Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAS-İSKELET SİSTEMİ | - | Bahar Dönemi | 72+3 | - | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Aylin REZVANİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Aylin REZVANİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu komitenin üç temel amacı vardır. Birincisi, kas-iskelet sistemi hastalıklarını ortopedi, fizik tedavi, dahiliye, çocuk hastalıkları ve enfeksiyon hastalıkları branşları özelinde aktarmak ve bu sisteme ait hastalıkların patolojisini, farmakolojik tedavisini ve radyolojisini özetlemektir. İkinci amaç, sağlıklılık durumlarına odaklı olup, toplumdaki sağlık sorunlarının tanımlanmasını sağlamak ve toplumun sağlık düzeyini yükseltmek için uygulanması gereken koruyucu hekimlik ilkeleri ile temel kavramları belirlemek, halk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir. Üçüncü amaç ise öğrencilerin sağlık sistemindeki adli ve hukuki süreçlere dair bakış açısı kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-2-Dejeneratif Eklem Hastalıkları,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Ağrı (Türleri ve mekanizması),Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak doku romatizmaları,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Kronik ağrı sendromları,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak doku romatizmaları-1 (Tendinit, bursit, kapsülit ve nörit),Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-3-Romatizmal Hastalıklar: Giriş ve Sınıflandırma,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak Doku Hastalıkları (Fibromiyalji ve Tenosinovit),Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon - BOYUN, SIRT VE BEL AĞRISI,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Ortopedik Rehabilitasyona Giriş,Halk Sağlığı - İş Sağlığı ve Güvenliği,Halk Sağlığı - Meslek Hastalıkları ve Kazaları,Halk Sağlığı - Kazalar ve Yaralanmalar,Halk Sağlığı - Afetlerde ve Halk Sağlığı Acil Durumlarında Sağlık Hizmetleri,Mikrobiyoloji - Kas İskelet Sistemi Enfeksiyon Faktörleri,FractuPre'nin Patolojisi-Kırığı - Osteomiyelit,Patoloji-Kemik Metabolik Hastalıkları,Pathology-Bone Tumors-1-2,Patoloji-Yumuşak Doku Tümörleri-1-2,Eklem Hastalıklarının Patolojisi-Patolojisi,Patoloji-Deri hastalıkları ve tümörlerinin patolojisi,Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıklarının Patoloji-Laboratuvar-Patolojisi,Pediatri-Emzirme Danışmanlığı-,Pediatri-Pediatrik Romatolojiye Giriş,Radyoloji-Kas İskelet Sistemi Radyolojisine Giriş,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar) -1-2,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artrit ve Diğer Durumlar) -1-2,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Bulaşıcı ve Metabolik Hastalıklar) -1-2,Nükleer Tıp-Kas İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları,Bulaşıcı hastalıklar-Erişkinlerde Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Bulaşıcı hastalıklar-Erişkinlerde Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonlarına Yaklaşım-1-2,İç hastalıkları -Otoimmün Romatizmal Hastalıklar (SLE, Sjögren),İç hastalıkları -Sistemik Vaskülit,İç Hastalıkları- Otoinflamatuar Hastalıklar,İç Hastalıkları- Artrit,İç Hastalıkları - Spondilartrit,İç Hastalıkları - Romatoid Artrit,İç Hastalıkları- Zehirlenme,Üst Ekstremite Muayenesi,Alt Ekstremite Muayenesi,Kas-iskelet sistemi enfeksiyonları,Pediatrik Ortopedi,Ortopedik Acil Durumlar,Spor Cerrahisi,Kırıklar ve Çıkıklar,Skolyoz ve Kifoz,Sağlık Hukuku-Giriş; Sağlık hakkı ve biyomedikal etik ilkeleri,Sağlık Hukuku-Hasta Hakları,Sağlık Hukuku Bilgilendirilmiş Yoğunluk,Sağlık Hukuku - Tıbbi Kayıtlar,Sağlık Hukuku-Mahremiyet ve Gizlilik Hakkı,Sağlık Hukuku-Kişisel Verilerin ve Hassas Verilerin Korunması / Gizlilik ve COVID-19-,Sağlık Hukuku - Sağlık Hekimlerinin Yasal Sorumluluğu,Adli Tıp-Adli Tıp ve Yaraların Medikolegal Değerlendirmesi,Adli Tıp-Türk Ceza Kanununda Tanımlanan Ceza Suçlarını Adli Tıp Açısından Değerlendirin,Adli Tıp-Ölümün Patofizyolojisi,Adli Tıp-Ölümün Patofizyolojisi II,Adli Tıp-Ölüm-Adli Otopsinin Adli Tıp Değerlendirmesi,Adli Tıp - Kafa Travmaları,Adli Tıp-Asfiksi Ölümleri,Adli Tıp-Asfiksi Ölümleri II,Adli Tıp-Adli Toksikoloji,Adli Tıp-Adli Vaka Örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sık rastlanan kas ve iskelet hastalıklarının patolojisi ve klinik bulguları | 14, 18, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-2-Dejeneratif Eklem Hastalıkları | yok |
2 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Ağrı (Türleri ve mekanizması) | yok |
3 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak doku romatizmaları | yok |
4 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Kronik ağrı sendromları | yok |
5 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak doku romatizmaları-1 (Tendinit, bursit, kapsülit ve nörit) | yok |
6 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-3-Romatizmal Hastalıklar: Giriş ve Sınıflandırma | yok |
7 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak Doku Hastalıkları (Fibromiyalji ve Tenosinovit) | yok |
8 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon - BOYUN, SIRT VE BEL AĞRISI | yok |
9 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Ortopedik Rehabilitasyona Giriş | yok |
10 | Halk Sağlığı - İş Sağlığı ve Güvenliği | yok |
11 | Halk Sağlığı - Meslek Hastalıkları ve Kazaları | yok |
12 | Halk Sağlığı - Kazalar ve Yaralanmalar | yok |
13 | Halk Sağlığı - Afetlerde ve Halk Sağlığı Acil Durumlarında Sağlık Hizmetleri | yok |
14 | Mikrobiyoloji - Kas İskelet Sistemi Enfeksiyon Faktörleri | yok |
15 | FractuPre'nin Patolojisi-Kırığı - Osteomiyelit | yok |
16 | Patoloji-Kemik Metabolik Hastalıkları | yok |
17 | Pathology-Bone Tumors-1-2 | yok |
18 | Patoloji-Yumuşak Doku Tümörleri-1-2 | yok |
19 | Eklem Hastalıklarının Patolojisi-Patolojisi | yok |
20 | Patoloji-Deri hastalıkları ve tümörlerinin patolojisi | yok |
21 | Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıklarının Patoloji-Laboratuvar-Patolojisi | var |
22 | Pediatri-Emzirme Danışmanlığı- | yok |
23 | Pediatri-Pediatrik Romatolojiye Giriş | yok |
24 | Radyoloji-Kas İskelet Sistemi Radyolojisine Giriş | yok |
25 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar) -1-2 | yok |
26 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artrit ve Diğer Durumlar) -1-2 | yok |
27 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Bulaşıcı ve Metabolik Hastalıklar) -1-2 | yok |
28 | Nükleer Tıp-Kas İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları | yok |
29 | Bulaşıcı hastalıklar-Erişkinlerde Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım | yok |
