Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAS-İSKELET SİSTEMİ-Bahar Dönemi73+4-9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Aylin REZVANİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Aylin REZVANİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu komitenin üç temel amacı vardır. Birincisi, kas-iskelet sistemi hastalıklarını ortopedi, fizik tedavi, dahiliye, çocuk hastalıkları ve enfeksiyon hastalıkları branşları özelinde aktarmak ve bu sisteme ait hastalıkların patolojisini, farmakolojik tedavisini ve radyolojisini özetlemektir. İkinci amaç, sağlıklılık durumlarına odaklı olup, toplumdaki sağlık sorunlarının tanımlanmasını sağlamak ve toplumun sağlık düzeyini yükseltmek için uygulanması gereken koruyucu hekimlik ilkeleri ile temel kavramları belirlemek, halk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir. Üçüncü amaç ise öğrencilerin sağlık sistemindeki adli ve hukuki süreçlere dair bakış açısı kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizik Tedavi-Spinal Kord Yaralanmaları veRehabilitasyonu,Ortopedi-Çocuk Ortopedisi,Patoloji-Kırık Gelişim Kusuru - Osteomyelit,Patoloji-Kemiğin Metabolik Hastalıkları,Çocuk Hastalıkları-Emzirme Danışmanlığı,Ortopedi-Spor Cerrahisi,Ortopedi-Dejeneratif Eklem Hastalıkları,Fizik Tedavi-Kas-İskelet Sistemi ve Tıbbi Rehabilitasyon,İLETİŞİM BECERİSİ,İç hastalıkları-Otoimmün Romatolojik Hastalıklar (SLE, Sjögren),Çocuk Hastalıkları-Pediatrik Romatolojiye Giriş,Patoloji-Kemik Tümörleri,Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde kemik ve eklem enfeksiyonlarına yaklaşım,Halk Sağlığı-Sağlık-Hastalık kavramlarıve Sağlığın Belirleyicileri,Halk Sağlığı-Halk Sağlığı kavramı ve yaklaşımları,Halk Sağlığı-Temel Sağlık Hizmetleri,Halk Sağlığı-Türkiye ve Dünyada Sağlık Politikaları,İç hastalıkları-Sistemik Vaskülitler,İç Hastalıkları-Otoenflamatuar Hastalıklar,Patoloji-Yumuşak Doku Tümörleri,Halk Sağlığı-Sağlık Ekonomisi,Halk Sağlığı-Epidemiyolojiye Giriş ve Kullanım Alanları,Halk Sağlığı-Sağlık Göstergeleri,Halk Sağlığı-Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi 1, 2,Ortopedi-Kırıklar ve Çıkıklar,Radyoloji-Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar),Fizik Tedavi-Bel ve Boyun ağrıları Fizyopatolojisi veRehabilitasyonu,Fizik Tedavi-Osteoporoz ve Osteomalazi,Farmakoloji-Lokal Anestezik İlaçlar,Farmakoloji-Reçete yazma prensipleri,Patoloji Laboratuvarı / Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıkları patolojisi LAB,Fizik Tedavi-Seronegatif Spondiloartropatilerin Fizyopatolojisi ve Reahabilitasyonu,Fizik Tedavi-Nörolojik Hastalıkların Rehabilitasyonunda Temel Prensipler,Adli Tıp-Adli tıp ve Yaraların Medikologal Değerlendirilmesi,Adli Tıp-Türk Ceza Kanunu'nda Tanımlanan Yaralama Suçlarının Adli Tıp Açısından Değerlendirilmesi,Adli Tıp-Ölümün Fizyopatolojisi,İç hastalıkları-Artritler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sık rastlanan kas ve iskelet hastalıklarının patolojisi ve klinik bulguları14, 18, 3, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizik Tedavi-Spinal Kord Yaralanmaları veRehabilitasyonu
2Ortopedi-Çocuk Ortopedisi
3Patoloji-Kırık Gelişim Kusuru - Osteomyelit
4Patoloji-Kemiğin Metabolik Hastalıkları
5Çocuk Hastalıkları-Emzirme Danışmanlığı
6Ortopedi-Spor Cerrahisi
7Ortopedi-Dejeneratif Eklem Hastalıkları
8Fizik Tedavi-Kas-İskelet Sistemi ve Tıbbi Rehabilitasyon
9İLETİŞİM BECERİSİ
10İç hastalıkları-Otoimmün Romatolojik Hastalıklar (SLE, Sjögren)
11Çocuk Hastalıkları-Pediatrik Romatolojiye Giriş
12Patoloji-Kemik Tümörleri
13Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde kemik ve eklem enfeksiyonlarına yaklaşım
14Halk Sağlığı-Sağlık-Hastalık kavramlarıve Sağlığın Belirleyicileri
15Halk Sağlığı-Halk Sağlığı kavramı ve yaklaşımları
16Halk Sağlığı-Temel Sağlık Hizmetleri
17Halk Sağlığı-Türkiye ve Dünyada Sağlık Politikaları
18İç hastalıkları-Sistemik Vaskülitler
19İç Hastalıkları-Otoenflamatuar Hastalıklar
20Patoloji-Yumuşak Doku Tümörleri
21Halk Sağlığı-Sağlık Ekonomisi
22Halk Sağlığı-Epidemiyolojiye Giriş ve Kullanım Alanları
23Halk Sağlığı-Sağlık Göstergeleri
24Halk Sağlığı-Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi 1, 2
25Ortopedi-Kırıklar ve Çıkıklar
26Radyoloji-Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar)
27Fizik Tedavi-Bel ve Boyun ağrıları Fizyopatolojisi veRehabilitasyonu
28Fizik Tedavi-Osteoporoz ve Osteomalazi
29Farmakoloji-Lokal Anestezik İlaçlar
30Farmakoloji-Reçete yazma prensipleri
31Patoloji Laboratuvarı / Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıkları patolojisi LAB
32Fizik Tedavi-Seronegatif Spondiloartropatilerin Fizyopatolojisi ve Reahabilitasyonu
33Fizik Tedavi-Nörolojik Hastalıkların Rehabilitasyonunda Temel Prensipler
34Adli Tıp-Adli tıp ve Yaraların Medikologal Değerlendirilmesi
35Adli Tıp-Türk Ceza Kanunu'nda Tanımlanan Yaralama Suçlarının Adli Tıp Açısından Değerlendirilmesi
36Adli Tıp-Ölümün Fizyopatolojisi
37İç hastalıkları-Artritler
Kaynak
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları
1.Tıbbi Rehabilitasyon. Ed: Hasan Oğuz, Haşim Çakırbay, Burcu Yanık. 3.Baskı. Nobel Tip Kitabevi İstanbul. 2015. 2.Rheumatology, Ed: Marc C. Hochberg, Alan J. Silman, Josef S. Smolen, Michael E. Weinblatt, Michael H. Weisman. 6th Edition. 2015 by Mosby, an imprint of Elsevier Ltd. Philadelphia . 2015. 3.Nelson Textbook of Pediatrics 4.Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL 5. Infectious Diseases, 4th Edition by Jonathan Cohen 6.Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Nelson Fausto, Richard Mitchell: Robbins Basic Pathology. 10 th ed. Saunders/Elsevier 7.Edward C. Klatt: Robbins and Cotran Atlas of Pathology. 2nd ed. Saunders. 8.Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 9.Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York. 3.Katzung & Trevor: Farmakoloji, Ankara. 11.Halk Sağlığı-Prof. Dr. Çağatay Güler, Prof. Dr. Levent Akın 12.Halk Sağlığı- Prof. Dr. Rahmi Dirican, Prof. Dr. Nazan Bilgel Epidemiyoloji. 13.Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi.- Prof. Dr. Sabahat Tezcan 14.Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 15.Türkiye Sağlık Bakanlığı ve Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları. 16. Özkan H.,Akyıldız S. “Hasta Hekim Hakları ve Davaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati73173
Rehberli Problem Çözme20120
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5315
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı374148
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)256
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(256/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAS-İSKELET SİSTEMİ-Bahar Dönemi73+4-9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Aylin REZVANİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Aylin REZVANİ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu komitenin üç temel amacı vardır. Birincisi, kas-iskelet sistemi hastalıklarını ortopedi, fizik tedavi, dahiliye, çocuk hastalıkları ve enfeksiyon hastalıkları branşları özelinde aktarmak ve bu sisteme ait hastalıkların patolojisini, farmakolojik tedavisini ve radyolojisini özetlemektir. İkinci amaç, sağlıklılık durumlarına odaklı olup, toplumdaki sağlık sorunlarının tanımlanmasını sağlamak ve toplumun sağlık düzeyini yükseltmek için uygulanması gereken koruyucu hekimlik ilkeleri ile temel kavramları belirlemek, halk sağlığı yaklaşımını ve önemli çalışma alanlarını değerlendirmek ve sağlık sorunlarına halk sağlığı bakış açısı getirebilmektir. Üçüncü amaç ise öğrencilerin sağlık sistemindeki adli ve hukuki süreçlere dair bakış açısı kazanmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Fizik Tedavi-Spinal Kord Yaralanmaları veRehabilitasyonu,Ortopedi-Çocuk Ortopedisi,Patoloji-Kırık Gelişim Kusuru - Osteomyelit,Patoloji-Kemiğin Metabolik Hastalıkları,Çocuk Hastalıkları-Emzirme Danışmanlığı,Ortopedi-Spor Cerrahisi,Ortopedi-Dejeneratif Eklem Hastalıkları,Fizik Tedavi-Kas-İskelet Sistemi ve Tıbbi Rehabilitasyon,İLETİŞİM BECERİSİ,İç hastalıkları-Otoimmün Romatolojik Hastalıklar (SLE, Sjögren),Çocuk Hastalıkları-Pediatrik Romatolojiye Giriş,Patoloji-Kemik Tümörleri,Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde kemik ve eklem enfeksiyonlarına yaklaşım,Halk Sağlığı-Sağlık-Hastalık kavramlarıve Sağlığın Belirleyicileri,Halk Sağlığı-Halk Sağlığı kavramı ve yaklaşımları,Halk Sağlığı-Temel Sağlık Hizmetleri,Halk Sağlığı-Türkiye ve Dünyada Sağlık Politikaları,İç hastalıkları-Sistemik Vaskülitler,İç Hastalıkları-Otoenflamatuar Hastalıklar,Patoloji-Yumuşak Doku Tümörleri,Halk Sağlığı-Sağlık Ekonomisi,Halk Sağlığı-Epidemiyolojiye Giriş ve Kullanım Alanları,Halk Sağlığı-Sağlık Göstergeleri,Halk Sağlığı-Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi 1, 2,Ortopedi-Kırıklar ve Çıkıklar,Radyoloji-Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar),Fizik Tedavi-Bel ve Boyun ağrıları Fizyopatolojisi veRehabilitasyonu,Fizik Tedavi-Osteoporoz ve Osteomalazi,Farmakoloji-Lokal Anestezik İlaçlar,Farmakoloji-Reçete yazma prensipleri,Patoloji Laboratuvarı / Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıkları patolojisi LAB,Fizik Tedavi-Seronegatif Spondiloartropatilerin Fizyopatolojisi ve Reahabilitasyonu,Fizik Tedavi-Nörolojik Hastalıkların Rehabilitasyonunda Temel Prensipler,Adli Tıp-Adli tıp ve Yaraların Medikologal Değerlendirilmesi,Adli Tıp-Türk Ceza Kanunu'nda Tanımlanan Yaralama Suçlarının Adli Tıp Açısından Değerlendirilmesi,Adli Tıp-Ölümün Fizyopatolojisi,İç hastalıkları-Artritler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Sık rastlanan kas ve iskelet hastalıklarının patolojisi ve klinik bulguları14, 18, 3, 9A
Öğretim Yöntemleri:14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 18: Mikro Öğretim Tekniği , 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Fizik Tedavi-Spinal Kord Yaralanmaları veRehabilitasyonu
2Ortopedi-Çocuk Ortopedisi
3Patoloji-Kırık Gelişim Kusuru - Osteomyelit
4Patoloji-Kemiğin Metabolik Hastalıkları
5Çocuk Hastalıkları-Emzirme Danışmanlığı
6Ortopedi-Spor Cerrahisi
7Ortopedi-Dejeneratif Eklem Hastalıkları
8Fizik Tedavi-Kas-İskelet Sistemi ve Tıbbi Rehabilitasyon
9İLETİŞİM BECERİSİ
10İç hastalıkları-Otoimmün Romatolojik Hastalıklar (SLE, Sjögren)
11Çocuk Hastalıkları-Pediatrik Romatolojiye Giriş
12Patoloji-Kemik Tümörleri
13Enfeksiyon Hastalıkları-Erişkinde kemik ve eklem enfeksiyonlarına yaklaşım
14Halk Sağlığı-Sağlık-Hastalık kavramlarıve Sağlığın Belirleyicileri
15Halk Sağlığı-Halk Sağlığı kavramı ve yaklaşımları
16Halk Sağlığı-Temel Sağlık Hizmetleri
17Halk Sağlığı-Türkiye ve Dünyada Sağlık Politikaları
18İç hastalıkları-Sistemik Vaskülitler
19İç Hastalıkları-Otoenflamatuar Hastalıklar
20Patoloji-Yumuşak Doku Tümörleri
21Halk Sağlığı-Sağlık Ekonomisi
22Halk Sağlığı-Epidemiyolojiye Giriş ve Kullanım Alanları
23Halk Sağlığı-Sağlık Göstergeleri
24Halk Sağlığı-Sağlığın Korunması ve Geliştirilmesi 1, 2
25Ortopedi-Kırıklar ve Çıkıklar
26Radyoloji-Kas İskelet Sistemi Radyolojisi (Tümör ve Benzeri Durumlar)
27Fizik Tedavi-Bel ve Boyun ağrıları Fizyopatolojisi veRehabilitasyonu
28Fizik Tedavi-Osteoporoz ve Osteomalazi
29Farmakoloji-Lokal Anestezik İlaçlar
30Farmakoloji-Reçete yazma prensipleri
31Patoloji Laboratuvarı / Kemik, eklem ve yumuşak doku hastalıkları patolojisi LAB
32Fizik Tedavi-Seronegatif Spondiloartropatilerin Fizyopatolojisi ve Reahabilitasyonu
33Fizik Tedavi-Nörolojik Hastalıkların Rehabilitasyonunda Temel Prensipler
34Adli Tıp-Adli tıp ve Yaraların Medikologal Değerlendirilmesi
35Adli Tıp-Türk Ceza Kanunu'nda Tanımlanan Yaralama Suçlarının Adli Tıp Açısından Değerlendirilmesi
36Adli Tıp-Ölümün Fizyopatolojisi
37İç hastalıkları-Artritler
Kaynak
Ders Notları, Powerpoint Sunular, Konu ile ilgili web sayfaları
1.Tıbbi Rehabilitasyon. Ed: Hasan Oğuz, Haşim Çakırbay, Burcu Yanık. 3.Baskı. Nobel Tip Kitabevi İstanbul. 2015. 2.Rheumatology, Ed: Marc C. Hochberg, Alan J. Silman, Josef S. Smolen, Michael E. Weinblatt, Michael H. Weisman. 6th Edition. 2015 by Mosby, an imprint of Elsevier Ltd. Philadelphia . 2015. 3.Nelson Textbook of Pediatrics 4.Pediyatri 1-2, Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL 5. Infectious Diseases, 4th Edition by Jonathan Cohen 6.Vinay Kumar, Abul K. Abbas, Nelson Fausto, Richard Mitchell: Robbins Basic Pathology. 10 th ed. Saunders/Elsevier 7.Edward C. Klatt: Robbins and Cotran Atlas of Pathology. 2nd ed. Saunders. 8.Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 9.Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York. 3.Katzung & Trevor: Farmakoloji, Ankara. 11.Halk Sağlığı-Prof. Dr. Çağatay Güler, Prof. Dr. Levent Akın 12.Halk Sağlığı- Prof. Dr. Rahmi Dirican, Prof. Dr. Nazan Bilgel Epidemiyoloji. 13.Tıbbi Araştırmaların Yöntem Bilimi.- Prof. Dr. Sabahat Tezcan 14.Avrupa ve Dünya Sağlık Raporları 15.Türkiye Sağlık Bakanlığı ve Halk Sağlığı Kurumu Stratejik Planları. 16. Özkan H.,Akyıldız S. “Hasta Hekim Hakları ve Davaları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07