Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ II-Senelik64+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi Meslek İngilizcesinin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; VİRÜSLER,TOKSOPLAZMOZ,KIZAMIK,MENENJİT,KARACİĞER NAKLİ,GLİOBLASTOMA,KANSER,AMNİYOTİK SIVI
,CERRAHİ,PRADER-WILLI SENDROMU,PULMONER EMBOLİZM,KADINLARDA KALP HASTALIĞI,ÇİÇEK HASTALIĞI,GERİATRİ,TEKRAR,GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRME - TOKSİK ŞOK SENDROMU,BAKTERİFİYOFAJ TERAPİSİ- NANO TEKNOLOJİ ve TIP,SIRT AĞRISI- ÖJENİK,YAPAY KALP- ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI,BAŞA YAPILAN SAĞLIKLI ŞOKLAR- ACININ BİYOLOJİSİ,SARI NOKTA HASTALIĞI,EPİDEMİYOLOJİ,SABAH RAHATSIZLIĞI- BROKOLİ KANSERİ YENER- AĞRIYI ANLAMAK,KAN NAKLİ- İNME,KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK,DOĞUM KUSURLARI,OTOİMMÜN RAHATSIZLIĞI – SİROZ,ÇAĞDAŞ BİR SALGIN – MİDE KANSERİ,HELİKOBAKTER PİLORİ – FITIK,TEKRAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade eder.10, 16, 6, 9A, D, E
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizceyi kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder.10, 16, 9A, D, E
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar.10, 16, 6, 9A, D, E
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1VİRÜSLER
2TOKSOPLAZMOZ
3KIZAMIK
4MENENJİT
5KARACİĞER NAKLİ
6GLİOBLASTOMA
7KANSER
8AMNİYOTİK SIVI
9CERRAHİ
10PRADER-WILLI SENDROMU
11PULMONER EMBOLİZM
12KADINLARDA KALP HASTALIĞI
13ÇİÇEK HASTALIĞI
14GERİATRİ
15TEKRAR
16GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRME - TOKSİK ŞOK SENDROMU
17BAKTERİFİYOFAJ TERAPİSİ- NANO TEKNOLOJİ ve TIP
18SIRT AĞRISI- ÖJENİK
19YAPAY KALP- ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI
20BAŞA YAPILAN SAĞLIKLI ŞOKLAR- ACININ BİYOLOJİSİ
21SARI NOKTA HASTALIĞI
22EPİDEMİYOLOJİ
23SABAH RAHATSIZLIĞI- BROKOLİ KANSERİ YENER- AĞRIYI ANLAMAK
24KAN NAKLİ- İNME
25KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK
26DOĞUM KUSURLARI
27OTOİMMÜN RAHATSIZLIĞI – SİROZ
28ÇAĞDAŞ BİR SALGIN – MİDE KANSERİ
29HELİKOBAKTER PİLORİ – FITIK
30TEKRAR
Kaynak
Öğretim elemanının derlediği materyaller, Internet kaynakları
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati428
Rehberli Problem Çözme428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi428
Okul Dışı Diğer Faaliyetler8216
Proje Sunumu / Seminer428
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı428
Ara Sınav ve Hazırlığı8324
Genel Sınav ve Hazırlığı8432
Performans Görevi, Bakım Planı428
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ II-Senelik64+024
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersi VerenlerÖğr.Gör. Mehmet SAYLIK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıTıbbi Meslek İngilizcesinin temel yapı ve kelimelerini öğretip, öğrencilerin mesleki ve akademik araştırmalarını yapmaya destek vermektir.
Dersin İçeriğiBu ders; VİRÜSLER,TOKSOPLAZMOZ,KIZAMIK,MENENJİT,KARACİĞER NAKLİ,GLİOBLASTOMA,KANSER,AMNİYOTİK SIVI
,CERRAHİ,PRADER-WILLI SENDROMU,PULMONER EMBOLİZM,KADINLARDA KALP HASTALIĞI,ÇİÇEK HASTALIĞI,GERİATRİ,TEKRAR,GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRME - TOKSİK ŞOK SENDROMU,BAKTERİFİYOFAJ TERAPİSİ- NANO TEKNOLOJİ ve TIP,SIRT AĞRISI- ÖJENİK,YAPAY KALP- ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI,BAŞA YAPILAN SAĞLIKLI ŞOKLAR- ACININ BİYOLOJİSİ,SARI NOKTA HASTALIĞI,EPİDEMİYOLOJİ,SABAH RAHATSIZLIĞI- BROKOLİ KANSERİ YENER- AĞRIYI ANLAMAK,KAN NAKLİ- İNME,KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK,DOĞUM KUSURLARI,OTOİMMÜN RAHATSIZLIĞI – SİROZ,ÇAĞDAŞ BİR SALGIN – MİDE KANSERİ,HELİKOBAKTER PİLORİ – FITIK,TEKRAR; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. İngilizce’nin ileri yapılarını kavrayacak ve daha rahat kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.1. Öğrenci sözlü ve yazılı olarak kendini rahatlıkla ifade eder.10, 16, 6, 9A, D, E
1.2. Hem günlük hem akademik İngilizceyi kullandığında, katıldığı diyaloglara ve yazdığı metinlere istediği rengi rahatlıkla verir.10, 16, 6, 9A, D, E
1.3. Tıbbi akademik metinleri ve konuşmaları, uzunluğu ve zorluğu fark etmeksizin kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
2. Dili kullanarak kendi akademik alanında araştırma yapabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
2.1. Alanıyla ilgili literatür taraması yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
2.2. Alanıyla ilgili yazılmış makaleleri takip eder.10, 16, 9A, D, E
2.3. Alanıyla ilgili makalelerin kritiğini yapar.10, 16, 6, 9A, D, E
3. Dili, akademik hayatında yazma becerileri çerçevesinde kullanabilecektir.10, 16, 6, 9A, D, E
3.1. Alanıyla ilgili kendi araştırmalarının ürünü olan makalelerini İngilizce olarak yazar.10, 16, 6, 9A, D, E
3.2. İngilizce’yi uluslararası konferans ve seminerlerde sunum yapmak, soru sormak ve cevaplamak, herhangi bir savunmak veya karşı çıkmak için kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
3.3. İngilizceyi alanıyla ilgili çevirilerde kullanır.10, 16, 6, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1VİRÜSLER
2TOKSOPLAZMOZ
3KIZAMIK
4MENENJİT
5KARACİĞER NAKLİ
6GLİOBLASTOMA
7KANSER
8AMNİYOTİK SIVI
9CERRAHİ
10PRADER-WILLI SENDROMU
11PULMONER EMBOLİZM
12KADINLARDA KALP HASTALIĞI
13ÇİÇEK HASTALIĞI
14GERİATRİ
15TEKRAR
16GRİP VİRÜSÜNÜ ETKİSİZLEŞTİRME - TOKSİK ŞOK SENDROMU
17BAKTERİFİYOFAJ TERAPİSİ- NANO TEKNOLOJİ ve TIP
18SIRT AĞRISI- ÖJENİK
19YAPAY KALP- ABDOMİNAL AORT ANEVRİZMASI
20BAŞA YAPILAN SAĞLIKLI ŞOKLAR- ACININ BİYOLOJİSİ
21SARI NOKTA HASTALIĞI
22EPİDEMİYOLOJİ
23SABAH RAHATSIZLIĞI- BROKOLİ KANSERİ YENER- AĞRIYI ANLAMAK
24KAN NAKLİ- İNME
25KUŞ GRİBİ - YENİ ORGAN YETİŞTİRMEK
26DOĞUM KUSURLARI
27OTOİMMÜN RAHATSIZLIĞI – SİROZ
28ÇAĞDAŞ BİR SALGIN – MİDE KANSERİ
29HELİKOBAKTER PİLORİ – FITIK
30TEKRAR
Kaynak
Öğretim elemanının derlediği materyaller, Internet kaynakları
Webmd, Healthline, Mayo Clinic, ve diğer bazı Internet kaynakları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
PY1: İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
PY2: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerinin temel bilimsel yaklaşımlarla araştırılması, tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
PY3: Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yıllarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
PY4: Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
PY5: Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
PY6: İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
PY7: Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerilerini geliştirir.
8
PY8: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
PY9: Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
PY10: Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
11
PY11: Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
PY12: Kişisel öğrenme gereksinimlerini belirler ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
13
PY13: Sağlık alanında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
14
PY14: Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini yazılı ve/veya sözlü olarak aktarır.
15
PY15: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili önerilerini verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla paylaşır.
16
PY16: İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
PY17: En az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
18
PY18: Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
19
PY19: Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
20
PY20: Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
PY21: İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 20
Genel Sınavın Başarıya Oranı 80
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:07