Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI-Güz Dönemi180+80-15
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nalan KARABAYIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Mesut OKUR, Prof.Dr. Cihangir AKGÜN, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Ayhan TAŞTEKİN • Prof. Dr. Volkan TUZCU • Prof. Dr. Sema ANAK • Prof. Dr. Gökhan BAYSOY • Prof. Dr. Alpay ÇAKMAK • Prof. Dr. Murat ELLİ • Prof. Dr. Kürşad AYDIN • Prof. Dr. Celal AKDENİZ • Prof. Dr. Sedat ÖKTEM • Prof. Dr. Servet Erdal ADAL • Prof. Dr. İlke ÖZAHİ İPEK • Prof. Dr. Abdullah ERDEM • Prof. Dr. Cihangir AKGÜN • Prof. Dr. Önder YAVAŞCAN • Doç. Dr. Mesut OKUR • Doç. Dr. Fatma Gamze DEMİREL • Doç. Dr. Türkay SARITAŞ • Doç. Dr. Nalan KARABAYIR • Doç. Dr. Zeynep ATAY • Doç. Dr. Öznur KÜÇÜK • Doç. Dr. Fırat ERDOĞAN • Doç. Dr. Yasemin TOPÇU • Doç. Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU • Dr. Öğr. Üyesi Hayrettin TEMEL • Dr. Öğr. Üyesi Leyla TELHAN • Dr. Öğr. Üyesi Yöntem YAMAN
Dersin AmacıHasta ve sağlam çocuk ayırımını yapabilmek, sağlam çocukların izlemi ve koruyucu tıp uygulamalarını gerçekleştirebilmek, çocukluk çağı hastalıklarını tanıyıp tedavi edebilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2,Mekanik Doğum Travmaları,Perinatal Asfiksi,Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı,Yenidoğan Sepsisi,Yenidoğan Sarılığı-1,2,Diabetik Anne Bebeği,İntrauterin İnfeksiyonlar ,Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2,Yenidoğan Konvülziyonları,Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar,Rutin Aşı Uygulaması-1,2,Çocuk İzleminin Prensipleri,Kaza ve Yaralanmalardan Korunma,Çocuk İstismarı,Çocuklarda Beslenme,Çocukluk Döneminde Vitamin Gereksinimleri,Zehirlenmeler,Malnütrisyon-1,2,Kronik İshal ,Kabızlık ,Gastrointestinal Kanamalar,Karaciğer Enzim Yüksekliğine Yaklaşım,Pediatrik Akciğer Grafisi ve Erişkinden Farklılıkları,Döküntülü hastalıklar-1,2 ,Boğmaca, Difteri, Kabakulak,Antibiyotikler-1,2,Çocukluk Çağı Menenjitleri ve Ansefalitler-1,2,Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları ,Brusella,Tetanoz,Alt Solunum Yolu İnfeksiyonları-1,2,Stafilokok Enfeksiyonları,Ateşli ve Sık Enfeksiyon Geçiren Çocuğa Yaklaşım,Akut İshal,Salmonella ve Şigella infeksiyonları,Allerjik Rinit, Atopik Dermatit, Anafilaksi-1,2,Çocukluk Çağında Kronik Akciğer Hastalıkları-1,2,Tüberküloz,Parazitozlar,Astım ve Tedavisi-1,2,Hışıltılı Çocuğa Yaklaşım,İmmun Yetmezliğe Yaklaşım ve Tedavi,Antikor Eksikliği ve Kombine İmmun Yetmezlikler,Fagosit ve Kompleman Eksiklikleri,Hipotroidi,Hipertiroidi,Diabetes Mellitus,Ketoasidoz,Hipoglisemi,Boy kısalığı,Raşitizm,Adrenal hastalıkları-1,2,Cinsel Farklılaşma bozuklukları,Konjenital Adrenal Hiperplazi,Ergenlik Gelişimi, Erken ve Gecikmiş Ergenlik-1,2,Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2,Yenidoğan taramaları,Paratiroid Hastalıkları,Çocukluk Çağı Anemilerine Yaklaşım,Nutrisyonel Anemiler (Demir eksikliği anemisi, Megaloblastik anemi),Konjenital ve Edinsel kemik İliği Yetmezliği ve Otoimmun Hemolitik Anemi,Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi),Sistemik Hastalıkların Hematolojik Bulguları,Kanama-Pıhtılaşma Bozuklukları-1,2,Lösemiler-1 (ALL),Lösemiler-2 (AML VE MDS),Çocukluk Çağı Onkolojik Hastalıklar-1,2,Kemik İliği Nakli,Febril Nötropeni ve Onkolojik Aciller,Akut Febril ve Afebril Konvülziyon,Epilepsi ve Epileptik Sendromların Sınıflandırılması,Nörodejeneratif ve Nörometabolik Hastalıklar,Akut Bilinç Bozuklukları,Mental ve Motor Gelişme Geriliği,Serebral Palsi,Nörokutan Hastalıklar,Nöromuskuler Hastalıklar,Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler,Akut Romatizmal Ateş,Myokardit-Endokardit- Perikardit,Asiyanotik Kalp Hastalıkları-1,2,Aritmi-1,2,Kardiyomiyopatiler,Siyanotik Kalp Hastalıkları-1,2,Senkop ve Ani Ölümler,Akut Glomerulonefrit,Nefrotik Sendrom,Konnektif Doku Hastalıkları,SLE,Vaskülitler ve HÜS,Sıvı, Elektrolit, Asit Baz Bozuklukları-1,2,3,Üriner Sistem Taşları,Hipertansiyon,Kritik Hastaya Yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğmuş bir bebekte canlandırma gereksinimini belirler. Yenidoğan canlandırması yapar. Hasta yenidoğanı ayırdedebilir. Solunum sıkıntısı nedenlerini sıralar ve acil tedavisini açıklar. Sarılık nedenlerini sıralar. Doğum travmalarını sayar. Perinatal asfiksi tanımını yapar, organ tutulumlarını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Neonatal sepsis bulgularını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Diyabetik anne bebeğinin komplikasyonlarını sayar. İntrauterin enfeksiyon etkenlerini sayar, ayırdedici bulguları söyler. Yenidoğan konvülziyon tiplerini tarif eder, acil tedavisini anlatır. Yenidoğanın akut metabolik sorunlarını sayar, acil tedavisini açıklar. Prematüre ve intrauterin büyüme geriliğini tanımlar, sorunlarını sıralar. 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2
2Mekanik Doğum Travmaları
3Perinatal Asfiksi
4Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı
5Yenidoğan Sepsisi
6Yenidoğan Sarılığı-1,2
7Diabetik Anne Bebeği
8İntrauterin İnfeksiyonlar
9Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2
10Yenidoğan Konvülziyonları
11Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar
12Rutin Aşı Uygulaması-1,2
13Çocuk İzleminin Prensipleri
14Kaza ve Yaralanmalardan Korunma
15Çocuk İstismarı
16Çocuklarda Beslenme
17Çocukluk Döneminde Vitamin Gereksinimleri
18Zehirlenmeler
19Malnütrisyon-1,2
20Kronik İshal
21Kabızlık
22Gastrointestinal Kanamalar
23Karaciğer Enzim Yüksekliğine Yaklaşım
24Pediatrik Akciğer Grafisi ve Erişkinden Farklılıkları
25Döküntülü hastalıklar-1,2
26Boğmaca, Difteri, Kabakulak
27Antibiyotikler-1,2
28Çocukluk Çağı Menenjitleri ve Ansefalitler-1,2
29Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları
30Brusella
31Tetanoz
32Alt Solunum Yolu İnfeksiyonları-1,2
33Stafilokok Enfeksiyonları
34Ateşli ve Sık Enfeksiyon Geçiren Çocuğa Yaklaşım
35Akut İshal
36Salmonella ve Şigella infeksiyonları
37Allerjik Rinit, Atopik Dermatit, Anafilaksi-1,2
38Çocukluk Çağında Kronik Akciğer Hastalıkları-1,2
39Tüberküloz
40Parazitozlar
41Astım ve Tedavisi-1,2
42Hışıltılı Çocuğa Yaklaşım
43İmmun Yetmezliğe Yaklaşım ve Tedavi
44Antikor Eksikliği ve Kombine İmmun Yetmezlikler
45Fagosit ve Kompleman Eksiklikleri
46Hipotroidi
47Hipertiroidi
48Diabetes Mellitus
49Ketoasidoz
50Hipoglisemi
51Boy kısalığı
52Raşitizm
53Adrenal hastalıkları-1,2
54Cinsel Farklılaşma bozuklukları
55Konjenital Adrenal Hiperplazi
