Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HÜCREDEN İNSANA -Bahar Dönemi92+28-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHekim adaylarına kas-iskelet sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; LAB HİSTOLOJİ-Kemik,TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar ,AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ,BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı ,LAB ANATOMİ-Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum,ANATOMİ - Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İskelet kası,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası,ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale,BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması,TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics,LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale
,İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım ,İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım
,Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum,TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri,Anatomi Os palatinum, vomer, Concha nasalis inferior,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Nörohistoloji ,İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım
,LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior
,Anatomi kafatası bütünü
,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez,Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları
,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Fertilizasyon,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İmplantasyon,BİYOKİMYA - Globuler proteinler (hemoglobin),BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz yöntemleri,Radyolojik anatomi
,TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri ,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası,ANATOMİ - Art. temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım ,LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları
,BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası,BİYOKİMYA - Nükleik asidler ,ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri
,TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları ,BİYOKİMYA - Vücut ısıları,LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi,ANATOMİ - Sırt kasları,RADYOLOJİK ANATOMİ ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. 16, 6, 9A, D
Hücreyi oluşturan moleküllerin yapı ve işlevlerini tanımlar. 10, 14, 16, 19, 20, 9A
Hücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar. 16, 17, 9A, D
Hücre içindeki organelerin yapı ve işlevlerini açıklar. 16, 6, 9A, D
Hücresel organeller arası molekül taşınım ve iletişim mekanizmalarını tanır. 16, 9A
Hücreler arası iletişim mekanizmaları ve sinyal algılarını ifade eder. 17, 37, 6, 9A, D
Hücresel işleyişin bozulmasından kaynaklanan hastalıkların moleküler temelini sorgular. 17, 37, 9A, D
Hücrelerin organizmadaki işleyişi ve yapılanmasını tartışabilir 17, 37, 9A, D
Hücrelerin organizmayı oluşturmasında etkili genetik ve moleküler mekanizmaları saptar. 17, 37, 9A, D
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlar. 17, 37, 9A, D
Hücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. 17, 9A, D
sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir 17, 37, 9A, D
moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir 17, 37, 9A, D
embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. 37, 9A, D
Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid) vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir. 17, 9A, D
Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. 17, 9A, D
Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilecektir. 17, 9A
Genel ilkyardım kavramlarını tartışabilecektir. 10, 13, 9A, D
Travmalarda, Çevresel acil durumlarda ve Zehirlenmelerde uygulanacak ilkyardımı tartışabilecektir. 13, 15, 4, 5, 9A, D
Hasta ve yaralı taşıma tekniklerini tanımlayabilecektir.13, 4, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1LAB HİSTOLOJİ-Kemik
2TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar
3AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ
4BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı
5LAB ANATOMİ-Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum
6ANATOMİ - Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri
7HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İskelet kası
8HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası
9ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale
10BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması
11TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics
12LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale
13İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım
14İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım
15Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum
16TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
17Anatomi Os palatinum, vomer, Concha nasalis inferior
18HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Nörohistoloji
19İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım
20LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior
21Anatomi kafatası bütünü
22HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez
23Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları
24HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Fertilizasyon
25HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İmplantasyon
26BİYOKİMYA - Globuler proteinler (hemoglobin)
27BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz yöntemleri
28Radyolojik anatomi
29TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
30HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası
31ANATOMİ - Art. temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis
32HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası
33İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım
34LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları
35BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası
36BİYOKİMYA - Nükleik asidler
37ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri
38TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları
39BİYOKİMYA - Vücut ısıları
40LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi
41ANATOMİ - Sırt kasları
42RADYOLOJİK ANATOMİ
Kaynak
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008
Ders notları, sunumlar, Coursera, EdX, Khan Academy online açık dersleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati542108
Rehberli Problem Çözme20240
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5420
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5420
Proje Sunumu / Seminer2510
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı12020
Genel Sınav ve Hazırlığı12020
Performans Görevi, Bakım Planı12020
Toplam İş Yükü (Saat)260
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(260/30)9
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HÜCREDEN İNSANA -Bahar Dönemi92+28-8
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıHekim adaylarına kas-iskelet sisteminin yapısı, gelişimi, işlevi ve işlev bozuklukları konusunda bilgi kazandırmak.
Dersin İçeriğiBu ders; LAB HİSTOLOJİ-Kemik,TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar ,AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ,BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı ,LAB ANATOMİ-Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum,ANATOMİ - Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İskelet kası,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası,ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale,BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması,TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics,LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale
,İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım ,İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım
,Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum,TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri,Anatomi Os palatinum, vomer, Concha nasalis inferior,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Nörohistoloji ,İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım
,LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior
,Anatomi kafatası bütünü
,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez,Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları
,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Fertilizasyon,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İmplantasyon,BİYOKİMYA - Globuler proteinler (hemoglobin),BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz yöntemleri,Radyolojik anatomi
,TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri ,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası,ANATOMİ - Art. temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis,HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası,İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım ,LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları
,BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası,BİYOKİMYA - Nükleik asidler ,ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri
,TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları ,BİYOKİMYA - Vücut ısıları,LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi,ANATOMİ - Sırt kasları,RADYOLOJİK ANATOMİ ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. 16, 6, 9A, D
Hücreyi oluşturan moleküllerin yapı ve işlevlerini tanımlar. 10, 14, 16, 19, 20, 9A
Hücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar. 16, 17, 9A, D
Hücre içindeki organelerin yapı ve işlevlerini açıklar. 16, 6, 9A, D
Hücresel organeller arası molekül taşınım ve iletişim mekanizmalarını tanır. 16, 9A
Hücreler arası iletişim mekanizmaları ve sinyal algılarını ifade eder. 17, 37, 6, 9A, D
Hücresel işleyişin bozulmasından kaynaklanan hastalıkların moleküler temelini sorgular. 17, 37, 9A, D
Hücrelerin organizmadaki işleyişi ve yapılanmasını tartışabilir 17, 37, 9A, D
Hücrelerin organizmayı oluşturmasında etkili genetik ve moleküler mekanizmaları saptar. 17, 37, 9A, D
Hücre ve organizmalarda yapı-fonksiyon ilişkisini tanımlar. 17, 37, 9A, D
Hücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. 17, 9A, D
sağlıklı bir insan vücudundaki yapıları mikroskobik anatomi düzeyinde ayırt edebilir 17, 37, 9A, D
moleküler, hücresel, doku ve organ düzeyinde morfoloji ve işlev kıyaslaması yapabilir 17, 37, 9A, D
embriyonik sürecin farklı aşamalarında meydana gelen temel organ yapıları ve fonksiyonlarındaki değişimleri açıklayabilir. 37, 9A, D
Makromoleküllerin (karbonhidrat, protein, lipid, nükleik asid) vitamin ve minerallerin yapısını ve fonksiyonlarını tanımlayabilecektir. 17, 9A, D
Makromoleküllerin insan vücudundaki yapısal ve fonksiyonel önemini açıklayabilecek ve hastalıklarla ilişkilerini tartışabilecektir. 17, 9A, D
Makromoleküllerden enerji elde edilmesi ile ilgili anabolik ve katabolik yolları ve bu yollardaki kontrol basamaklarını tartışabilecektir. 17, 9A
Genel ilkyardım kavramlarını tartışabilecektir. 10, 13, 9A, D
Travmalarda, Çevresel acil durumlarda ve Zehirlenmelerde uygulanacak ilkyardımı tartışabilecektir. 13, 15, 4, 5, 9A, D
Hasta ve yaralı taşıma tekniklerini tanımlayabilecektir.13, 4, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 20: Tersine Beyin Fırtınası Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1LAB HİSTOLOJİ-Kemik
2TB.B.&GEN.-Tıbbi genetikte temel kavramlar
3AKADEMİK İLETİŞİM BECERİLERİ
4BİYOKİMYA-Proteinlerin yapısı
5LAB ANATOMİ-Ossa vertebralis, ossa thoracis, sternum
6ANATOMİ - Thoraks eklemleri ve columna vertebralis eklemleri
7HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İskelet kası
8HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Düz kas-kalp kası
9ANATOMİ - Os parietale, os occipitale, os temporale
10BİYOKİMYA - Proteinlerin sınıflandırılması
11TB.B.&GEN. - Mendelian/non-mendelian/population genetics
12LAB - ANATOMİ - Os frontale, os ethmoidale, os parietale, os occipitale, os temporale, os sphenoidale
13İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yabancı cisim obstrüksiyonunda ilkyardım
14İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Kanamalarda ve yaralanmalarda ilkyardım
15Anatomi Maxilla, Mandibula, Os lacrimale, Os nasale, Os zygomaticum
16TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
17Anatomi Os palatinum, vomer, Concha nasalis inferior
18HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Nörohistoloji
19İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Yanık, donma ve sıcak çarpmasında ve kırık, çıkık ve burkulmalarda ilkyardım
20LAB- A-B ANATOMİ - Mandibula, maxilla, os nasale, os lacrimale, concha nasalis inferior
21Anatomi kafatası bütünü
22HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Spermatogenez
23Anatomi kaslara giriş ve fasyalar mimik kasları
24HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Fertilizasyon
25HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - İmplantasyon
26BİYOKİMYA - Globuler proteinler (hemoglobin)
27BİYOKİMYA - Proteinlerin analiz yöntemleri
28Radyolojik anatomi
29TB.B.&GEN. - Otosomal Genetik hastalıkların kalıtım prensipleri
30HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 2. Haftası
31ANATOMİ - Art. temporomandibularis, çiğneme kasları ve plexus cervicalis
32HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ - Embriyonik Gelişimin 3. Haftası
33İLKYARDIM VE TEMEL YAŞAM DESTEĞİ - Göz, kulak ve burna yabancı cisim kaçmasında ilkyardım
34LAB ANATOMİ - Plexus cervicalis, mimik kasları, çiğneme kasları
35BİYOKİMYA - Beslenme biyokimyası
36BİYOKİMYA - Nükleik asidler
37ANATOMİ - Boyun fasciaları, SCM, supra-infrahyoid kaslar ve boyun üçgenleri
38TB.B.&GEN. - Gonozomal ve otosomal kromozom bozuklukları
39BİYOKİMYA - Vücut ısıları
40LAB BİYOKİMYA - Kanda protein ölçülmesi
41ANATOMİ - Sırt kasları
42RADYOLOJİK ANATOMİ
Kaynak
1. Glaser, Biopysics: An introduction. 2nd ed., 2012, Springer 2. Guyton and Hall Textbook of Medical Physiology, 13th ed. John E. Hall (ed). Elsevier, 2016 3. Gartne ve Hiatt: Color Text Book of Histology. 2nd ed., Saunders 4. Sadler, Langman's Medical Embryology, 11th ed., LWW 5. Mattson-Porth ve Matfin, Pathophysiology: Concepts of Altered Health States. 8th ed., 2008
Ders notları, sunumlar, Coursera, EdX, Khan Academy online açık dersleri

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05