Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM-Senelik10+230-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Volkan ÜLKER
Dersi VerenlerProf.Dr. Volkan ÜLKER, Prof.Dr. Dilek BENK ŞİLFELER, Dr.Öğr.Üye. Şükriye Leyla ALTUNTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Elif Çiler EREN, Dr.Öğr.Üye. Derya YAŞAR, Dr.Öğr.Üye. Burcu AYDIN BOYAMA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın Hastalıkları ve Doğum anabilimdalında 6. sınıf UTF öğrencilerinin bu branş hakkında pratik bilgilerini geliştirmek, görsel ve el becerisi seviyesinde kadın hastalıkları doğum hastalarına anamnez, fizik muayene, jinekolojik muayene, ultrasonografik muayene ile diğer diagnostik görüntüleme yöntemlerini, teşhis koyma sürecini, basit klinik uygulamaları gerek maket üzerinde gerekse hasta üzerinde etik değerlere saygılı olarak geliştirmek ve bu alandaki torik eğitim ders programı çerçevesinde tıp fakültesi uluslararası standartlarına uygun müfredat konularını anlatmak
Dersin İçeriğiBu ders; Jinekolojiye Giriş ,Pelvik anatomi,Rahim ağzı kanseri 1-2,Vulva Malign Hastalıkları,Rahim tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2,Amenore: Yumurtlama bozuklukları-Hiperandrojenizm 1-2,Kısırlık,Adet öncesi sendromu,Pelvik ağrısı,Normal doğum,Yumurtalık tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2,Jinekolojik aciller- Ürogenital sistem travması ve yabancı cisim kanaması,Menopoz ve Postmenopoz,Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi,Doğum sonrası kanama,Öykü alma ve jinekolojik muayene,Vajinal kanama,endometriozis,Pelvik enfeksiyonlar,doğum kontrolü,Obsteterik öykü alma ve inceleme,Anne fizyolojisi ve normal gebelik,Doğum öncesi bakım,hiperemezis gravidarum,Düşük, tekrarlayan düşük, ektopik gebelik 1-2,Yüksek riskli gebelik 1-2,Preeklampsi ve Eklampsi,Perinatal enfeksiyonlar,Gebeliğin sistemik hastalıkları,Doğumun anormal ilerlemesi,Doğum sonrası kanama,Normal ve anormal lohusalık,Normal ve anormal cinsel gelişim, doğuştan genitoüriner anormallikler,Üreme fizyolojisi ve adet görme,Pratik-Maket üzerinde Eğitim (20 saat),Pratik-Ameliyathanede Sezeryan Doğum Eğitimi (20 saat),Pratik-Doğumhanede Normal Doğum Eğitimi (20 saat); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Jinekoloji ve obstetri hastasına ilk yaklaşımı ve muayene usüllerini bilmeli10, 16, 9A, D, H
2-Jinekolojik ve Obstetrik acilleri tanıyıp ayırtedebilmeli ve birinci basamak hekimlikteki tedavi ve sevk esaslarına göre yönetip ilgili uzmana yönlendirebilmeli10, 11, 16, 9A, D
3-Normal menstrüasyon siklusunun fizyolojik değişikliklerini ve patolojik durumlarını tanıyabilmeli ve bunların yönetimlerini özetleyebilmeli,10, 16, 9A, D
4-Normal ve anormal seksüel gelişimi kavrayıp açıklayabilmeli10, 16, 9A, D
5-Normal ve anormal gebelikleri ayırabilmeli ve bu gebeliklerin takibinin önemini kavramalı10, 16, 9A, D, E
6-Gebe takibinde kullanılan ana esasları ve ilkeleri sayabilmeli, birinci basamak düzeyde bunları uygulayabilmeli10, 16, 9A, D, E
7-Normal doğumun fizyolojisini ve pratik aşamalarını sıralayabilmeli16, 9A, D
8-Riskli gebelik tanı, takip ve tedavi kriterlerini sayabilmeli10, 16, 9A, D
9- Kadın genital sistemi kanserlerinin epidemiyolojisini bilmeli9A, D
10- Kadın genital sistemi kanserlerinin tarama yöntemlerini sayabilmeli, tarama sonuçlarını birinci basamak düzeyde yönetebilmeli10, 16, 9A, D
11-Kadın genital sisteminin benign, premalign ve malign hastalıklarını tanıyabilmeli ve ana hatlarıyla tedavi yaklaşımlarını bilmeli10, 16, 9A, D
12-Kontrasepsiyon yöntemleri sayabilmeli ve klinik düzeyde uygulamasını görmüş olmalı10, 16, 9A, D
13-Kadın hayatının evrelerini ve bu dönemlerin özelliklerini sayabilmeli10, 16, 9A, D
14-Menapozun tanımı açıklayabilmeli10, 16, 9A, D
15-infertil hastanın tanımını yapabilmeli ve tedavi yöntemlerini özetleyebilmeli10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Jinekolojiye Giriş yok
2Pelvik anatomiyok
3Rahim ağzı kanseri 1-2yok
4Vulva Malign Hastalıklarıyok
5Rahim tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2yok
6Amenore: Yumurtlama bozuklukları-Hiperandrojenizm 1-2yok
7Kısırlıkyok
8Adet öncesi sendromuyok
9Pelvik ağrısıyok
10Normal doğumyok
11Yumurtalık tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2yok
12Jinekolojik aciller- Ürogenital sistem travması ve yabancı cisim kanamasıyok
13Menopoz ve Postmenopozyok
14Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesiyok
15Doğum sonrası kanamayok
16Öykü alma ve jinekolojik muayeneyok
17Vajinal kanamayok
18endometriozisyok
19Pelvik enfeksiyonlaryok
20doğum kontrolüyok
21Obsteterik öykü alma ve incelemeyok
22Anne fizyolojisi ve normal gebelikyok
23Doğum öncesi bakımyok
24hiperemezis gravidarumyok
25Düşük, tekrarlayan düşük, ektopik gebelik 1-2yok
26Yüksek riskli gebelik 1-2yok
27Preeklampsi ve Eklampsiyok
28Perinatal enfeksiyonlaryok
29Gebeliğin sistemik hastalıklarıyok
30Doğumun anormal ilerlemesiyok
31Doğum sonrası kanamayok
32Normal ve anormal lohusalıkyok
33Normal ve anormal cinsel gelişim, doğuştan genitoüriner anormallikleryok
34Üreme fizyolojisi ve adet görmeyok
35Pratik-Maket üzerinde Eğitim (20 saat)
36Pratik-Ameliyathanede Sezeryan Doğum Eğitimi (20 saat)
37Pratik-Doğumhanede Normal Doğum Eğitimi (20 saat)
Kaynak
1. De Cherney AH, Nathan L, Goldwin TM, Laufer N (eds). CurrentDiagnosis&TreatmentObstetrics& Gynecology;10.Ed., USA, McGraw-HillCompanies, 2007 2. Cunningham FG, Lenevo KJ, Bloom SL, Haulth JC, Gilstrap III LC, Wenstrom KD (eds). Williams Obstetrics; 23. Ed., USA, mCgRAWHillCompanies, 2010 3. Berek JS (ed). Novak’s Gynecology;15. Ed.,Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2012 4. Speroff L, Fritz MA (eds). ClinicalGynecologicalEndocrinologyandInfertility; 8.Ed.,Philedalphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati403120
Rehberli Problem Çözme8216
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi25375
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı25250
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)261
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(261/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KADIN HASTALIKLARI VE DOĞUM-Senelik10+230-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Volkan ÜLKER
Dersi VerenlerProf.Dr. Volkan ÜLKER, Prof.Dr. Dilek BENK ŞİLFELER, Dr.Öğr.Üye. Şükriye Leyla ALTUNTAŞ, Dr.Öğr.Üye. Elif Çiler EREN, Dr.Öğr.Üye. Derya YAŞAR, Dr.Öğr.Üye. Burcu AYDIN BOYAMA
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıKadın Hastalıkları ve Doğum anabilimdalında 6. sınıf UTF öğrencilerinin bu branş hakkında pratik bilgilerini geliştirmek, görsel ve el becerisi seviyesinde kadın hastalıkları doğum hastalarına anamnez, fizik muayene, jinekolojik muayene, ultrasonografik muayene ile diğer diagnostik görüntüleme yöntemlerini, teşhis koyma sürecini, basit klinik uygulamaları gerek maket üzerinde gerekse hasta üzerinde etik değerlere saygılı olarak geliştirmek ve bu alandaki torik eğitim ders programı çerçevesinde tıp fakültesi uluslararası standartlarına uygun müfredat konularını anlatmak
Dersin İçeriğiBu ders; Jinekolojiye Giriş ,Pelvik anatomi,Rahim ağzı kanseri 1-2,Vulva Malign Hastalıkları,Rahim tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2,Amenore: Yumurtlama bozuklukları-Hiperandrojenizm 1-2,Kısırlık,Adet öncesi sendromu,Pelvik ağrısı,Normal doğum,Yumurtalık tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2,Jinekolojik aciller- Ürogenital sistem travması ve yabancı cisim kanaması,Menopoz ve Postmenopoz,Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesi,Doğum sonrası kanama,Öykü alma ve jinekolojik muayene,Vajinal kanama,endometriozis,Pelvik enfeksiyonlar,doğum kontrolü,Obsteterik öykü alma ve inceleme,Anne fizyolojisi ve normal gebelik,Doğum öncesi bakım,hiperemezis gravidarum,Düşük, tekrarlayan düşük, ektopik gebelik 1-2,Yüksek riskli gebelik 1-2,Preeklampsi ve Eklampsi,Perinatal enfeksiyonlar,Gebeliğin sistemik hastalıkları,Doğumun anormal ilerlemesi,Doğum sonrası kanama,Normal ve anormal lohusalık,Normal ve anormal cinsel gelişim, doğuştan genitoüriner anormallikler,Üreme fizyolojisi ve adet görme,Pratik-Maket üzerinde Eğitim (20 saat),Pratik-Ameliyathanede Sezeryan Doğum Eğitimi (20 saat),Pratik-Doğumhanede Normal Doğum Eğitimi (20 saat); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Jinekoloji ve obstetri hastasına ilk yaklaşımı ve muayene usüllerini bilmeli10, 16, 9A, D, H
2-Jinekolojik ve Obstetrik acilleri tanıyıp ayırtedebilmeli ve birinci basamak hekimlikteki tedavi ve sevk esaslarına göre yönetip ilgili uzmana yönlendirebilmeli10, 11, 16, 9A, D
3-Normal menstrüasyon siklusunun fizyolojik değişikliklerini ve patolojik durumlarını tanıyabilmeli ve bunların yönetimlerini özetleyebilmeli,10, 16, 9A, D
4-Normal ve anormal seksüel gelişimi kavrayıp açıklayabilmeli10, 16, 9A, D
5-Normal ve anormal gebelikleri ayırabilmeli ve bu gebeliklerin takibinin önemini kavramalı10, 16, 9A, D, E
6-Gebe takibinde kullanılan ana esasları ve ilkeleri sayabilmeli, birinci basamak düzeyde bunları uygulayabilmeli10, 16, 9A, D, E
7-Normal doğumun fizyolojisini ve pratik aşamalarını sıralayabilmeli16, 9A, D
8-Riskli gebelik tanı, takip ve tedavi kriterlerini sayabilmeli10, 16, 9A, D
9- Kadın genital sistemi kanserlerinin epidemiyolojisini bilmeli9A, D
10- Kadın genital sistemi kanserlerinin tarama yöntemlerini sayabilmeli, tarama sonuçlarını birinci basamak düzeyde yönetebilmeli10, 16, 9A, D
11-Kadın genital sisteminin benign, premalign ve malign hastalıklarını tanıyabilmeli ve ana hatlarıyla tedavi yaklaşımlarını bilmeli10, 16, 9A, D
12-Kontrasepsiyon yöntemleri sayabilmeli ve klinik düzeyde uygulamasını görmüş olmalı10, 16, 9A, D
13-Kadın hayatının evrelerini ve bu dönemlerin özelliklerini sayabilmeli10, 16, 9A, D
14-Menapozun tanımı açıklayabilmeli10, 16, 9A, D
15-infertil hastanın tanımını yapabilmeli ve tedavi yöntemlerini özetleyebilmeli10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 11: Gösterip Yapma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Jinekolojiye Giriş yok
2Pelvik anatomiyok
3Rahim ağzı kanseri 1-2yok
4Vulva Malign Hastalıklarıyok
5Rahim tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2yok
6Amenore: Yumurtlama bozuklukları-Hiperandrojenizm 1-2yok
7Kısırlıkyok
8Adet öncesi sendromuyok
9Pelvik ağrısıyok
10Normal doğumyok
11Yumurtalık tümörleri (iyi huylu ve kötü huylu) 1-2yok
12Jinekolojik aciller- Ürogenital sistem travması ve yabancı cisim kanamasıyok
13Menopoz ve Postmenopozyok
14Riskli Gebeliklerin Değerlendirilmesiyok
15Doğum sonrası kanamayok
16Öykü alma ve jinekolojik muayeneyok
17Vajinal kanamayok
18endometriozisyok
19Pelvik enfeksiyonlaryok
20doğum kontrolüyok
21Obsteterik öykü alma ve incelemeyok
22Anne fizyolojisi ve normal gebelikyok
23Doğum öncesi bakımyok
24hiperemezis gravidarumyok
25Düşük, tekrarlayan düşük, ektopik gebelik 1-2yok
26Yüksek riskli gebelik 1-2yok
27Preeklampsi ve Eklampsiyok
28Perinatal enfeksiyonlaryok
29Gebeliğin sistemik hastalıklarıyok
30Doğumun anormal ilerlemesiyok
31Doğum sonrası kanamayok
32Normal ve anormal lohusalıkyok
33Normal ve anormal cinsel gelişim, doğuştan genitoüriner anormallikleryok
34Üreme fizyolojisi ve adet görmeyok
35Pratik-Maket üzerinde Eğitim (20 saat)
36Pratik-Ameliyathanede Sezeryan Doğum Eğitimi (20 saat)
37Pratik-Doğumhanede Normal Doğum Eğitimi (20 saat)
Kaynak
1. De Cherney AH, Nathan L, Goldwin TM, Laufer N (eds). CurrentDiagnosis&TreatmentObstetrics& Gynecology;10.Ed., USA, McGraw-HillCompanies, 2007 2. Cunningham FG, Lenevo KJ, Bloom SL, Haulth JC, Gilstrap III LC, Wenstrom KD (eds). Williams Obstetrics; 23. Ed., USA, mCgRAWHillCompanies, 2010 3. Berek JS (ed). Novak’s Gynecology;15. Ed.,Philadelphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2012 4. Speroff L, Fritz MA (eds). ClinicalGynecologicalEndocrinologyandInfertility; 8.Ed.,Philedalphia, Lippincott Williams &Wilkins, 2013

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07