56Ergenlik Gelişimi, Erken ve Gecikmiş Ergenlik-1,2
57Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2
58Yenidoğan taramaları
59Paratiroid Hastalıkları
60Çocukluk Çağı Anemilerine Yaklaşım
61Nutrisyonel Anemiler (Demir eksikliği anemisi, Megaloblastik anemi)
62Konjenital ve Edinsel kemik İliği Yetmezliği ve Otoimmun Hemolitik Anemi
63Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi)
64Sistemik Hastalıkların Hematolojik Bulguları
65Kanama-Pıhtılaşma Bozuklukları-1,2
66Lösemiler-1 (ALL)
67Lösemiler-2 (AML VE MDS)
68Çocukluk Çağı Onkolojik Hastalıklar-1,2
69Kemik İliği Nakli
70Febril Nötropeni ve Onkolojik Aciller
71Akut Febril ve Afebril Konvülziyon
72Epilepsi ve Epileptik Sendromların Sınıflandırılması
73Nörodejeneratif ve Nörometabolik Hastalıklar
74Akut Bilinç Bozuklukları
75Mental ve Motor Gelişme Geriliği
76Serebral Palsi
77Nörokutan Hastalıklar
78Nöromuskuler Hastalıklar
79Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler
80Akut Romatizmal Ateş
81Myokardit-Endokardit- Perikardit
82Asiyanotik Kalp Hastalıkları-1,2
83Aritmi-1,2
84Kardiyomiyopatiler
85Siyanotik Kalp Hastalıkları-1,2
86Senkop ve Ani Ölümler
87Akut Glomerulonefrit
88Nefrotik Sendrom
89Konnektif Doku Hastalıkları
90SLE
91Vaskülitler ve HÜS
92Sıvı, Elektrolit, Asit Baz Bozuklukları-1,2,3
93Üriner Sistem Taşları
94Hipertansiyon
95Kritik Hastaya Yaklaşım
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL
Powerpoint sunum dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati1802360
Rehberli Problem Çözme10550
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı51050
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)460
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(460/30)15
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI-Güz Dönemi180+80-15
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Nalan KARABAYIR
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. Zeynep ATAY, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Mesut OKUR, Prof.Dr. Cihangir AKGÜN, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Ayhan TAŞTEKİN • Prof. Dr. Volkan TUZCU • Prof. Dr. Sema ANAK • Prof. Dr. Gökhan BAYSOY • Prof. Dr. Alpay ÇAKMAK • Prof. Dr. Murat ELLİ • Prof. Dr. Kürşad AYDIN • Prof. Dr. Celal AKDENİZ • Prof. Dr. Sedat ÖKTEM • Prof. Dr. Servet Erdal ADAL • Prof. Dr. İlke ÖZAHİ İPEK • Prof. Dr. Abdullah ERDEM • Prof. Dr. Cihangir AKGÜN • Prof. Dr. Önder YAVAŞCAN • Doç. Dr. Mesut OKUR • Doç. Dr. Fatma Gamze DEMİREL • Doç. Dr. Türkay SARITAŞ • Doç. Dr. Nalan KARABAYIR • Doç. Dr. Zeynep ATAY • Doç. Dr. Öznur KÜÇÜK • Doç. Dr. Fırat ERDOĞAN • Doç. Dr. Yasemin TOPÇU • Doç. Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU • Dr. Öğr. Üyesi Hayrettin TEMEL • Dr. Öğr. Üyesi Leyla TELHAN • Dr. Öğr. Üyesi Yöntem YAMAN
Dersin AmacıHasta ve sağlam çocuk ayırımını yapabilmek, sağlam çocukların izlemi ve koruyucu tıp uygulamalarını gerçekleştirebilmek, çocukluk çağı hastalıklarını tanıyıp tedavi edebilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2,Mekanik Doğum Travmaları,Perinatal Asfiksi,Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı,Yenidoğan Sepsisi,Yenidoğan Sarılığı-1,2,Diabetik Anne Bebeği,İntrauterin İnfeksiyonlar ,Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2,Yenidoğan Konvülziyonları,Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar,Rutin Aşı Uygulaması-1,2,Çocuk İzleminin Prensipleri,Kaza ve Yaralanmalardan Korunma,Çocuk İstismarı,Çocuklarda Beslenme,Çocukluk Döneminde Vitamin Gereksinimleri,Zehirlenmeler,Malnütrisyon-1,2,Kronik İshal ,Kabızlık ,Gastrointestinal Kanamalar,Karaciğer Enzim Yüksekliğine Yaklaşım,Pediatrik Akciğer Grafisi ve Erişkinden Farklılıkları,Döküntülü hastalıklar-1,2 ,Boğmaca, Difteri, Kabakulak,Antibiyotikler-1,2,Çocukluk Çağı Menenjitleri ve Ansefalitler-1,2,Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları ,Brusella,Tetanoz,Alt Solunum Yolu İnfeksiyonları-1,2,Stafilokok Enfeksiyonları,Ateşli ve Sık Enfeksiyon Geçiren Çocuğa Yaklaşım,Akut İshal,Salmonella ve Şigella infeksiyonları,Allerjik Rinit, Atopik Dermatit, Anafilaksi-1,2,Çocukluk Çağında Kronik Akciğer Hastalıkları-1,2,Tüberküloz,Parazitozlar,Astım ve Tedavisi-1,2,Hışıltılı Çocuğa Yaklaşım,İmmun Yetmezliğe Yaklaşım ve Tedavi,Antikor Eksikliği ve Kombine İmmun Yetmezlikler,Fagosit ve Kompleman Eksiklikleri,Hipotroidi,Hipertiroidi,Diabetes Mellitus,Ketoasidoz,Hipoglisemi,Boy kısalığı,Raşitizm,Adrenal hastalıkları-1,2,Cinsel Farklılaşma bozuklukları,Konjenital Adrenal Hiperplazi,Ergenlik Gelişimi, Erken ve Gecikmiş Ergenlik-1,2,Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2,Yenidoğan taramaları,Paratiroid Hastalıkları,Çocukluk Çağı Anemilerine Yaklaşım,Nutrisyonel Anemiler (Demir eksikliği anemisi, Megaloblastik anemi),Konjenital ve Edinsel kemik İliği Yetmezliği ve Otoimmun Hemolitik Anemi,Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi),Sistemik Hastalıkların Hematolojik Bulguları,Kanama-Pıhtılaşma Bozuklukları-1,2,Lösemiler-1 (ALL),Lösemiler-2 (AML VE MDS),Çocukluk Çağı Onkolojik Hastalıklar-1,2,Kemik İliği Nakli,Febril Nötropeni ve Onkolojik Aciller,Akut Febril ve Afebril Konvülziyon,Epilepsi ve Epileptik Sendromların Sınıflandırılması,Nörodejeneratif ve Nörometabolik Hastalıklar,Akut Bilinç Bozuklukları,Mental ve Motor Gelişme Geriliği,Serebral Palsi,Nörokutan Hastalıklar,Nöromuskuler Hastalıklar,Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler,Akut Romatizmal Ateş,Myokardit-Endokardit- Perikardit,Asiyanotik Kalp Hastalıkları-1,2,Aritmi-1,2,Kardiyomiyopatiler,Siyanotik Kalp Hastalıkları-1,2,Senkop ve Ani Ölümler,Akut Glomerulonefrit,Nefrotik Sendrom,Konnektif Doku Hastalıkları,SLE,Vaskülitler ve HÜS,Sıvı, Elektrolit, Asit Baz Bozuklukları-1,2,3,Üriner Sistem Taşları,Hipertansiyon,Kritik Hastaya Yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Yenidoğmuş bir bebekte canlandırma gereksinimini belirler. Yenidoğan canlandırması yapar. Hasta yenidoğanı ayırdedebilir. Solunum sıkıntısı nedenlerini sıralar ve acil tedavisini açıklar. Sarılık nedenlerini sıralar. Doğum travmalarını sayar. Perinatal asfiksi tanımını yapar, organ tutulumlarını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Neonatal sepsis bulgularını sıralar, acil tedaviyi açıklar. Diyabetik anne bebeğinin komplikasyonlarını sayar. İntrauterin enfeksiyon etkenlerini sayar, ayırdedici bulguları söyler. Yenidoğan konvülziyon tiplerini tarif eder, acil tedavisini anlatır. Yenidoğanın akut metabolik sorunlarını sayar, acil tedavisini açıklar. Prematüre ve intrauterin büyüme geriliğini tanımlar, sorunlarını sıralar. 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yenidoğan Resüsitasyonu-1,2
