Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJITP4015579Senelik105+385-15
Ders Programı

( B ) Pazartesi 07:00-07:45

( B ) Pazartesi 08:00-08:45

( B ) Pazartesi 09:00-09:45

( B ) Pazartesi 10:00-10:45

( B ) Pazartesi 11:00-11:45

( B ) Pazartesi 12:00-12:45

( B ) Pazartesi 12:45-13:30

( B ) Pazartesi 13:30-14:15

( B ) Pazartesi 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 15:30-16:15

( B ) Pazartesi 16:30-17:15

( B ) Salı 07:00-07:45

( B ) Salı 08:00-08:45

( B ) Salı 09:00-09:45

( B ) Salı 10:00-10:45

( B ) Salı 11:00-11:45

( B ) Salı 12:00-12:45

( B ) Salı 12:45-13:30

( B ) Salı 13:30-14:15

( B ) Salı 14:30-15:15

( B ) Salı 15:30-16:15

( B ) Salı 16:30-17:15

( B ) Salı 17:30-18:15

( B ) Salı 18:30-19:15

( B ) Salı 19:30-20:15

( B ) Salı 20:30-21:15

( B ) Çarşamba 07:00-07:45

( B ) Çarşamba 08:00-08:45

( B ) Çarşamba 09:00-09:45

( B ) Çarşamba 10:00-10:45

( B ) Çarşamba 11:00-11:45

( B ) Çarşamba 12:00-12:45

( B ) Çarşamba 12:45-13:30

( B ) Çarşamba 13:30-14:15

( B ) Çarşamba 14:30-15:15

( B ) Çarşamba 15:30-16:15

( B ) Çarşamba 16:30-17:15

( B ) Çarşamba 17:30-18:15

( B ) Çarşamba 18:30-19:15

( B ) Çarşamba 19:30-20:15

( B ) Çarşamba 20:30-21:15

( B ) Perşembe 07:00-07:45

( B ) Perşembe 08:00-08:45

( B ) Perşembe 09:00-09:45

( B ) Perşembe 10:00-10:45

( B ) Perşembe 11:00-11:45

( B ) Perşembe 12:00-12:45

( B ) Perşembe 12:45-13:30

( B ) Perşembe 13:30-14:15

( B ) Perşembe 14:30-15:15

( B ) Perşembe 15:30-16:15

( B ) Perşembe 16:30-17:15

( B ) Perşembe 17:30-18:15

( B ) Perşembe 18:30-19:15

( B ) Perşembe 19:30-20:15

( B ) Perşembe 20:30-21:15

( B ) Cuma 07:00-07:45

( B ) Cuma 08:00-08:45

( B ) Cuma 09:00-09:45

( B ) Cuma 10:00-10:45

( B ) Cuma 11:00-11:45

( B ) Cuma 12:00-12:45

( B ) Cuma 12:45-13:30

( B ) Cuma 13:30-14:15

( B ) Cuma 14:30-15:15

( B ) Cuma 15:30-16:15

( B ) Cuma 16:30-17:15

( B ) Cuma 17:30-18:15

( B ) Cuma 18:30-19:15

( B ) Cuma 19:30-20:15

( B ) Cuma 20:30-21:15

( A ) Pazartesi 07:00-07:45

( A ) Pazartesi 08:00-08:45

( A ) Pazartesi 09:00-09:45

( A ) Pazartesi 10:00-10:45

( A ) Pazartesi 11:00-11:45

( A ) Pazartesi 12:00-12:45

( A ) Pazartesi 12:45-13:30

( A ) Pazartesi 13:30-14:15

( A ) Pazartesi 14:30-15:15

( A ) Pazartesi 15:30-16:15

( A ) Pazartesi 16:30-17:15

( A ) Pazartesi 17:30-18:15

( A ) Salı 07:00-07:45

( A ) Salı 08:00-08:45

( A ) Salı 09:00-09:45

( A ) Salı 10:00-10:45

( A ) Salı 11:00-11:45

( A ) Salı 12:00-12:45

( A ) Salı 12:45-13:30

( A ) Salı 13:30-14:15

( A ) Salı 14:30-15:15

( A ) Salı 15:30-16:15

( A ) Salı 16:30-17:15

( A ) Salı 17:30-18:15

( A ) Çarşamba 07:00-07:45

( A ) Çarşamba 08:00-08:45

( A ) Çarşamba 09:00-09:45

( A ) Çarşamba 10:00-10:45

( A ) Çarşamba 11:00-11:45

( A ) Çarşamba 12:00-12:45

( A ) Çarşamba 12:45-13:30

( A ) Çarşamba 13:30-14:15

( A ) Çarşamba 14:30-15:15

( A ) Çarşamba 15:30-16:15

( A ) Çarşamba 16:30-17:15

( A ) Çarşamba 17:30-18:15

( A ) Çarşamba 18:30-19:15

( A ) Çarşamba 19:30-20:15

( A ) Perşembe 07:00-07:45

( A ) Perşembe 08:00-08:45

( A ) Perşembe 09:00-09:45

( A ) Perşembe 10:00-10:45

( A ) Perşembe 11:00-11:45

( A ) Perşembe 12:00-12:45

( A ) Perşembe 12:45-13:30

( A ) Perşembe 13:30-14:15

( A ) Perşembe 14:30-15:15

( A ) Perşembe 15:30-16:15

( A ) Perşembe 16:30-17:15

( A ) Perşembe 17:30-18:15

( A ) Perşembe 18:30-19:15

( A ) Cuma 07:00-07:45

( A ) Cuma 08:00-08:45

( A ) Cuma 09:00-09:45

( A ) Cuma 10:00-10:45

( A ) Cuma 11:00-11:45

( A ) Cuma 12:00-12:45

( A ) Cuma 12:45-13:30

( A ) Cuma 13:30-14:15

( A ) Cuma 14:30-15:15

( A ) Cuma 15:30-16:15

( A ) Cuma 16:30-17:15

( A ) Cuma 17:30-18:15

( D ) Pazartesi 07:00-07:45

( D ) Pazartesi 08:00-08:45

( D ) Pazartesi 09:00-09:45

( D ) Pazartesi 10:00-10:45

( D ) Pazartesi 11:00-11:45

( D ) Pazartesi 12:00-12:45

( D ) Pazartesi 12:45-13:30

( D ) Pazartesi 13:30-14:15

( D ) Pazartesi 14:30-15:15

( D ) Pazartesi 15:30-16:15

( D ) Pazartesi 16:30-17:15

( D ) Pazartesi 17:30-18:15

( D ) Pazartesi 18:30-19:15

( D ) Salı 07:00-07:45

( D ) Salı 08:00-08:45

( D ) Salı 09:00-09:45

( D ) Salı 10:00-10:45

( D ) Salı 11:00-11:45

( D ) Salı 12:00-12:45

( D ) Salı 12:45-13:30

( D ) Salı 13:30-14:15

( D ) Salı 14:30-15:15

( D ) Salı 15:30-16:15

( D ) Salı 16:30-17:15

( D ) Salı 17:30-18:15

( D ) Salı 18:30-19:15

( D ) Çarşamba 07:00-07:45

( D ) Çarşamba 08:00-08:45

( D ) Çarşamba 09:00-09:45

( D ) Çarşamba 10:00-10:45

( D ) Çarşamba 11:00-11:45

( D ) Çarşamba 12:00-12:45

( D ) Çarşamba 12:45-13:30

( D ) Çarşamba 13:30-14:15

( D ) Çarşamba 14:30-15:15

( D ) Çarşamba 15:30-16:15

( D ) Çarşamba 16:30-17:15

( D ) Çarşamba 17:30-18:15

( D ) Çarşamba 18:30-19:15

( D ) Çarşamba 19:30-20:15

( D ) Perşembe 07:00-07:45

( D ) Perşembe 08:00-08:45

( D ) Perşembe 09:00-09:45

( D ) Perşembe 10:00-10:45

( D ) Perşembe 11:00-11:45

( D ) Perşembe 12:00-12:45

( D ) Perşembe 12:45-13:30

( D ) Perşembe 13:30-14:15

( D ) Perşembe 14:30-15:15

( D ) Perşembe 15:30-16:15

( D ) Perşembe 16:30-17:15

( D ) Perşembe 17:30-18:15

( D ) Perşembe 18:30-19:15

( D ) Cuma 07:00-07:45

( D ) Cuma 08:00-08:45

( D ) Cuma 09:00-09:45

( D ) Cuma 10:00-10:45

( D ) Cuma 11:00-11:45

( D ) Cuma 12:00-12:45

( D ) Cuma 12:45-13:30

( D ) Cuma 13:30-14:15

( D ) Cuma 14:30-15:15

( D ) Cuma 15:30-16:15

( D ) Cuma 16:30-17:15

( D ) Cuma 17:30-18:15

( C ) Pazartesi 07:00-07:45

( C ) Pazartesi 08:00-08:45

( C ) Pazartesi 09:00-09:45

( C ) Pazartesi 10:00-10:45

( C ) Pazartesi 11:00-11:45

( C ) Pazartesi 12:00-12:45

( C ) Pazartesi 12:45-13:30

( C ) Pazartesi 13:30-14:15

( C ) Pazartesi 14:30-15:15

( C ) Pazartesi 15:30-16:15

( C ) Pazartesi 16:30-17:15

( C ) Pazartesi 17:30-18:15

( C ) Salı 07:00-07:45

( C ) Salı 08:00-08:45

( C ) Salı 09:00-09:45

( C ) Salı 10:00-10:45

( C ) Salı 11:00-11:45

( C ) Salı 12:00-12:45

( C ) Salı 12:45-13:30

( C ) Salı 13:30-14:15

( C ) Salı 14:30-15:15

( C ) Salı 15:30-16:15

( C ) Salı 16:30-17:15

( C ) Salı 17:30-18:15

( C ) Çarşamba 07:00-07:45

( C ) Çarşamba 08:00-08:45

( C ) Çarşamba 09:00-09:45

( C ) Çarşamba 10:00-10:45

( C ) Çarşamba 11:00-11:45

( C ) Çarşamba 12:00-12:45

( C ) Çarşamba 12:45-13:30

( C ) Çarşamba 13:30-14:15

( C ) Çarşamba 14:30-15:15

( C ) Çarşamba 15:30-16:15

( C ) Çarşamba 16:30-17:15

( C ) Çarşamba 17:30-18:15

( C ) Çarşamba 18:30-19:15

( C ) Perşembe 07:00-07:45

( C ) Perşembe 08:00-08:45

( C ) Perşembe 09:00-09:45

( C ) Perşembe 10:00-10:45

( C ) Perşembe 11:00-11:45

( C ) Perşembe 12:00-12:45

( C ) Perşembe 12:45-13:30

( C ) Perşembe 13:30-14:15

( C ) Perşembe 14:30-15:15

( C ) Perşembe 15:30-16:15

( C ) Perşembe 16:30-17:15

( C ) Perşembe 17:30-18:15

( C ) Cuma 07:00-07:45

( C ) Cuma 08:00-08:45

( C ) Cuma 09:00-09:45

( C ) Cuma 10:00-10:45

( C ) Cuma 11:00-11:45

( C ) Cuma 12:00-12:45

( C ) Cuma 12:45-13:30

( C ) Cuma 13:30-14:15

( C ) Cuma 14:30-15:15

( C ) Cuma 15:30-16:15

( C ) Cuma 16:30-17:15

( C ) Cuma 17:30-18:15

( C ) Cumartesi 07:00-07:45

( C ) Cumartesi 08:00-08:45

( C ) Cumartesi 09:00-09:45

( C ) Cumartesi 10:00-10:45

( C ) Cumartesi 11:00-11:45

( C ) Cumartesi 12:00-12:45

( C ) Cumartesi 12:45-13:30

( C ) Cumartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mine BAŞIBÜYÜK
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Dr.Öğr.Üye. Murat CÖMERT, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Prof.Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Doç.Dr. Hayrettin TEMEL, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Dr.Öğr.Üye. Muhittin Cengiz KAN, Prof.Dr. Mehmet BÜYÜKTİRYAKİ, Prof.Dr. Murat KANĞIN, Prof.Dr. Yılmaz YOZGAT, Doç.Dr. Suna KILINÇ, Prof.Dr. Mustafa KENDİRCİ, Prof.Dr. Gonca SANDAL, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MÜNEVVEROĞLU, Doç.Dr. Işık ODAMAN AL, Dr.Öğr.Üye. Mine BAŞIBÜYÜK, Doç.Dr. Betül KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Filiz GÜL, Dr.Öğr.Üye. Gökmen Alpaslan TAŞKIN, Doç.Dr. Feyza USTABAŞ KAHRAMAN, Dr.Öğr.Üye. Hakan YAZAN, Prof.Dr. Cenap ZEYBEK, Doç.Dr. Cem PAKETÇİ, Dr.Öğr.Üye. Ahu PAKETÇİ, Doç.Dr. Selçuk UZUNER, Doç.Dr. Ömer AKÇAL, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Cihangir AKGÜN
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Prof.Dr. Murat ELLİ, Prof.Dr. Murat KANĞIN, Prof.Dr. Yılmaz YOZGAT, Prof.Dr. Mustafa KENDİRCİ, Prof.Dr. Gonca SANDAL, Prof.Dr. Cenap ZEYBEK Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Doç.Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU, Doç.Dr. Hayrettin TEMEL, Doç.Dr. Mehmet BÜYÜKTİRYAKİ, Doç.Dr. Suna KILINÇ, Doç.Dr. Sevgen TANIR BAŞARANOĞLU, Doç.Dr. Betül KILIÇ, Doç.Dr. Feyza KAHRAMAN, Dr.Öğr.Üye. Murat CÖMERT, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üye. Muhittin Cengiz KAN, Dr.Öğr.Üye. Nicel YILDIZ SİLAHLI, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MÜNEVVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Işık ODAMAN AL, Dr.Öğr.Üye. Mine BAŞIBÜYÜK, Dr.Öğr.Üye. Filiz GÜL, Dr.Öğr.Üye. Gökmen Alpaslan TAŞKIN, Dr.Öğr.Üye. Hakan YAZAN,
Dersin AmacıHasta ve sağlam çocuk ayırımını yapabilmek, sağlam çocukların izlemi ve koruyucu tıp uygulamalarını gerçekleştirebilmek, çocukluk çağı hastalıklarını tanıyıp tedavi edebilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Staj Tanıtımı,Anamnez Alma
,Üst solunum yolu infeksiyonları,Akut İshal
,Antibiyotikler
,Zehirlenmeler ,Çocukluk çağı menenjitleri ve Ansefalitler
,Ateşli çocuğa yaklaşım
,Çocuk Acilleri
,Tetanoz-Brusella
,Mekanik doğum travmaları ,Perinatal asfiksi
,Yenidoğan Resüsitasyonu 1-2
,Yenidoğanda solunum sıkıntısı 1-2
,Yenidoğan sepsisi
,Yenidoğan sarılığı,Yenidoğanda metabolik bozukluklar
,Prematüre ve İntrauterin büyüme geriliği, sorunları ve bakımı 1-2
,Yenidoğan acilleri
,Diyabetik anne bebeği ,Sağlam çocuk izlemi
,Çocuklarda beslenme
,Rutin Aşı Uygulaması-1 -2,Çocuklarda vitamin gereksinimleri,Kaza ve yaralanmalardan korunma
,Çocuk İstismarı
,Parazitozlar
,Salmonella ve Şigella infeksiyonları ,Stafilokok enfeksiyonları
,Döküntülü enfeksiyöz hastalıklar ,Boğmaca, difteri, kabakulak
,Tüberküloz
,Kronik akciğer hastalıkları ,Alt solunum yolu infeksiyonları
,Anemiler
,Lösemiler,Kanama- pıhtılaşma bozuklukları,Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi) ,Çocukluk çağı onkolojik hastalıklar1-2,Febril nötropeni ve Onkolojik aciller 1-2
,Karaciğer enzim yüksekliğine yaklaşım 1-2
,Kronik İshal ,Gastrointestinal Kanamalar
,Malnütrisyon 1-2,Cinsel Farklılaşma bozuklukları ,Boy kısalığı ,Konjenital adrenal hiperplazi, Adrenal hastalıkları 1-2,Hipertiroidi,Hipotroidi
,Hipoglisemi
,Diabetes mellitus,Diyabetik Ketoasidoz
,Kalıtsal Metabolik Hastalıklar 1-2,Çocukluk çağında obezite ,Çocukluk çağında rikets
,Allerjik rinit, atopik dermatit, Anafilaksi-1-2,Astım ve tedavisi 1-2
,İmmun yetmezliğe yaklaşım
,Epilepsi ve Epileptik sendromların sınıflandırılması
,Serebral Palsi
,Mental ve motor gelişme geriliği ,Aritmi ,Senkop ve ani ölümler
,Myokardit-endokardit- perikardit
,Akut romatizmal ateş
,Asiyanotik Kalp Hastalıkları
,Siyanotik Kalp Hastalıkları
,Sıvı, elektrolit, dengesi ve bozuklukları 1-2
,Kronik İshal Asit baz dengesi ve bozuklukları ,Akut Nefritik sendrom ,Nefrotik sendrom
,Hipertansiyon ,Üriner sistem taşları ,SLE, Vaskülitler ve HÜS
,Sepsis
,Şok
,Temel ve İleri Yaşam Desteği
,Kritik hastaya yaklaşım
,Yenidoğan ve Çocuklarda Görülen İntestinal Sistem Obstrüktif Hastalıkları
,Çocuklarda Görülen İnguinoskrotal Bölge Patolojileri
,Yenidoğan döneminde görülen Batın Ön Duvarı ve Diafragma Defektleri,Çocuklarda Üriner Sistemin Cerrahi Düzeltme Gerektiren Hastalıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bebek, çocuk ve adolesanların normal büyüme ve gelişim durumlarını değerlendireceklerdir.
Büyüme ve gelişimi etkileyen hastalıkların uygun tedavilerini yapabileceklerdir.
Konjenital ve kalıtsal hastalıkların çocuklar ve aileleri üzerinde etkilerini anlayacaklardır.
Çocukların beslenme gereksinimlerini bilecek ve en sık görülen beslenme bozukluklarını saptayıp tedavi edecektir
Ulusal aşı programını, aşıların endikasyon ve kontrendikasyonlarını ve aşı uygulamasını bilecektir
Çocukluk ve ergenlik döneminde en önemli davranışsal ve sosyal sorunları tanıyacaklardır.
Bebek, çocuk ve ergenlerin hastalıklarının ve yaralanmalarının önüne geçecek önlemleri almak
Pediatrik acil durumlar için tedavi önceliklerini belirleyebilir
Çocuklarda uygun fizik muayene yapabilecek, normal ve patolojik muayene bulgularını tanıyabilecektir
Bilgi - Çocuk ve bebek ölüm hızlarının ülkenin gelişmişlik düzeyi ile olan ilişkisini tanımlar, çocuk ölümlerinde yenidoğan döneminin öneminin farkında olur, sağlıklı beslenme ve aşılamanın çocuk ölüm hızları üzerindeki koruyucu etkisini açıklar, çocuk ölümlerinin azaltılması ile ilgili sağlık politikalarını tartışır. Pediyatrik anamnez alır ve fizik muayeneyi yapar, anormal vital bulguları ve acil durumları tanımlar ve acil müdahaleyi yapar. Anne sütünün önemini bilir, doğru emzirme yöntemlerini uygular, emzirmeyi teşvik eder. Bebek beslenmesi, tamamlayıcı beslenme, çocuk ve ergen beslenmesinin, K ve D vitamini uygulamasının doğru yapılmasını sağlar. Çocukta antropometrik ölçüm yapar, normal çocuk büyümesini persantil üzerinde izler, anormal sapmaları tespit edip soruna çözüm bulur veya uygun bölüme sevk eder, boy kısalığı tanısını koyar ve uzmanına sevk eder. Ulusal Aşı programına göre bağışıklama yapar, aşıların yan etki ve kontrendikasyonlarını dikkate alır. Sağlam çocuk izlemi yapar, taramaların önemini bilir, kazalardan korunma için alınması önlemler konusunda anne-babayı eğitir, çocuk istismarını tanır ve korunma yöntemlerini uygular. Ateşli çocukta ateşe neden olan sık nedenleri (üst ve alt solunum yolu enfeksiyonu, otit, akut ishal vb) tanır ve tedavi eder, ateşe yönelik tedaviyi uygular. Menenjit ve ansefalit, neonatal sepsis, yenidoğanda solunum sıkıntısı, çocukta solunum yetmezliği, anafilaktik şok, dehidratasyon ve şok, hipokalsemi-hiperkalsemi, hipoglisemi diyabetik ketoasidoz, yenidoğan ve çocuk konvülziyonu, zehirlenme (başta parasetamol ve organofosfat zehirlenmesi olmak üzere)ve onkolojik acilleri tanır, acil tedavisini yapar ve uzmanına sevk eder. Alerjik hastalıklar,   Febril konvülziyon, solunum yetmezliğine yol açabilecek pnömoni, astım gibi hastalıklar, kalp yetmezliği ve anemi tanısını koyar ve tedavi eder. Kanama diyatezine yol açan pıhtılaşma faktör ve trombosit hastalıkları, doğumsal metabolik hastalıklar, sık görülen böbrek hastalıkları (nefrit, nefrotik sendrom, hemolitik üremik sendrom gibi) ve romatolojik hastalıklar (sistemik lupus eritamatozus, idiyopatik romatoit artrit gibi), doğuştan veya akiz kalp hastalığı, tüberküloz, lösemi ve lenfoma, Hipotroidi-hipertroidi, diyabet, hipoparatroidi-hiperparatroidi, Epilepsi, nörokutan hastalıklar, kas hastalıkları ve immün yetmezlikten, şüphelenir ve uzmanına sevk eder. Yenidoğan sarılığında tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklığın azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Perinatal asfiksisi olan bebekte erken hipotermi tedavisinin önemini açıklar, normal, erken ve gecikmiş puberteyi tanımlar, Normal sinüs ritmini, supraventriküler ve ventriküler taşikardiden ayırır.
Beceri - Çocuklarda temel yaşam desteği sağlar ve Yenidoğan canlandırması yapar, Glasgow koma skorlaması yapabilir. Emzirme danışmanlığı yapar.EKG çeker ve değerlendirir. Defibrilatör kullanımını gösterir. Mikroskopta periferik yayma değerlendirir. Kan basıncı ölçümünü ve inhale ilaç kullanımını gösterir.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Topluma yönelik danışmanlık hizmeti verirken (bağışıklama, beslenme,büyüme, gelişme, anne sütünün önemi) dikkat edilmesi gereken prensipleri açıklar. Aile hekimliği hizmeti sunarken kanıtına dayalı tıp uygulamalarını ve kendi kendine öğrenme metodlarını etkin şekilde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder. Aile hekimliği hizmetini yürütürken bildirimi zorunlu hastalıkları birinci basamak düzeyinde, tanır, bildirimini yapar. Çocuklarda doğru tanı için iyi bir hikaye (aile hikayesi dahil) ve tam bir sistemik muayenenin öneminin farkında olur. El hijyeni uygulamasının çocuk hastalıkları pratiğinde olmazsa olmaz, enfeksiyonlardan korunma için en önemli ve mutlak gerekli olduğunu bilir, yapar ve bu konuda rol model olur.
9. En önemli neonatal ve Pediatrik sorunların nedenleri ve patogenezini tanımlar.
10. Uygun Teşhis araçları ve en önemli yenidoğan ve pediatrik sorunlar için tedavi seçeneklerini tanımlar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Staj Tanıtımı
2Anamnez Alma
3Üst solunum yolu infeksiyonları
4Akut İshal
5Antibiyotikler
6Zehirlenmeler
7Çocukluk çağı menenjitleri ve Ansefalitler
8Ateşli çocuğa yaklaşım
9Çocuk Acilleri
10Tetanoz-Brusella
11Mekanik doğum travmaları
12Perinatal asfiksi
13Yenidoğan Resüsitasyonu 1-2
14Yenidoğanda solunum sıkıntısı 1-2
15Yenidoğan sepsisi
16Yenidoğan sarılığı
17Yenidoğanda metabolik bozukluklar
18Prematüre ve İntrauterin büyüme geriliği, sorunları ve bakımı 1-2
19Yenidoğan acilleri
20Diyabetik anne bebeği
21Sağlam çocuk izlemi
22Çocuklarda beslenme
23Rutin Aşı Uygulaması-1 -2
24Çocuklarda vitamin gereksinimleri
25Kaza ve yaralanmalardan korunma
26Çocuk İstismarı
27Parazitozlar
28Salmonella ve Şigella infeksiyonları
29Stafilokok enfeksiyonları
30Döküntülü enfeksiyöz hastalıklar
31Boğmaca, difteri, kabakulak
32Tüberküloz
33Kronik akciğer hastalıkları
34Alt solunum yolu infeksiyonları
35Anemiler
36Lösemiler
37Kanama- pıhtılaşma bozuklukları
38Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi)
39Çocukluk çağı onkolojik hastalıklar1-2
40Febril nötropeni ve Onkolojik aciller 1-2
41Karaciğer enzim yüksekliğine yaklaşım 1-2
42Kronik İshal
43Gastrointestinal Kanamalar
44Malnütrisyon 1-2
45Cinsel Farklılaşma bozuklukları
46Boy kısalığı
47Konjenital adrenal hiperplazi, Adrenal hastalıkları 1-2
48Hipertiroidi
49Hipotroidi
50Hipoglisemi
51Diabetes mellitus,Diyabetik Ketoasidoz
52Kalıtsal Metabolik Hastalıklar 1-2
53Çocukluk çağında obezite
54Çocukluk çağında rikets
55Allerjik rinit, atopik dermatit, Anafilaksi-1-2
56Astım ve tedavisi 1-2
57İmmun yetmezliğe yaklaşım
58Epilepsi ve Epileptik sendromların sınıflandırılması
59Serebral Palsi
60Mental ve motor gelişme geriliği
61Aritmi
62Senkop ve ani ölümler
63Myokardit-endokardit- perikardit
64Akut romatizmal ateş
65Asiyanotik Kalp Hastalıkları
66Siyanotik Kalp Hastalıkları
67Sıvı, elektrolit, dengesi ve bozuklukları 1-2
68Kronik İshal Asit baz dengesi ve bozuklukları
69Akut Nefritik sendrom
70Nefrotik sendrom
71Hipertansiyon
72Üriner sistem taşları
73SLE, Vaskülitler ve HÜS
74Sepsis
75Şok
76Temel ve İleri Yaşam Desteği
77Kritik hastaya yaklaşım
78Yenidoğan ve Çocuklarda Görülen İntestinal Sistem Obstrüktif Hastalıkları
79Çocuklarda Görülen İnguinoskrotal Bölge Patolojileri
80Yenidoğan döneminde görülen Batın Ön Duvarı ve Diafragma Defektleri
81Çocuklarda Üriner Sistemin Cerrahi Düzeltme Gerektiren Hastalıkları
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Neslon Textbook of Pediatrics, 20th edition, 2016. 2. Pediatrinin Esasları, Ed: Prof. Dr. Tülay Erkan, Prof. Dr. Tufan Kutlu, Prof. Dr. Mehmet Satar, Prof. Dr. Emin Ünüvar. 2017. 3. Uptodate.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ÇOCUK SAĞLIĞI VE HASTALIKLARI STAJITP4015579Senelik105+385-15
Ders Programı

( B ) Pazartesi 07:00-07:45

( B ) Pazartesi 08:00-08:45

( B ) Pazartesi 09:00-09:45

( B ) Pazartesi 10:00-10:45

( B ) Pazartesi 11:00-11:45

( B ) Pazartesi 12:00-12:45

( B ) Pazartesi 12:45-13:30

( B ) Pazartesi 13:30-14:15

( B ) Pazartesi 14:30-15:15

( B ) Pazartesi 15:30-16:15

( B ) Pazartesi 16:30-17:15

( B ) Salı 07:00-07:45

( B ) Salı 08:00-08:45

( B ) Salı 09:00-09:45

( B ) Salı 10:00-10:45

( B ) Salı 11:00-11:45

( B ) Salı 12:00-12:45

( B ) Salı 12:45-13:30

( B ) Salı 13:30-14:15

( B ) Salı 14:30-15:15

( B ) Salı 15:30-16:15

( B ) Salı 16:30-17:15

( B ) Salı 17:30-18:15

( B ) Salı 18:30-19:15

( B ) Salı 19:30-20:15

( B ) Salı 20:30-21:15

( B ) Çarşamba 07:00-07:45

( B ) Çarşamba 08:00-08:45

( B ) Çarşamba 09:00-09:45

( B ) Çarşamba 10:00-10:45

( B ) Çarşamba 11:00-11:45

( B ) Çarşamba 12:00-12:45

( B ) Çarşamba 12:45-13:30

( B ) Çarşamba 13:30-14:15

( B ) Çarşamba 14:30-15:15

( B ) Çarşamba 15:30-16:15

( B ) Çarşamba 16:30-17:15

( B ) Çarşamba 17:30-18:15

( B ) Çarşamba 18:30-19:15

( B ) Çarşamba 19:30-20:15

( B ) Çarşamba 20:30-21:15

( B ) Perşembe 07:00-07:45

( B ) Perşembe 08:00-08:45

( B ) Perşembe 09:00-09:45

( B ) Perşembe 10:00-10:45

( B ) Perşembe 11:00-11:45

( B ) Perşembe 12:00-12:45

( B ) Perşembe 12:45-13:30

( B ) Perşembe 13:30-14:15

( B ) Perşembe 14:30-15:15

( B ) Perşembe 15:30-16:15

( B ) Perşembe 16:30-17:15

( B ) Perşembe 17:30-18:15

( B ) Perşembe 18:30-19:15

( B ) Perşembe 19:30-20:15

( B ) Perşembe 20:30-21:15

( B ) Cuma 07:00-07:45

( B ) Cuma 08:00-08:45

( B ) Cuma 09:00-09:45

( B ) Cuma 10:00-10:45

( B ) Cuma 11:00-11:45

( B ) Cuma 12:00-12:45

( B ) Cuma 12:45-13:30

( B ) Cuma 13:30-14:15

( B ) Cuma 14:30-15:15

( B ) Cuma 15:30-16:15

( B ) Cuma 16:30-17:15

( B ) Cuma 17:30-18:15

( B ) Cuma 18:30-19:15

( B ) Cuma 19:30-20:15

( B ) Cuma 20:30-21:15

( A ) Pazartesi 07:00-07:45

( A ) Pazartesi 08:00-08:45

( A ) Pazartesi 09:00-09:45

( A ) Pazartesi 10:00-10:45

( A ) Pazartesi 11:00-11:45

( A ) Pazartesi 12:00-12:45

( A ) Pazartesi 12:45-13:30

( A ) Pazartesi 13:30-14:15

( A ) Pazartesi 14:30-15:15

( A ) Pazartesi 15:30-16:15

( A ) Pazartesi 16:30-17:15

( A ) Pazartesi 17:30-18:15

( A ) Salı 07:00-07:45

( A ) Salı 08:00-08:45

( A ) Salı 09:00-09:45

( A ) Salı 10:00-10:45

( A ) Salı 11:00-11:45

( A ) Salı 12:00-12:45

( A ) Salı 12:45-13:30

( A ) Salı 13:30-14:15

( A ) Salı 14:30-15:15

( A ) Salı 15:30-16:15

( A ) Salı 16:30-17:15

( A ) Salı 17:30-18:15

( A ) Çarşamba 07:00-07:45

( A ) Çarşamba 08:00-08:45

( A ) Çarşamba 09:00-09:45

( A ) Çarşamba 10:00-10:45

( A ) Çarşamba 11:00-11:45

( A ) Çarşamba 12:00-12:45

( A ) Çarşamba 12:45-13:30

( A ) Çarşamba 13:30-14:15

( A ) Çarşamba 14:30-15:15

( A ) Çarşamba 15:30-16:15

( A ) Çarşamba 16:30-17:15

( A ) Çarşamba 17:30-18:15

( A ) Çarşamba 18:30-19:15

( A ) Çarşamba 19:30-20:15

( A ) Perşembe 07:00-07:45

( A ) Perşembe 08:00-08:45

( A ) Perşembe 09:00-09:45

( A ) Perşembe 10:00-10:45

( A ) Perşembe 11:00-11:45

( A ) Perşembe 12:00-12:45

( A ) Perşembe 12:45-13:30

( A ) Perşembe 13:30-14:15

( A ) Perşembe 14:30-15:15

( A ) Perşembe 15:30-16:15

( A ) Perşembe 16:30-17:15

( A ) Perşembe 17:30-18:15

( A ) Perşembe 18:30-19:15

( A ) Cuma 07:00-07:45

( A ) Cuma 08:00-08:45

( A ) Cuma 09:00-09:45

( A ) Cuma 10:00-10:45

( A ) Cuma 11:00-11:45

( A ) Cuma 12:00-12:45

( A ) Cuma 12:45-13:30

( A ) Cuma 13:30-14:15

( A ) Cuma 14:30-15:15

( A ) Cuma 15:30-16:15

( A ) Cuma 16:30-17:15

( A ) Cuma 17:30-18:15

( D ) Pazartesi 07:00-07:45

( D ) Pazartesi 08:00-08:45

( D ) Pazartesi 09:00-09:45

( D ) Pazartesi 10:00-10:45

( D ) Pazartesi 11:00-11:45

( D ) Pazartesi 12:00-12:45

( D ) Pazartesi 12:45-13:30

( D ) Pazartesi 13:30-14:15

( D ) Pazartesi 14:30-15:15

( D ) Pazartesi 15:30-16:15

( D ) Pazartesi 16:30-17:15

( D ) Pazartesi 17:30-18:15

( D ) Pazartesi 18:30-19:15

( D ) Salı 07:00-07:45

( D ) Salı 08:00-08:45

( D ) Salı 09:00-09:45

( D ) Salı 10:00-10:45

( D ) Salı 11:00-11:45

( D ) Salı 12:00-12:45

( D ) Salı 12:45-13:30

( D ) Salı 13:30-14:15

( D ) Salı 14:30-15:15

( D ) Salı 15:30-16:15

( D ) Salı 16:30-17:15

( D ) Salı 17:30-18:15

( D ) Salı 18:30-19:15

( D ) Çarşamba 07:00-07:45

( D ) Çarşamba 08:00-08:45

( D ) Çarşamba 09:00-09:45

( D ) Çarşamba 10:00-10:45

( D ) Çarşamba 11:00-11:45

( D ) Çarşamba 12:00-12:45

( D ) Çarşamba 12:45-13:30

( D ) Çarşamba 13:30-14:15

( D ) Çarşamba 14:30-15:15

( D ) Çarşamba 15:30-16:15

( D ) Çarşamba 16:30-17:15

( D ) Çarşamba 17:30-18:15

( D ) Çarşamba 18:30-19:15

( D ) Çarşamba 19:30-20:15

( D ) Perşembe 07:00-07:45

( D ) Perşembe 08:00-08:45

( D ) Perşembe 09:00-09:45

( D ) Perşembe 10:00-10:45

( D ) Perşembe 11:00-11:45

( D ) Perşembe 12:00-12:45

( D ) Perşembe 12:45-13:30

( D ) Perşembe 13:30-14:15

( D ) Perşembe 14:30-15:15

( D ) Perşembe 15:30-16:15

( D ) Perşembe 16:30-17:15

( D ) Perşembe 17:30-18:15

( D ) Perşembe 18:30-19:15

( D ) Cuma 07:00-07:45

( D ) Cuma 08:00-08:45

( D ) Cuma 09:00-09:45

( D ) Cuma 10:00-10:45

( D ) Cuma 11:00-11:45

( D ) Cuma 12:00-12:45

( D ) Cuma 12:45-13:30

( D ) Cuma 13:30-14:15

( D ) Cuma 14:30-15:15

( D ) Cuma 15:30-16:15

( D ) Cuma 16:30-17:15

( D ) Cuma 17:30-18:15

( C ) Pazartesi 07:00-07:45

( C ) Pazartesi 08:00-08:45

( C ) Pazartesi 09:00-09:45

( C ) Pazartesi 10:00-10:45

( C ) Pazartesi 11:00-11:45

( C ) Pazartesi 12:00-12:45

( C ) Pazartesi 12:45-13:30

( C ) Pazartesi 13:30-14:15

( C ) Pazartesi 14:30-15:15

( C ) Pazartesi 15:30-16:15

( C ) Pazartesi 16:30-17:15

( C ) Pazartesi 17:30-18:15

( C ) Salı 07:00-07:45

( C ) Salı 08:00-08:45

( C ) Salı 09:00-09:45

( C ) Salı 10:00-10:45

( C ) Salı 11:00-11:45

( C ) Salı 12:00-12:45

( C ) Salı 12:45-13:30

( C ) Salı 13:30-14:15

( C ) Salı 14:30-15:15

( C ) Salı 15:30-16:15

( C ) Salı 16:30-17:15

( C ) Salı 17:30-18:15

( C ) Çarşamba 07:00-07:45

( C ) Çarşamba 08:00-08:45

( C ) Çarşamba 09:00-09:45

( C ) Çarşamba 10:00-10:45

( C ) Çarşamba 11:00-11:45

( C ) Çarşamba 12:00-12:45

( C ) Çarşamba 12:45-13:30

( C ) Çarşamba 13:30-14:15

( C ) Çarşamba 14:30-15:15

( C ) Çarşamba 15:30-16:15

( C ) Çarşamba 16:30-17:15

( C ) Çarşamba 17:30-18:15

( C ) Çarşamba 18:30-19:15

( C ) Perşembe 07:00-07:45

( C ) Perşembe 08:00-08:45

( C ) Perşembe 09:00-09:45

( C ) Perşembe 10:00-10:45

( C ) Perşembe 11:00-11:45

( C ) Perşembe 12:00-12:45

( C ) Perşembe 12:45-13:30

( C ) Perşembe 13:30-14:15

( C ) Perşembe 14:30-15:15

( C ) Perşembe 15:30-16:15

( C ) Perşembe 16:30-17:15

( C ) Perşembe 17:30-18:15

( C ) Cuma 07:00-07:45

( C ) Cuma 08:00-08:45

( C ) Cuma 09:00-09:45

( C ) Cuma 10:00-10:45

( C ) Cuma 11:00-11:45

( C ) Cuma 12:00-12:45

( C ) Cuma 12:45-13:30

( C ) Cuma 13:30-14:15

( C ) Cuma 14:30-15:15

( C ) Cuma 15:30-16:15

( C ) Cuma 16:30-17:15

( C ) Cuma 17:30-18:15

( C ) Cumartesi 07:00-07:45

( C ) Cumartesi 08:00-08:45

( C ) Cumartesi 09:00-09:45

( C ) Cumartesi 10:00-10:45

( C ) Cumartesi 11:00-11:45

( C ) Cumartesi 12:00-12:45

( C ) Cumartesi 12:45-13:30

( C ) Cumartesi 13:30-14:15

Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Mine BAŞIBÜYÜK
Dersi VerenlerProf.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Dr.Öğr.Üye. Murat CÖMERT, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Prof.Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Doç.Dr. Hayrettin TEMEL, Prof.Dr. Önder YAVAŞCAN, Dr.Öğr.Üye. Muhittin Cengiz KAN, Prof.Dr. Mehmet BÜYÜKTİRYAKİ, Prof.Dr. Murat KANĞIN, Prof.Dr. Yılmaz YOZGAT, Doç.Dr. Suna KILINÇ, Prof.Dr. Mustafa KENDİRCİ, Prof.Dr. Gonca SANDAL, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MÜNEVVEROĞLU, Doç.Dr. Işık ODAMAN AL, Dr.Öğr.Üye. Mine BAŞIBÜYÜK, Doç.Dr. Betül KILIÇ, Dr.Öğr.Üye. Filiz GÜL, Dr.Öğr.Üye. Gökmen Alpaslan TAŞKIN, Doç.Dr. Feyza USTABAŞ KAHRAMAN, Dr.Öğr.Üye. Hakan YAZAN, Prof.Dr. Cenap ZEYBEK, Doç.Dr. Cem PAKETÇİ, Dr.Öğr.Üye. Ahu PAKETÇİ, Doç.Dr. Selçuk UZUNER, Doç.Dr. Ömer AKÇAL, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Prof.Dr. Volkan TUZCU, Prof.Dr. Cihangir AKGÜN
Dersin YardımcılarıProf.Dr. Önder YAVAŞCAN, Prof.Dr. İlke ÖZAHİ İPEK, Prof.Dr. Ayhan TAŞTEKİN, Prof.Dr. Sedat OKTEM, Prof.Dr. Nalan KARABAYIR, Prof.Dr. Celal AKDENİZ, Prof.Dr. Servet Erdal ADAL, Prof.Dr. Abdullah ERDEM, Prof.Dr. Seniye Sema ANAK, Prof.Dr. Gökhan BAYSOY, Prof.Dr. Yasemin TOPÇU, Prof.Dr. Kürşad AYDIN, Prof.Dr. Murat ELLİ, Prof.Dr. Murat KANĞIN, Prof.Dr. Yılmaz YOZGAT, Prof.Dr. Mustafa KENDİRCİ, Prof.Dr. Gonca SANDAL, Prof.Dr. Cenap ZEYBEK Doç.Dr. Mehmet GÜNDÜZ, Doç.Dr. Yöntem YAMAN, Doç.Dr. Hikmet Tekin NACAROĞLU, Doç.Dr. Hayrettin TEMEL, Doç.Dr. Mehmet BÜYÜKTİRYAKİ, Doç.Dr. Suna KILINÇ, Doç.Dr. Sevgen TANIR BAŞARANOĞLU, Doç.Dr. Betül KILIÇ, Doç.Dr. Feyza KAHRAMAN, Dr.Öğr.Üye. Murat CÖMERT, Dr.Öğr.Üye. Remzi ERKESİM, Dr.Öğr.Üye. Haşim GENCER, Dr.Öğr.Üye. Mustafa ÇİFTÇİ, Dr.Öğr.Üye. Leyla TELHAN, Dr.Öğr.Üye. Semra GÜNDOĞDU ÜNLÜ, Dr.Öğr.Üye. Muhittin Cengiz KAN, Dr.Öğr.Üye. Nicel YILDIZ SİLAHLI, Dr.Öğr.Üye. Halil Suat AYYILDIZ, Dr.Öğr.Üye. Çağlar MÜNEVVEROĞLU, Dr.Öğr.Üye. Işık ODAMAN AL, Dr.Öğr.Üye. Mine BAŞIBÜYÜK, Dr.Öğr.Üye. Filiz GÜL, Dr.Öğr.Üye. Gökmen Alpaslan TAŞKIN, Dr.Öğr.Üye. Hakan YAZAN,
Dersin AmacıHasta ve sağlam çocuk ayırımını yapabilmek, sağlam çocukların izlemi ve koruyucu tıp uygulamalarını gerçekleştirebilmek, çocukluk çağı hastalıklarını tanıyıp tedavi edebilmek için yeterli bilgi ve uygun becerileri elde etmesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Staj Tanıtımı,Anamnez Alma
,Üst solunum yolu infeksiyonları,Akut İshal
,Antibiyotikler
,Zehirlenmeler ,Çocukluk çağı menenjitleri ve Ansefalitler
,Ateşli çocuğa yaklaşım
,Çocuk Acilleri
,Tetanoz-Brusella
,Mekanik doğum travmaları ,Perinatal asfiksi
,Yenidoğan Resüsitasyonu 1-2
,Yenidoğanda solunum sıkıntısı 1-2
,Yenidoğan sepsisi
,Yenidoğan sarılığı,Yenidoğanda metabolik bozukluklar
,Prematüre ve İntrauterin büyüme geriliği, sorunları ve bakımı 1-2
,Yenidoğan acilleri
,Diyabetik anne bebeği ,Sağlam çocuk izlemi
,Çocuklarda beslenme
,Rutin Aşı Uygulaması-1 -2,Çocuklarda vitamin gereksinimleri,Kaza ve yaralanmalardan korunma
,Çocuk İstismarı
,Parazitozlar
,Salmonella ve Şigella infeksiyonları ,Stafilokok enfeksiyonları
,Döküntülü enfeksiyöz hastalıklar ,Boğmaca, difteri, kabakulak
,Tüberküloz
,Kronik akciğer hastalıkları ,Alt solunum yolu infeksiyonları
,Anemiler
,Lösemiler,Kanama- pıhtılaşma bozuklukları,Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi) ,Çocukluk çağı onkolojik hastalıklar1-2,Febril nötropeni ve Onkolojik aciller 1-2
,Karaciğer enzim yüksekliğine yaklaşım 1-2
,Kronik İshal ,Gastrointestinal Kanamalar
,Malnütrisyon 1-2,Cinsel Farklılaşma bozuklukları ,Boy kısalığı ,Konjenital adrenal hiperplazi, Adrenal hastalıkları 1-2,Hipertiroidi,Hipotroidi
,Hipoglisemi
,Diabetes mellitus,Diyabetik Ketoasidoz
,Kalıtsal Metabolik Hastalıklar 1-2,Çocukluk çağında obezite ,Çocukluk çağında rikets
,Allerjik rinit, atopik dermatit, Anafilaksi-1-2,Astım ve tedavisi 1-2
,İmmun yetmezliğe yaklaşım
,Epilepsi ve Epileptik sendromların sınıflandırılması
,Serebral Palsi
,Mental ve motor gelişme geriliği ,Aritmi ,Senkop ve ani ölümler
,Myokardit-endokardit- perikardit
,Akut romatizmal ateş
,Asiyanotik Kalp Hastalıkları
,Siyanotik Kalp Hastalıkları
,Sıvı, elektrolit, dengesi ve bozuklukları 1-2
,Kronik İshal Asit baz dengesi ve bozuklukları ,Akut Nefritik sendrom ,Nefrotik sendrom
,Hipertansiyon ,Üriner sistem taşları ,SLE, Vaskülitler ve HÜS
,Sepsis
,Şok
,Temel ve İleri Yaşam Desteği
,Kritik hastaya yaklaşım
,Yenidoğan ve Çocuklarda Görülen İntestinal Sistem Obstrüktif Hastalıkları
,Çocuklarda Görülen İnguinoskrotal Bölge Patolojileri
,Yenidoğan döneminde görülen Batın Ön Duvarı ve Diafragma Defektleri,Çocuklarda Üriner Sistemin Cerrahi Düzeltme Gerektiren Hastalıkları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bebek, çocuk ve adolesanların normal büyüme ve gelişim durumlarını değerlendireceklerdir.
Büyüme ve gelişimi etkileyen hastalıkların uygun tedavilerini yapabileceklerdir.
Konjenital ve kalıtsal hastalıkların çocuklar ve aileleri üzerinde etkilerini anlayacaklardır.
Çocukların beslenme gereksinimlerini bilecek ve en sık görülen beslenme bozukluklarını saptayıp tedavi edecektir
Ulusal aşı programını, aşıların endikasyon ve kontrendikasyonlarını ve aşı uygulamasını bilecektir
Çocukluk ve ergenlik döneminde en önemli davranışsal ve sosyal sorunları tanıyacaklardır.
Bebek, çocuk ve ergenlerin hastalıklarının ve yaralanmalarının önüne geçecek önlemleri almak
Pediatrik acil durumlar için tedavi önceliklerini belirleyebilir
Çocuklarda uygun fizik muayene yapabilecek, normal ve patolojik muayene bulgularını tanıyabilecektir
Bilgi - Çocuk ve bebek ölüm hızlarının ülkenin gelişmişlik düzeyi ile olan ilişkisini tanımlar, çocuk ölümlerinde yenidoğan döneminin öneminin farkında olur, sağlıklı beslenme ve aşılamanın çocuk ölüm hızları üzerindeki koruyucu etkisini açıklar, çocuk ölümlerinin azaltılması ile ilgili sağlık politikalarını tartışır. Pediyatrik anamnez alır ve fizik muayeneyi yapar, anormal vital bulguları ve acil durumları tanımlar ve acil müdahaleyi yapar. Anne sütünün önemini bilir, doğru emzirme yöntemlerini uygular, emzirmeyi teşvik eder. Bebek beslenmesi, tamamlayıcı beslenme, çocuk ve ergen beslenmesinin, K ve D vitamini uygulamasının doğru yapılmasını sağlar. Çocukta antropometrik ölçüm yapar, normal çocuk büyümesini persantil üzerinde izler, anormal sapmaları tespit edip soruna çözüm bulur veya uygun bölüme sevk eder, boy kısalığı tanısını koyar ve uzmanına sevk eder. Ulusal Aşı programına göre bağışıklama yapar, aşıların yan etki ve kontrendikasyonlarını dikkate alır. Sağlam çocuk izlemi yapar, taramaların önemini bilir, kazalardan korunma için alınması önlemler konusunda anne-babayı eğitir, çocuk istismarını tanır ve korunma yöntemlerini uygular. Ateşli çocukta ateşe neden olan sık nedenleri (üst ve alt solunum yolu enfeksiyonu, otit, akut ishal vb) tanır ve tedavi eder, ateşe yönelik tedaviyi uygular. Menenjit ve ansefalit, neonatal sepsis, yenidoğanda solunum sıkıntısı, çocukta solunum yetmezliği, anafilaktik şok, dehidratasyon ve şok, hipokalsemi-hiperkalsemi, hipoglisemi diyabetik ketoasidoz, yenidoğan ve çocuk konvülziyonu, zehirlenme (başta parasetamol ve organofosfat zehirlenmesi olmak üzere)ve onkolojik acilleri tanır, acil tedavisini yapar ve uzmanına sevk eder. Alerjik hastalıklar,   Febril konvülziyon, solunum yetmezliğine yol açabilecek pnömoni, astım gibi hastalıklar, kalp yetmezliği ve anemi tanısını koyar ve tedavi eder. Kanama diyatezine yol açan pıhtılaşma faktör ve trombosit hastalıkları, doğumsal metabolik hastalıklar, sık görülen böbrek hastalıkları (nefrit, nefrotik sendrom, hemolitik üremik sendrom gibi) ve romatolojik hastalıklar (sistemik lupus eritamatozus, idiyopatik romatoit artrit gibi), doğuştan veya akiz kalp hastalığı, tüberküloz, lösemi ve lenfoma, Hipotroidi-hipertroidi, diyabet, hipoparatroidi-hiperparatroidi, Epilepsi, nörokutan hastalıklar, kas hastalıkları ve immün yetmezlikten, şüphelenir ve uzmanına sevk eder. Yenidoğan sarılığında tanı testlerinin sonuçlarını yorumlayarak tanı koyar, risk faktörlerini açıklayarak danışmanlık ve izlemini yapar ve sıklığın azaltılmasına yönelik önlemleri açıklar. Perinatal asfiksisi olan bebekte erken hipotermi tedavisinin önemini açıklar, normal, erken ve gecikmiş puberteyi tanımlar, Normal sinüs ritmini, supraventriküler ve ventriküler taşikardiden ayırır.
Beceri - Çocuklarda temel yaşam desteği sağlar ve Yenidoğan canlandırması yapar, Glasgow koma skorlaması yapabilir. Emzirme danışmanlığı yapar.EKG çeker ve değerlendirir. Defibrilatör kullanımını gösterir. Mikroskopta periferik yayma değerlendirir. Kan basıncı ölçümünü ve inhale ilaç kullanımını gösterir.
Tutum - Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanır. Akılcı ilaç kullanımı ilkelerini uygular. Hastalar, hasta yakınları ve çalışma arkadaşları ile yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim kurar. Topluma yönelik danışmanlık hizmeti verirken (bağışıklama, beslenme,büyüme, gelişme, anne sütünün önemi) dikkat edilmesi gereken prensipleri açıklar. Aile hekimliği hizmeti sunarken kanıtına dayalı tıp uygulamalarını ve kendi kendine öğrenme metodlarını etkin şekilde kullanır. Hekimlik uygulamalarını yaparken güncel literatürü takip eder. Aile hekimliği hizmetini yürütürken bildirimi zorunlu hastalıkları birinci basamak düzeyinde, tanır, bildirimini yapar. Çocuklarda doğru tanı için iyi bir hikaye (aile hikayesi dahil) ve tam bir sistemik muayenenin öneminin farkında olur. El hijyeni uygulamasının çocuk hastalıkları pratiğinde olmazsa olmaz, enfeksiyonlardan korunma için en önemli ve mutlak gerekli olduğunu bilir, yapar ve bu konuda rol model olur.
9. En önemli neonatal ve Pediatrik sorunların nedenleri ve patogenezini tanımlar.
10. Uygun Teşhis araçları ve en önemli yenidoğan ve pediatrik sorunlar için tedavi seçeneklerini tanımlar.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Staj Tanıtımı
2Anamnez Alma
3Üst solunum yolu infeksiyonları
4Akut İshal
5Antibiyotikler
6Zehirlenmeler
7Çocukluk çağı menenjitleri ve Ansefalitler
8Ateşli çocuğa yaklaşım
9Çocuk Acilleri
10Tetanoz-Brusella
11Mekanik doğum travmaları
12Perinatal asfiksi
13Yenidoğan Resüsitasyonu 1-2
14Yenidoğanda solunum sıkıntısı 1-2
15Yenidoğan sepsisi
16Yenidoğan sarılığı
17Yenidoğanda metabolik bozukluklar
18Prematüre ve İntrauterin büyüme geriliği, sorunları ve bakımı 1-2
19Yenidoğan acilleri
20Diyabetik anne bebeği
21Sağlam çocuk izlemi
22Çocuklarda beslenme
23Rutin Aşı Uygulaması-1 -2
24Çocuklarda vitamin gereksinimleri
25Kaza ve yaralanmalardan korunma
26Çocuk İstismarı
27Parazitozlar
28Salmonella ve Şigella infeksiyonları
29Stafilokok enfeksiyonları
30Döküntülü enfeksiyöz hastalıklar
31Boğmaca, difteri, kabakulak
32Tüberküloz
33Kronik akciğer hastalıkları
34Alt solunum yolu infeksiyonları
35Anemiler
36Lösemiler
37Kanama- pıhtılaşma bozuklukları
38Hemoglobinopatiler (Talasemi, Orak hücreli anemi)
39Çocukluk çağı onkolojik hastalıklar1-2
40Febril nötropeni ve Onkolojik aciller 1-2
41Karaciğer enzim yüksekliğine yaklaşım 1-2
42Kronik İshal
43Gastrointestinal Kanamalar
44Malnütrisyon 1-2
45Cinsel Farklılaşma bozuklukları
46Boy kısalığı
47Konjenital adrenal hiperplazi, Adrenal hastalıkları 1-2
48Hipertiroidi
49Hipotroidi
50Hipoglisemi
51Diabetes mellitus,Diyabetik Ketoasidoz
52Kalıtsal Metabolik Hastalıklar 1-2
53Çocukluk çağında obezite
54Çocukluk çağında rikets
55Allerjik rinit, atopik dermatit, Anafilaksi-1-2
56Astım ve tedavisi 1-2
57İmmun yetmezliğe yaklaşım
58Epilepsi ve Epileptik sendromların sınıflandırılması
59Serebral Palsi
60Mental ve motor gelişme geriliği
61Aritmi
62Senkop ve ani ölümler
63Myokardit-endokardit- perikardit
64Akut romatizmal ateş
65Asiyanotik Kalp Hastalıkları
66Siyanotik Kalp Hastalıkları
67Sıvı, elektrolit, dengesi ve bozuklukları 1-2
68Kronik İshal Asit baz dengesi ve bozuklukları
69Akut Nefritik sendrom
70Nefrotik sendrom
71Hipertansiyon
72Üriner sistem taşları
73SLE, Vaskülitler ve HÜS
74Sepsis
75Şok
76Temel ve İleri Yaşam Desteği
77Kritik hastaya yaklaşım
78Yenidoğan ve Çocuklarda Görülen İntestinal Sistem Obstrüktif Hastalıkları
79Çocuklarda Görülen İnguinoskrotal Bölge Patolojileri
80Yenidoğan döneminde görülen Batın Ön Duvarı ve Diafragma Defektleri
81Çocuklarda Üriner Sistemin Cerrahi Düzeltme Gerektiren Hastalıkları
Kaynak
Powerpoint sunum dosyaları.
1. Neslon Textbook of Pediatrics, 20th edition, 2016. 2. Pediatrinin Esasları, Ed: Prof. Dr. Tülay Erkan, Prof. Dr. Tufan Kutlu, Prof. Dr. Mehmet Satar, Prof. Dr. Emin Ünüvar. 2017. 3. Uptodate.com

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05