Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜROLOJİ-Senelik6+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Rahim HORUZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Rahim HORUZ
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Rahim Horuz
Dersin AmacıErişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ürogenital Travmalar ,Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri ,Ürolojik Enstrümentasyon_Endoüroloji ,Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme ,Ürolojik Aciller ,İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans ,Üriner Sistem Enfeksiyonları(Non-SpesifikEnfeksiyonlar),Üriner Sistem Enfeksiyonları(SpesifikEnfeksiyonlar,Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri ,Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları ,İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları ,Vezikoüreterel Reflü ,Böbrek Tümörleri ,Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon ,
Benign Prostat Hiperplazisi
,Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri ,Erkekte İnfertilite ve Tedavisi ,Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve MedikalTedavi)
,Prostat Karsinomu(Etiyoloji,Patogenez,Tanı,Prostat Karsinomu (Cerrahi ve Medikal Tedavi) ,Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet),Testis Tümörleri ,Ürogenital Sistem Radyolojisi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıkları tanımlar ve öğretir10, 16, 9A, D
Erişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıkları tanımlar ve öğretir10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Ürogenital Travmalar
0Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri
0Ürolojik Enstrümentasyon_Endoüroloji
0Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme
0Ürolojik Aciller
0İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans
0Üriner Sistem Enfeksiyonları(Non-SpesifikEnfeksiyonlar)
0Üriner Sistem Enfeksiyonları(SpesifikEnfeksiyonlar
0Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri
0Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları
0İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları
0Vezikoüreterel Reflü
0Böbrek Tümörleri
0Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon
0
Benign Prostat Hiperplazisi
0Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri
0Erkekte İnfertilite ve Tedavisi
0Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve MedikalTedavi)
0Prostat Karsinomu(Etiyoloji,Patogenez,Tanı
0Prostat Karsinomu (Cerrahi ve Medikal Tedavi)
0Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet)
0Testis Tümörleri
0Ürogenital Sistem Radyolojisi
Kaynak
Öğretim Görevlilerinin Ders Notları
Genel Üroloji, Smith ve Tanago, Nobel Tıp Kitabevi, 2014 Campbell - Walsh Üroloji, 10. Baskı, Güneş Tıp Kitabevi, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati13226
Rehberli Problem Çözme11222
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi11333
Okul Dışı Diğer Faaliyetler10220
Proje Sunumu / Seminer11010
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı15230
Performans Görevi, Bakım Planı4416
Toplam İş Yükü (Saat)157
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(157/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÜROLOJİ-Senelik6+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Rahim HORUZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Maria Del Pilar LAGUNA PES, Prof.Dr. Johan Joseph Marıa Catharına Hubertus DELAROSETTE, Prof.Dr. Rahim HORUZ
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Rahim Horuz
Dersin AmacıErişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıklarını bilen, birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimler yetiştirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Ürogenital Travmalar ,Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri ,Ürolojik Enstrümentasyon_Endoüroloji ,Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme ,Ürolojik Aciller ,İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans ,Üriner Sistem Enfeksiyonları(Non-SpesifikEnfeksiyonlar),Üriner Sistem Enfeksiyonları(SpesifikEnfeksiyonlar,Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri ,Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları ,İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları ,Vezikoüreterel Reflü ,Böbrek Tümörleri ,Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon ,
Benign Prostat Hiperplazisi
,Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri ,Erkekte İnfertilite ve Tedavisi ,Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve MedikalTedavi)
,Prostat Karsinomu(Etiyoloji,Patogenez,Tanı,Prostat Karsinomu (Cerrahi ve Medikal Tedavi) ,Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet),Testis Tümörleri ,Ürogenital Sistem Radyolojisi ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Erişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıkları tanımlar ve öğretir10, 16, 9A, D
Erişkin ve çocuk hasta grubunda sık görülen ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan ürolojik hastalıkları tanımlar ve öğretir10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
0Ürogenital Travmalar
0Ürolojide Görüntüleme Yöntemleri
0Ürolojik Enstrümentasyon_Endoüroloji
0Semptomatoloji ve Klinik Değerlendirme
0Ürolojik Aciller
0İşeme Fizyolojisi ve İnkontinans
0Üriner Sistem Enfeksiyonları(Non-SpesifikEnfeksiyonlar)
0Üriner Sistem Enfeksiyonları(SpesifikEnfeksiyonlar
0Üriner Sistem Doğumsal Anomalileri
0Böbrek Üstü Bezi Hastalıkları
0İnmemiş Testis ve Diğer Skrotum Kapsamı Hastalıkları
0Vezikoüreterel Reflü
0Böbrek Tümörleri
0Erektil Fonksiyon/Disfonksiyon
0
Benign Prostat Hiperplazisi
0Mesane Tümörleri / Üst Üriner Sistem Ürotelyal Tümörleri
0Erkekte İnfertilite ve Tedavisi
0Üriner Sistem Taş Hastalığı (Cerrahi Tedavi ve MedikalTedavi)
0Prostat Karsinomu(Etiyoloji,Patogenez,Tanı
0Prostat Karsinomu (Cerrahi ve Medikal Tedavi)
0Birinci Basamak Hekimlerin Ürolojik Tanı ve Tedavide Bilmesi Gerekenler(Genel Özet)
0Testis Tümörleri
0Ürogenital Sistem Radyolojisi
Kaynak
Öğretim Görevlilerinin Ders Notları
Genel Üroloji, Smith ve Tanago, Nobel Tıp Kitabevi, 2014 Campbell - Walsh Üroloji, 10. Baskı, Güneş Tıp Kitabevi, 2014

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07