Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik76+8-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sultan Sibel ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Prof.Dr. Süleyman Nezih HEKİM
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üyesi S. Sibel ERDEM, Prof.Dr.Süleyman Nezih HEKİM
Dersin AmacıHücrede yer alan kimyasal reaksiyonları moleküler düzeyde tanımlamak ve patolojik durumlarda bu reaksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşamın moleküler anlamı,Bioenerji:Karbonhidrat metabolizması,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı,Enerji üretimi:Glikoliz,Enerji dönüşümü I: Sitrik asid döngüsü,Enerji dönüşümü II: Pentoz fosfat yolu,Glukoz biyosentezi:Glikoneojenez,Glukozun metabolik kontrolu,Lipidler ve yağ asidleri,Yağ asidlerinin oksidasyonu,Ketojenez,Lipoproteinler,Sfingolipidler,Steroidler,Lipojenez,Membranlar ve taşınma,Oksidatif fosforilasyon,Biyolojik oksidasyon-antioksidanlar ,Enzimler ,Sinyal iletimi ,Hormonlar ve yapısı ,Hormonların etki mekanizması ,Vitaminlerin yapısı ,Vitaminlerin etki mekanizması ,İnorganik moleküller (1) ,İnorganik moleküller (2) ,Amino asidler ve özellikler ,Amino asid sentezi ve yıkılması ,Biyolojik aminler ,Üre sentezi ,Proteinlerin yapısı ,Proteinlerin sınıflandırılması ,Globuler proteinler (Hemoglobin) ,Protein analiz yöntemleri ,Beslenme biyokimyası ,Nükleik asidler ,Tampon sistemler ,Vücut sıvıları ,Su metabolizması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.1.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini tanır.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.2.Lipidler ve yağ asidleri, lipoproteinler, sfingolipidler, steroidler yapısını ve genel özelliklerini özetler.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.3.Amino asidler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini özetler.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2-Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.1.Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.2.Üre sentezindeki enzim eksikliklerini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.3.Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.4.Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolik bozuklukları açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3-Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1.Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikooneojenez, sitrik asid döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2.Yağ asidlerinin oksidasyonu, ketojenezy lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.5.Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini kurar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4-Vücut homeostazizi ile ilişkili konuların önemini tanımlayayabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
16, 17, 19, 9A, D, E, G
16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3. Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını tartışır.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4. Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzimve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar. Sinyal ileti sistemlerini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.1. Tampon sistemler ve kan pH'sı arasındaki ilişkiyi kurar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.2. İdrarın fiziksel,kimyasal ve mikroskobik özelliklerini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.3. İdrar ve böbrek fonksiyonları arasındaki ilişkiyi düşünür.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.4. Suyun metabolizmadaki önemini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşamın moleküler anlamı1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
2Bioenerji:Karbonhidrat metabolizması1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
3Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
4Enerji üretimi:Glikoliz1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
5Enerji dönüşümü I: Sitrik asid döngüsü1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
6Enerji dönüşümü II: Pentoz fosfat yolu1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
7Glukoz biyosentezi:Glikoneojenez1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
8Glukozun metabolik kontrolu1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
9Lipidler ve yağ asidleri1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
10Yağ asidlerinin oksidasyonu1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
11Ketojenez1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
12Lipoproteinler1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
13Sfingolipidler1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
14Steroidler1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
15Lipojenez1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
16Membranlar ve taşınma1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
17Oksidatif fosforilasyon1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
18Biyolojik oksidasyon-antioksidanlar 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
19Enzimler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
20Sinyal iletimi 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
21Hormonlar ve yapısı 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
22Hormonların etki mekanizması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
23Vitaminlerin yapısı 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
24Vitaminlerin etki mekanizması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
25İnorganik moleküller (1) 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
26İnorganik moleküller (2) 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
27Amino asidler ve özellikler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
28Amino asid sentezi ve yıkılması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
29Biyolojik aminler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
30Üre sentezi 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
31Proteinlerin yapısı 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
32Proteinlerin sınıflandırılması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
33Globuler proteinler (Hemoglobin) 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
34Protein analiz yöntemleri 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
35Beslenme biyokimyası 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
36Nükleik asidler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
37Tampon sistemler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
38Vücut sıvıları 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
39Su metabolizması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
Kaynak
1.Experimental Biochemistry for Medical Sciences (Türkan Yiğitbaşı,S.Sibel Erdem,Perinur Bozaykut, Nesrin Emekli), 2.Lippincott Biochemistry, 3.Harper's Biochemistry, 4.Lehninger Principles of Biochemistry, 5.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati18484
Rehberli Problem Çözme18484
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)203
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(203/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİYOKİMYA-Senelik76+8-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Sultan Sibel ERDEM
Dersi VerenlerDoç.Dr. Sultan Sibel ERDEM, Prof.Dr. Süleyman Nezih HEKİM
Dersin YardımcılarıDr.Öğr.Üyesi S. Sibel ERDEM, Prof.Dr.Süleyman Nezih HEKİM
Dersin AmacıHücrede yer alan kimyasal reaksiyonları moleküler düzeyde tanımlamak ve patolojik durumlarda bu reaksiyonlarda meydana gelen değişiklikleri açıklamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Yaşamın moleküler anlamı,Bioenerji:Karbonhidrat metabolizması,Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı,Enerji üretimi:Glikoliz,Enerji dönüşümü I: Sitrik asid döngüsü,Enerji dönüşümü II: Pentoz fosfat yolu,Glukoz biyosentezi:Glikoneojenez,Glukozun metabolik kontrolu,Lipidler ve yağ asidleri,Yağ asidlerinin oksidasyonu,Ketojenez,Lipoproteinler,Sfingolipidler,Steroidler,Lipojenez,Membranlar ve taşınma,Oksidatif fosforilasyon,Biyolojik oksidasyon-antioksidanlar ,Enzimler ,Sinyal iletimi ,Hormonlar ve yapısı ,Hormonların etki mekanizması ,Vitaminlerin yapısı ,Vitaminlerin etki mekanizması ,İnorganik moleküller (1) ,İnorganik moleküller (2) ,Amino asidler ve özellikler ,Amino asid sentezi ve yıkılması ,Biyolojik aminler ,Üre sentezi ,Proteinlerin yapısı ,Proteinlerin sınıflandırılması ,Globuler proteinler (Hemoglobin) ,Protein analiz yöntemleri ,Beslenme biyokimyası ,Nükleik asidler ,Tampon sistemler ,Vücut sıvıları ,Su metabolizması ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1-Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid)vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.1.Monosakkarit, disakkarit ve polisakkaritlerin tanımlama ve genel özelliklerini tanır.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.2.Lipidler ve yağ asidleri, lipoproteinler, sfingolipidler, steroidler yapısını ve genel özelliklerini özetler.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.3.Amino asidler ve özelliklerini, proteinlerin yapısını, proteinlerin sınıflandırılmasını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.4.Hormonlar ve yapısını, hormonların etki mekanizmasını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
1.5.Vitamin ve minerallerin yapısını genel özelliklerini özetler.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2-Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.1.Metabolik yollardaki enzim eksikliklerinin neden olduğu hastalıkları açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.2.Üre sentezindeki enzim eksikliklerini açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.3.Lipid ve glikojen depo hastalıklarını tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
2.4.Glukozun metabolik kontrolu ve glukoz metabolizma bozukluklarını ve ateroskleroz gibi ilişkili olduğu metabolik bozuklukları açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3-Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.1.Bioenerji, glikojen yapım ve yıkımı, glikoliz, glikooneojenez, sitrik asid döngüsü, pentoz fosfat yolu, oksidatif fosforilasyon konularını açıklar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.2.Yağ asidlerinin oksidasyonu, ketojenezy lipojenez gibi yağ metabolizması ile ilişkili konuları tanımlar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.5.Enerji metabolizması ile beslenme ilişkisini kurar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4-Vücut homeostazizi ile ilişkili konuların önemini tanımlayayabilecektir.16, 17, 19, 9A, D, E, G
16, 17, 19, 9A, D, E, G
16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.3. Tüm metabolik yollar arasındaki kesişme noktalarını kavrar ve enerji metabolizmasını tartışır.16, 17, 19, 9A, D, E, G
3.4. Makromoleküllerin metabolik kontrol mekanizmalarını bu kontrol basamaklarında enzimve hormonların etkisini ve ilişkilerini açıklar. Sinyal ileti sistemlerini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.1. Tampon sistemler ve kan pH'sı arasındaki ilişkiyi kurar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.2. İdrarın fiziksel,kimyasal ve mikroskobik özelliklerini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.3. İdrar ve böbrek fonksiyonları arasındaki ilişkiyi düşünür.16, 17, 19, 9A, D, E, G
4.4. Suyun metabolizmadaki önemini kavrar.16, 17, 19, 9A, D, E, G
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Yaşamın moleküler anlamı1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
2Bioenerji:Karbonhidrat metabolizması1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
3Enerji deposu: Glikojen yapım ve yıkımı1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
4Enerji üretimi:Glikoliz1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
5Enerji dönüşümü I: Sitrik asid döngüsü1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
6Enerji dönüşümü II: Pentoz fosfat yolu1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
7Glukoz biyosentezi:Glikoneojenez1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
8Glukozun metabolik kontrolu1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
9Lipidler ve yağ asidleri1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
10Yağ asidlerinin oksidasyonu1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
11Ketojenez1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
12Lipoproteinler1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
13Sfingolipidler1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
14Steroidler1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
15Lipojenez1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
16Membranlar ve taşınma1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
17Oksidatif fosforilasyon1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
18Biyolojik oksidasyon-antioksidanlar 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
19Enzimler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
20Sinyal iletimi 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
21Hormonlar ve yapısı 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
22Hormonların etki mekanizması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
23Vitaminlerin yapısı 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
24Vitaminlerin etki mekanizması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
25İnorganik moleküller (1) 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
26İnorganik moleküller (2) 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
27Amino asidler ve özellikler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
28Amino asid sentezi ve yıkılması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
29Biyolojik aminler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
30Üre sentezi 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
31Proteinlerin yapısı 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
32Proteinlerin sınıflandırılması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
33Globuler proteinler (Hemoglobin) 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
34Protein analiz yöntemleri 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
35Beslenme biyokimyası 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
36Nükleik asidler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
37Tampon sistemler 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
38Vücut sıvıları 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
39Su metabolizması 1,2,3,4,5 nolu kaynaklar
Kaynak
1.Experimental Biochemistry for Medical Sciences (Türkan Yiğitbaşı,S.Sibel Erdem,Perinur Bozaykut, Nesrin Emekli), 2.Lippincott Biochemistry, 3.Harper's Biochemistry, 4.Lehninger Principles of Biochemistry, 5.Henry's Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07