Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik96+37-9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Doç.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Alpen ORTUĞ
Dersin AmacıTemel anatomik terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; vücuttaki kemikler, ekllemler ve mimik kaslar hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomiye giriş ve genel kavramlar,Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri,Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri,Columna vertebralis ve eklemleri,Cranium kemikleri ve eklemleri,Mimik kaslar,Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları,Boyun fasyaları,Supra ve infrahyoid kaslar,Boyun kasları ve üçgenleri,Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları,Sırt kasları,Thorax kasları,Omuz ve kol kasları,Önkol ve el kasları, fossa cubiti,Üst ekstremite damarları,Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus,Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları ,Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis,Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları,Alt ekstremite damarları,Radyolojik Anatomi: Kas iskelet sistemini gösteren modaliteler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kranium kemikleri, eklemleri ve mimik kaslarını açıklar ve oluşumları gösterir.A, D
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklayabilir.A, D
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlayabilir.A, D
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anatomiye giriş ve genel kavramlar
2Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri
3Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri
4Columna vertebralis ve eklemleri
5Cranium kemikleri ve eklemleri
6Mimik kaslar
7Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları
8Boyun fasyaları
9Supra ve infrahyoid kaslar
10Boyun kasları ve üçgenleri
11Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları
12Sırt kasları
13Thorax kasları
14Omuz ve kol kasları
15Önkol ve el kasları, fossa cubiti
16Üst ekstremite damarları
17Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus
18Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları
19Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis
20Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları
21Alt ekstremite damarları
22Radyolojik Anatomi: Kas iskelet sistemini gösteren modaliteler
Kaynak
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Clinically oriented anatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. Arıncı, Kaplan, ve A. Elhan. "Anatomi 1. cilt." Güneş Kitabevi, Ankara 388 (1995).
Ders notları öğrencilere verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik96+37-9
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Doç.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Alpen ORTUĞ
Dersin AmacıTemel anatomik terim ve kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak; vücuttaki kemikler, ekllemler ve mimik kaslar hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Anatomiye giriş ve genel kavramlar,Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri,Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri,Columna vertebralis ve eklemleri,Cranium kemikleri ve eklemleri,Mimik kaslar,Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları,Boyun fasyaları,Supra ve infrahyoid kaslar,Boyun kasları ve üçgenleri,Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları,Sırt kasları,Thorax kasları,Omuz ve kol kasları,Önkol ve el kasları, fossa cubiti,Üst ekstremite damarları,Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus,Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları ,Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis,Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları,Alt ekstremite damarları,Radyolojik Anatomi: Kas iskelet sistemini gösteren modaliteler; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kranium kemikleri, eklemleri ve mimik kaslarını açıklar ve oluşumları gösterir.A, D
Lokomotor sistem anatomisini tanır ve lokomotor sistemi oluşturan ögeleri bir araya getirerek fonksiyonlarını açıklayabilir.A, D
Anatomide genel kavramları, genel ve özel anatomi terimlerini ve anatomik pozisyonları tanımlayabilir.A, D
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Anatomiye giriş ve genel kavramlar
2Üst ekstremite kemikleri ve eklemleri
3Alt ekstremite kemikleri ve eklemleri
4Columna vertebralis ve eklemleri
5Cranium kemikleri ve eklemleri
6Mimik kaslar
7Art. temporamandibularis ve çiğneme kasları
8Boyun fasyaları
9Supra ve infrahyoid kaslar
10Boyun kasları ve üçgenleri
11Skalen kaslar, prevertebral kaslar ve suboksipital bölge kasları
12Sırt kasları
13Thorax kasları
14Omuz ve kol kasları
15Önkol ve el kasları, fossa cubiti
16Üst ekstremite damarları
17Pleksus lumbalis, plexus sacralis, plexus pudentalis, pleksus cocygeus
18Karın arka duvarı ve gluteal bölge kasları
19Uyluk bölgesi kasları, canalis femoralis
20Fossa poplitea, bacak ve ayak kasları
21Alt ekstremite damarları
22Radyolojik Anatomi: Kas iskelet sistemini gösteren modaliteler
Kaynak
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley, and Anne MR Agur. Clinically oriented anatomy. Lippincott Williams & Wilkins, 2013. Arıncı, Kaplan, ve A. Elhan. "Anatomi 1. cilt." Güneş Kitabevi, Ankara 388 (1995).
Ders notları öğrencilere verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05