lipödem (T) | |
50 | Eklem Ağrısı ve Şişmesi | |
51 | Eklem Ağrısı ve Şişme Durumları | |
52 | Romatoid Artrit (ÖnT) |
Kaynak |
1. Hasan Oğuz (ed), Tıbbi rehabilitasyon (2015). Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Şebnem Ataman ve Peyman Yalçın (ed), (2012). Nobel kitap evi 3. David X. Cifu (ed), Braddom’s Physical medicine and rehabilitation (2015). Elsevier |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 1 | 65 | 65 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 10 | 1 | 10 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 2 | 35 | 70 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 2 | 30 | 60 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 205 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(205/30) | 7 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAS-İSKELET BLOĞU | - | Güz Dönemi | 65+80 | - | 7 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Aylin REZVANİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Doç.Dr. Sena TOLU, Doç.Dr. Mehmet AĞIRMAN, Prof.Dr. İbrahim AZBOY, Prof.Dr. Aylin REZVANİ, Doç.Dr. Didem SEZGİN ÖZCAN, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Doç.Dr. Bilgehan ÇATAL, Dr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN, Dr.Öğr.Üye. Ahmet ÜŞEN, Dr.Öğr.Üye. Çağlayan ASLANBAŞ, Dr.Öğr.Üye. Kadir UZEL, Prof.Dr. Cem Coşkun AVCI, Prof.Dr. Gülseren Derya AKYÜZ, Prof.Dr. Ahmet Salim GÖKTEPE, Dr.Öğr.Üye. Şadiye SARATAŞ, Dr.Öğr.Üye. İlknur TOPAL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; pediatrik ve erişkin yaşta sıkça rastlanan ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan kas ve iskelet sisteminin ağrılı hastalıkları, kemik ve yumuşak doku tümörleri, kırıklar, çıkıklar ve ekstremite kas, sinir, tendon ve yumuşak doku yaralanmaları olan ve acile getirilen politravmalı hastaların, ayrıca diğer doğuştan ya da edinsel fiziksel yetersizlik ve engellilik durumları olan hastaların değerlendirilmelerinin, konservatif tedavilerinin, rehabilitasyonlarının, cerrahi tedavilerinin ve bakımlarının koordinasyonunun ve hastaların fiziksel işlevlerinin en üst düzeyine nasıl ulaşacağının bilinmesinin sağlanmasıdır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Ortopedi ve Travmatoloji VE Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Oryantasyonu ,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon,Hasta Değerlendirmesi,klinik uygulama Alt ekstremite muayenesi,PM&R'de kullanılan fizik tedavi ajanları,Klinik uygulama Omurga muayenesi (boyun, üst ve alt sırt),Klinik uygulama Üst ekstremite muayenesi,Radyoloji Alt Ekstremite Adiyolojisi,Diz Hastalıkları,Alçı Atel Uygulamaları,El ve Bilek Hastalıkları,Üst Ekstremite Kırıkları (T, A),Alt Ekstremite Kırıkları (T, A),Açık Kırıklar ve Kompartman Sendromu (T, A),Radyoloji Üst Ekstremite Radyolojisi,Omuz ve Dirsek Hastalıkları Cerrahisi,Omuz Ağrısı (CBL),Kırık İyileşmesi,Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları,Çocuklarda Kırıklar (T, A),Çıkıklar ve Komplikasyonları (T, A,K),Pelvis ve Asetabulum Kırıkları (T,A),Çoklu Travma (T,A) Olan Hastalara Yaklaşım,Jonit ve Kemik Enfeksiyonları (ÖnT),Radyoloji Kemik ve Yumuşak Doku Tümörleri,Kemik Tümörleri (ÖnT, K),Yumuşak Doku Tümörleri (ÖnT, K),Kompleks bölgesel ağrı sendromu,Radyoloji Omurgası (Boyun, Sırt Üstü, Alt Sırt),Mekanik Bel Ağrısı ve Lomber Disk Fıtığı (T,T),Bel Ağrısı (CBL),boyun ve Üst Sırt Ağrısı (CBL),Omurilik Yaralanmaları Rehabilitasyonu,Spondiloartrit (ön-T),Omurga Travması,Omurga Deformiteleri.,Kronik Ağrı Sendromu (Fibromiyalji, miofasyal ağrı sendromu, kronik yorgunluk sendromu) (T),Osteoporoz (ÖnT, K),Osteoartrit (T, T, K, İ),Osteoarthritis Cases (T, T, K, İ) ,Osteoartritte Cerrahi (T, T, K, İ),Sinir ve Tendon Yaralanmalarının Rehabilitasyonu ,Tenosinovitte Cerrahi (T,T), Developmental Hip Displasia ,Topallayan Çocuk ve Pediatrik Ayak Hastalığına Yaklaşım (T,Serebral Palsi,Tendon ve Sinir Yaralanmalarının Cerrahisi,Yumuşak Doku Romatizma (T,T),Lenfödem ve lipödem (T),Eklem Ağrısı ve Şişmesi,Eklem Ağrısı ve Şişme Durumları,Romatoid Artrit (ÖnT); konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Bu stajın ilk hedefi pediatrik ve erişkin yaşta sıkça rastlanan ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan kas ve iskelet sisteminin ağrılı hastalıkları, kemik ve yumuşak doku tümörleri, kırıklar, çıkıklar ve ekstremite kas, sinir, tendon ve yumuşak doku yaralanmaları, acile getirilen politravmalar ve ayrıca diğer doğuştan yada edinsel fiziksel yetersizlik ve engellilik durumları olan hastaların değerlendirilmesi, konservatif tedavisi, rehabilitasyonu, cerrahisi ve bakımının koordinasyonu ile bireyin fiziksel işlevlerini en üst düzeye ulaşmasının sağlanması ile ilgili öğrencilerin bilgilendirilmesidir. Ayrıca mezun olan öğrencilerin birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimlerin yetiştirilmesidir. | 10, 16, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ortopedi ve Travmatoloji VE Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Oryantasyonu | |
2 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon | |
3 | Hasta Değerlendirmesi | |
4 | klinik uygulama Alt ekstremite muayenesi | |
5 | PM&R'de kullanılan fizik tedavi ajanları | |
6 | Klinik uygulama Omurga muayenesi (boyun, üst ve alt sırt) | |
7 | Klinik uygulama Üst ekstremite muayenesi | |
8 | Radyoloji Alt Ekstremite Adiyolojisi | |
9 | Diz Hastalıkları | |
10 | Alçı Atel Uygulamaları | |
11 | El ve Bilek Hastalıkları | |
12 | Üst Ekstremite Kırıkları (T, A) | |
13 | Alt Ekstremite Kırıkları (T, A) | |
14 | Açık Kırıklar ve Kompartman Sendromu (T, A) | |
15 | Radyoloji Üst Ekstremite Radyolojisi | |
16 | Omuz ve Dirsek Hastalıkları Cerrahisi | |
17 | Omuz Ağrısı (CBL) | |
18 | Kırık İyileşmesi | |
19 | Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları | |
20 | Çocuklarda Kırıklar (T, A) | |
21 | Çıkıklar ve Komplikasyonları (T, A,K) | |
22 | Pelvis ve Asetabulum Kırıkları (T,A) | |
23 | Çoklu Travma (T,A) Olan Hastalara Yaklaşım | |
24 | Jonit ve Kemik Enfeksiyonları (ÖnT) | |
25 | Radyoloji Kemik ve Yumuşak Doku Tümörleri | |
26 | Kemik Tümörleri (ÖnT, K) | |
27 | Yumuşak Doku Tümörleri (ÖnT, K) | |
28 | Kompleks bölgesel ağrı sendromu | |
29 | Radyoloji Omurgası (Boyun, Sırt Üstü, Alt Sırt) | |
30 | Mekanik Bel Ağrısı ve Lomber Disk Fıtığı (T,T) | |
31 | Bel Ağrısı (CBL) | |
32 | boyun ve Üst Sırt Ağrısı (CBL) | |
33 | Omurilik Yaralanmaları Rehabilitasyonu | |
34 | Spondiloartrit (ön-T) | |
35 | Omurga Travması | |
36 | Omurga Deformiteleri. | |
37 | Kronik Ağrı Sendromu (Fibromiyalji, miofasyal ağrı sendromu, kronik yorgunluk sendromu) (T) | |
38 | Osteoporoz (ÖnT, K) | |
39 | Osteoartrit (T, T, K, İ) | |
40 | Osteoarthritis Cases (T, T, K, İ) | |
41 | Osteoartritte Cerrahi (T, T, K, İ) | |
42 | Sinir ve Tendon Yaralanmalarının Rehabilitasyonu | |
43 | Tenosinovitte Cerrahi (T,T) | |
44 | Developmental Hip Displasia | |
45 | Topallayan Çocuk ve Pediatrik Ayak Hastalığına Yaklaşım (T | |
46 | Serebral Palsi | |
47 | Tendon ve Sinir Yaralanmalarının Cerrahisi | |
48 | Yumuşak Doku Romatizma (T,T) | |
49 | Lenfödem ve lipödem (T) | |
50 | Eklem Ağrısı ve Şişmesi | |
51 | Eklem Ağrısı ve Şişme Durumları | |
52 | Romatoid Artrit (ÖnT) |
Kaynak |
1. Hasan Oğuz (ed), Tıbbi rehabilitasyon (2015). Nobel Tıp Kitabevleri. 2. Şebnem Ataman ve Peyman Yalçın (ed), (2012). Nobel kitap evi 3. David X. Cifu (ed), Braddom’s Physical medicine and rehabilitation (2015). Elsevier |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |