Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.OLGULARLA ENFEKSİYON HASTALIKLARI -Senelik10+30-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin YardımcılarıDers Notları
Dersin AmacıBu seçmeli stajın amacı toplumda sık görülen enfeksiyon hastalıklarının tanı tedavi ölçülerinin benimsetilesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Olgu Temelli Öğrenme- Pnömoni hastası tartışma ,Olgu Temelli Öğrenme - Üriner sistem enfeksiyonları ,Olgu Temelli Öğrenme - Deri yumuşak doku enfeksiyonlu olgular ,Olgu Temelli Öğrenme - Üst solunum yolu enfeksiyonu olguları ,Olgu Temelli Öğrenme- Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonlu olgu ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alt solunum yolu etkenlerini sıralar. 10, 12, 3H
Alt solunum yolu enfeksiyonu ile başvuran hastada tedavi seçeneklerini listeler. 10, 12, 3H
Üst solunum yolu enfeksiyonlarının etyolojisini sıralar. 10, 12, 3H
Üst solunum yolu enfeksiyonu ile başvuran hastada tedavi seçeneklerini listeler. 10, 12, 3H
Alt ve üst üriner sistem enfeksiyonlarını asemptomatik bakteriüriden ayırteder. 10, 12, 3H
Üriner sistem enfeksiyonu tedavi seçeneklerini listeler. 10, 12, 3H
Deri ve yumuşak doku enfeksiyonu etkenlerini sıralar. 10, 12, 3H
Selülit veya erisipel tanılı hastaya reçete yazar. 10, 12, 3H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Olgu Temelli Öğrenme- Pnömoni hastası tartışma Uptodate den Pnömoni konusunun okunması
2Olgu Temelli Öğrenme - Üriner sistem enfeksiyonları Uptodate den üriner enfeksiyonların okunması
3Olgu Temelli Öğrenme - Deri yumuşak doku enfeksiyonlu olgular Uptodate den deri yumuşak doku enfeksiyonu okunması
4Olgu Temelli Öğrenme - Üst solunum yolu enfeksiyonu olguları Uptodate den Üst solunum yolu enfeksiyonları okunması
5Olgu Temelli Öğrenme- Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonlu olgu Uptodate den Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonu okunması
Kaynak
UptoDate

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati10330
Rehberli Problem Çözme10330
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı10330
Performans Görevi, Bakım Planı10330
Toplam İş Yükü (Saat)120
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(120/30)4
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
SEÇ.OLGULARLA ENFEKSİYON HASTALIKLARI -Senelik10+30-4
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj (Seçmeli)
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ
Dersin YardımcılarıDers Notları
Dersin AmacıBu seçmeli stajın amacı toplumda sık görülen enfeksiyon hastalıklarının tanı tedavi ölçülerinin benimsetilesidir.
Dersin İçeriğiBu ders; Olgu Temelli Öğrenme- Pnömoni hastası tartışma ,Olgu Temelli Öğrenme - Üriner sistem enfeksiyonları ,Olgu Temelli Öğrenme - Deri yumuşak doku enfeksiyonlu olgular ,Olgu Temelli Öğrenme - Üst solunum yolu enfeksiyonu olguları ,Olgu Temelli Öğrenme- Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonlu olgu ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Alt solunum yolu etkenlerini sıralar. 10, 12, 3H
Alt solunum yolu enfeksiyonu ile başvuran hastada tedavi seçeneklerini listeler. 10, 12, 3H
Üst solunum yolu enfeksiyonlarının etyolojisini sıralar. 10, 12, 3H
Üst solunum yolu enfeksiyonu ile başvuran hastada tedavi seçeneklerini listeler. 10, 12, 3H
Alt ve üst üriner sistem enfeksiyonlarını asemptomatik bakteriüriden ayırteder. 10, 12, 3H
Üriner sistem enfeksiyonu tedavi seçeneklerini listeler. 10, 12, 3H
Deri ve yumuşak doku enfeksiyonu etkenlerini sıralar. 10, 12, 3H
Selülit veya erisipel tanılı hastaya reçete yazar. 10, 12, 3H
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 12: Problem Çözme Yöntemi, 3: Probleme Dayalı Öğrenme Modeli
Ölçme Yöntemleri:H: Performans Görevi

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Olgu Temelli Öğrenme- Pnömoni hastası tartışma Uptodate den Pnömoni konusunun okunması
2Olgu Temelli Öğrenme - Üriner sistem enfeksiyonları Uptodate den üriner enfeksiyonların okunması
3Olgu Temelli Öğrenme - Deri yumuşak doku enfeksiyonlu olgular Uptodate den deri yumuşak doku enfeksiyonu okunması
4Olgu Temelli Öğrenme - Üst solunum yolu enfeksiyonu olguları Uptodate den Üst solunum yolu enfeksiyonları okunması
5Olgu Temelli Öğrenme- Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonlu olgu Uptodate den Clostridioides (Clostridium) Difficile enfeksiyonu okunması
Kaynak
UptoDate

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
X
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
X
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05