Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI | - | Senelik | 7+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sabanur ÇAVDAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Dr.Öğr.Üye. Ömer ATAÇ, Prof.Dr. Abdulbari BENER, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Seval PALTEKİ, Doç.Dr. Perihan TORUN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Ayşe Zülal Tokaç Farımaz |
Dersin Amacı | Sağlık ve hastalığın sosyal, çevresel, ekonomik, kültürel değişkenlerle ilişkisini açıklamak; toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi vermek; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini öğretmek, sağlık düzeyini değerlendirmede kullanılan sağlık göstergelerini açıklamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık-Hastalık Kavramları,Sağlığın Belirleyicileri,Halk Sağlığı Kavramı ve Yaklaşımları,Temel Sağlık Hizmetleri,Sağlığın Korunması,Sağlık Göstergeleri,Demografi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Hasta olmanın farklı anlamlarını sıralar. | 10, 16, 9 | A |
Bir durumun sağlık ve hastalık olarak değerlendirilmesi istendiğinde çok yönlü ve eleştirel yorum yapabilir. | 10, 16, 9 | A |
Sağlığın belirleyicilerini listeler. | 10, 16, 9 | A |
Toplumun sağlığına sağlık hizmetlerinin etkisinin kısıtlı olduğunu; sosyal, çevresel, ekonomik, kültürel faktörlerin etkisinin ise belirleyici olduğunu düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık eşitsizliklerine karşı duyarlı olur, sağlık eşitsizliklerini değiştirebileceğini düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Toplumsal bir sağlık sorununa yönelik çok sektörlü bir çözüm önerebilir. | 10, 16, 9 | A |
Halk sağlığı kavramını tanımlayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Halk sağlığının kapsamını bilir ve çalışma alanına giren konuları ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | A |
Verilen sağlık sorununa halk sağlığı yaklaşımıyla bir çözüm önerebilir. | 10, 16, 9 | A |
Hastaneye başvuran kişilerde görülen sağlık sorunlarının, toplumun sağlık sorunlarını yansıtmakta yetersiz olduğunu düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık hizmetlerini sınıflandırabilir ve aralarındaki farkları açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Temel sağlık hizmetlerini tanımlayabilir ve ilkelerini sayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Dünya Sağlık Örgütü Alma Ata bildirgesinde öne çıkan konuları açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Temel sağlık hizmetleri ile sosyal adalet arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A |
Temel sağlık hizmetlerinin kişinin yaşadığı veya çalıştığı yere yakın olması gerektiğini düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık hizmetlerinde kabul edilebilirlik, toplum katılımı, karşılanabilirlik ilkelerinin önemli olduğunu düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık hizmetlerinin planlama ve uygulamasına toplumu katılımının sağlayacak fikirler geliştirebilir. | 10, 16, 9 | A |
Hastalıkları yalnızca ortaya çıktıktan sonra tedavi edileceğini değil çeşitli aşamalarda önlenebileceğini düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlığı korumanın düzeylerini örneklerle açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık taramalarının amacını ve ilkelerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Hastalıkları ve sağlık sorunlarını mümkün en erken düzeyde önlemeye meyilli olur. | 10, 16, 9 | A |
Sağlığı koruma ile sağlığın belirleyicileri arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı sağlık hizmetlerinde söz konusu olan sağlığı korumanın düzeylerini ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | A |
Verilen bir sağlık sorununa birincil önleme müdahalesi önerebilir. | 10, 16, 9 | A |
Toplum sağlığını değerlendirmede kullanılan temel sağlık göstergelerini sıralayabilir ve tanımlayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık göstergelerinin kullanım alanlarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Mortalite, morbidite ve fertilite göstergelerinin nasıl hesaplanacağını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Toplumun sağlık sorunlarını değerlendirmesi için sağlık göstergelerine ihtiyaç duyar. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık göstergeleri ile hekimlik pratiği arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A |
Türkiye’nin ve diğer ülkelerin sağlık göstergelerine ilişkin verilere erişebilir. | 10, 16, 9 | A |
Farklı toplumların sağlık durumunu sağlık göstergelerini kullanarak yorumlayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Demografiyi tanımlayabilir ve demografik ölçütleri açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Toplumun sağlık sorunlarını değerlendirmesi istendiğinde için demografik bilgilere ihtiyaç duyar. | 10, 16, 9 | A |
Demografik bilgi ile halk sağlığı arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı toplumların sağlık durumunu demografik bilgileri, nüfus piramidini, Demografik ve Epidemiyolojik Geçiş Teorisi’ni kullanarak açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık-Hastalık Kavramları | |
2 | Sağlığın Belirleyicileri | |
3 | Halk Sağlığı Kavramı ve Yaklaşımları | |
4 | Temel Sağlık Hizmetleri | |
5 | Sağlığın Korunması | |
6 | Sağlık Göstergeleri | |
7 | Demografi |
Kaynak |
1- ''Oxford Textbook of Global Public Health 6th Edition'' Detels,Gulliford, Abdool Karim, Tan, Oxford University Press, 2015. 2-“Applied Demography and Public Health” Nazrul Hoque, Mary A. McGehee, Benjamin S. Bradshaw (Eds.), Springer, 2013. 3-“Epidemiology: Principles and Practical Guidelines” Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. 4-“Epidemiology and Demography in Public Health” Japhet Killewo (Ed. In Chief), H. Kristian Heggenhougen, Stella R. Quah (Eds.), 2010, Elsevier. 5-“Modern Methods for Epidemiology” Yu-Kang Tu, Darren C. Greenwood (Eds.), Springer, 2012. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 7 | 1 | 7 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 7 | 7 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 21 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(21/30) | 1 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
HALK SAĞLIĞI | - | Senelik | 7+0 | - | 1 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Sabanur ÇAVDAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Osman Erol HAYRAN, Dr.Öğr.Üye. Ömer ATAÇ, Prof.Dr. Abdulbari BENER, Dr.Öğr.Üye. Ayşe Seval PALTEKİ, Doç.Dr. Perihan TORUN |
Dersin Yardımcıları | Dr. Ayşe Zülal Tokaç Farımaz |
Dersin Amacı | Sağlık ve hastalığın sosyal, çevresel, ekonomik, kültürel değişkenlerle ilişkisini açıklamak; toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi vermek; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini öğretmek, sağlık düzeyini değerlendirmede kullanılan sağlık göstergelerini açıklamak |
Dersin İçeriği | Bu ders; Sağlık-Hastalık Kavramları,Sağlığın Belirleyicileri,Halk Sağlığı Kavramı ve Yaklaşımları,Temel Sağlık Hizmetleri,Sağlığın Korunması,Sağlık Göstergeleri,Demografi; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sağlık ve hastalık kavramlarını tanımlayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Hasta olmanın farklı anlamlarını sıralar. | 10, 16, 9 | A |
Bir durumun sağlık ve hastalık olarak değerlendirilmesi istendiğinde çok yönlü ve eleştirel yorum yapabilir. | 10, 16, 9 | A |
Sağlığın belirleyicilerini listeler. | 10, 16, 9 | A |
Toplumun sağlığına sağlık hizmetlerinin etkisinin kısıtlı olduğunu; sosyal, çevresel, ekonomik, kültürel faktörlerin etkisinin ise belirleyici olduğunu düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık eşitsizliklerine karşı duyarlı olur, sağlık eşitsizliklerini değiştirebileceğini düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Toplumsal bir sağlık sorununa yönelik çok sektörlü bir çözüm önerebilir. | 10, 16, 9 | A |
Halk sağlığı kavramını tanımlayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Halk sağlığının kapsamını bilir ve çalışma alanına giren konuları ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | A |
Verilen sağlık sorununa halk sağlığı yaklaşımıyla bir çözüm önerebilir. | 10, 16, 9 | A |
Hastaneye başvuran kişilerde görülen sağlık sorunlarının, toplumun sağlık sorunlarını yansıtmakta yetersiz olduğunu düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık hizmetlerini sınıflandırabilir ve aralarındaki farkları açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Temel sağlık hizmetlerini tanımlayabilir ve ilkelerini sayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Dünya Sağlık Örgütü Alma Ata bildirgesinde öne çıkan konuları açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Temel sağlık hizmetleri ile sosyal adalet arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A |
Temel sağlık hizmetlerinin kişinin yaşadığı veya çalıştığı yere yakın olması gerektiğini düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık hizmetlerinde kabul edilebilirlik, toplum katılımı, karşılanabilirlik ilkelerinin önemli olduğunu düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık hizmetlerinin planlama ve uygulamasına toplumu katılımının sağlayacak fikirler geliştirebilir. | 10, 16, 9 | A |
Hastalıkları yalnızca ortaya çıktıktan sonra tedavi edileceğini değil çeşitli aşamalarda önlenebileceğini düşünür. | 10, 16, 9 | A |
Sağlığı korumanın düzeylerini örneklerle açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık taramalarının amacını ve ilkelerini açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Hastalıkları ve sağlık sorunlarını mümkün en erken düzeyde önlemeye meyilli olur. | 10, 16, 9 | A |
Sağlığı koruma ile sağlığın belirleyicileri arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı sağlık hizmetlerinde söz konusu olan sağlığı korumanın düzeylerini ayırt edebilir. | 10, 16, 9 | A |
Verilen bir sağlık sorununa birincil önleme müdahalesi önerebilir. | 10, 16, 9 | A |
Toplum sağlığını değerlendirmede kullanılan temel sağlık göstergelerini sıralayabilir ve tanımlayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık göstergelerinin kullanım alanlarını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Mortalite, morbidite ve fertilite göstergelerinin nasıl hesaplanacağını bilir. | 10, 16, 9 | A |
Toplumun sağlık sorunlarını değerlendirmesi için sağlık göstergelerine ihtiyaç duyar. | 10, 16, 9 | A |
Sağlık göstergeleri ile hekimlik pratiği arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A |
Türkiye’nin ve diğer ülkelerin sağlık göstergelerine ilişkin verilere erişebilir. | 10, 16, 9 | A |
Farklı toplumların sağlık durumunu sağlık göstergelerini kullanarak yorumlayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Demografiyi tanımlayabilir ve demografik ölçütleri açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Toplumun sağlık sorunlarını değerlendirmesi istendiğinde için demografik bilgilere ihtiyaç duyar. | 10, 16, 9 | A |
Demografik bilgi ile halk sağlığı arasında ilişki kurar. | 10, 16, 9 | A |
Farklı toplumların sağlık durumunu demografik bilgileri, nüfus piramidini, Demografik ve Epidemiyolojik Geçiş Teorisi’ni kullanarak açıklayabilir. | 10, 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sağlık-Hastalık Kavramları | |
2 | Sağlığın Belirleyicileri | |
3 | Halk Sağlığı Kavramı ve Yaklaşımları | |
4 | Temel Sağlık Hizmetleri | |
5 | Sağlığın Korunması | |
6 | Sağlık Göstergeleri | |
7 | Demografi |
Kaynak |
1- ''Oxford Textbook of Global Public Health 6th Edition'' Detels,Gulliford, Abdool Karim, Tan, Oxford University Press, 2015. 2-“Applied Demography and Public Health” Nazrul Hoque, Mary A. McGehee, Benjamin S. Bradshaw (Eds.), Springer, 2013. 3-“Epidemiology: Principles and Practical Guidelines” Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. 4-“Epidemiology and Demography in Public Health” Japhet Killewo (Ed. In Chief), H. Kristian Heggenhougen, Stella R. Quah (Eds.), 2010, Elsevier. 5-“Modern Methods for Epidemiology” Yu-Kang Tu, Darren C. Greenwood (Eds.), Springer, 2012. |
Ders notları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |