Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON STAJI-Güz Dönemi19+30-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Aylin REZVANİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Salim GÖKTEPE, Prof.Dr. Aylin REZVANİ, Dr.Öğr.Üye. Şadiye SARATAŞ, Doç.Dr. Didem SEZGİN ÖZCAN
Dersin Yardımcıları1- Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyonun hedefi, ekip üyeleri ve görevleri ve çalıma alaını 2- Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyonda kullanılan fizik tedavi ajanları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Fiziksel tıp ve rehabilitasyonun hedefleri, ekip elemanları ve görevleri ve uğraştığı alan,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyonda kullanılan fizik tedavi ajanları,Postür ve omurga bozuklukları,Bel, boyun, sırt ağrıları ve disk hernileri ,Tortikolis,Gut ,Fibromiyalji ve tenosinovitler,Metabolik kemik hastalıkları ve osteoporoz,Osteoartrit,Eklem ağrısı ve şişliği,Romatoid artrit,Seronegatif spondiloartritler,Nörolojik rehabilitasyonu/inme rehabilitasyonu,Spinal kord yaralanmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Kas-iskelet sistemi ve sinir sistemi ile İlgili anatomi ve fizyoloji bilgilerini hatırlar. Etkili iletişim yollarını kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile kas iskelet ve sinir sistemi hastalıklarında ayırıcı tanı listesi oluşturur. Gut hastalığı, romatoid artrit, spondiloartrit ve osteoporoz gibi hastalıkları, aldığı anamnez ve fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ve sevk kriterlerini açıklar. Osteoartrit, disk hernisi, bel, boyun ve sırt ağrısı ile ilgili hastalıklara tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. "Tedavisi düzenlenmiş olan osteoartrit, bel, boyun sırt ağrısı gibi bazı kas iskelet sistem hastalıklarının birinci basamak düzeyinde izlemini yapar." "Fibromyalji, Tortikolis, tenosinovit gibi hastalıkların tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavi prensiplerini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında anlatır." Küçük gruplar şeklinde yapılan sunumlar veya panel düzenlemeleri ile topluma yönelik osteoporoz, omurga şekil bozuklukları ve hastalıkları ile ilgili danışmanlık hizmeti verirken dikkat edilmesi gereken prensipleri açıklar. Omurga şekil bozuklukları,eklem ağrısı ve şişliği/artrit, osteoartrit, fibromiyalji, bel, boyun ve sırt ağrıları gibi hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Erişkin ve çocuk hastada görülen doğumsal ve edinsel nörolojik ve ortopedik hastalıkların rehabilitasyonun temel prensiplerini açıklar.
Beceri - Hastanın şikayetini dinler, ön tanısını koymak amacıyla gerekli sorgulamayı yapar. Kas iskelet sistemi muayenesi (postür, yürüyüş) ve tüm eklemlerin hareket açıklığı muayenesini yapar. Kas iskelet sistem muayenesinde en çok kullanılan özel testleri yapar. Santral sinir sistem muayenesini yapar. Periferik sinir sistem muyaenesini yapar.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanılmasının önemini kavrar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Sağlık, hastalık, yaşam kalitesi kavramlarını tanımlar, sağlık ve hastalığın sosyokültürel belirleyicilerini sayar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiziksel tıp ve rehabilitasyonun hedefleri, ekip elemanları ve görevleri ve uğraştığı alan-
2Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyonda kullanılan fizik tedavi ajanları-
3Postür ve omurga bozuklukları-
4Bel, boyun, sırt ağrıları ve disk hernileri -
5Tortikolis-
6Gut -
7Fibromiyalji ve tenosinovitler-
8Metabolik kemik hastalıkları ve osteoporoz-
9Osteoartrit-
10Eklem ağrısı ve şişliği-
11Romatoid artrit-
12Seronegatif spondiloartritler-
13Nörolojik rehabilitasyonu/inme rehabilitasyonu-
14Spinal kord yaralanmaları-
Kaynak
https://www.aapmr.org/about-physiatry/about-physical-medicine-rehabilitation

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati15230
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler4624
Proje Sunumu / Seminer3515
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı5630
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)99
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(99/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
FİZİK TEDAVİ VE REHABİLİTASYON STAJI-Güz Dönemi19+30-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Aylin REZVANİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Salim GÖKTEPE, Prof.Dr. Aylin REZVANİ, Dr.Öğr.Üye. Şadiye SARATAŞ, Doç.Dr. Didem SEZGİN ÖZCAN
Dersin Yardımcıları1- Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyonun hedefi, ekip üyeleri ve görevleri ve çalıma alaını 2- Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyonda kullanılan fizik tedavi ajanları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Fiziksel tıp ve rehabilitasyonun hedefleri, ekip elemanları ve görevleri ve uğraştığı alan,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyonda kullanılan fizik tedavi ajanları,Postür ve omurga bozuklukları,Bel, boyun, sırt ağrıları ve disk hernileri ,Tortikolis,Gut ,Fibromiyalji ve tenosinovitler,Metabolik kemik hastalıkları ve osteoporoz,Osteoartrit,Eklem ağrısı ve şişliği,Romatoid artrit,Seronegatif spondiloartritler,Nörolojik rehabilitasyonu/inme rehabilitasyonu,Spinal kord yaralanmaları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Kas-iskelet sistemi ve sinir sistemi ile İlgili anatomi ve fizyoloji bilgilerini hatırlar. Etkili iletişim yollarını kullanarak aldığı anamnez, fizik muayene ve tetkikler ile kas iskelet ve sinir sistemi hastalıklarında ayırıcı tanı listesi oluşturur. Gut hastalığı, romatoid artrit, spondiloartrit ve osteoporoz gibi hastalıkları, aldığı anamnez ve fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder ve sevk kriterlerini açıklar. Osteoartrit, disk hernisi, bel, boyun ve sırt ağrısı ile ilgili hastalıklara tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. "Tedavisi düzenlenmiş olan osteoartrit, bel, boyun sırt ağrısı gibi bazı kas iskelet sistem hastalıklarının birinci basamak düzeyinde izlemini yapar." "Fibromyalji, Tortikolis, tenosinovit gibi hastalıkların tanısını uygun tanısal testleri seçerek koyar ve tedavi prensiplerini akılcı ilaç kullanımı ilkeleri kapsamında anlatır." Küçük gruplar şeklinde yapılan sunumlar veya panel düzenlemeleri ile topluma yönelik osteoporoz, omurga şekil bozuklukları ve hastalıkları ile ilgili danışmanlık hizmeti verirken dikkat edilmesi gereken prensipleri açıklar. Omurga şekil bozuklukları,eklem ağrısı ve şişliği/artrit, osteoartrit, fibromiyalji, bel, boyun ve sırt ağrıları gibi hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Erişkin ve çocuk hastada görülen doğumsal ve edinsel nörolojik ve ortopedik hastalıkların rehabilitasyonun temel prensiplerini açıklar.
Beceri - Hastanın şikayetini dinler, ön tanısını koymak amacıyla gerekli sorgulamayı yapar. Kas iskelet sistemi muayenesi (postür, yürüyüş) ve tüm eklemlerin hareket açıklığı muayenesini yapar. Kas iskelet sistem muayenesinde en çok kullanılan özel testleri yapar. Santral sinir sistem muayenesini yapar. Periferik sinir sistem muyaenesini yapar.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanılmasının önemini kavrar. Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Sağlık, hastalık, yaşam kalitesi kavramlarını tanımlar, sağlık ve hastalığın sosyokültürel belirleyicilerini sayar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fiziksel tıp ve rehabilitasyonun hedefleri, ekip elemanları ve görevleri ve uğraştığı alan-
2Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyonda kullanılan fizik tedavi ajanları-
3Postür ve omurga bozuklukları-
4Bel, boyun, sırt ağrıları ve disk hernileri -
5Tortikolis-
6Gut -
7Fibromiyalji ve tenosinovitler-
8Metabolik kemik hastalıkları ve osteoporoz-
9Osteoartrit-
10Eklem ağrısı ve şişliği-
11Romatoid artrit-
12Seronegatif spondiloartritler-
13Nörolojik rehabilitasyonu/inme rehabilitasyonu-
14Spinal kord yaralanmaları-
Kaynak
https://www.aapmr.org/about-physiatry/about-physical-medicine-rehabilitation

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07