Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.BİYOİSTATİSTİK-Bahar Dönemi0+60-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersin YardımcılarıDersin yardımcısı yoktur. Prof. Dr. Mehmet Koçak tüm dersleri verecektir.
Dersin AmacıKurs, yansız örneklemlerin kitleden alınması da dahil olmak üzere bir klinik araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve analiz edilmesi için gereken teknikleri içermektedir. • Veri analizi, hipotez testlerini, korelasyon ve regresyon yöntemlerini, varyans analizini ve parametrik olmayan istatistikleri içerir. • Ders, öğrencileri halk sağlığı araştırmalarına hazırlamak için epidemiyolojide kullanılan istatistiksel yöntemleri de kapsar. o klinik ölçümlerde muhtemel yanlılık ve hata kaynaklarının farkında olmak. o uygun bir deneysel tasarım yoluyla toplanan verilerin iç-bütünlüğünü korumanın önemini anlamak. o Bulguları bilimsel olarak analiz edebilme, sunabilme ve raporlayabilme. o Verilerini, Temel Kavram ve Tanımları, ve Ölçekleri açıklayabilme ve rasyonel bir şekilde sunabilme,
Dersin İçeriğiBu ders; TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER,BAZI TEMEL OLASILIK KAVRAMLARI,HİPOTEZ TESTİ,CHI-SQUARE TESTİ,TEK YÖNLÜ VARYANS ANALİZİ,BASİT DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON,HAYATTA KALMA ANALİZİ,Epidemiyolojik çalışmalar,Parametrik Olmayan ve Dağıtımdan Bağımsız İstatistikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurs, yansız bir örneklemin alınması da dahil olmak üzere bir klinik araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve analiz edilmesi için teknikleri içermektedir. • Veri analizi, hipotez testlerini, korelasyon ve regresyon yöntemlerini, varyans analizini ve parametrik olmayan istatistikleri içerir. • Ders, öğrencileri halk sağlığı araştırmalarına hazırlamak için epidemiyolojide istatistiksel yöntemleri de kapsar. o klinik ölçümlerde yanlılık olasılığını ve farklı hata kaynaklarını takdir etmek. o uygun deneysel tasarım yoluyla toplanan verilerin bütünlüğünü korumanın farkında olmak. o Bulguları bilimsel olarak analiz edebilme, sunabilme ve raporlayabilme. o Verilerini, Temel Kavram ve Tanımları, Ölçme ve Ölçme Ölçeklerini açıklayabilme ve rasyonel bir şekilde sunabilme,10, 14, 16, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0TANIMLAYICI İSTATİSTİKLERDESCRIPTIVE STATISTICS
1BAZI TEMEL OLASILIK KAVRAMLARI
2HİPOTEZ TESTİ
3CHI-SQUARE TESTİ
4TEK YÖNLÜ VARYANS ANALİZİ
5BASİT DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON
6HAYATTA KALMA ANALİZİ
7Epidemiyolojik çalışmalar
8Parametrik Olmayan ve Dağıtımdan Bağımsız İstatistikler
Kaynak
1.Fundementals of Biostatistics By Bernard Rosner Seventh or Later Editions Brooks/Cole Cengage Learning. Note: Powerpoint Sunu setleri ve diğer dijital materyaller, dersin ana kaynakları olarak sunulacaktır.
Şu an için başka ders materyali yoktur

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati10220
Rehberli Problem Çözme414
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler144
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)36
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(36/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.BİYOİSTATİSTİK-Bahar Dönemi0+60-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Pakize YİĞİT
Dersin YardımcılarıDersin yardımcısı yoktur. Prof. Dr. Mehmet Koçak tüm dersleri verecektir.
Dersin AmacıKurs, yansız örneklemlerin kitleden alınması da dahil olmak üzere bir klinik araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve analiz edilmesi için gereken teknikleri içermektedir. • Veri analizi, hipotez testlerini, korelasyon ve regresyon yöntemlerini, varyans analizini ve parametrik olmayan istatistikleri içerir. • Ders, öğrencileri halk sağlığı araştırmalarına hazırlamak için epidemiyolojide kullanılan istatistiksel yöntemleri de kapsar. o klinik ölçümlerde muhtemel yanlılık ve hata kaynaklarının farkında olmak. o uygun bir deneysel tasarım yoluyla toplanan verilerin iç-bütünlüğünü korumanın önemini anlamak. o Bulguları bilimsel olarak analiz edebilme, sunabilme ve raporlayabilme. o Verilerini, Temel Kavram ve Tanımları, ve Ölçekleri açıklayabilme ve rasyonel bir şekilde sunabilme,
Dersin İçeriğiBu ders; TANIMLAYICI İSTATİSTİKLER,BAZI TEMEL OLASILIK KAVRAMLARI,HİPOTEZ TESTİ,CHI-SQUARE TESTİ,TEK YÖNLÜ VARYANS ANALİZİ,BASİT DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON,HAYATTA KALMA ANALİZİ,Epidemiyolojik çalışmalar,Parametrik Olmayan ve Dağıtımdan Bağımsız İstatistikler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kurs, yansız bir örneklemin alınması da dahil olmak üzere bir klinik araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve analiz edilmesi için teknikleri içermektedir. • Veri analizi, hipotez testlerini, korelasyon ve regresyon yöntemlerini, varyans analizini ve parametrik olmayan istatistikleri içerir. • Ders, öğrencileri halk sağlığı araştırmalarına hazırlamak için epidemiyolojide istatistiksel yöntemleri de kapsar. o klinik ölçümlerde yanlılık olasılığını ve farklı hata kaynaklarını takdir etmek. o uygun deneysel tasarım yoluyla toplanan verilerin bütünlüğünü korumanın farkında olmak. o Bulguları bilimsel olarak analiz edebilme, sunabilme ve raporlayabilme. o Verilerini, Temel Kavram ve Tanımları, Ölçme ve Ölçme Ölçeklerini açıklayabilme ve rasyonel bir şekilde sunabilme,10, 14, 16, 6, 8, 9A
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0TANIMLAYICI İSTATİSTİKLERDESCRIPTIVE STATISTICS
1BAZI TEMEL OLASILIK KAVRAMLARI
2HİPOTEZ TESTİ
3CHI-SQUARE TESTİ
4TEK YÖNLÜ VARYANS ANALİZİ
5BASİT DOĞRUSAL REGRESYON VE KORELASYON
6HAYATTA KALMA ANALİZİ
7Epidemiyolojik çalışmalar
8Parametrik Olmayan ve Dağıtımdan Bağımsız İstatistikler
Kaynak
1.Fundementals of Biostatistics By Bernard Rosner Seventh or Later Editions Brooks/Cole Cengage Learning. Note: Powerpoint Sunu setleri ve diğer dijital materyaller, dersin ana kaynakları olarak sunulacaktır.
Şu an için başka ders materyali yoktur

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07