30 | Bulaşıcı hastalıklar-Erişkinlerde Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonlarına Yaklaşım-1-2 | yok |
31 | İç hastalıkları -Otoimmün Romatizmal Hastalıklar (SLE, Sjögren) | yok |
32 | İç hastalıkları -Sistemik Vaskülit | yok |
33 | İç Hastalıkları- Otoinflamatuar Hastalıklar | yok |
34 | İç Hastalıkları- Artrit | yok |
35 | İç Hastalıkları - Spondilartrit | yok |
36 | İç Hastalıkları - Romatoid Artrit | yok |
37 | İç Hastalıkları- Zehirlenme | yok |
38 | Üst Ekstremite Muayenesi | yok |
39 | Alt Ekstremite Muayenesi | yok |
40 | Kas-iskelet sistemi enfeksiyonları | yok |
41 | Pediatrik Ortopedi | yok |
42 | Ortopedik Acil Durumlar | yok |
43 | Spor Cerrahisi | yok |
44 | Kırıklar ve Çıkıklar | yok |
45 | Skolyoz ve Kifoz | yok |
46 | Sağlık Hukuku-Giriş; Sağlık hakkı ve biyomedikal etik ilkeleri | yok |
47 | Sağlık Hukuku-Hasta Hakları | yok |
48 | Sağlık Hukuku Bilgilendirilmiş Yoğunluk | yok |
49 | Sağlık Hukuku - Tıbbi Kayıtlar | yok |
50 | Sağlık Hukuku-Mahremiyet ve Gizlilik Hakkı | yok |
51 | Sağlık Hukuku-Kişisel Verilerin ve Hassas Verilerin Korunması / Gizlilik ve COVID-19- | yok |
52 | Sağlık Hukuku - Sağlık Hekimlerinin Yasal Sorumluluğu | yok |
53 | Adli Tıp-Adli Tıp ve Yaraların Medikolegal Değerlendirmesi | yok |
54 | Adli Tıp-Türk Ceza Kanununda Tanımlanan Ceza Suçlarını Adli Tıp Açısından Değerlendirin | yok |
55 | Adli Tıp-Ölümün Patofizyolojisi | yok |
56 | Adli Tıp-Ölümün Patofizyolojisi II | yok |
57 | Adli Tıp-Ölüm-Adli Otopsinin Adli Tıp Değerlendirmesi | yok |
58 | Adli Tıp - Kafa Travmaları | yok |
59 | Adli Tıp-Asfiksi Ölümleri | yok |
60 | Adli Tıp-Asfiksi Ölümleri II | yok |
61 | Adli Tıp-Adli Toksikoloji | yok |
62 | Adli Tıp-Adli Vaka Örnekleri | yok |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
1.Tıbbi Rehabilitasyon. Ed: Hasan Oğuz, Haşim Çakırbay, Burcu Yanık. 3.Baskı. Nobel Tip Kitabevi İstanbul. 2015. 2.Rheumatology, Ed: Marc C. Hochberg, Alan J. Silman, Josef S. Smolen, Michael E. Weinblatt, Michael H. Weisman. 6th Edition. 2015 by Mosby, an imprint of Elsevier Ltd. Philadelphia . 2015. 3.Nelson Textbook of Pediatrics 4.Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL 5. Infectious Diseases, 4th Edition by Jonathan Cohen 6.Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Nelson Fausto, Richard Mitchell: Robbins Basic Pathology. 10 th ed. Saunders/Elsevier 7.Edward C. Klatt: Robbins and Cotran Atlas of Pathology. 2nd ed. Saunders. 8.Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 9.Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York. 3.Katzung & Trevor: Farmakoloji, Ankara. 11.Halk Sağlığı-Prof. Dr. Çağatay Güler, Prof. Dr. Levent Akın 12.Halk Sağlığı- Prof. Dr. Rahmi Dirican, Prof. Dr. Nazan Bilgel Epidemiyoloji. 13.Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi.- Prof. Dr. Sabahat Tezcan 14.Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 15.Türkiye Sağlık Bakanlığı ve Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları. 16. Özkan H.,Akyıldız S. “Hasta Hekim Hakları ve Davaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 73 | 1 | 73 | |||
Rehberli Problem Çözme | 20 | 1 | 20 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 3 | 15 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 37 | 4 | 148 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 256 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30) | 9 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KAS-İSKELET SİSTEMİ | - | Bahar Dönemi | 72+3 | - | 9 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Aylin REZVANİ |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Aylin REZVANİ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu komitenin üç temel amacı vardır. Birincisi, kas-iskelet sistemi hastalıklarını ortopedi, fizik tedavi, dahiliye, çocuk hastalıkları ve enfeksiyon hastalıkları branşları özelinde aktarmak ve bu sisteme ait hastalıkların patolojisini, farmakolojik tedavisini ve radyolojisini özetlemektir. İkinci amaç, sağlıklılık durumlarına odaklı olup, toplumdaki sağlık sorunlarının tanımlanmasını sağlamak ve toplumun sağlık düzeyini yükseltmek için uygulanması gereken koruyucu hekimlik ilkeleri ile temel kavramları belirlemek, halk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir. Üçüncü amaç ise öğrencilerin sağlık sistemindeki adli ve hukuki süreçlere dair bakış açısı kazanmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-2-Dejeneratif Eklem Hastalıkları,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Ağrı (Türleri ve mekanizması),Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak doku romatizmaları,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Kronik ağrı sendromları,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak doku romatizmaları-1 (Tendinit, bursit, kapsülit ve nörit),Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-3-Romatizmal Hastalıklar: Giriş ve Sınıflandırma,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak Doku Hastalıkları (Fibromiyalji ve Tenosinovit),Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon - BOYUN, SIRT VE BEL AĞRISI,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Ortopedik Rehabilitasyona Giriş,Halk Sağlığı - İş Sağlığı ve Güvenliği,Halk Sağlığı - Meslek Hastalıkları ve Kazaları,Halk Sağlığı - Kazalar ve Yaralanmalar,Halk Sağlığı - Afetlerde ve Halk Sağlığı Acil Durumlarında Sağlık Hizmetleri,Mikrobiyoloji - Kas İskelet Sistemi Enfeksiyon Faktörleri,FractuPre'nin Patolojisi-Kırığı - Osteomiyelit,Patoloji-Kemik Metabolik Hastalıkları,Pathology-Bone Tumors-1-2,Patoloji-Yumuşak Doku Tümörleri-1-2,Eklem Hastalıklarının Patolojisi-Patolojisi,Patoloji-Deri hastalıkları ve tümörlerinin patolojisi,Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıklarının Patoloji-Laboratuvar-Patolojisi,Pediatri-Emzirme Danışmanlığı-,Pediatri-Pediatrik Romatolojiye Giriş,Radyoloji-Kas İskelet Sistemi Radyolojisine Giriş,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar) -1-2,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artrit ve Diğer Durumlar) -1-2,Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Bulaşıcı ve Metabolik Hastalıklar) -1-2,Nükleer Tıp-Kas İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları,Bulaşıcı hastalıklar-Erişkinlerde Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım,Bulaşıcı hastalıklar-Erişkinlerde Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonlarına Yaklaşım-1-2,İç hastalıkları -Otoimmün Romatizmal Hastalıklar (SLE, Sjögren),İç hastalıkları -Sistemik Vaskülit,İç