Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL HEKİMLİK UYGULAMALARI II-Senelik0+120-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hülya AKAN, Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler, simüle ortamda ve maket üzerinde temel hekimlik uygulamalarını yapar, temel iletişim teknikleri ve motivasyonel görüşme tekniklerini kullanarak, aile yakınları ve çocuk hastalarda dahil olmak üzere tam detaylı hasta öyküsü alır ve hasta bilgilendirmesi yapar.
Dersin İçeriğiBu ders; Hücre kültürü uygulamaları,Mikrobiyolojik örnek alımı, preparat hazırlama ve mikroskobik inceleme,Rutin biyokimyasal uygulamalar,Deney hayvanı diseksiyonu ve rutin histolojik prosedürler,Maket uygulaması ile temel klinik becerilerin kazandırılması 1. (Yara pansumanı becerisi 2. Nazogastrik kateter takma-çıkarma becerisi 3. Kadın ve erkekte idrar sondası takma-çıkarma becerisi); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Simüle ortamda cerrahi el yıkama, steril alan oluşturma yapabildiğini gösterir13, 17, 5, 6, 8, 9D, H
Maket üzerinde intravenöz damar yolu açar, IV kateter takar ve ilaç uygular.13, 17, 5, 6, 8, 9A, D, H
Maket üzerinde nazogastrik sonda yerleştirir ve dökümente eder. 13, 17, 5, 6, 8, 9A, D
Maket üzerinde kadın-erkek foley sonda yerleştirir ve dökümente eder5, 6, 8, 9A, D
Maket üzerinde yara bakımı yapar5, 6, 8, 9A, D
Senaryoya dayalı öğrenme ortamında ve simüle ortamda simüle/standardize hasta görüşmesinde temel iletişim ve motivasyonel görüşme becerilerini gösterir.21, 5, 6, 8, 9A, D
Simüle ortamda simüle / standardize hasta görüşmesinde tam detaylı hasta öyküsü alır.11, 21, 5, 6, 9A, D
Senaryoya dayalı öğrenme ortamında ve simüle ortamda simüle/standardize hasta görüşmesinde temel iletişim tekniklerini kullanarak hasta bilgilendirmesi yapar11, 21, 6, 9A, D
Simüle ortamda simüle/standardize hasta görüşmesinde vital bulguları alır ve temel fizik muayene bileşenlerini uygular ve dökümente eder.11, 15, 21, 8, 9A, D
Kendini sınırlarını bildiğini gösterir21D
Ekip çalışması yapar.21, 8D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücre kültürü uygulamaları
2Mikrobiyolojik örnek alımı, preparat hazırlama ve mikroskobik inceleme
3Rutin biyokimyasal uygulamalar
4Deney hayvanı diseksiyonu ve rutin histolojik prosedürler
5Maket uygulaması ile temel klinik becerilerin kazandırılması 1. (Yara pansumanı becerisi 2. Nazogastrik kateter takma-çıkarma becerisi 3. Kadın ve erkekte idrar sondası takma-çıkarma becerisi)
Kaynak
Öğretim üyesinin notu, sözlü yönlendirmesi ve mesleki beceri klavuzu II
Bate’s Guide to Physical examination and History Taking. Ed. Lynn S. Bickley . Twelfth edition Medipol Üniversitesi e-kütüphane/ Bate’s videos ( Fizik muayene, iletişim, ve OSCE videoları) Ders notları Communication Skills for the Health Care Professional: Context, Concepts, Practice, and Evidence, Third Edition. In Ed. Gwev van Servellen, 2020. Clinical Medicine fort he MRCP Paces. Volume 2: History Taking and Communication and Ethics. In Eds.Mehta G, Iqbal B,Bowman D. Oxford University Press, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TEMEL HEKİMLİK UYGULAMALARI II-Senelik0+120-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Hülya AKAN
Dersi VerenlerProf.Dr. Hülya AKAN, Öğr.Gör. Ceren Selma ŞENTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıÖğrenciler, simüle ortamda ve maket üzerinde temel hekimlik uygulamalarını yapar, temel iletişim teknikleri ve motivasyonel görüşme tekniklerini kullanarak, aile yakınları ve çocuk hastalarda dahil olmak üzere tam detaylı hasta öyküsü alır ve hasta bilgilendirmesi yapar.
Dersin İçeriğiBu ders; Hücre kültürü uygulamaları,Mikrobiyolojik örnek alımı, preparat hazırlama ve mikroskobik inceleme,Rutin biyokimyasal uygulamalar,Deney hayvanı diseksiyonu ve rutin histolojik prosedürler,Maket uygulaması ile temel klinik becerilerin kazandırılması 1. (Yara pansumanı becerisi 2. Nazogastrik kateter takma-çıkarma becerisi 3. Kadın ve erkekte idrar sondası takma-çıkarma becerisi); konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Simüle ortamda cerrahi el yıkama, steril alan oluşturma yapabildiğini gösterir13, 17, 5, 6, 8, 9D, H
Maket üzerinde intravenöz damar yolu açar, IV kateter takar ve ilaç uygular.13, 17, 5, 6, 8, 9A, D, H
Maket üzerinde nazogastrik sonda yerleştirir ve dökümente eder. 13, 17, 5, 6, 8, 9A, D
Maket üzerinde kadın-erkek foley sonda yerleştirir ve dökümente eder5, 6, 8, 9A, D
Maket üzerinde yara bakımı yapar5, 6, 8, 9A, D
Senaryoya dayalı öğrenme ortamında ve simüle ortamda simüle/standardize hasta görüşmesinde temel iletişim ve motivasyonel görüşme becerilerini gösterir.21, 5, 6, 8, 9A, D
Simüle ortamda simüle / standardize hasta görüşmesinde tam detaylı hasta öyküsü alır.11, 21, 5, 6, 9A, D
Senaryoya dayalı öğrenme ortamında ve simüle ortamda simüle/standardize hasta görüşmesinde temel iletişim tekniklerini kullanarak hasta bilgilendirmesi yapar11, 21, 6, 9A, D
Simüle ortamda simüle/standardize hasta görüşmesinde vital bulguları alır ve temel fizik muayene bileşenlerini uygular ve dökümente eder.11, 15, 21, 8, 9A, D
Kendini sınırlarını bildiğini gösterir21D
Ekip çalışması yapar.21, 8D
Öğretim Yöntemleri:11: Gösterip Yapma Yöntemi, 13: Örnek Olay Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 21: Benzetim/Simülasyon Tekniği, 5: İşbirlikli Öğrenme Modeli, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 8: Ters-yüz Edilmiş Sınıf Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Hücre kültürü uygulamaları
2Mikrobiyolojik örnek alımı, preparat hazırlama ve mikroskobik inceleme
3Rutin biyokimyasal uygulamalar
4Deney hayvanı diseksiyonu ve rutin histolojik prosedürler
5Maket uygulaması ile temel klinik becerilerin kazandırılması 1. (Yara pansumanı becerisi 2. Nazogastrik kateter takma-çıkarma becerisi 3. Kadın ve erkekte idrar sondası takma-çıkarma becerisi)
Kaynak
Öğretim üyesinin notu, sözlü yönlendirmesi ve mesleki beceri klavuzu II
Bate’s Guide to Physical examination and History Taking. Ed. Lynn S. Bickley . Twelfth edition Medipol Üniversitesi e-kütüphane/ Bate’s videos ( Fizik muayene, iletişim, ve OSCE videoları) Ders notları Communication Skills for the Health Care Professional: Context, Concepts, Practice, and Evidence, Third Edition. In Ed. Gwev van Servellen, 2020. Clinical Medicine fort he MRCP Paces. Volume 2: History Taking and Communication and Ethics. In Eds.Mehta G, Iqbal B,Bowman D. Oxford University Press, 2010.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05