Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ BECERİ VE BİLİMSEL ARAŞ. PROJ.-I | - | Bahar Dönemi | 0+106 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Süleyman Yıldırım, Yard. Doç Dr. Esra Çağavi |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaya giriş için laboratuvar güvenliği kuralları, araştırma teknikleri: hücre kültürü, mikroskop teknikleri, moleküler biyoloji ve genetik yöntemleri, temel kognitif fonksiyonların EEG ile incelenmesi, bilimsel makale okunması ve değerlendirilmesi, bilimsel sunum becerileri, deney hayvanları etik kuralları, ilaç keşif ve geliştirme yöntemleri, mikrobiyota, nanobiyoteknoloji ve kullanımı, temel biyoinformatik tekniklerin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmaya giriş için laboratuvar güvenliği kuralları.,Araştırma teknikleri: hücre kültürü, mikroskop teknikleri, moleküler biyoloji ve genetik yöntemleri.,Temel kognitif fonksiyonların EEG ile incelenmesi.,Bilimsel makale okunması ve değerlendirilmesi.,Bilimsel sunum becerileri, deney hayvanları ve etik kuralları.,İlaç keşif ve geliştirme yöntemleri.,Mikrobiyota, nanobiyoteknoloji ve kullanımı.,Temel biyoinformatik tekniklerin öğrenilmesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim ve meslek hayatında sağlıklı/hasta bireye tedavi ve bakım sırasında temel becerileri uygulayabilecektir. Uygulamaların önemini ve hangi durumlarda uygulanabileceğini açıklar. Anlatılan becerilerin işlem basamaklarını sıralar. Becerileri maket üzerinde uygular. Mikroskobu (basit mikroskop) etkin olarak kullanabilecektir. Mikroskop ışığını en etkin şekilde kullanır. Diyafram ve kondanser ayarı optimizasyonu ile en iyi fotoğrafı alır. Mikroskop bakımını uygular. | 10, 16, 18, 9 | A, D, E, F, H |
Öğrenciler, laboratuvarda genel çalışma ve güvenli çalışma kurallarını uygulayabilecektir. Laboratuvarlarda kullanılan malzemeleri ve cihazları tanır. Laboratuvar tekniklerini açıklar. Klinik laboratuvarlarda iş akışı ve yapılan analizleri tanımlar. | 10, 16, 18, 9 | A, D, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya giriş için laboratuvar güvenliği kuralları. | |
2 | Araştırma teknikleri: hücre kültürü, mikroskop teknikleri, moleküler biyoloji ve genetik yöntemleri. | |
3 | Temel kognitif fonksiyonların EEG ile incelenmesi. | |
4 | Bilimsel makale okunması ve değerlendirilmesi. | |
5 | Bilimsel sunum becerileri, deney hayvanları ve etik kuralları. | |
6 | İlaç keşif ve geliştirme yöntemleri. | |
7 | Mikrobiyota, nanobiyoteknoloji ve kullanımı. | |
8 | Temel biyoinformatik tekniklerin öğrenilmesi. |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual, Third Edition, World Health Organization Seminerler Laboratuvar Föyleri Bilimsel Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 0 | 0 | 0 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30) | 0 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MESLEKİ BECERİ VE BİLİMSEL ARAŞ. PROJ.-I | - | Bahar Dönemi | 0+106 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Sultan Sibel ERDEM |
Dersin Yardımcıları | Doç. Dr. Süleyman Yıldırım, Yard. Doç Dr. Esra Çağavi |
Dersin Amacı | Bilimsel araştırmaya giriş için laboratuvar güvenliği kuralları, araştırma teknikleri: hücre kültürü, mikroskop teknikleri, moleküler biyoloji ve genetik yöntemleri, temel kognitif fonksiyonların EEG ile incelenmesi, bilimsel makale okunması ve değerlendirilmesi, bilimsel sunum becerileri, deney hayvanları etik kuralları, ilaç keşif ve geliştirme yöntemleri, mikrobiyota, nanobiyoteknoloji ve kullanımı, temel biyoinformatik tekniklerin öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Bilimsel araştırmaya giriş için laboratuvar güvenliği kuralları.,Araştırma teknikleri: hücre kültürü, mikroskop teknikleri, moleküler biyoloji ve genetik yöntemleri.,Temel kognitif fonksiyonların EEG ile incelenmesi.,Bilimsel makale okunması ve değerlendirilmesi.,Bilimsel sunum becerileri, deney hayvanları ve etik kuralları.,İlaç keşif ve geliştirme yöntemleri.,Mikrobiyota, nanobiyoteknoloji ve kullanımı.,Temel biyoinformatik tekniklerin öğrenilmesi.; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Eğitim ve meslek hayatında sağlıklı/hasta bireye tedavi ve bakım sırasında temel becerileri uygulayabilecektir. Uygulamaların önemini ve hangi durumlarda uygulanabileceğini açıklar. Anlatılan becerilerin işlem basamaklarını sıralar. Becerileri maket üzerinde uygular. Mikroskobu (basit mikroskop) etkin olarak kullanabilecektir. Mikroskop ışığını en etkin şekilde kullanır. Diyafram ve kondanser ayarı optimizasyonu ile en iyi fotoğrafı alır. Mikroskop bakımını uygular. | 10, 16, 18, 9 | A, D, E, F, H |
Öğrenciler, laboratuvarda genel çalışma ve güvenli çalışma kurallarını uygulayabilecektir. Laboratuvarlarda kullanılan malzemeleri ve cihazları tanır. Laboratuvar tekniklerini açıklar. Klinik laboratuvarlarda iş akışı ve yapılan analizleri tanımlar. | 10, 16, 18, 9 | A, D, E, F, H |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 18: Mikro Öğretim Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, F: Proje Görevi, H: Performans Görevi |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilimsel araştırmaya giriş için laboratuvar güvenliği kuralları. | |
2 | Araştırma teknikleri: hücre kültürü, mikroskop teknikleri, moleküler biyoloji ve genetik yöntemleri. | |
3 | Temel kognitif fonksiyonların EEG ile incelenmesi. | |
4 | Bilimsel makale okunması ve değerlendirilmesi. | |
5 | Bilimsel sunum becerileri, deney hayvanları ve etik kuralları. | |
6 | İlaç keşif ve geliştirme yöntemleri. | |
7 | Mikrobiyota, nanobiyoteknoloji ve kullanımı. | |
8 | Temel biyoinformatik tekniklerin öğrenilmesi. |
Kaynak |
Laboratory Biosafety Manual, Third Edition, World Health Organization Seminerler Laboratuvar Föyleri Bilimsel Makaleler |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | ||||||
2 | PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | ||||||
3 | PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | ||||||
4 | PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | ||||||
5 | PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | ||||||
6 | PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir. | ||||||
8 | PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | ||||||
10 | PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
11 | PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
13 | PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | ||||||
14 | PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır. | ||||||
15 | PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır. | ||||||
16 | PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | ||||||
17 | PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
18 | PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | ||||||
19 | PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. | ||||||
20 | PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | ||||||
21 | PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Toplam | 100 |