Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYOLOJİ | - | Senelik | 40+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN, Prof.Dr. Irmak DURUR SUBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Tansel ÇAKIR, Doç.Dr. Mehmet ŞEKER, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Cengiz EROL |
Dersin Yardımcıları | power point sunumu, makroskopik piyesler, video sunumu, beyin fırtınası, örnek olgular, soru/cevap |
Dersin Amacı | Bu ders kurulunun sonunda öğrencilerin beklenene öğrenim kazanımları: •Karsinogenezin moleküler basamaklarını ve patogenezini açıklar Kemik iliği, dalak ve lenf nodunda sık görülen hastalıkların patogenezini açıklar , klinik özelliklerini tanımlar Neoplastik hastalıklarını karakteristik morfolojik görünümünü açıklar, sınıflaması, biyolojik davranışı ve evrelemesini tanımlar ve tartışır • Hematolojik tümörler ve tümör dışı sık görülen hastalıkların etyopatogenezini açıklar, tanımsal işlemleri sıralar ve temel ayırıcı tanısal özelliklerini tarifler. • Çocukluk çağında sık görülen allerjik hastalıkların etyopatogenezini açıklar, tanımsal işlemleri sıralar ve temel ayırıcı tanısal özelliklerini tarifler. • Enfeksiyon hastalıklarının kontrolüne dair temel prensipleri tanımlar Explain the infectious disease control principles • Virüslari sınıflandırır ve viral hastalıkların patogenezini açıklar Klinik önem taşıyan virusları geuplandırır ve klinik özellikleri ile ilişkilendirir Akılcı ilaç kullanımına ait temel prensipleri açıklar ve tartişır Anemi ve kanser hastalarından kullanılan ilaçları sınıflandırır, klinik kullanımı ve yan etkilerini tartışır Antimikrobiyal ilaçları sınıflandırır, klinik kullanımlarını ve yan etkilerini tartışır Halk sağlığı ve yaşam kalitesi açısından epidemiyolojinin tanımını yapar Radyasyonun tanımını yapar, klinik kulalanım alanalrını açıklar •Tümör biyokimyasının temel özelliklerini açıklar ve hastalıklara göre gruplandırır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pathology- Neoplasia: Definition, terminology, general principles (1,2)-,Pathology-Cancer epidemiology and etiology ( 1,2)-,Pathology- Diagnostic pathology and prognosis in tumors-,Pathology-Properties of benign and malignant neoplasm 1-2-3,Pathology-Molecular basis of cancer (Carcinogenesis 1-2,Pathology-BM Molecular basis of cancer (Carcinogenesis) 3-4-5,Pathology-Bone marrow pathology (1,2),Pathology-Lymph Node pathology (1,2,3),Pathology- Pathology of splenic and thymic diseases ,Biochemistry-1-Tumor Biochemistry,Biochemistry-2-Plasma Proteins and Immunoglobulins,Biochemistry-3-Taking the laboratory sample under appropriate conditions and transporting it to the laboratory,Pediatrics - History, physical examination and diagnostic methods in hematological diseases ,Pediatrics - Blood Transfusion,Pediatrics – Tumors in childhood ,Pediatrics - Anemia ,Pediatrics -History and physical examination in allergic diseases ,Infectious Diseases - Fever Pathogenesis and Fever Types,Infectious Diseases -Transfusion-Related Infections,Infectious Diseases-Approach to Private Host Infections in Adults,Medical Pharmacology--Introduction and pre-test,Medical Pharmacology-Essentials of rational drug use ,Medical Pharmacology-Autacoids,Medical Pharmacology-Histamine, Serotonin and their antagonists Autacoids of peptide origin Interleukins, Prostaglandins and Nitric oxide,Medical Pharmacology-Drugs used in treatment of anemias 1-2,Medical Pharmacology-Pharmacological basis of cancer therapy,Medical Pharmacology-Antineoplastic Agents,Medical Pharmacology-Basic properties of antimicrobial chemotherapeutics,Medical Pharmacology-Penicillins, Cephalosporins,Medical Pharmacology--Beta lactamase inhibitors, monobactams,carbapenems and vancomycin,Medical Pharmacology-Aminoglycosides,Medical Pharmacology -Tetracyclines,Medical Pharmacology -Macrolides,Medical Pharmacology -Quinolones,Medical Pharmacology--Sulfonamides and Cotrimoxazole,Medical Pharmacology-Antianaerobic agents,Medical Pharmacology-Antiviral Agents,Medical Pharmacology--Antifungal Agents,Medical Pharmacology-Antimalarial Agents,Internal Medicine--Approach to leukocyte numbers and changes 1-2,Internal Medicine-Approach to the patient with anemia 1-2,Internal Medicine-Lymphadenomegaly and approach to patient with splenomegaly 1-2,Internal Medicine-Radiation Oncology-The Place of Radiotherapy in Cancer 1-2,Internal Medicine-Approach to Bleeding and Coagulation Disorders 1-2,Internal Medicine-Hematopoietic system examination and hematopoiesis,Microbiology -Introduction to the Viruses 1-2,Microbiology -The DNA VirusesThat Infect Humans 1-2-3-4,Microbiology -Hepatitis Viruses 7-8,Microbiology --the RNA Viruses that infect humans 1-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
01. Patolojinin temel konularını ve laboratuvar tekniklerini değerlendirebilir ve patoloji laboratuvarının işleyişi hakkında temel bilgileri edinir. | A, D | |
02. Patolojinin tanımını yapar. | ||
03. Patolojinin kullandığı yöntemleri tanımlar ve örnekler verir. | 9 | A, D |
04. Zedelenmeye karşı hücredeki değişiklikler, uyum mekanizmaları, hücre hasarı ve iltihabın temel kavramlarını değerlendirebilecektir. | A, D | |
05. Hücre zedelenmesinin nedenleri ve oluşum mekanizmaları, hücre ölümü ve nekroz, hücresel yaşlanma sonucunda oluşan fizyopatolojik değişimleri tanımlar. | A, D | |
06. Apoptoz ve nekroz arasındaki farkı öğrenir, apoptoz mekanizmasını kavrar. | A, D | |
07. Neoplazi ve karsinogenezin temel kavramlarını değerlendirebilecektir. | A, D | |
08. Tümörlerin isimlendirilmesi, malign ve benign tümörlerin temel özelliklerini tanımlar. | A, D | |
09. Kanser oluşumuna neden olan faktörler, kanser epidemiyolojisinin temellerini kavrar. | A, D | |
10. Kanser yayılım aşamaları ve tümörlerin derecelendirilmesi ve evrelendirilmesini özetler ve örnekler verir. | A, D | |
11. Kanserin klinik ve laboratuvara yansıyan bulgularını kavrar. | A, D | |
12. İmmün sistemin normal ve patolojik süreçlerdeki işleyişini özetler. İmmün sistemin normal elemanlarını bilir. | A | |
13. Hipersensitivite reaksiyonlarının temel mekanizmalarını, çeşitli örneklerini özetler. | A, D | |
14. Otoimmün bozukluklar ve immün yetmezliklerin temelleri hakkında bilgi verir. | A, D | |
15. Hematolojik hastalıkların genel özelliklerini tanımlar. | A, D | |
16. Lenf düğümünün normal yapısını tanır. Lenf düğümündeki reaktif değişiklikleri tanımlar. | A, D | |
17. Hematolojik maligniteleri hücre tiplerine göre sınıflar. | A, D | |
18. Kemik iliğindeki beyaz küre hastalıklarını sınıflar. | A, D | |
19. Dalak tutulumu ile seyreden hastalıkları bilir. | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pathology- Neoplasia: Definition, terminology, general principles (1,2)- | |
2 | Pathology-Cancer epidemiology and etiology ( 1,2)- | |
3 | Pathology- Diagnostic pathology and prognosis in tumors- | |
4 | Pathology-Properties of benign and malignant neoplasm 1-2-3 | |
5 | Pathology-Molecular basis of cancer (Carcinogenesis 1-2 | |
6 | Pathology-BM Molecular basis of cancer (Carcinogenesis) 3-4-5 | |
7 | Pathology-Bone marrow pathology (1,2) | |
8 | Pathology-Lymph Node pathology (1,2,3) | |
9 | Pathology- Pathology of splenic and thymic diseases | |
10 | Biochemistry-1-Tumor Biochemistry | |
11 | Biochemistry-2-Plasma Proteins and Immunoglobulins | |
12 | Biochemistry-3-Taking the laboratory sample under appropriate conditions and transporting it to the laboratory | |
13 | Pediatrics - History, physical examination and diagnostic methods in hematological diseases | |
14 | Pediatrics - Blood Transfusion | |
15 | Pediatrics – Tumors in childhood | |
16 | Pediatrics - Anemia | |
17 | Pediatrics -History and physical examination in allergic diseases | |
18 | Infectious Diseases - Fever Pathogenesis and Fever Types | |
18 | Infectious Diseases -Transfusion-Related Infections | |
19 | Infectious Diseases-Approach to Private Host Infections in Adults | |
20 | Medical Pharmacology--Introduction and pre-test | |
21 | Medical Pharmacology-Essentials of rational drug use | |
22 | Medical Pharmacology-Autacoids | |
23 | Medical Pharmacology-Histamine, Serotonin and their antagonists Autacoids of peptide origin Interleukins, Prostaglandins and Nitric oxide | |
24 | Medical Pharmacology-Drugs used in treatment of anemias 1-2 | |
25 | Medical Pharmacology-Pharmacological basis of cancer therapy | |
26 | Medical Pharmacology-Antineoplastic Agents | |
27 | Medical Pharmacology-Basic properties of antimicrobial chemotherapeutics | |
28 | Medical Pharmacology-Penicillins, Cephalosporins | |
29 | Medical Pharmacology--Beta lactamase inhibitors, monobactams,carbapenems and vancomycin | |
30 | Medical Pharmacology-Aminoglycosides | |
31 | Medical Pharmacology -Tetracyclines | |
32 | Medical Pharmacology -Macrolides | |
33 | Medical Pharmacology -Quinolones | |
34 | Medical Pharmacology--Sulfonamides and Cotrimoxazole | |
35 | Medical Pharmacology-Antianaerobic agents | |
36 | Medical Pharmacology-Antiviral Agents | |
37 | Medical Pharmacology--Antifungal Agents | |
38 | Medical Pharmacology-Antimalarial Agents | |
39 | Internal Medicine--Approach to leukocyte numbers and changes 1-2 | |
40 | Internal Medicine-Approach to the patient with anemia 1-2 | |
41 | Internal Medicine-Lymphadenomegaly and approach to patient with splenomegaly 1-2 | |
42 | Internal Medicine-Radiation Oncology-The Place of Radiotherapy in Cancer 1-2 | |
43 | Internal Medicine-Approach to Bleeding and Coagulation Disorders 1-2 | |
44 | Internal Medicine-Hematopoietic system examination and hematopoiesis | |
45 | Microbiology -Introduction to the Viruses 1-2 | |
46 | Microbiology -The DNA VirusesThat Infect Humans 1-2-3-4 | |
47 | Microbiology -Hepatitis Viruses 7-8 | |
48 | Microbiology --the RNA Viruses that infect humans 1-2 |
Kaynak |
Ders notları Robbins/Kumar Pathologic Basis of Disease Atlas of Pathology / Robbins/ cotran Makroskopik organ piyesleri |
internet, video, power point sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 30 | 1 | 30 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 50 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(50/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RADYOLOJİ | - | Senelik | 40+0 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mehmet Sait DOĞAN, Prof.Dr. Irmak DURUR SUBAŞI, Dr.Öğr.Üye. Tansel ÇAKIR, Doç.Dr. Mehmet ŞEKER, Prof.Dr. Erol AKGÜL, Doç.Dr. Gülhan ERTAN AKAN, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Cengiz EROL |
Dersin Yardımcıları | power point sunumu, makroskopik piyesler, video sunumu, beyin fırtınası, örnek olgular, soru/cevap |
Dersin Amacı | Bu ders kurulunun sonunda öğrencilerin beklenene öğrenim kazanımları: •Karsinogenezin moleküler basamaklarını ve patogenezini açıklar Kemik iliği, dalak ve lenf nodunda sık görülen hastalıkların patogenezini açıklar , klinik özelliklerini tanımlar Neoplastik hastalıklarını karakteristik morfolojik görünümünü açıklar, sınıflaması, biyolojik davranışı ve evrelemesini tanımlar ve tartışır • Hematolojik tümörler ve tümör dışı sık görülen hastalıkların etyopatogenezini açıklar, tanımsal işlemleri sıralar ve temel ayırıcı tanısal özelliklerini tarifler. • Çocukluk çağında sık görülen allerjik hastalıkların etyopatogenezini açıklar, tanımsal işlemleri sıralar ve temel ayırıcı tanısal özelliklerini tarifler. • Enfeksiyon hastalıklarının kontrolüne dair temel prensipleri tanımlar Explain the infectious disease control principles • Virüslari sınıflandırır ve viral hastalıkların patogenezini açıklar Klinik önem taşıyan virusları geuplandırır ve klinik özellikleri ile ilişkilendirir Akılcı ilaç kullanımına ait temel prensipleri açıklar ve tartişır Anemi ve kanser hastalarından kullanılan ilaçları sınıflandırır, klinik kullanımı ve yan etkilerini tartışır Antimikrobiyal ilaçları sınıflandırır, klinik kullanımlarını ve yan etkilerini tartışır Halk sağlığı ve yaşam kalitesi açısından epidemiyolojinin tanımını yapar Radyasyonun tanımını yapar, klinik kulalanım alanalrını açıklar •Tümör biyokimyasının temel özelliklerini açıklar ve hastalıklara göre gruplandırır |
Dersin İçeriği | Bu ders; Pathology- Neoplasia: Definition, terminology, general principles (1,2)-,Pathology-Cancer epidemiology and etiology ( 1,2)-,Pathology- Diagnostic pathology and prognosis in tumors-,Pathology-Properties of benign and malignant neoplasm 1-2-3,Pathology-Molecular basis of cancer (Carcinogenesis 1-2,Pathology-BM Molecular basis of cancer (Carcinogenesis) 3-4-5,Pathology-Bone marrow pathology (1,2),Pathology-Lymph Node pathology (1,2,3),Pathology- Pathology of splenic and thymic diseases ,Biochemistry-1-Tumor Biochemistry,Biochemistry-2-Plasma Proteins and Immunoglobulins,Biochemistry-3-Taking the laboratory sample under appropriate conditions and transporting it to the laboratory,Pediatrics - History, physical examination and diagnostic methods in hematological diseases ,Pediatrics - Blood Transfusion,Pediatrics – Tumors in childhood ,Pediatrics - Anemia ,Pediatrics -History and physical examination in allergic diseases ,Infectious Diseases - Fever Pathogenesis and Fever Types,Infectious Diseases -Transfusion-Related Infections,Infectious Diseases-Approach to Private Host Infections in Adults,Medical Pharmacology--Introduction and pre-test,Medical Pharmacology-Essentials of rational drug use ,Medical Pharmacology-Autacoids,Medical Pharmacology-Histamine, Serotonin and their antagonists Autacoids of peptide origin Interleukins, Prostaglandins and Nitric oxide,Medical Pharmacology-Drugs used in treatment of anemias 1-2,Medical Pharmacology-Pharmacological basis of cancer therapy,Medical Pharmacology-Antineoplastic Agents,Medical Pharmacology-Basic properties of antimicrobial chemotherapeutics,Medical Pharmacology-Penicillins, Cephalosporins,Medical Pharmacology--Beta lactamase inhibitors, monobactams,carbapenems and vancomycin,Medical Pharmacology-Aminoglycosides,Medical Pharmacology -Tetracyclines,Medical Pharmacology -Macrolides,Medical Pharmacology -Quinolones,Medical Pharmacology--Sulfonamides and Cotrimoxazole,Medical Pharmacology-Antianaerobic agents,Medical Pharmacology-Antiviral Agents,Medical Pharmacology--Antifungal Agents,Medical Pharmacology-Antimalarial Agents,Internal Medicine--Approach to leukocyte numbers and changes 1-2,Internal Medicine-Approach to the patient with anemia 1-2,Internal Medicine-Lymphadenomegaly and approach to patient with splenomegaly 1-2,Internal Medicine-Radiation Oncology-The Place of Radiotherapy in Cancer 1-2,Internal Medicine-Approach to Bleeding and Coagulation Disorders 1-2,Internal Medicine-Hematopoietic system examination and hematopoiesis,Microbiology -Introduction to the Viruses 1-2,Microbiology -The DNA VirusesThat Infect Humans 1-2-3-4,Microbiology -Hepatitis Viruses 7-8,Microbiology --the RNA Viruses that infect humans 1-2; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
01. Patolojinin temel konularını ve laboratuvar tekniklerini değerlendirebilir ve patoloji laboratuvarının işleyişi hakkında temel bilgileri edinir. | A, D | |
02. Patolojinin tanımını yapar. | ||
03. Patolojinin kullandığı yöntemleri tanımlar ve örnekler verir. | 9 | A, D |
04. Zedelenmeye karşı hücredeki değişiklikler, uyum mekanizmaları, hücre hasarı ve iltihabın temel kavramlarını değerlendirebilecektir. | A, D | |
05. Hücre zedelenmesinin nedenleri ve oluşum mekanizmaları, hücre ölümü ve nekroz, hücresel yaşlanma sonucunda oluşan fizyopatolojik değişimleri tanımlar. | A, D | |
06. Apoptoz ve nekroz arasındaki farkı öğrenir, apoptoz mekanizmasını kavrar. | A, D | |
07. Neoplazi ve karsinogenezin temel kavramlarını değerlendirebilecektir. | A, D | |
08. Tümörlerin isimlendirilmesi, malign ve benign tümörlerin temel özelliklerini tanımlar. | A, D | |
09. Kanser oluşumuna neden olan faktörler, kanser epidemiyolojisinin temellerini kavrar. | A, D | |
10. Kanser yayılım aşamaları ve tümörlerin derecelendirilmesi ve evrelendirilmesini özetler ve örnekler verir. | A, D | |
11. Kanserin klinik ve laboratuvara yansıyan bulgularını kavrar. | A, D | |
12. İmmün sistemin normal ve patolojik süreçlerdeki işleyişini özetler. İmmün sistemin normal elemanlarını bilir. | A | |
13. Hipersensitivite reaksiyonlarının temel mekanizmalarını, çeşitli örneklerini özetler. | A, D | |
14. Otoimmün bozukluklar ve immün yetmezliklerin temelleri hakkında bilgi verir. | A, D | |
15. Hematolojik hastalıkların genel özelliklerini tanımlar. | A, D | |
16. Lenf düğümünün normal yapısını tanır. Lenf düğümündeki reaktif değişiklikleri tanımlar. | A, D | |
17. Hematolojik maligniteleri hücre tiplerine göre sınıflar. | A, D | |
18. Kemik iliğindeki beyaz küre hastalıklarını sınıflar. | A, D | |
19. Dalak tutulumu ile seyreden hastalıkları bilir. | A, D |
Öğretim Yöntemleri: | 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Pathology- Neoplasia: Definition, terminology, general principles (1,2)- | |
2 | Pathology-Cancer epidemiology and etiology ( 1,2)- | |
3 | Pathology- Diagnostic pathology and prognosis in tumors- | |
4 | Pathology-Properties of benign and malignant neoplasm 1-2-3 | |
5 | Pathology-Molecular basis of cancer (Carcinogenesis 1-2 | |
6 | Pathology-BM Molecular basis of cancer (Carcinogenesis) 3-4-5 | |
7 | Pathology-Bone marrow pathology (1,2) | |
8 | Pathology-Lymph Node pathology (1,2,3) | |
9 | Pathology- Pathology of splenic and thymic diseases | |
10 | Biochemistry-1-Tumor Biochemistry | |
11 | Biochemistry-2-Plasma Proteins and Immunoglobulins | |
12 | Biochemistry-3-Taking the laboratory sample under appropriate conditions and transporting it to the laboratory | |
13 | Pediatrics - History, physical examination and diagnostic methods in hematological diseases | |
14 | Pediatrics - Blood Transfusion | |
15 | Pediatrics – Tumors in childhood | |
16 | Pediatrics - Anemia | |
17 | Pediatrics -History and physical examination in allergic diseases | |
18 | Infectious Diseases - Fever Pathogenesis and Fever Types | |
18 | Infectious Diseases -Transfusion-Related Infections | |
19 | Infectious Diseases-Approach to Private Host Infections in Adults | |
20 | Medical Pharmacology--Introduction and pre-test | |
21 | Medical Pharmacology-Essentials of rational drug use | |
22 | Medical Pharmacology-Autacoids | |
23 | Medical Pharmacology-Histamine, Serotonin and their antagonists Autacoids of peptide origin Interleukins, Prostaglandins and Nitric oxide | |
24 | Medical Pharmacology-Drugs used in treatment of anemias 1-2 | |
25 | Medical Pharmacology-Pharmacological basis of cancer therapy | |
26 | Medical Pharmacology-Antineoplastic Agents | |
27 | Medical Pharmacology-Basic properties of antimicrobial chemotherapeutics | |
28 | Medical Pharmacology-Penicillins, Cephalosporins | |
29 | Medical Pharmacology--Beta lactamase inhibitors, monobactams,carbapenems and vancomycin | |
30 | Medical Pharmacology-Aminoglycosides | |
31 | Medical Pharmacology -Tetracyclines | |
32 | Medical Pharmacology -Macrolides | |
33 | Medical Pharmacology -Quinolones | |
34 | Medical Pharmacology--Sulfonamides and Cotrimoxazole | |
35 | Medical Pharmacology-Antianaerobic agents | |
36 | Medical Pharmacology-Antiviral Agents | |
37 | Medical Pharmacology--Antifungal Agents | |
38 | Medical Pharmacology-Antimalarial Agents | |
39 | Internal Medicine--Approach to leukocyte numbers and changes 1-2 | |
40 | Internal Medicine-Approach to the patient with anemia 1-2 | |
41 | Internal Medicine-Lymphadenomegaly and approach to patient with splenomegaly 1-2 | |
42 | Internal Medicine-Radiation Oncology-The Place of Radiotherapy in Cancer 1-2 | |
43 | Internal Medicine-Approach to Bleeding and Coagulation Disorders 1-2 | |
44 | Internal Medicine-Hematopoietic system examination and hematopoiesis | |
45 | Microbiology -Introduction to the Viruses 1-2 | |
46 | Microbiology -The DNA VirusesThat Infect Humans 1-2-3-4 | |
47 | Microbiology -Hepatitis Viruses 7-8 | |
48 | Microbiology --the RNA Viruses that infect humans 1-2 |
Kaynak |
Ders notları Robbins/Kumar Pathologic Basis of Disease Atlas of Pathology / Robbins/ cotran Makroskopik organ piyesleri |
internet, video, power point sunum |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |