Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE METOBOLİZMA -Bahar Dönemi89+26-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Neslin Emekli, Prof. Dr. Cafer Marangoz, Prof.Dr. Ufuk ŞAKUL, Doç. Dr. Türkan Yiğitbaşı, Yrd. Doç. Dr. İlknur Keskin, Yrd. Doç. Dr. Neslihan Yüzbaşıoğlu,
Dersin AmacıSindirim sistemini oluşturan organların anatomisini ve histolojisini öğrenmek, sindirim ve emilim fizyolojini anlamak, protein , yağ ve karbonhidrat sindirim biyokimyasını öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; ANAT. - Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri,FİZYO. - Sindirim fizyolojisine giriş / Sindirim kanalı salgıları,FİZYO. - Gastrointestinal fonksiyonların düzenlenmesi,ANAT. - Pharynx ve oesophagus, Mide,FİZYO. - Sindirim kanalı salgıları,HİSTO - Sindirim sistemi-1 (Ağız, dil, dudak,özefagus),HİSTO. - Sindirim sistemi-2 (mide, bağırsak),ANAT. - Periton ve omentumlar, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit
,FİZYO. - Barsaklarda sıvı ve elektrolit transportu / Gastrointestinal fonksiyonların düzenlenmesi
,B.KİMYA - Proteinlerin sindirimi ve emilimi,ANAT. - İnce barsak ve kalın barsak,HİSTO. - Tükrük bezleri,pankreas,HİSTO. - Karaciğer,safra kesesi,B.KİMYA - Karbonhidratların sindirimi ve emilimi ,FİZYO. - Sindirim ve emilim,B.KİMYA - Lipidlerin sindirimi ve emilimi,ANAT. - Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları,ANAT. - safra kesesi ve safra yolları, pancreas, dalak, portal sistem ,ANAT. - safra kesesi ve safra yolları, pancreas, dalak, portal sistem ,B.KİMYA - Lipidlerin sindirimi, emilimi,B.KİMYA - Beslenme Biyokimyası ,ANAT. - Abdomen arterleri ve venleri ,FİZYO. - Beslenme ve metabolizma,B.KİMYA - Avitaminozlar,ANAT. - Karın ön duvarı (kasları-rektus kılıfı, karın ön duvarındaki plica ve fossa'lar
,FİZYO. - Sindirim ve emilim,B.KİMYA LAB - Kanda amilaz ölçümü ,BİYOKİM. - Porfirinler, Safra pigmentleri,ANAT. - İnguinal kanal & Femoral Kanal ve Herniasyonları ,ANAT. LAB - HİSTOLOJİ,HİSTO. - Sindirim sistemi gelişimi,FİZYO. - Beslenme ve metabolizma,RADYOLOJİK ANATOMİ,FİZYO. - Gastrointestinal motilite,BİYOKİMYA - Karaciğer Fonksiyon Testleri,FİZYO. - Karaciğer ve safra; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyolojinin temel ilkelerini özetleyebilecektir. 14, 16, 17, 37, 9
Hücre, organ ve sistem seviyesinde vücudun nasıl organize olduğunu açıklayabilecektir. 37, 9A
Normal ve patolojik olayları birbirinden ayırt edebilecektir 17, 9A, D
İnsan vücudunu oluşturan gastrointestinal sisteme ait organ ve dokuları açıklayabilecek ve ilişkilendirebilecektir. 17, 9A
Gastrointestinal sistemi oluşturan dokular hakkında pratik ugulamalar yapabilecektir ve farklı dokuların histolojik preparatlarını ayırt eder. 17, 37, 9A, D
intrauterin yaşamda şekillenen gastrointestinal organların oluşum süreçlerini açıklar 37, 9A
teratojenleri sınıflandırır ve konjenital malformasyonlar ile ilişkilendirir 9A
Fizyolojik mekanizmaların bozulmasının ne sonuçlar doğurabileceğini tahmin edebilecektir. 9A
Pankreas hormonlarının sentezi, regülasyonu, hedef dokulara taşınması ve ölçüm yöntemlerini bilir. 17, 6, 9A, D
Böbrek fonksiyonlarının biyokimyasal olarak nasıl ölçülebileceğini tanımlar, böbrek biyokimyasını çözümleyebilir. 17, 9A, D
Troid hormonlarının sentezini, regülasyonunu, sentezlenen hormonların hedef dokulara taşınmasını, bu metabolik yoldaki disfonksiyonları, metabolizmada görev alan bazı moleküllerin ölçüm yöntemlerini kavrar. 17, 9A, D
İdrarın fiziksel, kimyasal ve mikroskobik görünümüyle ilgili kanıta dayalı testleri bilir. 17, 9D
Kanserojenlerin meydana geliş nedenlerini, hücrenin yaşamında olumsuz etkilerini kavrar, tümör belirteçlerini, özelliklerini, mekanizmalarını, erken tanı için ideal bir tümör belirtecinin özelliklerini bilir. 13, 9
Adrena Korteks hormonlarının sentezini, regülasyonunu, diğer hormonlarla etkileşimini, metabolizmadaki etkinliğini bilir. 17, 9D
Adrena Medulla hormonlarının sentezini, etki mekanizmasını, katabolizmasını, idrarda ölçüm yöntemlerini analiz eder. 17, 9D
Gonad hormonlarının sentezi, regülasyonu ve üreme fonksiyonlarının düzenlenmesi, menstrüal döngünün mekanizması, gebelikle ilgili laboratuvar testleri, gestasyonel diyabet ve preklemsinin laboratuvar belirteçlerini analiz eder.17, 9D
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ANAT. - Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri
2FİZYO. - Sindirim fizyolojisine giriş / Sindirim kanalı salgıları
3FİZYO. - Gastrointestinal fonksiyonların düzenlenmesi
4ANAT. - Pharynx ve oesophagus, Mide
5FİZYO. - Sindirim kanalı salgıları
6HİSTO - Sindirim sistemi-1 (Ağız, dil, dudak,özefagus)
7HİSTO. - Sindirim sistemi-2 (mide, bağırsak)
8ANAT. - Periton ve omentumlar, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit
9FİZYO. - Barsaklarda sıvı ve elektrolit transportu / Gastrointestinal fonksiyonların düzenlenmesi
10B.KİMYA - Proteinlerin sindirimi ve emilimi
11ANAT. - İnce barsak ve kalın barsak
12HİSTO. - Tükrük bezleri,pankreas
13HİSTO. - Karaciğer,safra kesesi
14B.KİMYA - Karbonhidratların sindirimi ve emilimi
15FİZYO. - Sindirim ve emilim
16B.KİMYA - Lipidlerin sindirimi ve emilimi
17ANAT. - Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları
18ANAT. - safra kesesi ve safra yolları, pancreas, dalak, portal sistem
19ANAT. - safra kesesi ve safra yolları, pancreas, dalak, portal sistem
20B.KİMYA - Lipidlerin sindirimi, emilimi
21B.KİMYA - Beslenme Biyokimyası
22ANAT. - Abdomen arterleri ve venleri
23FİZYO. - Beslenme ve metabolizma
24B.KİMYA - Avitaminozlar
25ANAT. - Karın ön duvarı (kasları-rektus kılıfı, karın ön duvarındaki plica ve fossa'lar
26FİZYO. - Sindirim ve emilim
27B.KİMYA LAB - Kanda amilaz ölçümü
28BİYOKİM. - Porfirinler, Safra pigmentleri
29ANAT. - İnguinal kanal & Femoral Kanal ve Herniasyonları
30ANAT. LAB - HİSTOLOJİ
31HİSTO. - Sindirim sistemi gelişimi
32FİZYO. - Beslenme ve metabolizma
33RADYOLOJİK ANATOMİ
34FİZYO. - Gastrointestinal motilite
35BİYOKİMYA - Karaciğer Fonksiyon Testleri
36FİZYO. - Karaciğer ve safra
Kaynak
Kierszenbaum A.: Histology & Cell Biology: An introduction to Pathology 2 ed. Mosby, USA. Ross M.: Histology: A Text and Atlas, 6 ed. Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Text Book of Histology. Second ed. SAUNDERS. Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati702140
Rehberli Problem Çözme26252
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi2510
Okul Dışı Diğer Faaliyetler5210
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı11515
Genel Sınav ve Hazırlığı11515
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)242
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(242/30)8
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
BESLENME VE METOBOLİZMA -Bahar Dönemi89+26-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüDr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersi VerenlerDr.Öğr.Üye. Bircan KOLBAŞI
Dersin YardımcılarıProf. Dr. Neslin Emekli, Prof. Dr. Cafer Marangoz, Prof.Dr. Ufuk ŞAKUL, Doç. Dr. Türkan Yiğitbaşı, Yrd. Doç. Dr. İlknur Keskin, Yrd. Doç. Dr. Neslihan Yüzbaşıoğlu,
Dersin AmacıSindirim sistemini oluşturan organların anatomisini ve histolojisini öğrenmek, sindirim ve emilim fizyolojini anlamak, protein , yağ ve karbonhidrat sindirim biyokimyasını öğrenmek.
Dersin İçeriğiBu ders; ANAT. - Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri,FİZYO. - Sindirim fizyolojisine giriş / Sindirim kanalı salgıları,FİZYO. - Gastrointestinal fonksiyonların düzenlenmesi,ANAT. - Pharynx ve oesophagus, Mide,FİZYO. - Sindirim kanalı salgıları,HİSTO - Sindirim sistemi-1 (Ağız, dil, dudak,özefagus),HİSTO. - Sindirim sistemi-2 (mide, bağırsak),ANAT. - Periton ve omentumlar, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit
,FİZYO. - Barsaklarda sıvı ve elektrolit transportu / Gastrointestinal fonksiyonların düzenlenmesi
,B.KİMYA - Proteinlerin sindirimi ve emilimi,ANAT. - İnce barsak ve kalın barsak,HİSTO. - Tükrük bezleri,pankreas,HİSTO. - Karaciğer,safra kesesi,B.KİMYA - Karbonhidratların sindirimi ve emilimi ,FİZYO. - Sindirim ve emilim,B.KİMYA - Lipidlerin sindirimi ve emilimi,ANAT. - Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları,ANAT. - safra kesesi ve safra yolları, pancreas, dalak, portal sistem ,ANAT. - safra kesesi ve safra yolları, pancreas, dalak, portal sistem ,B.KİMYA - Lipidlerin sindirimi, emilimi,B.KİMYA - Beslenme Biyokimyası ,ANAT. - Abdomen arterleri ve venleri ,FİZYO. - Beslenme ve metabolizma,B.KİMYA - Avitaminozlar,ANAT. - Karın ön duvarı (kasları-rektus kılıfı, karın ön duvarındaki plica ve fossa'lar
,FİZYO. - Sindirim ve emilim,B.KİMYA LAB - Kanda amilaz ölçümü ,BİYOKİM. - Porfirinler, Safra pigmentleri,ANAT. - İnguinal kanal & Femoral Kanal ve Herniasyonları ,ANAT. LAB - HİSTOLOJİ,HİSTO. - Sindirim sistemi gelişimi,FİZYO. - Beslenme ve metabolizma,RADYOLOJİK ANATOMİ,FİZYO. - Gastrointestinal motilite,BİYOKİMYA - Karaciğer Fonksiyon Testleri,FİZYO. - Karaciğer ve safra; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Fizyolojinin temel ilkelerini özetleyebilecektir. 14, 16, 17, 37, 9
Hücre, organ ve sistem seviyesinde vücudun nasıl organize olduğunu açıklayabilecektir. 37, 9A
Normal ve patolojik olayları birbirinden ayırt edebilecektir 17, 9A, D
İnsan vücudunu oluşturan gastrointestinal sisteme ait organ ve dokuları açıklayabilecek ve ilişkilendirebilecektir. 17, 9A
Gastrointestinal sistemi oluşturan dokular hakkında pratik ugulamalar yapabilecektir ve farklı dokuların histolojik preparatlarını ayırt eder. 17, 37, 9A, D
intrauterin yaşamda şekillenen gastrointestinal organların oluşum süreçlerini açıklar 37, 9A
teratojenleri sınıflandırır ve konjenital malformasyonlar ile ilişkilendirir 9A
Fizyolojik mekanizmaların bozulmasının ne sonuçlar doğurabileceğini tahmin edebilecektir. 9A
Pankreas hormonlarının sentezi, regülasyonu, hedef dokulara taşınması ve ölçüm yöntemlerini bilir. 17, 6, 9A, D
Böbrek fonksiyonlarının biyokimyasal olarak nasıl ölçülebileceğini tanımlar, böbrek biyokimyasını çözümleyebilir. 17, 9A, D
Troid hormonlarının sentezini, regülasyonunu, sentezlenen hormonların hedef dokulara taşınmasını, bu metabolik yoldaki disfonksiyonları, metabolizmada görev alan bazı moleküllerin ölçüm yöntemlerini kavrar. 17, 9A, D
İdrarın fiziksel, kimyasal ve mikroskobik görünümüyle ilgili kanıta dayalı testleri bilir. 17, 9D
Kanserojenlerin meydana geliş nedenlerini, hücrenin yaşamında olumsuz etkilerini kavrar, tümör belirteçlerini, özelliklerini, mekanizmalarını, erken tanı için ideal bir tümör belirtecinin özelliklerini bilir. 13, 9
Adrena Korteks hormonlarının sentezini, regülasyonunu, diğer hormonlarla etkileşimini, metabolizmadaki etkinliğini bilir. 17, 9D
Adrena Medulla hormonlarının sentezini, etki mekanizmasını, katabolizmasını, idrarda ölçüm yöntemlerini analiz eder. 17, 9D
Gonad hormonlarının sentezi, regülasyonu ve üreme fonksiyonlarının düzenlenmesi, menstrüal döngünün mekanizması, gebelikle ilgili laboratuvar testleri, gestasyonel diyabet ve preklemsinin laboratuvar belirteçlerini analiz eder.17, 9D
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 14: Bireysel Çalışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 17: Deney yapma Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1ANAT. - Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri
2FİZYO. - Sindirim fizyolojisine giriş / Sindirim kanalı salgıları
3FİZYO. - Gastrointestinal fonksiyonların düzenlenmesi
4ANAT. - Pharynx ve oesophagus, Mide
5FİZYO. - Sindirim kanalı salgıları
6HİSTO - Sindirim sistemi-1 (Ağız, dil, dudak,özefagus)
7HİSTO. - Sindirim sistemi-2 (mide, bağırsak)
8ANAT. - Periton ve omentumlar, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit
9FİZYO. - Barsaklarda sıvı ve elektrolit transportu / Gastrointestinal fonksiyonların düzenlenmesi
10B.KİMYA - Proteinlerin sindirimi ve emilimi
11ANAT. - İnce barsak ve kalın barsak
12HİSTO. - Tükrük bezleri,pankreas
13HİSTO. - Karaciğer,safra kesesi
14B.KİMYA - Karbonhidratların sindirimi ve emilimi
15FİZYO. - Sindirim ve emilim
16B.KİMYA - Lipidlerin sindirimi ve emilimi
17ANAT. - Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları
18ANAT. - safra kesesi ve safra yolları, pancreas, dalak, portal sistem
19ANAT. - safra kesesi ve safra yolları, pancreas, dalak, portal sistem
20B.KİMYA - Lipidlerin sindirimi, emilimi
21B.KİMYA - Beslenme Biyokimyası
22ANAT. - Abdomen arterleri ve venleri
23FİZYO. - Beslenme ve metabolizma
24B.KİMYA - Avitaminozlar
25ANAT. - Karın ön duvarı (kasları-rektus kılıfı, karın ön duvarındaki plica ve fossa'lar
26FİZYO. - Sindirim ve emilim
27B.KİMYA LAB - Kanda amilaz ölçümü
28BİYOKİM. - Porfirinler, Safra pigmentleri
29ANAT. - İnguinal kanal & Femoral Kanal ve Herniasyonları
30ANAT. LAB - HİSTOLOJİ
31HİSTO. - Sindirim sistemi gelişimi
32FİZYO. - Beslenme ve metabolizma
33RADYOLOJİK ANATOMİ
34FİZYO. - Gastrointestinal motilite
35BİYOKİMYA - Karaciğer Fonksiyon Testleri
36FİZYO. - Karaciğer ve safra
Kaynak
Kierszenbaum A.: Histology & Cell Biology: An introduction to Pathology 2 ed. Mosby, USA. Ross M.: Histology: A Text and Atlas, 6 ed. Gartner L.P., Hiatt J.L.: Color Text Book of Histology. Second ed. SAUNDERS. Moore K.M., Persaud T.V.N. Çev. Ed: Yıldırım M., Okar İ., Dalçık H. Klinik Yönleri ile İnsan Embriyolojisi. 6. Ed. NOBEL TIP Sadler T.W: Langman's Medical Embryology, Eleventh Edition. Lippincott Williams & Wilkins, USA Schoenwolf G.C.: Larsen’s Human Embryology. 4. Ed. CHURCHILL LIVINGSTONE ELSEVIER

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05