Hastalıkları- Otoinflamatuar Hastalıklar,İç Hastalıkları- Artrit,İç Hastalıkları - Spondilartrit,İç Hastalıkları - Romatoid Artrit,İç Hastalıkları- Zehirlenme,Üst Ekstremite Muayenesi,Alt Ekstremite Muayenesi,Kas-iskelet sistemi enfeksiyonları,Pediatrik Ortopedi,Ortopedik Acil Durumlar,Spor Cerrahisi,Kırıklar ve Çıkıklar,Skolyoz ve Kifoz,Sağlık Hukuku-Giriş; Sağlık hakkı ve biyomedikal etik ilkeleri,Sağlık Hukuku-Hasta Hakları,Sağlık Hukuku Bilgilendirilmiş Yoğunluk,Sağlık Hukuku - Tıbbi Kayıtlar,Sağlık Hukuku-Mahremiyet ve Gizlilik Hakkı,Sağlık Hukuku-Kişisel Verilerin ve Hassas Verilerin Korunması / Gizlilik ve COVID-19-,Sağlık Hukuku - Sağlık Hekimlerinin Yasal Sorumluluğu,Adli Tıp-Adli Tıp ve Yaraların Medikolegal Değerlendirmesi,Adli Tıp-Türk Ceza Kanununda Tanımlanan Ceza Suçlarını Adli Tıp Açısından Değerlendirin,Adli Tıp-Ölümün Patofizyolojisi,Adli Tıp-Ölümün Patofizyolojisi II,Adli Tıp-Ölüm-Adli Otopsinin Adli Tıp Değerlendirmesi,Adli Tıp - Kafa Travmaları,Adli Tıp-Asfiksi Ölümleri,Adli Tıp-Asfiksi Ölümleri II,Adli Tıp-Adli Toksikoloji,Adli Tıp-Adli Vaka Örnekleri; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Sık rastlanan kas ve iskelet hastalıklarının patolojisi ve klinik bulguları | 14, 18, 3, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-2-Dejeneratif Eklem Hastalıkları | yok |
2 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Ağrı (Türleri ve mekanizması) | yok |
3 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak doku romatizmaları | yok |
4 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Kronik ağrı sendromları | yok |
5 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak doku romatizmaları-1 (Tendinit, bursit, kapsülit ve nörit) | yok |
6 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-3-Romatizmal Hastalıklar: Giriş ve Sınıflandırma | yok |
7 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Yumuşak Doku Hastalıkları (Fibromiyalji ve Tenosinovit) | yok |
8 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon - BOYUN, SIRT VE BEL AĞRISI | yok |
9 | Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon-Ortopedik Rehabilitasyona Giriş | yok |
10 | Halk Sağlığı - İş Sağlığı ve Güvenliği | yok |
11 | Halk Sağlığı - Meslek Hastalıkları ve Kazaları | yok |
12 | Halk Sağlığı - Kazalar ve Yaralanmalar | yok |
13 | Halk Sağlığı - Afetlerde ve Halk Sağlığı Acil Durumlarında Sağlık Hizmetleri | yok |
14 | Mikrobiyoloji - Kas İskelet Sistemi Enfeksiyon Faktörleri | yok |
15 | FractuPre'nin Patolojisi-Kırığı - Osteomiyelit | yok |
16 | Patoloji-Kemik Metabolik Hastalıkları | yok |
17 | Pathology-Bone Tumors-1-2 | yok |
18 | Patoloji-Yumuşak Doku Tümörleri-1-2 | yok |
19 | Eklem Hastalıklarının Patolojisi-Patolojisi | yok |
20 | Patoloji-Deri hastalıkları ve tümörlerinin patolojisi | yok |
21 | Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıklarının Patoloji-Laboratuvar-Patolojisi | var |
22 | Pediatri-Emzirme Danışmanlığı- | yok |
23 | Pediatri-Pediatrik Romatolojiye Giriş | yok |
24 | Radyoloji-Kas İskelet Sistemi Radyolojisine Giriş | yok |
25 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar) -1-2 | yok |
26 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Artrit ve Diğer Durumlar) -1-2 | yok |
27 | Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Bulaşıcı ve Metabolik Hastalıklar) -1-2 | yok |
28 | Nükleer Tıp-Kas İskelet Sisteminde Nükleer Tıp Uygulamaları | yok |
29 | Bulaşıcı hastalıklar-Erişkinlerde Kemik ve Eklem Enfeksiyonlarına Yaklaşım | yok |
30 | Bulaşıcı hastalıklar-Erişkinlerde Deri ve Yumuşak Doku Enfeksiyonlarına Yaklaşım-1-2 | yok |
31 | İç hastalıkları -Otoimmün Romatizmal Hastalıklar (SLE, Sjögren) | yok |
32 | İç hastalıkları -Sistemik Vaskülit | yok |
33 | İç Hastalıkları- Otoinflamatuar Hastalıklar | yok |
34 | İç Hastalıkları- Artrit | yok |
35 | İç Hastalıkları - Spondilartrit | yok |
36 | İç Hastalıkları - Romatoid Artrit | yok |
37 | İç Hastalıkları- Zehirlenme | yok |
38 | Üst Ekstremite Muayenesi | yok |
39 | Alt Ekstremite Muayenesi | yok |
40 | Kas-iskelet sistemi enfeksiyonları | yok |
41 | Pediatrik Ortopedi | yok |
42 | Ortopedik Acil Durumlar | yok |
43 | Spor Cerrahisi | yok |
44 | Kırıklar ve Çıkıklar | yok |
45 | Skolyoz ve Kifoz | yok |
46 | Sağlık Hukuku-Giriş; Sağlık hakkı ve biyomedikal etik ilkeleri | yok |
47 | Sağlık Hukuku-Hasta Hakları | yok |
48 | Sağlık Hukuku Bilgilendirilmiş Yoğunluk | yok |
49 | Sağlık Hukuku - Tıbbi Kayıtlar | yok |
50 | Sağlık Hukuku-Mahremiyet ve Gizlilik Hakkı | yok |
51 | Sağlık Hukuku-Kişisel Verilerin ve Hassas Verilerin Korunması / Gizlilik ve COVID-19- | yok |
52 | Sağlık Hukuku - Sağlık Hekimlerinin Yasal Sorumluluğu | yok |
53 | Adli Tıp-Adli Tıp ve Yaraların Medikolegal Değerlendirmesi | yok |
54 | Adli Tıp-Türk Ceza Kanununda Tanımlanan Ceza Suçlarını Adli Tıp Açısından Değerlendirin | yok |
55 | Adli Tıp-Ölümün Patofizyolojisi | yok |
56 | Adli Tıp-Ölümün Patofizyolojisi II | yok |
57 | Adli Tıp-Ölüm-Adli Otopsinin Adli Tıp Değerlendirmesi | yok |
58 | Adli Tıp - Kafa Travmaları | yok |
59 | Adli Tıp-Asfiksi Ölümleri | yok |
60 | Adli Tıp-Asfiksi Ölümleri II | yok |
61 | Adli Tıp-Adli Toksikoloji | yok |
62 | Adli Tıp-Adli Vaka Örnekleri | yok |
Kaynak |
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları |
1.Tıbbi Rehabilitasyon. Ed: Hasan Oğuz, Haşim Çakırbay, Burcu Yanık. 3.Baskı. Nobel Tip Kitabevi İstanbul. 2015. 2.Rheumatology, Ed: Marc C. Hochberg, Alan J. Silman, Josef S. Smolen, Michael E. Weinblatt, Michael H. Weisman. 6th Edition. 2015 by Mosby, an imprint of Elsevier Ltd. Philadelphia . 2015. 3.Nelson Textbook of Pediatrics 4.Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL 5. Infectious Diseases, 4th Edition by Jonathan Cohen 6.Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Nelson Fausto, Richard Mitchell: Robbins Basic Pathology. 10 th ed. Saunders/Elsevier 7.Edward C. Klatt: Robbins and Cotran Atlas of Pathology. 2nd ed. Saunders. 8.Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 9.Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York. 3.Katzung & Trevor: Farmakoloji, Ankara. 11.Halk Sağlığı-Prof. Dr. Çağatay Güler, Prof. Dr. Levent Akın 12.Halk Sağlığı- Prof. Dr. Rahmi Dirican, Prof. Dr. Nazan Bilgel Epidemiyoloji. 13.Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi.- Prof. Dr. Sabahat Tezcan 14.Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 15.Türkiye Sağlık Bakanlığı ve Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları. 16. Özkan H.,Akyıldız S. “Hasta Hekim Hakları ve Davaları |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |