Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ-Senelik9+091
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kadir UZEL
Dersi VerenlerProf.Dr. İbrahim AZBOY, Doç.Dr. Adnan KARA, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Dr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN, Prof.Dr. Cem Coşkun AVCI, Doç.Dr. Bilgehan ÇATAL, Dr.Öğr.Üye. Kadir UZEL, Prof.Dr. Mehmet BULUT
Dersin YardımcılarıProf.Dr. İbrahim Azboy Dr.Öğr.Üye. Adnan KARA, Dr.Öğr.Üye Mehmet Akif ÇAÇAN Dr.Öğr.Üye. Aybars Tekcan Doç.Dr.Cem Coşkun Avcı Dr.Öğr.Üye.Bilgehan Çatal Dr.Öğr.Üye.Kadir Uzel Dr.Mehmet BULUT
Dersin AmacıFizik tedavi ve rehabilitasyon ile ortopedik hastalıkların tanısı, tedavisi ve travmanın temel prensiplerini öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Ortopedisi,Spor Cerrahisi
,Dejeneratif Eklem Hastalıkları,Kırıklar ve Çıkıklar,Kas İskelet Sistemi Tümörleri,Skolyoz ve Kifoz,Ortopedi- Ortopedik Fizik Muayene ,Ortopedik Acil Patolojiler ,Omurga Ergonomisi ,Kas İskelet Sistemi Enfeksiyonları

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Ortopedi ve travmatoloji hastalıklarını değerlendirebilecektir.
1.1. Ortopedi ve travmatoloji hastalıklarının patogenezini, klinik ve tanısal özelliklerini tanımlar.
1.2. Bu hastalıkları özetler.
1.3. Bu hastalıkların tedavisini anlatır ve örnekler verir.
2. Fizik tedavi ve rehabilitasyonla ilgili hastalıkları değerlendirebilecektir.
2.1. Fizik tedavi ve rehabilitasyonla ilgili hastalıkların patogenezini, klinik ve tanısal özelliklerini tanımlar.
2.2. Bu hastalıkları özetler.
2.3. Bu hastalıkların tedavisini anlatır ve örnekler verir.
3. Hastanın ortopedik muayenesini değerlendirebilecektir.
3.1. Tanı, ayırıcı tanı ve tedavi için gerekli anamnez, muayene ve laboratuvar tetkiklerini tanımlar.
3.2. Genel ortopedik girişimleri yapar.
3.3. Ortopedik vakalar ile FTR vakalarının tanı ve tedavisine örnekler verir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Ortopedisi
2Spor Cerrahisi
3Dejeneratif Eklem Hastalıkları
4Kırıklar ve Çıkıklar
5Kas İskelet Sistemi Tümörleri
6Skolyoz ve Kifoz
7Ortopedi- Ortopedik Fizik Muayene
8Ortopedik Acil Patolojiler
9Omurga Ergonomisi
10Kas İskelet Sistemi Enfeksiyonları

Kaynak
Öğretim Üyesinin Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati16116
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11010
Genel Sınav ve Hazırlığı11616
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)42
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(42/30)1
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ORTOPEDİ VE TRAVMATOLOJİ-Senelik9+091
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Kadir UZEL
Dersi VerenlerProf.Dr. İbrahim AZBOY, Doç.Dr. Adnan KARA, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Dr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN, Prof.Dr. Cem Coşkun AVCI, Doç.Dr. Bilgehan ÇATAL, Dr.Öğr.Üye. Kadir UZEL, Prof.Dr. Mehmet BULUT
Dersin YardımcılarıProf.Dr. İbrahim Azboy Dr.Öğr.Üye. Adnan KARA, Dr.Öğr.Üye Mehmet Akif ÇAÇAN Dr.Öğr.Üye. Aybars Tekcan Doç.Dr.Cem Coşkun Avcı Dr.Öğr.Üye.Bilgehan Çatal Dr.Öğr.Üye.Kadir Uzel Dr.Mehmet BULUT
Dersin AmacıFizik tedavi ve rehabilitasyon ile ortopedik hastalıkların tanısı, tedavisi ve travmanın temel prensiplerini öğretmek
Dersin İçeriğiBu ders; Çocuk Ortopedisi,Spor Cerrahisi
,Dejeneratif Eklem Hastalıkları,Kırıklar ve Çıkıklar,Kas İskelet Sistemi Tümörleri,Skolyoz ve Kifoz,Ortopedi- Ortopedik Fizik Muayene ,Ortopedik Acil Patolojiler ,Omurga Ergonomisi ,Kas İskelet Sistemi Enfeksiyonları

; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu dersin sonunda öğrenci;
1. Ortopedi ve travmatoloji hastalıklarını değerlendirebilecektir.
1.1. Ortopedi ve travmatoloji hastalıklarının patogenezini, klinik ve tanısal özelliklerini tanımlar.
1.2. Bu hastalıkları özetler.
1.3. Bu hastalıkların tedavisini anlatır ve örnekler verir.
2. Fizik tedavi ve rehabilitasyonla ilgili hastalıkları değerlendirebilecektir.
2.1. Fizik tedavi ve rehabilitasyonla ilgili hastalıkların patogenezini, klinik ve tanısal özelliklerini tanımlar.
2.2. Bu hastalıkları özetler.
2.3. Bu hastalıkların tedavisini anlatır ve örnekler verir.
3. Hastanın ortopedik muayenesini değerlendirebilecektir.
3.1. Tanı, ayırıcı tanı ve tedavi için gerekli anamnez, muayene ve laboratuvar tetkiklerini tanımlar.
3.2. Genel ortopedik girişimleri yapar.
3.3. Ortopedik vakalar ile FTR vakalarının tanı ve tedavisine örnekler verir.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Çocuk Ortopedisi
2Spor Cerrahisi
3Dejeneratif Eklem Hastalıkları
4Kırıklar ve Çıkıklar
5Kas İskelet Sistemi Tümörleri
6Skolyoz ve Kifoz
7Ortopedi- Ortopedik Fizik Muayene
8Ortopedik Acil Patolojiler
9Omurga Ergonomisi
10Kas İskelet Sistemi Enfeksiyonları

Kaynak
Öğretim Üyesinin Notları

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05