Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Senelik86+30-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, organizmayı oluşturan sistemlerin histolojisini ve embriyolojik süreçlerini anlamak, hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojisi ile ilişkilendirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Deri ve ekleri, Deri ve deri ekleri gelişimi,Serebrum-serebellum,Sinir sistemi gelişimi,Göz,Kulak,Göz-kulak gelişimi,Dolaşım sistemi,Dolaşım sistemi gelişimi,Kan hücreleri,Hematopoez,Lenfoid sistem,Solunum sistemi,Solunum sistemi gelişimi,Sindirim sistemi,Tükrük bezleri,Pankreas-karaciğer-safra kesesi,Sindirim sistemi gelişimi,Endokrin sistemi,Endokrin sistem gelişimi,Üriner sistem,Dişi üreme sistemi,Erkek üreme sistemi,Ürogenital sistem gelişimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Deri ve deri eklerinin (deri, kıl, tırnak, diş) detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Deri ve deri ekleri gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Serebrum ve serebellumun detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Sinir sistemi gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Gözün histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Kulak histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Göz-kulak gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Dolaşım sisteminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Kan hücrelerinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Hematopoezisin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Lenfoid sistemin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Solunum sistemi histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Sindirim sisteminin (ağız, dil, dudak, özefagus,mide, bağırsak) detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Tükürük bezlerinin histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Pankreas-karaciğer-safra kesesi histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Sindirim sisteminin gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Endokrin sistem histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Üriner sistem histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Dişi ve erkek üreme sistemi histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Ürogenital sistem gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Deri ve ekleriHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 488-524.
2 Deri ve deri ekleri gelişimiİlgili ders sunumunun okunması
3Serebrum-serebellumİlgili ders sunumunun okunması
4Sinir sistemi gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 205- 255.
5GözHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H. Ross - sayfa 896-926
6KulakHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile Michael H. Ross - sayfa 928-948.
7Göz-kulak gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 255- 279.
8Dolaşım sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:400-438.
9Dolaşım sistemi gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 391- 435.
10Kan hücreleriİlgili ders sunumunun okunması
11Hematopoezİlgili ders sunumunun okunması
12Lenfoid sistemHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 440-486.
13Solunum sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 664-696.
14Solunum sistemi gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 340- 358.
15Sindirim sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:526-626.
16Tükrük bezleriİlgili ders notunun okunması
17Pankreas-karaciğer-safra kesesiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:628-662.
18Sindirim sistemi gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 318- 340.
19Endokrin sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 740-782.
20Endokrin sistem gelişimiİlgili ders sunumunun okunması
21Üriner sistemHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 698-738.
22Dişi üreme sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 830-894.
23Erkek üreme sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 784-828.
24Ürogenital sistem gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 372- 391.
Kaynak
Ders notları,Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, Micheal H. Ross; Temel Histoloji Konu ve Atlas, Junqueira, İnsan Embriyolojisi ve Gelişim Biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı, Langman s Medical Embryology. T.W. Sadler, 11th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2009, The Developing Human:Clinically Oriented Embryology, K.L. Moore, T.V.N. Persaund , 8th Edition, Saunders , 2007. Hücrenin Moleküler Biyolojisi. B. Alberts, 4. Baskı, Garland Science, Çeviri :TÜBA, 2008, Moleküler Hücre Biyolojisi. H. Lodish , 6.Baskı Palme Yayıncılık, Çeviri, 2011, Moleculer Embryology Medhod and Protocols 2nd Edition P Sharpe, Humana Pres, 2006, http://www.reproduction-online.org/content/143/2/151.full.pdf+html, http://www.molgen.mpg.de/~molemb/publications.html

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati24248
Rehberli Problem Çözme10220
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi5420
Okul Dışı Diğer Faaliyetler15460
Proje Sunumu / Seminer224
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı51050
Genel Sınav ve Hazırlığı11010
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)212
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(212/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
HİSTOLOJİ VE EMBRİYOLOJİ-Senelik86+30-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. İlknur KESKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, organizmayı oluşturan sistemlerin histolojisini ve embriyolojik süreçlerini anlamak, hastalıkları hücre biyolojisi ve histolojisi ile ilişkilendirebilmektir.
Dersin İçeriğiBu ders; Deri ve ekleri, Deri ve deri ekleri gelişimi,Serebrum-serebellum,Sinir sistemi gelişimi,Göz,Kulak,Göz-kulak gelişimi,Dolaşım sistemi,Dolaşım sistemi gelişimi,Kan hücreleri,Hematopoez,Lenfoid sistem,Solunum sistemi,Solunum sistemi gelişimi,Sindirim sistemi,Tükrük bezleri,Pankreas-karaciğer-safra kesesi,Sindirim sistemi gelişimi,Endokrin sistemi,Endokrin sistem gelişimi,Üriner sistem,Dişi üreme sistemi,Erkek üreme sistemi,Ürogenital sistem gelişimi; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Deri ve deri eklerinin (deri, kıl, tırnak, diş) detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Deri ve deri ekleri gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Serebrum ve serebellumun detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Sinir sistemi gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Gözün histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Kulak histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Göz-kulak gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Dolaşım sisteminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Kan hücrelerinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Hematopoezisin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Lenfoid sistemin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Solunum sistemi histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Sindirim sisteminin (ağız, dil, dudak, özefagus,mide, bağırsak) detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Tükürük bezlerinin histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Pankreas-karaciğer-safra kesesi histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Sindirim sisteminin gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Endokrin sistem histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Üriner sistem histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Dişi ve erkek üreme sistemi histolojisinin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Ürogenital sistem gelişiminin detaylarını açıklar.17, 6, 9A
Öğretim Yöntemleri:17: Deney yapma Tekniği, 6: Deneyimle Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Deri ve ekleriHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 488-524.
2 Deri ve deri ekleri gelişimiİlgili ders sunumunun okunması
3Serebrum-serebellumİlgili ders sunumunun okunması
4Sinir sistemi gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 205- 255.
5GözHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H. Ross - sayfa 896-926
6KulakHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile Michael H. Ross - sayfa 928-948.
7Göz-kulak gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 255- 279.
8Dolaşım sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:400-438.
9Dolaşım sistemi gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 391- 435.
10Kan hücreleriİlgili ders sunumunun okunması
11Hematopoezİlgili ders sunumunun okunması
12Lenfoid sistemHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 440-486.
13Solunum sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 664-696.
14Solunum sistemi gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 340- 358.
15Sindirim sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:526-626.
16Tükrük bezleriİlgili ders notunun okunması
17Pankreas-karaciğer-safra kesesiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa:628-662.
18Sindirim sistemi gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 318- 340.
19Endokrin sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 740-782.
20Endokrin sistem gelişimiİlgili ders sunumunun okunması
21Üriner sistemHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 698-738.
22Dişi üreme sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 830-894.
23Erkek üreme sistemiHistoloji Konu Anlatımı ve Atlas-İlişkili Hücre Biyolojisi ve Moleküler Biyoloji ile. Michael H.Ross. Sayfa: 784-828.
24Ürogenital sistem gelişimiİnsan embriyoloji ve gelişim biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı. Sayfa: 372- 391.
Kaynak
Ders notları,Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas, Micheal H. Ross; Temel Histoloji Konu ve Atlas, Junqueira, İnsan Embriyolojisi ve Gelişim Biyolojisi. Bruce M. Carlson. 6. Baskı, Langman s Medical Embryology. T.W. Sadler, 11th Edition, Lippincott Williams & Wilkins, 2009, The Developing Human:Clinically Oriented Embryology, K.L. Moore, T.V.N. Persaund , 8th Edition, Saunders , 2007. Hücrenin Moleküler Biyolojisi. B. Alberts, 4. Baskı, Garland Science, Çeviri :TÜBA, 2008, Moleküler Hücre Biyolojisi. H. Lodish , 6.Baskı Palme Yayıncılık, Çeviri, 2011, Moleculer Embryology Medhod and Protocols 2nd Edition P Sharpe, Humana Pres, 2006, http://www.reproduction-online.org/content/143/2/151.full.pdf+html, http://www.molgen.mpg.de/~molemb/publications.html

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05