Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOLOJİ-Senelik15+7-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Özgür Ulaş ÖZCAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Fethi KILIÇASLAN, Prof.Dr. Özgür Ulaş ÖZCAN, Prof.Dr. Hacı Murat GÜNEŞ, Doç.Dr. Beytullah ÇAKAL, Prof.Dr. Ekrem GÜLER, Prof.Dr. Ibrahim Oğuz KARACA, Dr.Öğr.Üye. Fatih Erkam OLGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Koroner arter hastalığına giriş,Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene,Kalp ritm bozukluklarına giriş,Kalp yetersizliği patofizyolojisi, sınıflaması ve tanı süreci,Temel elektrokardiyografi bilgisi,Hipertansiyona giriş,Senkop ve hipotansiyon,Kalp kapak hastalıklarına giriş,Kardiyovasküler sistem muayenesi, kan basıncı ölçümü,Kardiyolojide kullanılan tanı ve tedavi yöntemleri,EKG çekme ve değerlendirme,Göğüs ağrısı, nefes darlığı ve çarpıntıyla gelen hastaya yaklaşım,Akut romatizmal ateş,Aort hastalıklarına giriş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
At the end of this class the students: 1- Know the prevalence and global burden of heart diseases and how to establish primary prevention for certain heart diseases. 2- Make differential diagnosis based on cardinal symptoms of heart diseases (chest pain, shortness of breath, palpitations, fainting) by taking history, performing physical examination and using basic methods such as ECG and chest radiograph. 3- Know the common predisposing factors for atherosclerosis and ischemic heart disease.. 4- Know the criteria for normal ECG. Recognize basic ischemic ECG changes. Become familiar with certain tachycardia and bradycardia. 5. Know the symptoms and signs of heart failure. Make the diagnosis and classification of acute heart failure and execute the initial treatment. 6- Know the findings of valvular heart diseases on physical examination. Summarize the most common causes of valve diseases. Distinguish the situations that require an echocardiographic assessment. 7- Define the diagnostic criteria of acute rheumatic fever. Know the strategies and secondary prophylaxis. 8- Know the classification and diagnostic criteria of hypertension. Summarize the life-style changes and distinguish the situations to start medical therapy along with recommendations for life-style changes. 9- Know how to measure blood pressure and can compare blood pressure measurements obtained from different limbs. 10- Know the clinical situations that rise a suspicion of secondary hypertension. 11- Recognize the hypertensive emergencies. Define the basic diagnostic tests. 12- Have the ability to suspect from acute aortic syndromes. 13- Become familiar with initial diagnosis of tachyarrhythmias and bradyarrhythmias. 14- Summarize the possible cardiovascular causes of syncope. Become familiar with determination of sudden cardiac death risk relying upon history (searching for family history of sudden death or diseases related to sudden cardiac death), physical examination and specific ECG findings. 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 4, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Koroner arter hastalığına giriş
2Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene
3Kalp ritm bozukluklarına giriş
4Kalp yetersizliği patofizyolojisi, sınıflaması ve tanı süreci
5Temel elektrokardiyografi bilgisi
6Hipertansiyona giriş
7Senkop ve hipotansiyon
8Kalp kapak hastalıklarına giriş
9Kardiyovasküler sistem muayenesi, kan basıncı ölçümü
10Kardiyolojide kullanılan tanı ve tedavi yöntemleri
11EKG çekme ve değerlendirme
12Göğüs ağrısı, nefes darlığı ve çarpıntıyla gelen hastaya yaklaşım
13Akut romatizmal ateş
14Aort hastalıklarına giriş
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KARDİYOLOJİ-Senelik15+7-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Özgür Ulaş ÖZCAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Fethi KILIÇASLAN, Prof.Dr. Özgür Ulaş ÖZCAN, Prof.Dr. Hacı Murat GÜNEŞ, Doç.Dr. Beytullah ÇAKAL, Prof.Dr. Ekrem GÜLER, Prof.Dr. Ibrahim Oğuz KARACA, Dr.Öğr.Üye. Fatih Erkam OLGUN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Koroner arter hastalığına giriş,Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene,Kalp ritm bozukluklarına giriş,Kalp yetersizliği patofizyolojisi, sınıflaması ve tanı süreci,Temel elektrokardiyografi bilgisi,Hipertansiyona giriş,Senkop ve hipotansiyon,Kalp kapak hastalıklarına giriş,Kardiyovasküler sistem muayenesi, kan basıncı ölçümü,Kardiyolojide kullanılan tanı ve tedavi yöntemleri,EKG çekme ve değerlendirme,Göğüs ağrısı, nefes darlığı ve çarpıntıyla gelen hastaya yaklaşım,Akut romatizmal ateş,Aort hastalıklarına giriş; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
At the end of this class the students: 1- Know the prevalence and global burden of heart diseases and how to establish primary prevention for certain heart diseases. 2- Make differential diagnosis based on cardinal symptoms of heart diseases (chest pain, shortness of breath, palpitations, fainting) by taking history, performing physical examination and using basic methods such as ECG and chest radiograph. 3- Know the common predisposing factors for atherosclerosis and ischemic heart disease.. 4- Know the criteria for normal ECG. Recognize basic ischemic ECG changes. Become familiar with certain tachycardia and bradycardia. 5. Know the symptoms and signs of heart failure. Make the diagnosis and classification of acute heart failure and execute the initial treatment. 6- Know the findings of valvular heart diseases on physical examination. Summarize the most common causes of valve diseases. Distinguish the situations that require an echocardiographic assessment. 7- Define the diagnostic criteria of acute rheumatic fever. Know the strategies and secondary prophylaxis. 8- Know the classification and diagnostic criteria of hypertension. Summarize the life-style changes and distinguish the situations to start medical therapy along with recommendations for life-style changes. 9- Know how to measure blood pressure and can compare blood pressure measurements obtained from different limbs. 10- Know the clinical situations that rise a suspicion of secondary hypertension. 11- Recognize the hypertensive emergencies. Define the basic diagnostic tests. 12- Have the ability to suspect from acute aortic syndromes. 13- Become familiar with initial diagnosis of tachyarrhythmias and bradyarrhythmias. 14- Summarize the possible cardiovascular causes of syncope. Become familiar with determination of sudden cardiac death risk relying upon history (searching for family history of sudden death or diseases related to sudden cardiac death), physical examination and specific ECG findings. 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 4, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Koroner arter hastalığına giriş
2Kardiyovasküler sistem hastalıklarında anamnez ve fizik muayene
3Kalp ritm bozukluklarına giriş
4Kalp yetersizliği patofizyolojisi, sınıflaması ve tanı süreci
5Temel elektrokardiyografi bilgisi
6Hipertansiyona giriş
7Senkop ve hipotansiyon
8Kalp kapak hastalıklarına giriş
9Kardiyovasküler sistem muayenesi, kan basıncı ölçümü
10Kardiyolojide kullanılan tanı ve tedavi yöntemleri
11EKG çekme ve değerlendirme
12Göğüs ağrısı, nefes darlığı ve çarpıntıyla gelen hastaya yaklaşım
13Akut romatizmal ateş
14Aort hastalıklarına giriş
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07