Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK | - | Senelik | 44+10 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Sven Pierre L. VILAIN, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, klinik çalışmalara temel oluşturacak hücresel, moleküler ve fonksiyonel boyutunda tıbbi biyoloji ve genetiğe ait kavramları değerlendirmek, homeostazi ile hücre içi moleküler mekanizmalar arasında bağ kurmak, ve tıp eğitimi için öğrenci yeterlilik ve öğrenim hedeflerine yönelik biyoloji ve genetik bilgileri yorumlar düzeyde değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hayatın temelleri: Hücre ve biyosentez ,Proteinler: Yapı ve Fonksiyonlar,Lab-1: Laboratuvar kuralları, pipet kullanımı, proteinlerin işlevlerini incelemeye yönelik SDS-PAGE analizi,Hücrenin genetik materyali: DNA, chromosomlar ve genom,DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu,RNA yapı ve fonksiyonu, transkripsiyon,Genetik kod ve translasyon,Gen anlatımının kontröl mekanizmları ve hücresel genetik anahtarlar,Epigenetik ve hücresel hafıza,Lab-2: Kandan DNA İzolasyonu ve Polimeraz Zincir Reaksiyonu ,Lab-3: Agaroz Jel Elektroforezi,Hücresel membranların yapısı ve işlevi,Hücre içi kompartmanlar: Organeller I,Hücre içi kompartmanlar: Organeller-II,Hücre içi proteinlerin taşınımı ve organeller arası vezikül trafiği,Endositoz, ekzositoz ve membran taşınımı,Hücresel iletişim ve sinyal yolakları -I,Hücresel iletişim ve sinyal yolakları -II,Hücre iskeleti ve motor proteinler,Lab-4: Hücre yapı ve işlevlerinin floresans mikroskobu ile incelemesi ,Hücreler arası bağlantılar, hücre tutunması ve hücre dışı matris,Hücre döngü,Hücresel yaşlanması ve ölümü,Kök Hücre ve Rejenerasyon,Kanser biyolojisi ve kanserin moleküler temelleri,Kansere yönelik güncel tedavi yaklaşımları,Lab-5: Hücre Kültürü Uygulamaları,Tıbbi genetikte temel kavramlar,Mendel Tipi Kalıtım,Non-Mendelyen Kalıtım,Otozomal Kromozom hastalıkları ,Seks Kromozomlarına Bağlı Genetik Hastalıklar ,Prenatal Test ve Genetik Danışmanlık ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. | 14, 9 | C, E |
Hücreyi oluşturan moleküllerin yapı, işlevleri, biyosentez ve yıkım mekanizmalarını tanımlar. | 14, 9 | C, E |
Hücrenin işleyişini sağlayan molekül ve yapıların incelenmesinde kullanılan moleküler biyoloji tekniklerini açıklar. | 13, 17, 9 | C, E, G |
Hücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar | 13, 14, 19, 9 | C, E |
Hücreyi oluşturan kompartmanları (organeller) yapı ve işlevleri ile ilişkili temel organel bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar | 14, 9 | C |
Embriyonik gelişim ve erişkinde doku yenilenmesi ve kök hücre temel mekanizmaları ile hücre ölümü ve hücre döngüsünün kontrolü tanımlar. | 14, 9 | C, E |
Hücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen temel hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. | 10, 13, 14, 9 | C, E |
Kanserin temel moleküler mekanizmalarını tanımlar | 14, 9 | C, E |
Tıbbi genetik kavramlarını, genetik hastalıkların sınıflandırması ve temel kalıtımsal hastalık grupları ve kalıtım prensiplerini açıklar. | 13, 14, 9 | C |
Tıbbi biyoloji alanında temel laboratuvar kuralları ve uygulamalarını tanımlar. | 12, 13, 14, 17, 9 | C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hayatın temelleri: Hücre ve biyosentez | |
2 | Proteinler: Yapı ve Fonksiyonlar | |
3 | Lab-1: Laboratuvar kuralları, pipet kullanımı, proteinlerin işlevlerini incelemeye yönelik SDS-PAGE analizi | |
4 | Hücrenin genetik materyali: DNA, chromosomlar ve genom | |
5 | DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu | |
6 | RNA yapı ve fonksiyonu, transkripsiyon | |
7 | Genetik kod ve translasyon | |
8 | Gen anlatımının kontröl mekanizmları ve hücresel genetik anahtarlar | |
9 | Epigenetik ve hücresel hafıza | |
10 | Lab-2: Kandan DNA İzolasyonu ve Polimeraz Zincir Reaksiyonu | |
11 | Lab-3: Agaroz Jel Elektroforezi | |
12 | Hücresel membranların yapısı ve işlevi | |
13 | Hücre içi kompartmanlar: Organeller I | |
14 | Hücre içi kompartmanlar: Organeller-II | |
15 | Hücre içi proteinlerin taşınımı ve organeller arası vezikül trafiği | |
16 | Endositoz, ekzositoz ve membran taşınımı | |
17 | Hücresel iletişim ve sinyal yolakları -I | |
18 | Hücresel iletişim ve sinyal yolakları -II | |
19 | Hücre iskeleti ve motor proteinler | |
20 | Lab-4: Hücre yapı ve işlevlerinin floresans mikroskobu ile incelemesi | |
21 | Hücreler arası bağlantılar, hücre tutunması ve hücre dışı matris | |
22 | Hücre döngü | |
23 | Hücresel yaşlanması ve ölümü | |
24 | Kök Hücre ve Rejenerasyon | |
25 | Kanser biyolojisi ve kanserin moleküler temelleri | |
26 | Kansere yönelik güncel tedavi yaklaşımları | |
27 | Lab-5: Hücre Kültürü Uygulamaları | |
28 | Tıbbi genetikte temel kavramlar | |
29 | Mendel Tipi Kalıtım | |
30 | Non-Mendelyen Kalıtım | |
31 | Otozomal Kromozom hastalıkları | |
32 | Seks Kromozomlarına Bağlı Genetik Hastalıklar | |
33 | Prenatal Test ve Genetik Danışmanlık |
Kaynak |
1. Ders anlatımında kullanılan sunumlar 2. Bruce Alberts, Dennis Bray, Karen Hopkin, Alexander D Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter “Essential Cell Biology” Fourth Edition, Garland Science Publishers, USA, 2013. |
Alberts et al., “Molecular Biology of the Cell" Sixth Edition, Garland Science Publishers, USA, 2017. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 33 | 2 | 66 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 5 | 7 | 35 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 1 | 10 | 10 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 111 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(111/30) | 4 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK | - | Senelik | 44+10 | - | 4 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Kurul Dersi |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ, Doç.Dr. Nihal KARAKAŞ, Dr.Öğr.Üye. Sven Pierre L. VILAIN, Dr.Öğr.Üye. Salih GENCER, Dr.Öğr.Üye. Berrak ÇAĞLAYAN |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr. Esra ÇAĞAVİ, Prof.Dr. Kürşat ÖZDİLLİ, Dr.Öğr.Üye. İlyas ÖZÇİÇEK, Dr.Öğr.Üye. Neşe AYŞİT, Dr.Öğr.Üye. Elif Zeynep YILMAZ |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, klinik çalışmalara temel oluşturacak hücresel, moleküler ve fonksiyonel boyutunda tıbbi biyoloji ve genetiğe ait kavramları değerlendirmek, homeostazi ile hücre içi moleküler mekanizmalar arasında bağ kurmak, ve tıp eğitimi için öğrenci yeterlilik ve öğrenim hedeflerine yönelik biyoloji ve genetik bilgileri yorumlar düzeyde değerlendirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Hayatın temelleri: Hücre ve biyosentez ,Proteinler: Yapı ve Fonksiyonlar,Lab-1: Laboratuvar kuralları, pipet kullanımı, proteinlerin işlevlerini incelemeye yönelik SDS-PAGE analizi,Hücrenin genetik materyali: DNA, chromosomlar ve genom,DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu,RNA yapı ve fonksiyonu, transkripsiyon,Genetik kod ve translasyon,Gen anlatımının kontröl mekanizmları ve hücresel genetik anahtarlar,Epigenetik ve hücresel hafıza,Lab-2: Kandan DNA İzolasyonu ve Polimeraz Zincir Reaksiyonu ,Lab-3: Agaroz Jel Elektroforezi,Hücresel membranların yapısı ve işlevi,Hücre içi kompartmanlar: Organeller I,Hücre içi kompartmanlar: Organeller-II,Hücre içi proteinlerin taşınımı ve organeller arası vezikül trafiği,Endositoz, ekzositoz ve membran taşınımı,Hücresel iletişim ve sinyal yolakları -I,Hücresel iletişim ve sinyal yolakları -II,Hücre iskeleti ve motor proteinler,Lab-4: Hücre yapı ve işlevlerinin floresans mikroskobu ile incelemesi ,Hücreler arası bağlantılar, hücre tutunması ve hücre dışı matris,Hücre döngü,Hücresel yaşlanması ve ölümü,Kök Hücre ve Rejenerasyon,Kanser biyolojisi ve kanserin moleküler temelleri,Kansere yönelik güncel tedavi yaklaşımları,Lab-5: Hücre Kültürü Uygulamaları,Tıbbi genetikte temel kavramlar,Mendel Tipi Kalıtım,Non-Mendelyen Kalıtım,Otozomal Kromozom hastalıkları ,Seks Kromozomlarına Bağlı Genetik Hastalıklar ,Prenatal Test ve Genetik Danışmanlık ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Hücre işleyişinin temelindeki moleküler biyoloji ve genetik kavramlarını tanımlar. | 14, 9 | C, E |
Hücreyi oluşturan moleküllerin yapı, işlevleri, biyosentez ve yıkım mekanizmalarını tanımlar. | 14, 9 | C, E |
Hücrenin işleyişini sağlayan molekül ve yapıların incelenmesinde kullanılan moleküler biyoloji tekniklerini açıklar. | 13, 17, 9 | C, E, G |
Hücre işleyişini ve hücreler arası iletişim mekanizmalarını yorumlar | 13, 14, 19, 9 | C, E |
Hücreyi oluşturan kompartmanları (organeller) yapı ve işlevleri ile ilişkili temel organel bozuklukları ile ilişkili hastalıkları tanımlar | 14, 9 | C |
Embriyonik gelişim ve erişkinde doku yenilenmesi ve kök hücre temel mekanizmaları ile hücre ölümü ve hücre döngüsünün kontrolü tanımlar. | 14, 9 | C, E |
Hücrelerin sağlıklı işleyişini engelleyen temel hastalıkların genetik kökenlerini tartışır. | 10, 13, 14, 9 | C, E |
Kanserin temel moleküler mekanizmalarını tanımlar | 14, 9 | C, E |
Tıbbi genetik kavramlarını, genetik hastalıkların sınıflandırması ve temel kalıtımsal hastalık grupları ve kalıtım prensiplerini açıklar. | 13, 14, 9 | C |
Tıbbi biyoloji alanında temel laboratuvar kuralları ve uygulamalarını tanımlar. | 12, 13, 14, 17, 9 | C, E, G |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 19: Beyin Fırtınası Tekniği, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | C: Çoktan Seçmeli Sınav, E: Ödev, G: Kısa Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Hayatın temelleri: Hücre ve biyosentez | |
2 | Proteinler: Yapı ve Fonksiyonlar | |
3 | Lab-1: Laboratuvar kuralları, pipet kullanımı, proteinlerin işlevlerini incelemeye yönelik SDS-PAGE analizi | |
4 | Hücrenin genetik materyali: DNA, chromosomlar ve genom | |
5 | DNA replikasyonu, tamiri ve rekombinasyonu | |
6 | RNA yapı ve fonksiyonu, transkripsiyon | |
7 | Genetik kod ve translasyon | |
8 | Gen anlatımının kontröl mekanizmları ve hücresel genetik anahtarlar | |
9 | Epigenetik ve hücresel hafıza | |
10 | Lab-2: Kandan DNA İzolasyonu ve Polimeraz Zincir Reaksiyonu | |
11 | Lab-3: Agaroz Jel Elektroforezi | |
12 | Hücresel membranların yapısı ve işlevi | |
13 | Hücre içi kompartmanlar: Organeller I | |
14 | Hücre içi kompartmanlar: Organeller-II | |
15 | Hücre içi proteinlerin taşınımı ve organeller arası vezikül trafiği | |
16 | Endositoz, ekzositoz ve membran taşınımı | |
17 | Hücresel iletişim ve sinyal yolakları -I | |
18 | Hücresel iletişim ve sinyal yolakları -II | |
19 | Hücre iskeleti ve motor proteinler | |
20 | Lab-4: Hücre yapı ve işlevlerinin floresans mikroskobu ile incelemesi | |
21 | Hücreler arası bağlantılar, hücre tutunması ve hücre dışı matris | |
22 | Hücre döngü | |
23 | Hücresel yaşlanması ve ölümü | |
24 | Kök Hücre ve Rejenerasyon | |
25 | Kanser biyolojisi ve kanserin moleküler temelleri | |
26 | Kansere yönelik güncel tedavi yaklaşımları | |
27 | Lab-5: Hücre Kültürü Uygulamaları | |
28 | Tıbbi genetikte temel kavramlar | |
29 | Mendel Tipi Kalıtım | |
30 | Non-Mendelyen Kalıtım | |
31 | Otozomal Kromozom hastalıkları | |
32 | Seks Kromozomlarına Bağlı Genetik Hastalıklar | |
33 | Prenatal Test ve Genetik Danışmanlık |
Kaynak |
1. Ders anlatımında kullanılan sunumlar 2. Bruce Alberts, Dennis Bray, Karen Hopkin, Alexander D Johnson, Julian Lewis, Martin Raff, Keith Roberts, Peter Walter “Essential Cell Biology” Fourth Edition, Garland Science Publishers, USA, 2013. |
Alberts et al., “Molecular Biology of the Cell" Sixth Edition, Garland Science Publishers, USA, 2017. |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | ||||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | ||||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | ||||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | ||||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |