Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI-Bahar Dönemi80+50-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN
Dersin Yardımcılarıpower point sunumu, video sunumu, beyin fırtınası, örnek olgular, soru/cevap
Dersin AmacıBu stajın amacı; psikiyatrik bozuklukların etiyoloji, klinik semptom ve bulgu, tanı ve tedavi süreçleri ile ilgili yeterli ve gerekli bilgilerin, psikiyatrik muayene, öykü alma, acil psikiyatrik hastaya yaklaşım, psikiyatrik hastalıklar ile diğer tıbbi durumlar arasında ayırıcı tanıyı yapmaya yönelik klinik becerilerin kazanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörobilişsel Bozukluklar,Consultation-Liaison Psychiatry 1,2,Şizofreni 1.2,Diğer Psikotik
Bozukluklar 1,2,Diğer Psikotik
Bozukluklar 1,2,Obsesif-Kompulsif Bozukluk 1,2,Anxiety
Disorders 1
,Delirium 1,2,Psikiyatrik Belirti ve Belirtiler / Öykü Alma,Organik Psikiyatrik Bozukluklar 1.2,Psychopharmacology,Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları 1,2,3,Panik atak,Travma ve Strese Bağlı Bozukluklar 1,2,Sosyal anksiyete
Düzensizlik,Spesifik Fobiler,Psikofarmakolojik Tedavi,Yaygın Anksiyete Bozukluğu 1,2,Bipolar Bozukluk 1.2,Majör depresyon ve Depresif Bozukluklar,Cinsel İşlev Bozuklukları 1,2,Beslenme ve Yeme Bozuklukları 1,2,Yıkıcı, Dürtü Kontrol ve
Davranış Bozuklukları 1,2,Psikosomatik Tıp 1,2,Kişilik
Bozukluklar 1,2,Normal Uyku ve Uyku-Uyanma
Bozukluklar 1,2,Adli Psikiyatri 1.2,İntihar,Elektrokonvülsif TheraPQ 1,2,Psikiyatrik Acil Durumlar 1.2,Dissosiyatif Bozukluklar 1,2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikiyatri Stajı ;Psikiyatrik bozuklukların etyoloji, klinik semptom ve bulgu, tanı ve tadavi süreçleri ile ilgili yeterli ve gerekli bilgiyi sağlamaktır. Psikiyatrik muayane: öykü alma, acil Psikiyatrik hastaya yaklaşım, Psikiyatrik hastalıklar ile diğer tıbbi durumlar arasında ayırıcı tanıyı yapmaya yönelik klinik becerinin kazandırılması hedeflenmektedir.13, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörobilişsel Bozukluklar
2Consultation-Liaison Psychiatry 1,2
3Şizofreni 1.2
4Diğer Psikotik
Bozukluklar 1,2
5Diğer Psikotik
Bozukluklar 1,2
6Obsesif-Kompulsif Bozukluk 1,2
7Anxiety
Disorders 1
8Delirium 1,2
9Psikiyatrik Belirti ve Belirtiler / Öykü Alma
10Organik Psikiyatrik Bozukluklar 1.2
11Psychopharmacology
12Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları 1,2,3
13Panik atak
14Travma ve Strese Bağlı Bozukluklar 1,2
15Sosyal anksiyete
Düzensizlik
16Spesifik Fobiler
17Psikofarmakolojik Tedavi
18Yaygın Anksiyete Bozukluğu 1,2
19Bipolar Bozukluk 1.2
20Majör depresyon ve Depresif Bozukluklar
21Cinsel İşlev Bozuklukları 1,2
22Beslenme ve Yeme Bozuklukları 1,2
23Yıkıcı, Dürtü Kontrol ve
Davranış Bozuklukları 1,2
24Psikosomatik Tıp 1,2
25Kişilik
Bozukluklar 1,2
26Normal Uyku ve Uyku-Uyanma
Bozukluklar 1,2
27Adli Psikiyatri 1.2
28İntihar
29Elektrokonvülsif TheraPQ 1,2
30Psikiyatrik Acil Durumlar 1.2
31Dissosiyatif Bozukluklar 1,2
Kaynak
1. Kaplan & Sadock's synopsis of psychiatry: behavioral sciences/clinical psychiatry.-Eleventh edition I Benjamin James Sadock, Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz. 2. : The Maudsley prescribing guidelines in psychiatry /thirteenth edition/ David M. Taylor, Thomas R. E. Barnes, Allan H. Young. 3. Case Files - Psychiatry / sixth edition/Eugene C. Toy, Debra Klamen
internet, video, power point sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati23060
Rehberli Problem Çözme13030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi13030
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı13030
Performans Görevi, Bakım Planı13030
Toplam İş Yükü (Saat)180
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(180/30)6
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RUH SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJI-Bahar Dönemi80+50-6
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin Koordinatörü
Dersi VerenlerProf.Dr. Mehmet Yücel AĞARGÜN
Dersin Yardımcılarıpower point sunumu, video sunumu, beyin fırtınası, örnek olgular, soru/cevap
Dersin AmacıBu stajın amacı; psikiyatrik bozuklukların etiyoloji, klinik semptom ve bulgu, tanı ve tedavi süreçleri ile ilgili yeterli ve gerekli bilgilerin, psikiyatrik muayene, öykü alma, acil psikiyatrik hastaya yaklaşım, psikiyatrik hastalıklar ile diğer tıbbi durumlar arasında ayırıcı tanıyı yapmaya yönelik klinik becerilerin kazanılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Nörobilişsel Bozukluklar,Consultation-Liaison Psychiatry 1,2,Şizofreni 1.2,Diğer Psikotik
Bozukluklar 1,2,Diğer Psikotik
Bozukluklar 1,2,Obsesif-Kompulsif Bozukluk 1,2,Anxiety
Disorders 1
,Delirium 1,2,Psikiyatrik Belirti ve Belirtiler / Öykü Alma,Organik Psikiyatrik Bozukluklar 1.2,Psychopharmacology,Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları 1,2,3,Panik atak,Travma ve Strese Bağlı Bozukluklar 1,2,Sosyal anksiyete
Düzensizlik,Spesifik Fobiler,Psikofarmakolojik Tedavi,Yaygın Anksiyete Bozukluğu 1,2,Bipolar Bozukluk 1.2,Majör depresyon ve Depresif Bozukluklar,Cinsel İşlev Bozuklukları 1,2,Beslenme ve Yeme Bozuklukları 1,2,Yıkıcı, Dürtü Kontrol ve
Davranış Bozuklukları 1,2,Psikosomatik Tıp 1,2,Kişilik
Bozukluklar 1,2,Normal Uyku ve Uyku-Uyanma
Bozukluklar 1,2,Adli Psikiyatri 1.2,İntihar,Elektrokonvülsif TheraPQ 1,2,Psikiyatrik Acil Durumlar 1.2,Dissosiyatif Bozukluklar 1,2; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Psikiyatri Stajı ;Psikiyatrik bozuklukların etyoloji, klinik semptom ve bulgu, tanı ve tadavi süreçleri ile ilgili yeterli ve gerekli bilgiyi sağlamaktır. Psikiyatrik muayane: öykü alma, acil Psikiyatrik hastaya yaklaşım, Psikiyatrik hastalıklar ile diğer tıbbi durumlar arasında ayırıcı tanıyı yapmaya yönelik klinik becerinin kazandırılması hedeflenmektedir.13, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Nörobilişsel Bozukluklar
2Consultation-Liaison Psychiatry 1,2
3Şizofreni 1.2
4Diğer Psikotik
Bozukluklar 1,2
5Diğer Psikotik
Bozukluklar 1,2
6Obsesif-Kompulsif Bozukluk 1,2
7Anxiety
Disorders 1
8Delirium 1,2
9Psikiyatrik Belirti ve Belirtiler / Öykü Alma
10Organik Psikiyatrik Bozukluklar 1.2
11Psychopharmacology
12Madde Kullanımı ve Bağımlılık Bozuklukları 1,2,3
13Panik atak
14Travma ve Strese Bağlı Bozukluklar 1,2
15Sosyal anksiyete
Düzensizlik
16Spesifik Fobiler
17Psikofarmakolojik Tedavi
18Yaygın Anksiyete Bozukluğu 1,2
19Bipolar Bozukluk 1.2
20Majör depresyon ve Depresif Bozukluklar
21Cinsel İşlev Bozuklukları 1,2
22Beslenme ve Yeme Bozuklukları 1,2
23Yıkıcı, Dürtü Kontrol ve
Davranış Bozuklukları 1,2
24Psikosomatik Tıp 1,2
25Kişilik
Bozukluklar 1,2
26Normal Uyku ve Uyku-Uyanma
Bozukluklar 1,2
27Adli Psikiyatri 1.2
28İntihar
29Elektrokonvülsif TheraPQ 1,2
30Psikiyatrik Acil Durumlar 1.2
31Dissosiyatif Bozukluklar 1,2
Kaynak
1. Kaplan & Sadock's synopsis of psychiatry: behavioral sciences/clinical psychiatry.-Eleventh edition I Benjamin James Sadock, Virginia Alcott Sadock, Pedro Ruiz. 2. : The Maudsley prescribing guidelines in psychiatry /thirteenth edition/ David M. Taylor, Thomas R. E. Barnes, Allan H. Young. 3. Case Files - Psychiatry / sixth edition/Eugene C. Toy, Debra Klamen
internet, video, power point sunum

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
X
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
X
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
X
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
X
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
X
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
X
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
X
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
X
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07