Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL TIP | - | Senelik | 20+340 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bedia GÜLEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; acil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerine göre, tanı ve acil tedavi yöntemlerinin, acil servis yönetimi ile acil servise başvuran adli vakaların genel değerlendirmesi ve rapor yazma uygulamalarının yapılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akut koroner sendromlarda EKG,Dar kompleks taşidisritmilerde EKG,Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG,Bradidisritmilerde EKG ,Acil serviste senkop hastasına yaklaşım,Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım,Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım,Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Akut koroner sendromlarda (AKS) EKG bulgularını tartışabilecektir | 13, 18, 4, 9 | H |
1.1. STEMI EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
1.2. NSTEMI-AKS EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
2.1. Düzensiz, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
2.2. Düzensiz, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
2.3. Düzenli, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
2.4. Düzenli, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
3.1. Düzensiz, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
3.2. Düzensiz, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
3.3. Düzenli, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar | 18, 4, 9 | H |
3.4. Düzenli, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
4.1. Bradidisritmilerde EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
4.2. Bradidisritmilerin acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
5.1 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
5.2 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerinin acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | |
6.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
6.2. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumları açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
6.3. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
6.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
7.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
7.3. Hayatı tehdit eden kafa travmasına bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
7.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
7.5 Kafa travması şiddet derecelendirmesini tanımlar | 18, 9 | H |
7.6. Hafif, orta ve ciddi kafa yaralanmalarının acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akut koroner sendromlarda EKG | |
2 | Dar kompleks taşidisritmilerde EKG | |
3 | Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG | |
4 | Bradidisritmilerde EKG | |
5 | Acil serviste senkop hastasına yaklaşım | |
6 | Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım | |
7 | Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım | |
8 | Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım |
Kaynak |
Tintinalli Acil Tıp: Kapsamlı Bir Çalışma Kılavuzu. Nobel Yayınevi, 2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 40 | 7 | 280 | |||
Rehberli Problem Çözme | 1 | 2 | 2 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 3 | 3 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 285 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(285/30) | 10 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ACİL TIP | - | Senelik | 20+340 | - | 10 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Bedia GÜLEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Mesut YILMAZ |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu stajın amacı; acil servise başvuran dahili, cerrahi veya yaralanmalı hastalara genel yaklaşım ilkelerine göre, tanı ve acil tedavi yöntemlerinin, acil servis yönetimi ile acil servise başvuran adli vakaların genel değerlendirmesi ve rapor yazma uygulamalarının yapılmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Akut koroner sendromlarda EKG,Dar kompleks taşidisritmilerde EKG,Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG,Bradidisritmilerde EKG ,Acil serviste senkop hastasına yaklaşım,Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım,Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım,Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
1. Akut koroner sendromlarda (AKS) EKG bulgularını tartışabilecektir | 13, 18, 4, 9 | H |
1.1. STEMI EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
1.2. NSTEMI-AKS EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
2.1. Düzensiz, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
2.2. Düzensiz, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
2.3. Düzenli, dar ORS kompleks EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
2.4. Düzenli, dar ORS kompleks acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
3.1. Düzensiz, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
3.2. Düzensiz, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
3.3. Düzenli, geniş ORS kompleks EKG bulgularını açıklar | 18, 4, 9 | H |
3.4. Düzenli, geniş ORS kompleks acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
4.1. Bradidisritmilerde EKG bulgularını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
4.2. Bradidisritmilerin acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
5.1 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
5.2 Hayatı tehdit eden senkop nedenlerinin acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | |
6.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
6.2. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumları açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
6.3. Hayatı tehdit eden travmaya bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
6.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
7.1. Birincil değerlendirme basamaklarını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
7.3. Hayatı tehdit eden kafa travmasına bağlı klinik durumların acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
7.4. İkincil değerlendirme basamaklarını açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
7.5 Kafa travması şiddet derecelendirmesini tanımlar | 18, 9 | H |
7.6. Hafif, orta ve ciddi kafa yaralanmalarının acil yönetimini açıklar | 13, 18, 4, 9 | H |
Öğretim Yöntemleri: | 13: Örnek Olay Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Akut koroner sendromlarda EKG | |
2 | Dar kompleks taşidisritmilerde EKG | |
3 | Geniş kompleks taşidisritmilerde EKG | |
4 | Bradidisritmilerde EKG | |
5 | Acil serviste senkop hastasına yaklaşım | |
6 | Acil serviste çoklu travmalı hastaya yaklaşım | |
7 | Acil serviste kafa travmalı hastaya yaklaşım | |
8 | Çevresel nedenli acil durumlara yaklaşım |
Kaynak |
Tintinalli Acil Tıp: Kapsamlı Bir Çalışma Kılavuzu. Nobel Yayınevi, 2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | X | |||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | X | |||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | X | |||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | |||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | X | |||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |