Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİĞE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 83+24 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurulun amacı; enfeksiyon hastalıklarının etkenlerinin mikrobiyolojik özelliklerini, patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklamak; bu hastalıkların önlenme ve kontrolünde uygulanan temel prensipleri açıklamak; mikrobiyoloji ve patoloji laboratuvarlarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmak; ilaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini kavramak; çocuk hastada öykü alma, fizik muayene prensipleri ile sağlıklı büyüme, gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibi olmak; toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi vermek; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre ve dokunun hasarlayıcı etkene verdiği cevabı, tiplerini, nedenleri, mekanizmaları , morfolojik ve temel klinik sonuçları ile örnekler eşliğinde anlatır | 10, 16, 9 | A |
İltihabı tanımlayarak, tiplerini, patogenezini ve sonuçlarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Hücre içi birikimleri patogenezi, örnekleri ile anlatır | 10, 16, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıkları etkenlerinin giriş yollarını, patogenezini, enfeksiyon hastalıklarını önleme ve kontrol temel prensiplerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Sıvı, elektrolit ve hemodinamik dengeyi hatırlar ve bozukluklarının patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklar | 14, 16, 17, 9 | A |
Enfeksiyon etkeni olabilen bakterileri tanımlayabilir, yaptıkları hastalıkları mikrobiyolojik ve patolojik özellikleri ile açıklar | 14, 16, 17, 9 | A |
İlaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini açıklar | 16, 9 | A |
Antimikrobiyal ilaçları gruplayarak, etki mekanizması, farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özellikleri, toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar | 14, 16, 17, 9 | A |
Otakoidlerin etki mekanizmasını, farmakokinetiğini,toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar | 14, 16, 17, 9 | A |
Çocuk hastada öykü alma, fizik muayene yapmanın prensiplerini bilir ve vital bulguları sıralar | 17 | A |
Çocukta sağlıklı büyüme gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibidir, toplum ölçütlerini bilir | 16, 9 | A |
Mikrobiyoloji ve patoloji laboratuvarlarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibidir | 14, 16, 17, 9 | A |
Mikrobiyolojik örneğin mikroskobisi ve kültürünü uygular ve temel yorumları yapar | 14, 16, 17, 9 | A |
Erişkin ve çocuklarda aşılama esaslarını bilir | 14, 16, 17, 9 | A |
Antimikrobik madde kullanımı genel esaslarını bilir ve bu esaslara uygun davranır | 14, 16, 17, 9 | A |
Toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi verir; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Kaynak |
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016. 3. Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 4. Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York. 5.Katzung & Trevor: Farmakoloji, Ankara. 5. Robbins Basic pathology 10th edt. Elsevier; 2017. 6. Enfeksiyon Hastalıkları. Halil Kurt, Sibel Gündeş, Mehmet Faruk Geyik (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 7. İnfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 8. Medikal Tedavi. İsfendiyar Candan (Editör); ANTIP AŞ Yayınları. 9. İnfeksiyon Hastalıkları. İsfendiyar Candan, Doğanay Alper, Şinasi Yavuzer (Editörler); ANTIP AŞ Yayınları. 10. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases. John E. Bennett, Raphael Dolin, Martin J. Blaser (Editors); Elsevier Saunders. 11. UpToDate (http://www.uptodate.com) 12. Nelson Essentials of Pediatrics 21th edt. Elsevier; 2019. 13. Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç. 13. Applied Demography and Public Health. Nazrul Hoque, Mary A. McGehee, Benjamin S. Bradshaw (Eds.), Springer, 2013. 14. Epidemiology: Principles and Practical Guidelines. Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. 15. Epidemiology and Demography in Public Health. Japhet Killewo (Ed. In Chief), H. Kristian Heggenhougen, Stella R. Quah (Eds.), 2010, Elsevier. 16. Modern Methods for Epidemiology” Yu-Kang Tu, Darren C. Greenwood (Eds.), Springer, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
KLİNİĞE GİRİŞ | - | Bahar Dönemi | 83+24 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Kurulun amacı; enfeksiyon hastalıklarının etkenlerinin mikrobiyolojik özelliklerini, patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklamak; bu hastalıkların önlenme ve kontrolünde uygulanan temel prensipleri açıklamak; mikrobiyoloji ve patoloji laboratuvarlarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibi olmak; ilaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini kavramak; çocuk hastada öykü alma, fizik muayene prensipleri ile sağlıklı büyüme, gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibi olmak; toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi vermek; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini açıklamaktır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre ve dokunun hasarlayıcı etkene verdiği cevabı, tiplerini, nedenleri, mekanizmaları , morfolojik ve temel klinik sonuçları ile örnekler eşliğinde anlatır | 10, 16, 9 | A |
İltihabı tanımlayarak, tiplerini, patogenezini ve sonuçlarını açıklar | 10, 16, 9 | A |
Hücre içi birikimleri patogenezi, örnekleri ile anlatır | 10, 16, 9 | A |
Enfeksiyon hastalıkları etkenlerinin giriş yollarını, patogenezini, enfeksiyon hastalıklarını önleme ve kontrol temel prensiplerini açıklar | 10, 16, 9 | A |
Sıvı, elektrolit ve hemodinamik dengeyi hatırlar ve bozukluklarının patogenezi ve klinik sonuçlarını açıklar | 14, 16, 17, 9 | A |
Enfeksiyon etkeni olabilen bakterileri tanımlayabilir, yaptıkları hastalıkları mikrobiyolojik ve patolojik özellikleri ile açıklar | 14, 16, 17, 9 | A |
İlaçların genel farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özeliklerini açıklar | 16, 9 | A |
Antimikrobiyal ilaçları gruplayarak, etki mekanizması, farmakokinetik, farmakodinamik, farmakogenetik özellikleri, toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar | 14, 16, 17, 9 | A |
Otakoidlerin etki mekanizmasını, farmakokinetiğini,toksik etkilerini, ilaç etkileşimlerini ve klinik kullanımını açıklar | 14, 16, 17, 9 | A |
Çocuk hastada öykü alma, fizik muayene yapmanın prensiplerini bilir ve vital bulguları sıralar | 17 | A |
Çocukta sağlıklı büyüme gelişme ilkeleri konusunda bilgi sahibidir, toplum ölçütlerini bilir | 16, 9 | A |
Mikrobiyoloji ve patoloji laboratuvarlarının işleyişi konusunda temel bilgi sahibidir | 14, 16, 17, 9 | A |
Mikrobiyolojik örneğin mikroskobisi ve kültürünü uygular ve temel yorumları yapar | 14, 16, 17, 9 | A |
Erişkin ve çocuklarda aşılama esaslarını bilir | 14, 16, 17, 9 | A |
Antimikrobik madde kullanımı genel esaslarını bilir ve bu esaslara uygun davranır | 14, 16, 17, 9 | A |
Toplum sağlığını değerlendirmek amacıyla kullanılan epidemiyolojik ve demografik yöntemler konusunda bilgi verir; koruyucu hekimlik ve geliştirici sağlık hizmet ilkelerini açıklar. | 16, 9 | A |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|
Kaynak |
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016. 3. Kayaalp, SO: Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji, Ankara. 4. Hardman JG, Limbird LE, Eds.: Goodman and Gilman’s The Pharmacological Basis of Therapeutics, New York. 5.Katzung & Trevor: Farmakoloji, Ankara. 5. Robbins Basic pathology 10th edt. Elsevier; 2017. 6. Enfeksiyon Hastalıkları. Halil Kurt, Sibel Gündeş, Mehmet Faruk Geyik (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 7. İnfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 8. Medikal Tedavi. İsfendiyar Candan (Editör); ANTIP AŞ Yayınları. 9. İnfeksiyon Hastalıkları. İsfendiyar Candan, Doğanay Alper, Şinasi Yavuzer (Editörler); ANTIP AŞ Yayınları. 10. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases. John E. Bennett, Raphael Dolin, Martin J. Blaser (Editors); Elsevier Saunders. 11. UpToDate (http://www.uptodate.com) 12. Nelson Essentials of Pediatrics 21th edt. Elsevier; 2019. 13. Prof. Dr. Olcay NEYZİ, Prof. Dr. Türkan ERTUĞRUL Çocuk Göğüs Hastalıkları- Prof. Dr. Elif Dağlı, Doç. Dr. Fazilet Karakoç. 13. Applied Demography and Public Health. Nazrul Hoque, Mary A. McGehee, Benjamin S. Bradshaw (Eds.), Springer, 2013. 14. Epidemiology: Principles and Practical Guidelines. Jan Van den Broeck, Jonathan R. Brestoff, Eds., 2013, Springer. 15. Epidemiology and Demography in Public Health. Japhet Killewo (Ed. In Chief), H. Kristian Heggenhougen, Stella R. Quah (Eds.), 2010, Elsevier. 16. Modern Methods for Epidemiology” Yu-Kang Tu, Darren C. Greenwood (Eds.), Springer, 2012. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |