Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL TIP-Senelik20+340-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bedia GÜLEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu stajın amacı; acil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerine göre, tanı ve acil tedavi yöntemlerinin, acil servis yönetimi ile acil servise başvuran adli vakaların genel değerlendirmesi ve rapor yazma uygulamalarının yapılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Akut koroner sendromlarda EKG,Dar kompleks taşidisritmilerde EKG,Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG,Bradidisritmilerde EKG ,Acil serviste senkop hastasına yaklaşım,Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım,Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım,Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Akut koroner sendromlarda (AKS) EKG bulgularını tartışabilecektir13, 18, 4, 9H
1.1. STEMI EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
1.2. NSTEMI-AKS EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
2.1. Düzensiz, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
2.2. Düzensiz, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
2.3. Düzenli, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
2.4. Düzenli, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
3.1. Düzensiz, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
3.2. Düzensiz, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
3.3. Düzenli, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar18, 4, 9H
3.4. Düzenli, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
4.1. Bradidisritmilerde EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
4.2. Bradidisritmilerin acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
5.1 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerini açıklar13, 18, 4, 9H
5.2 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerinin acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9
6.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
6.2. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumları açıklar13, 18, 4, 9H
6.3. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
6.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
7.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
7.3. Hayatı tehdit eden kafa travmasına bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
7.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
7.5 Kafa travması şiddet derecelendirmesini tanımlar18, 9H
7.6. Hafif, orta ve ciddi kafa yaralanmalarının acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akut koroner sendromlarda EKG
2Dar kompleks taşidisritmilerde EKG
3Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG
4Bradidisritmilerde EKG
5Acil serviste senkop hastasına yaklaşım
6Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım
7Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım
8Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım
Kaynak
Tintinalli Acil Tıp: Kapsamlı Bir Çalışma Kılavuzu. Nobel Yayınevi, 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati407280
Rehberli Problem Çözme122
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı133
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)285
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(285/30)10
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ACİL TIP-Senelik20+340-10
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bedia GÜLEN
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu stajın amacı; acil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerine göre, tanı ve acil tedavi yöntemlerinin, acil servis yönetimi ile acil servise başvuran adli vakaların genel değerlendirmesi ve rapor yazma uygulamalarının yapılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Akut koroner sendromlarda EKG,Dar kompleks taşidisritmilerde EKG,Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG,Bradidisritmilerde EKG ,Acil serviste senkop hastasına yaklaşım,Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım,Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım,Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Akut koroner sendromlarda (AKS) EKG bulgularını tartışabilecektir13, 18, 4, 9H
1.1. STEMI EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
1.2. NSTEMI-AKS EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
2.1. Düzensiz, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
2.2. Düzensiz, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
2.3. Düzenli, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
2.4. Düzenli, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
3.1. Düzensiz, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
3.2. Düzensiz, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
3.3. Düzenli, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar18, 4, 9H
3.4. Düzenli, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
4.1. Bradidisritmilerde EKG bulgularını açıklar13, 18, 4, 9H
4.2. Bradidisritmilerin acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
5.1 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerini açıklar13, 18, 4, 9H
5.2 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerinin acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9
6.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
6.2. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumları açıklar13, 18, 4, 9H
6.3. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
6.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
7.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
7.3. Hayatı tehdit eden kafa travmasına bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar13, 18, 4, 9H
7.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar13, 18, 4, 9H
7.5 Kafa travması şiddet derecelendirmesini tanımlar18, 9H
7.6. Hafif, orta ve ciddi kafa yaralanmalarının acil yönetimini açıklar 13, 18, 4, 9H
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Akut koroner sendromlarda EKG
2Dar kompleks taşidisritmilerde EKG
3Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG
4Bradidisritmilerde EKG
5Acil serviste senkop hastasına yaklaşım
6Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım
7Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım
8Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım
Kaynak
Tintinalli Acil Tıp: Kapsamlı Bir Çalışma Kılavuzu. Nobel Yayınevi, 2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07