Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 62+38 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Alper ATASEVER, Arş. Gör. Gamze ANSEN |
Dersin Amacı | Temel anatomik terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; vücuttaki kemikler, eklemler ve kaslar hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK: Proteinlerin temel yapı ve işlevleri, Hücrenin genetik materyali: DNA, chromosomlar ve genom, DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu, DNA’dan proteine genetik bilginin akratımı, Gen anlatımının kontrol mekanizmları, Epigenetik,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ: Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri, Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji, doku tipleri, kas tipleri,BİYOKİMYA :Yaşamın moleküler anlamı, Lipidler, yağlar, hormonlar ve yapısı, sinyal iletimi, Hormonların etki mekanizması, proteinlerin yapısı ve sınıflandırılması, protein analiz mekanizması, beslenme biyokimyası, vücut sıvıları, su mekanizması,ANATOMİ: Anatomiye giriş ve genel kavramlar, üst ekstremite kemikleri ve eklemleri, alt ekstremite kemikleri ve eklemleri, columna vertebralis ve eklemleri, cranium kemikleri ve eklemleri, mimik kaslar,TEMEL İSTATİSTİK: İstatistiğe giriş, Tıp ile ilişkisi, Veri, enformasyon, bilgi, değişken kavramları ve türleri, Verileri özetleme yöntemleri: Dağılımların merkez ve yaygınlık ölçütleri, Verileri sunum yöntemleri:Tablo ve grafikler, Olasılık kavramı, olasılık kuralları, olasılık dağılımları, Örnekleme ve örnekleme yöntemleri, örnek büyüklüğü hesabı, Korelasyon ve Regresyon analizi, Önemlilik testlerine giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatominin genel terminolojisini öğrenir, | 14, 16, 17, 9 | A, D |
Biyoistatistiğin temel presiplerini öğrenir, hangi durumda hangi testi kullanacağına karar verir | 12, 13, 9 | A, E |
Biyokimya laboratuvarını tanır, klinik testleri değerlendirebilir | 14, 17, 9 | A, H |
Dokunun temel elemanlarını yapısal olarak tanır | 17, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK: Proteinlerin temel yapı ve işlevleri, Hücrenin genetik materyali: DNA, chromosomlar ve genom, DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu, DNA’dan proteine genetik bilginin akratımı, Gen anlatımının kontrol mekanizmları, Epigenetik | |
2 | HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ: Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri, Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji, doku tipleri, kas tipleri | |
3 | BİYOKİMYA :Yaşamın moleküler anlamı, Lipidler, yağlar, hormonlar ve yapısı, sinyal iletimi, Hormonların etki mekanizması, proteinlerin yapısı ve sınıflandırılması, protein analiz mekanizması, beslenme biyokimyası, vücut sıvıları, su mekanizması | |
4 | ANATOMİ: Anatomiye giriş ve genel kavramlar, üst ekstremite kemikleri ve eklemleri, alt ekstremite kemikleri ve eklemleri, columna vertebralis ve eklemleri, cranium kemikleri ve eklemleri, mimik kaslar | |
5 | TEMEL İSTATİSTİK: İstatistiğe giriş, Tıp ile ilişkisi, Veri, enformasyon, bilgi, değişken kavramları ve türleri, Verileri özetleme yöntemleri: Dağılımların merkez ve yaygınlık ölçütleri, Verileri sunum yöntemleri:Tablo ve grafikler, Olasılık kavramı, olasılık kuralları, olasılık dağılımları, Örnekleme ve örnekleme yöntemleri, örnek büyüklüğü hesabı, Korelasyon ve Regresyon analizi, Önemlilik testlerine giriş |
Kaynak |
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Clinically oriented anatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. Arıncı, Kaplan, ve A. Elhan. "Anatomi 1. cilt." Güneş Kitabevi, Ankara 388 (1995). |
Ders notları öğrenciye verilir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANATOMİ | - | Senelik | 62+38 | - | 5 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Alper ATASEVER |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Alper ATASEVER, Arş. Gör. Gamze ANSEN |
Dersin Amacı | Temel anatomik terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; vücuttaki kemikler, eklemler ve kaslar hakkında bilgi sahibi olmak |
Dersin İçeriği | Bu ders; TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK: Proteinlerin temel yapı ve işlevleri, Hücrenin genetik materyali: DNA, chromosomlar ve genom, DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu, DNA’dan proteine genetik bilginin akratımı, Gen anlatımının kontrol mekanizmları, Epigenetik,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ: Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri, Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji, doku tipleri, kas tipleri,BİYOKİMYA :Yaşamın moleküler anlamı, Lipidler, yağlar, hormonlar ve yapısı, sinyal iletimi, Hormonların etki mekanizması, proteinlerin yapısı ve sınıflandırılması, protein analiz mekanizması, beslenme biyokimyası, vücut sıvıları, su mekanizması,ANATOMİ: Anatomiye giriş ve genel kavramlar, üst ekstremite kemikleri ve eklemleri, alt ekstremite kemikleri ve eklemleri, columna vertebralis ve eklemleri, cranium kemikleri ve eklemleri, mimik kaslar,TEMEL İSTATİSTİK: İstatistiğe giriş, Tıp ile ilişkisi, Veri, enformasyon, bilgi, değişken kavramları ve türleri, Verileri özetleme yöntemleri: Dağılımların merkez ve yaygınlık ölçütleri, Verileri sunum yöntemleri:Tablo ve grafikler, Olasılık kavramı, olasılık kuralları, olasılık dağılımları, Örnekleme ve örnekleme yöntemleri, örnek büyüklüğü hesabı, Korelasyon ve Regresyon analizi, Önemlilik testlerine giriş; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Anatominin genel terminolojisini öğrenir, | 14, 16, 17, 9 | A, D |
Biyoistatistiğin temel presiplerini öğrenir, hangi durumda hangi testi kullanacağına karar verir | 12, 13, 9 | A, E |
Biyokimya laboratuvarını tanır, klinik testleri değerlendirebilir | 14, 17, 9 | A, H |
Dokunun temel elemanlarını yapısal olarak tanır | 17, 6, 9 | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK: Proteinlerin temel yapı ve işlevleri, Hücrenin genetik materyali: DNA, chromosomlar ve genom, DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu, DNA’dan proteine genetik bilginin akratımı, Gen anlatımının kontrol mekanizmları, Epigenetik | |
2 | HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ: Histolojiye giriş ve mikroskop tanıtımı, Mikroskoplar ve Mikroskobi teknikleri, Genel Embriyolojiye Giriş ve Terminoloji, doku tipleri, kas tipleri | |
3 | BİYOKİMYA :Yaşamın moleküler anlamı, Lipidler, yağlar, hormonlar ve yapısı, sinyal iletimi, Hormonların etki mekanizması, proteinlerin yapısı ve sınıflandırılması, protein analiz mekanizması, beslenme biyokimyası, vücut sıvıları, su mekanizması | |
4 | ANATOMİ: Anatomiye giriş ve genel kavramlar, üst ekstremite kemikleri ve eklemleri, alt ekstremite kemikleri ve eklemleri, columna vertebralis ve eklemleri, cranium kemikleri ve eklemleri, mimik kaslar | |
5 | TEMEL İSTATİSTİK: İstatistiğe giriş, Tıp ile ilişkisi, Veri, enformasyon, bilgi, değişken kavramları ve türleri, Verileri özetleme yöntemleri: Dağılımların merkez ve yaygınlık ölçütleri, Verileri sunum yöntemleri:Tablo ve grafikler, Olasılık kavramı, olasılık kuralları, olasılık dağılımları, Örnekleme ve örnekleme yöntemleri, örnek büyüklüğü hesabı, Korelasyon ve Regresyon analizi, Önemlilik testlerine giriş |
Kaynak |
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Clinically oriented anatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. Arıncı, Kaplan, ve A. Elhan. "Anatomi 1. cilt." Güneş Kitabevi, Ankara 388 (1995). |
Ders notları öğrenciye verilir |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |