Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Senelik12+0-1
Ders Programı

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCanlı organizmada ve laboratuvar ortamında meydana gelen kimyasal tepkimeleri ve organik bileşiklerin özelliklerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Organik kimyaya giriş, C-C bağları
2. Karbon-heteroatom bağlarının oluşumu ve özellikleri
3. Alkanlar ve radikalik yer değiştirme reaksiyonları
4. Alkenler
5. Eliminasyon ve katılma reaksiyonları
6. Alkinler, sikloalkanlar
7. Aromatiklik ve aromatik sübtitüsyon reaksiyonları
8. Stereokimya
9. Alkil halojenürler, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları
10. Asitlik-bazlık, alkoller ve fenoller
11. Karbonil bileşikleri, aldehit ve ketonlar
12. Karbonil gruplarına nükleofilik katılma reaksiyonları,
13. karbonil grubunun α–konumuna katılma reaksiyonları
14. Karboksilli asitler ve türevleri, aminler ve reaksiyonları
15. Aminoasitler ve proteinler, karbohidratlar, Nükleik asitler : DNA ve RNA
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci: 1. organik bileşikleri sınıflandırabilecektir. 1.1. alkanları, alkenleri, alkinleri ayırt eder. 1.2. alkil halojenürleri, alkolleri, fenolleri ve eterleri ve aminleri örnekler. 1.3. karboksilli asitleri, esterleri, asit halojenürleri, asit anhidritleri ve amitleri ayırt eder. 1.4. aldehitleri, ketonları ve bunlardan türeyen bileşikleri örnekler. 2. farklı organik sınıflardaki yapıların kimyasal reaksiyonlarını yorumlayabilecektir. 2.1. eliminasyon reaksiyonlarını gösterir. 2.2. sübstitüsyon reaksiyonlarını gösterir. 2.3. organik reaksiyonlara ait mekanizmaları açıklar. 3. izomeriyi tanımlayabilecektir 3.1.yapı izomerisini açıklar 3.2.fonksiyonel grup izomerisini açıklar 3.3. geometrik izomeriyi tanımlar. 4. doğal ve sentetik polimerleri sınıflandırabilecektir. 4.1. şekerlerden türeyen polimerleri örnekler. 4.2. aminoasitler veya nükleik asitlerden türeyen polimerleri sınıflar. 4.3. sentetik polimerleri ayırteder. 10, 12, 16, 17, 3, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
01. Organik kimyaya giriş, C-C bağları
2. Karbon-heteroatom bağlarının oluşumu ve özellikleri
3. Alkanlar ve radikalik yer değiştirme reaksiyonları
4. Alkenler
5. Eliminasyon ve katılma reaksiyonları
6. Alkinler, sikloalkanlar
7. Aromatiklik ve aromatik sübtitüsyon reaksiyonları
8. Stereokimya
9. Alkil halojenürler, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları
10. Asitlik-bazlık, alkoller ve fenoller
11. Karbonil bileşikleri, aldehit ve ketonlar
12. Karbonil gruplarına nükleofilik katılma reaksiyonları,
13. karbonil grubunun α–konumuna katılma reaksiyonları
14. Karboksilli asitler ve türevleri, aminler ve reaksiyonları
15. Aminoasitler ve proteinler, karbohidratlar, Nükleik asitler : DNA ve RNA
Kaynak
Organik Kimya Ders Notları öğrencilere verilecektir. Fessenden, R.J., Fessenden, J.S. and Logue, M.W. (2001) Organik Kimya. Güneş Kitabevi, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BİLİM FELSEFESİ VE TIP-Senelik12+0-1
Ders Programı

Salı 11:00-11:45

Salı 12:00-12:45

Salı 13:30-14:15

Salı 14:30-15:15

Perşembe 11:00-11:45

Perşembe 12:00-12:45

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayten ALTINTAŞ
Dersi VerenlerProf.Dr. Zekai ŞEN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıCanlı organizmada ve laboratuvar ortamında meydana gelen kimyasal tepkimeleri ve organik bileşiklerin özelliklerini değerlendirmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; 1. Organik kimyaya giriş, C-C bağları
2. Karbon-heteroatom bağlarının oluşumu ve özellikleri
3. Alkanlar ve radikalik yer değiştirme reaksiyonları
4. Alkenler
5. Eliminasyon ve katılma reaksiyonları
6. Alkinler, sikloalkanlar
7. Aromatiklik ve aromatik sübtitüsyon reaksiyonları
8. Stereokimya
9. Alkil halojenürler, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları
10. Asitlik-bazlık, alkoller ve fenoller
11. Karbonil bileşikleri, aldehit ve ketonlar
12. Karbonil gruplarına nükleofilik katılma reaksiyonları,
13. karbonil grubunun α–konumuna katılma reaksiyonları
14. Karboksilli asitler ve türevleri, aminler ve reaksiyonları
15. Aminoasitler ve proteinler, karbohidratlar, Nükleik asitler : DNA ve RNA
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci: 1. organik bileşikleri sınıflandırabilecektir. 1.1. alkanları, alkenleri, alkinleri ayırt eder. 1.2. alkil halojenürleri, alkolleri, fenolleri ve eterleri ve aminleri örnekler. 1.3. karboksilli asitleri, esterleri, asit halojenürleri, asit anhidritleri ve amitleri ayırt eder. 1.4. aldehitleri, ketonları ve bunlardan türeyen bileşikleri örnekler. 2. farklı organik sınıflardaki yapıların kimyasal reaksiyonlarını yorumlayabilecektir. 2.1. eliminasyon reaksiyonlarını gösterir. 2.2. sübstitüsyon reaksiyonlarını gösterir. 2.3. organik reaksiyonlara ait mekanizmaları açıklar. 3. izomeriyi tanımlayabilecektir 3.1.yapı izomerisini açıklar 3.2.fonksiyonel grup izomerisini açıklar 3.3. geometrik izomeriyi tanımlar. 4. doğal ve sentetik polimerleri sınıflandırabilecektir. 4.1. şekerlerden türeyen polimerleri örnekler. 4.2. aminoasitler veya nükleik asitlerden türeyen polimerleri sınıflar. 4.3. sentetik polimerleri ayırteder. 10, 12, 16, 17, 3, 6, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
01. Organik kimyaya giriş, C-C bağları
2. Karbon-heteroatom bağlarının oluşumu ve özellikleri
3. Alkanlar ve radikalik yer değiştirme reaksiyonları
4. Alkenler
5. Eliminasyon ve katılma reaksiyonları
6. Alkinler, sikloalkanlar
7. Aromatiklik ve aromatik sübtitüsyon reaksiyonları
8. Stereokimya
9. Alkil halojenürler, nükleofilik sübstitüsyon reaksiyonları
10. Asitlik-bazlık, alkoller ve fenoller
11. Karbonil bileşikleri, aldehit ve ketonlar
12. Karbonil gruplarına nükleofilik katılma reaksiyonları,
13. karbonil grubunun α–konumuna katılma reaksiyonları
14. Karboksilli asitler ve türevleri, aminler ve reaksiyonları
15. Aminoasitler ve proteinler, karbohidratlar, Nükleik asitler : DNA ve RNA
Kaynak
Organik Kimya Ders Notları öğrencilere verilecektir. Fessenden, R.J., Fessenden, J.S. and Logue, M.W. (2001) Organik Kimya. Güneş Kitabevi, Ankara.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05