Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ-Senelik24+12-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Süleyman YILDIRIM
Dersi VerenlerProf.Dr. Süleyman YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN, Dr.Öğr.Üye. Fay Celeste MAGNUSSON
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, genel olarak mikrobiyal ekolojiyi, mikrobiyal hücre ve virüslerin yapılarını, büyümesi, çoğalması ve kontrolünü anlamak için kavramsal bir temel sağlar. Bakteriler, mantarlar, virüsler ve protozoaları ele alacak ve antibiyotik direnci ve halk sağlığı tehditleri gibi güncel konuları tartışacağız.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, tarihsel perspektif ve insan mikrobiyomu,Mikroorganizmaların taksonomik sınıflandırması, Bakteriyel morfoloji ve hücre dizilimi,Bakteri hücre çeşitleri ve yapıları ,Bakterilerin büyümesi ve çoğalma kinetikleri ,Mikrobiyal çoğalmanın kontrolü, sanitasyon ve sterilizasyon,Bakteri genetiği, antibiyotik direncinin evrimi, mekanizmaları ve yayılması,Ökaryotik mikroplar (Mantarlar),Ökaryotik mikroplar (Parazitler),Virüslerin yapıları ve taksonomisi ve viral hastalıklar,Lab pratik Konuları:
1. Mikroskopi, boyama; Gram pozitif, Gram negatif ve aside dirençli bakterilerin mikroskobik incelemesi
2. Mikroorganizmaların kültürlenmesi, streak plate yöntemi, smear boyama için hazırlama, Gram boyama, mikroskobik inceleme
3. Teşhis (biyokimyasal, immünolojik, moleküler yöntemler), antimikrobiyal duyarlılık testi; Kültür plakalarının yorumlanması, ökaryotik mikrop morfolojisi ve boyama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mikrobiyal dünya ve mikropların insan biyolojisini nasıl etkileyebileceği ve bulaşıcı hastalıklara neden olabileceği hakkında bilgi edinir.16, 17, 37, 4, 9A, D
2. Bakteriler, virüsler, mantarlar ve protozoa arasındaki biyolojik farklılıkları açıklar; Bu organizmaların biyolojisinin insan hastalığına nasıl yol açtığını anlar.16, 17, 19, 4, 9A, G
3. Mikrobiyal taksonomi, yapı ve metabolizmasını tanımlar16A, G
4. Antibiyotiklere direnç mekanizlamarını, dirence yol açan mikrobiyal genlerin ve genomların evrimini açıklar16, 4A, G
5. Mikroskop altında mikroorganizmaları saptamak, tanımlamak ve görselleştirmek için kullanılan pratik yöntemleri öğrenir.10, 16, 5, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, tarihsel perspektif ve insan mikrobiyomu
2Mikroorganizmaların taksonomik sınıflandırması, Bakteriyel morfoloji ve hücre dizilimi
3Bakteri hücre çeşitleri ve yapıları
4Bakterilerin büyümesi ve çoğalma kinetikleri
5Mikrobiyal çoğalmanın kontrolü, sanitasyon ve sterilizasyon
6Bakteri genetiği, antibiyotik direncinin evrimi, mekanizmaları ve yayılması
7Ökaryotik mikroplar (Mantarlar)
8Ökaryotik mikroplar (Parazitler)
9Virüslerin yapıları ve taksonomisi ve viral hastalıklar
10Lab pratik Konuları:
1. Mikroskopi, boyama; Gram pozitif, Gram negatif ve aside dirençli bakterilerin mikroskobik incelemesi
2. Mikroorganizmaların kültürlenmesi, streak plate yöntemi, smear boyama için hazırlama, Gram boyama, mikroskobik inceleme
3. Teşhis (biyokimyasal, immünolojik, moleküler yöntemler), antimikrobiyal duyarlılık testi; Kültür plakalarının yorumlanması, ökaryotik mikrop morfolojisi ve boyama
Kaynak
Microbiology: An Introduction (13th Edition), Gerard J. Tortora Alternatifler: Brock Biology of Microorganisms (14th Ed.), M. Madigan et al.; Basic Medical Microbiology (P. Murray, 1st Edition, 2017).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati18236
Rehberli Problem Çözme428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler428
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı3412
Genel Sınav ve Hazırlığı5630
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)94
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(94/30)3
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ-Senelik24+12-3
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Süleyman YILDIRIM
Dersi VerenlerProf.Dr. Süleyman YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN, Dr.Öğr.Üye. Fay Celeste MAGNUSSON
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDers, genel olarak mikrobiyal ekolojiyi, mikrobiyal hücre ve virüslerin yapılarını, büyümesi, çoğalması ve kontrolünü anlamak için kavramsal bir temel sağlar. Bakteriler, mantarlar, virüsler ve protozoaları ele alacak ve antibiyotik direnci ve halk sağlığı tehditleri gibi güncel konuları tartışacağız.
Dersin İçeriğiBu ders; Giriş, tarihsel perspektif ve insan mikrobiyomu,Mikroorganizmaların taksonomik sınıflandırması, Bakteriyel morfoloji ve hücre dizilimi,Bakteri hücre çeşitleri ve yapıları ,Bakterilerin büyümesi ve çoğalma kinetikleri ,Mikrobiyal çoğalmanın kontrolü, sanitasyon ve sterilizasyon,Bakteri genetiği, antibiyotik direncinin evrimi, mekanizmaları ve yayılması,Ökaryotik mikroplar (Mantarlar),Ökaryotik mikroplar (Parazitler),Virüslerin yapıları ve taksonomisi ve viral hastalıklar,Lab pratik Konuları:
1. Mikroskopi, boyama; Gram pozitif, Gram negatif ve aside dirençli bakterilerin mikroskobik incelemesi
2. Mikroorganizmaların kültürlenmesi, streak plate yöntemi, smear boyama için hazırlama, Gram boyama, mikroskobik inceleme
3. Teşhis (biyokimyasal, immünolojik, moleküler yöntemler), antimikrobiyal duyarlılık testi; Kültür plakalarının yorumlanması, ökaryotik mikrop morfolojisi ve boyama; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Mikrobiyal dünya ve mikropların insan biyolojisini nasıl etkileyebileceği ve bulaşıcı hastalıklara neden olabileceği hakkında bilgi edinir.16, 17, 37, 4, 9A, D
2. Bakteriler, virüsler, mantarlar ve protozoa arasındaki biyolojik farklılıkları açıklar; Bu organizmaların biyolojisinin insan hastalığına nasıl yol açtığını anlar.16, 17, 19, 4, 9A, G
3. Mikrobiyal taksonomi, yapı ve metabolizmasını tanımlar16A, G
4. Antibiyotiklere direnç mekanizlamarını, dirence yol açan mikrobiyal genlerin ve genomların evrimini açıklar16, 4A, G
5. Mikroskop altında mikroorganizmaları saptamak, tanımlamak ve görselleştirmek için kullanılan pratik yöntemleri öğrenir.10, 16, 5, 8, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Giriş, tarihsel perspektif ve insan mikrobiyomu
2Mikroorganizmaların taksonomik sınıflandırması, Bakteriyel morfoloji ve hücre dizilimi
3Bakteri hücre çeşitleri ve yapıları
4Bakterilerin büyümesi ve çoğalma kinetikleri
5Mikrobiyal çoğalmanın kontrolü, sanitasyon ve sterilizasyon
6Bakteri genetiği, antibiyotik direncinin evrimi, mekanizmaları ve yayılması
7Ökaryotik mikroplar (Mantarlar)
8Ökaryotik mikroplar (Parazitler)
9Virüslerin yapıları ve taksonomisi ve viral hastalıklar
10Lab pratik Konuları:
1. Mikroskopi, boyama; Gram pozitif, Gram negatif ve aside dirençli bakterilerin mikroskobik incelemesi
2. Mikroorganizmaların kültürlenmesi, streak plate yöntemi, smear boyama için hazırlama, Gram boyama, mikroskobik inceleme
3. Teşhis (biyokimyasal, immünolojik, moleküler yöntemler), antimikrobiyal duyarlılık testi; Kültür plakalarının yorumlanması, ökaryotik mikrop morfolojisi ve boyama
Kaynak
Microbiology: An Introduction (13th Edition), Gerard J. Tortora Alternatifler: Brock Biology of Microorganisms (14th Ed.), M. Madigan et al.; Basic Medical Microbiology (P. Murray, 1st Edition, 2017).

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07