Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ STAJI-Güz Dönemi39+45-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilgehan ÇATAL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Doç.Dr. Adnan KARA, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Öğr.Gör.Dr. Fatih ARSLANOĞLU, Prof.Dr. İbrahim AZBOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Ortopedi ve Travmatolojiye Giriş,Ortopedik Anamnez,Alçı ve Atel Uygulaması,Diz Eklemi Hastalıkları,Kalça Eklemi Hastalıkları,Üst Ekstremite Kırıkları,Üst ekstremite Muayenesi,Tenosinovitler,Dirsek Hastalıkları,El-El Bileği Hastalıkları,Ortopedide Röntgen Okuma,Alt Ekstremite Kırıkları,Ayak Bileği Hastalıkları,Ayak Hastalıkları,GKD,Ortopedik Aciller,CP,Üst Ekstremite Kırıkları,Omurga Travmaları,Alt Akstremite Kırıkları,Sık Görülen Eklem Çıkıkları,Osteoartrit,Çocuk İstismarı,Aksayan Çocuk,Omurga Şekil Bozuklukları,Bel ağrısı,disk hernisi ve Bası sendromları,Spor Yaralanmaları,CP Dışı Nöromüsküler Hastalıkla,Kemik Tümörleri,Yumuşak Doku Tümörleri,RA ve Seronegatif Artritler,Pediatrik Ortopedi,Onam, Epikriz ve Reçete yazma,Osteoporoz,Osteomyelit,Acil hastaya yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Lokomotor sistem İlgili anatomi,kemik ve kas fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Lokomor sistem hastalıklarının sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Toplumda gelişimsel kalça displazisi hastalıklarının sıklığının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve uygular. Tenosinovit spinal kord bası sendromu, myopatiler, spondilartropatiler gibi hastalıkları (önT kodlu hastalıklar)anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder. Osteomyelit kompartman sendromu septik artritHastalıkların ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar. Osteoartrit ve tenosinovit hastalıklarına tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Çıkıklar,kırıklar hastalıklarının tanısını, fizik muayene ve uygun tanısal testleri seçerek koyar. Kırıklar,çıkıklar polimyelit,serebral palsi Hastaları uygun şekilde, uygun birime sevk eder, ilkelerini açıklar. Gelişimsel kalça displazisi, osteoartrit gibi hastalıkları yönetir.16, 9A, D
Beceri - Lokomotor Sistem muayenesini yapar. Alçı atel boyunluk yapar, gerekli hallerde amputat taşınması yapar16, 9A, D
Tutum - Kırık ve çıkıklarda tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Deprem gibi toplu afetlerde temel ortopedik sağlık hizmeti sunumunda yapılması gerekenleri açıklar. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder . Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Kırıklar, çıkıklar, kompartman sendromu ,septik artrit, osteomyelit gibi Hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Çocuk istismarı durumunda hukuki sorumluluklarını açıklar.10, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortopedi ve Travmatolojiye Giriş
2Ortopedik Anamnez
3Alçı ve Atel Uygulaması
4Diz Eklemi Hastalıkları
5Kalça Eklemi Hastalıkları
6Üst Ekstremite Kırıkları
7Üst ekstremite Muayenesi
8Tenosinovitler
9Dirsek Hastalıkları
10El-El Bileği Hastalıkları
11Ortopedide Röntgen Okuma
12Alt Ekstremite Kırıkları
13Ayak Bileği Hastalıkları
14Ayak Hastalıkları
15GKD
16Ortopedik Aciller
17CP
18Üst Ekstremite Kırıkları
19Omurga Travmaları
20Alt Akstremite Kırıkları
21Sık Görülen Eklem Çıkıkları
22Osteoartrit
23Çocuk İstismarı
24Aksayan Çocuk
25Omurga Şekil Bozuklukları
26Bel ağrısı,disk hernisi ve Bası sendromları
27Spor Yaralanmaları
28CP Dışı Nöromüsküler Hastalıkla
29Kemik Tümörleri
30Yumuşak Doku Tümörleri
31RA ve Seronegatif Artritler
32Pediatrik Ortopedi
33Onam, Epikriz ve Reçete yazma
34Osteoporoz
35Osteomyelit
36Acil hastaya yaklaşım
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14798
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı8324
Genel Sınav ve Hazırlığı8324
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)146
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(146/30)5
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ STAJI-Güz Dönemi39+45-5
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Bilgehan ÇATAL
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Murat BÜLBÜL, Prof.Dr. Semih AYANOĞLU, Doç.Dr. Adnan KARA, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Öğr.Gör.Dr. Fatih ARSLANOĞLU, Prof.Dr. İbrahim AZBOY
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; Ortopedi ve Travmatolojiye Giriş,Ortopedik Anamnez,Alçı ve Atel Uygulaması,Diz Eklemi Hastalıkları,Kalça Eklemi Hastalıkları,Üst Ekstremite Kırıkları,Üst ekstremite Muayenesi,Tenosinovitler,Dirsek Hastalıkları,El-El Bileği Hastalıkları,Ortopedide Röntgen Okuma,Alt Ekstremite Kırıkları,Ayak Bileği Hastalıkları,Ayak Hastalıkları,GKD,Ortopedik Aciller,CP,Üst Ekstremite Kırıkları,Omurga Travmaları,Alt Akstremite Kırıkları,Sık Görülen Eklem Çıkıkları,Osteoartrit,Çocuk İstismarı,Aksayan Çocuk,Omurga Şekil Bozuklukları,Bel ağrısı,disk hernisi ve Bası sendromları,Spor Yaralanmaları,CP Dışı Nöromüsküler Hastalıkla,Kemik Tümörleri,Yumuşak Doku Tümörleri,RA ve Seronegatif Artritler,Pediatrik Ortopedi,Onam, Epikriz ve Reçete yazma,Osteoporoz,Osteomyelit,Acil hastaya yaklaşım; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi - Lokomotor sistem İlgili anatomi,kemik ve kas fizyoloji, histoloji bilgilerini hatırlar. Lokomor sistem hastalıklarının sık rastlanan klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar. Toplumda gelişimsel kalça displazisi hastalıklarının sıklığının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar ve uygular. Tenosinovit spinal kord bası sendromu, myopatiler, spondilartropatiler gibi hastalıkları (önT kodlu hastalıklar)anamnez, fizik muayene bulguları ile ön tanı olarak akıl eder. Osteomyelit kompartman sendromu septik artritHastalıkların ileri tetkik ve sevk kriterlerini açıklar. Osteoartrit ve tenosinovit hastalıklarına tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklıklarının azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Çıkıklar,kırıklar hastalıklarının tanısını, fizik muayene ve uygun tanısal testleri seçerek koyar. Kırıklar,çıkıklar polimyelit,serebral palsi Hastaları uygun şekilde, uygun birime sevk eder, ilkelerini açıklar. Gelişimsel kalça displazisi, osteoartrit gibi hastalıkları yönetir.16, 9A, D
Beceri - Lokomotor Sistem muayenesini yapar. Alçı atel boyunluk yapar, gerekli hallerde amputat taşınması yapar16, 9A, D
Tutum - Kırık ve çıkıklarda tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Deprem gibi toplu afetlerde temel ortopedik sağlık hizmeti sunumunda yapılması gerekenleri açıklar. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder . Hekimlik hizmeti verirken insan ve hasta haklarını gözetir ve kişisel verilerin korunması ilkelerini benimser. Kırıklar, çıkıklar, kompartman sendromu ,septik artrit, osteomyelit gibi Hastalıkların tanı, tedavi izleminde multidisipliner yaklaşımın önemini kavrar. Çocuk istismarı durumunda hukuki sorumluluklarını açıklar.10, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortopedi ve Travmatolojiye Giriş
2Ortopedik Anamnez
3Alçı ve Atel Uygulaması
4Diz Eklemi Hastalıkları
5Kalça Eklemi Hastalıkları
6Üst Ekstremite Kırıkları
7Üst ekstremite Muayenesi
8Tenosinovitler
9Dirsek Hastalıkları
10El-El Bileği Hastalıkları
11Ortopedide Röntgen Okuma
12Alt Ekstremite Kırıkları
13Ayak Bileği Hastalıkları
14Ayak Hastalıkları
15GKD
16Ortopedik Aciller
17CP
18Üst Ekstremite Kırıkları
19Omurga Travmaları
20Alt Akstremite Kırıkları
21Sık Görülen Eklem Çıkıkları
22Osteoartrit
23Çocuk İstismarı
24Aksayan Çocuk
25Omurga Şekil Bozuklukları
26Bel ağrısı,disk hernisi ve Bası sendromları
27Spor Yaralanmaları
28CP Dışı Nöromüsküler Hastalıkla
29Kemik Tümörleri
30Yumuşak Doku Tümörleri
31RA ve Seronegatif Artritler
32Pediatrik Ortopedi
33Onam, Epikriz ve Reçete yazma
34Osteoporoz
35Osteomyelit
36Acil hastaya yaklaşım
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07