2Mekanik Doğum Travmaları
3Perinatal Asfiksi
4Yenidoğanda Solunum Sıkıntısı
5Yenidoğan Sepsisi
6Yenidoğan Sarılığı-1,2
7Diabetik Anne Bebeği
8İntrauterin İnfeksiyonlar
9Prematürite ve İntrauterin Büyüme Geriliği-1,2
10Yenidoğan Konvülziyonları
11Yenidoğanda Metabolik Bozukluklar
12Rutin Aşı Uygulaması-1,2
13Çocuk İzleminin Prensipleri
14Kaza ve Yaralanmalardan Korunma
15Çocuk İstismarı
16Çocuklarda Beslenme
17Çocukluk Döneminde Vitamin Gereksinimleri
18Zehirlenmeler
19Malnütrisyon-1,2
20Kronik İshal
21Kabızlık
22Gastrointestinal Kanamalar
23Karaciğer Enzim Yüksekliğine Yaklaşım
24Pediatrik Akciğer Grafisi ve Erişkinden Farklılıkları
25Döküntülü hastalıklar-1,2
26Boğmaca, Difteri, Kabakulak
27Antibiyotikler-1,2
28Çocukluk Çağı Menenjitleri ve Ansefalitler-1,2
29Üst Solunum Yolu İnfeksiyonları
30Brusella
31Tetanoz
32Alt Solunum Yolu İnfeksiyonları-1,2
33Stafilokok Enfeksiyonları
34Ateşli ve Sık Enfeksiyon Geçiren Çocuğa Yaklaşım
35Akut İshal
36Salmonella ve Şigella infeksiyonları
37Allerjik Rinit, Atopik Dermatit, Anafilaksi-1,2
38Çocukluk Çağında Kronik Akciğer Hastalıkları-1,2
39Tüberküloz
40Parazitozlar
41Astım ve Tedavisi-1,2
42Hışıltılı Çocuğa Yaklaşım
43İmmun Yetmezliğe Yaklaşım ve Tedavi
44Antikor Eksikliği ve Kombine İmmun Yetmezlikler
45Fagosit ve Kompleman Eksiklikleri
46Hipotroidi
47Hipertiroidi
48Diabetes Mellitus
49Ketoasidoz
50Hipoglisemi
51Boy kısalığı
52Raşitizm
53Adrenal hastalıkları-1,2
54Cinsel Farklılaşma bozuklukları
55Konjenital Adrenal Hiperplazi
56Ergenlik Gelişimi, Erken ve Gecikmiş Ergenlik-1,2
57Doğumsal Metabolizma Hastalıkları-1,2
58Yenidoğan taramaları
59Paratiroid Hastalıkları
60Çocukluk Çağı Anemilerine Yaklaşım
61Nutrisyonel Anemiler (Demir eksikliği anemisi, Megaloblastik anemi)
62Konjenital ve Edinsel kemik İliği Yetmezliği ve Otoimmun Hemolitik Anemi
63Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi)
64Sistemik Hastalıkların Hematolojik Bulguları
65Kanama-Pıhtılaşma Bozuklukları-1,2
66Lösemiler-1 (ALL)
67Lösemiler-2 (AML VE MDS)
68Çocukluk Çağı Onkolojik Hastalıklar-1,2
69Kemik İliği Nakli
70Febril Nötropeni ve Onkolojik Aciller
71Akut Febril ve Afebril Konvülziyon
72Epilepsi ve Epileptik Sendromların Sınıflandırılması
73Nörodejeneratif ve Nörometabolik Hastalıklar
74Akut Bilinç Bozuklukları
75Mental ve Motor Gelişme Geriliği
76Serebral Palsi
77Nörokutan Hastalıklar
78Nöromuskuler Hastalıklar
79Kardiyak Üfürümler ve Ek Sesler
80Akut Romatizmal Ateş
81Myokardit-Endokardit- Perikardit
82Asiyanotik Kalp Hastalıkları-1,2
83Aritmi-1,2
84Kardiyomiyopatiler
85Siyanotik Kalp Hastalıkları-1,2
86Senkop ve Ani Ölümler
87Akut Glomerulonefrit
88Nefrotik Sendrom
89Konnektif Doku Hastalıkları
90SLE
91Vaskülitler ve HÜS
92Sıvı, Elektrolit, Asit Baz Bozuklukları-1,2,3
93Üriner Sistem Taşları
94Hipertansiyon
95Kritik Hastaya Yaklaşım
Kaynak
Nelson Textbook of Pediatrics Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL
Powerpoint sunum dosyaları.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07