Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAS-İSKELET BLOĞU-Senelik61+84-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Aylin REZVANİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Salim GÖKTEPE, Prof.Dr. Aylin REZVANİ, Doç.Dr. Mehmet AĞIRMAN, Doç.Dr. Didem SEZGİN ÖZCAN, Doç.Dr. Sena TOLU, Dr.Öğr.Üye. Şadiye SARATAŞ, Dr.Öğr.Üye. Ahmet ÜŞEN, Dr.Öğr.Üye. Özgül BOZKURT TUNCER, Doç.Dr. Adnan KARA, Prof.Dr. İbrahim AZBOY, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Prof.Dr. Cem Coşkun AVCI, Doç.Dr. Bilgehan ÇATAL, Dr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN, Dr.Öğr.Üye. Kadir UZEL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. İlknur TOPAL, Prof.Dr. Mehmet BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu stajın amacı; pediatrik ve erişkin yaşta sıkça rastlanan ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan kas ve iskelet sisteminin ağrılı hastalıkları, kemik ve yumuşak doku tümörleri, kırıklar, çıkıklar ve ekstremite kas, sinir, tendon ve yumuşak doku yaralanmaları olan ve acile getirilen politravmalı hastaların, ayrıca diğer doğuştan ya da edinsel fiziksel yetersizlik ve engellilik durumları olan hastaların değerlendirilmelerinin, konservatif tedavilerinin, rehabilitasyonlarının, cerrahi tedavilerinin ve bakımlarının koordinasyonunun ve hastaların fiziksel işlevlerinin en üst düzeyine nasıl ulaşacağının bilinmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortopedi ve Travmatoloji VE Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Oryantasyonu,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon,Hasta Değerlendirmesi
,klinik uygulama Alt ekstremite muayenesi,PM&R'de kullanılan fizik tedavi ajanları,Klinik uygulama Omurga muayenesi (boyun, üst ve alt sırt)
,Klinik uygulama Üst ekstremite muayenesi,yenesi
Radyoloji Alt Ekstremite Adiyolojisi,Diz Hastalıkları,Alçı Atel Uygulamaları
,El ve Bilek Hastalıkları,Üst Ekstremite Kırıkları (T, A)
,Alt Ekstremite Kırıkları (T, A),Açık Kırıklar ve Kompartman Sendromu (T, A)
,Radyoloji Üst Ekstremite Radyolojisi,Omuz ve Dirsek Hastalıkları Cerrahisi,Omuz Ağrısı (CBL)
,Kırık İyileşmesi,Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları,Çocuklarda Kırıklar (T, A),Çıkıklar ve Komplikasyonları (T, A,K)
,Pelvis ve Asetabulum Kırıkları (T,A),Çoklu Travma (T,A) Olan Hastalara Yaklaşım,Jonit ve Kemik Enfeksiyonları (ÖnT)
,Radyoloji Kemik ve Yumuşak Doku Tümörleri,Kemik Tümörleri (ÖnT, K),Yumuşak Doku Tümörleri (ÖnT, K),Kompleks bölgesel ağrı sendromu,Radyoloji Omurgası (Boyun, Sırt Üstü, Alt Sırt),Mekanik Bel Ağrısı ve Lomber Disk Fıtığı (T,T)
,Bel Ağrısı (CBL)
,boyun ve Üst Sırt Ağrısı (CBL),Omurilik Yaralanmaları Rehabilitasyonu,Spondiloartrit (ön-T),Omurga Travması
,Omurga Deformiteleri.,Kronik Ağrı Sendromu (Fibromiyalji, miofasyal ağrı sendromu, kronik yorgunluk
sendromu) (T)
,Osteoporoz (ÖnT, K)
,Osteoartrit (T, T, K, İ)
,Osteoarthritis Cases (T, T, K, İ),Osteoartritte Cerrahi (T, T, K, İ),Sinir ve Tendon Yaralanmalarının Rehabilitasyonu,Tenosinovitte Cerrahi (T,T),Developmental Hip Displasia,Topallayan Çocuk ve Pediatrik Ayak Hastalığına Yaklaşım (T,Serebral Palsi
,Tendon ve Sinir Yaralanmalarının Cerrahisi
,Yumuşak Doku Romatizma (T,T)
,Lymphedema and lipedema (T),Eklem Ağrısı ve Şişmesi,Eklem Ağrısı ve Şişme Durumları
,Romatoid Artrit (ÖnT)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu stajın ilk hedefi pediatrik ve erişkin yaşta sıkça rastlanan ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan kas ve iskelet sisteminin ağrılı hastalıkları, kemik ve yumuşak doku tümörleri, kırıklar, çıkıklar ve ekstremite kas, sinir, tendon ve yumuşak doku yaralanmaları, acile getirilen politravmalar ve ayrıca diğer doğuştan yada edinsel fiziksel yetersizlik ve engellilik durumları olan hastaların değerlendirilmesi, konservatif tedavisi, rehabilitasyonu, cerrahisi ve bakımının koordinasyonu ile bireyin fiziksel işlevlerini en üst düzeye ulaşmasının sağlanması ile ilgili öğrencilerin bilgilendirilmesidir. Ayrıca mezun olan öğrencilerin birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimlerin yetiştirilmesidir10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortopedi ve Travmatoloji VE Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Oryantasyonu
2Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon
3Hasta Değerlendirmesi
4klinik uygulama Alt ekstremite muayenesi
5PM&R'de kullanılan fizik tedavi ajanları
6Klinik uygulama Omurga muayenesi (boyun, üst ve alt sırt)
7Klinik uygulama Üst ekstremite muayenesi
8yenesi
Radyoloji Alt Ekstremite Adiyolojisi
9Diz Hastalıkları
10Alçı Atel Uygulamaları
11El ve Bilek Hastalıkları
12Üst Ekstremite Kırıkları (T, A)
13Alt Ekstremite Kırıkları (T, A)
14Açık Kırıklar ve Kompartman Sendromu (T, A)
15Radyoloji Üst Ekstremite Radyolojisi
16Omuz ve Dirsek Hastalıkları Cerrahisi
17Omuz Ağrısı (CBL)
18Kırık İyileşmesi
19Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları
20Çocuklarda Kırıklar (T, A)
21Çıkıklar ve Komplikasyonları (T, A,K)
22Pelvis ve Asetabulum Kırıkları (T,A)
23Çoklu Travma (T,A) Olan Hastalara Yaklaşım
24Jonit ve Kemik Enfeksiyonları (ÖnT)
25Radyoloji Kemik ve Yumuşak Doku Tümörleri
26Kemik Tümörleri (ÖnT, K)
27Yumuşak Doku Tümörleri (ÖnT, K)
28Kompleks bölgesel ağrı sendromu
29Radyoloji Omurgası (Boyun, Sırt Üstü, Alt Sırt)
30Mekanik Bel Ağrısı ve Lomber Disk Fıtığı (T,T)
31Bel Ağrısı (CBL)
32boyun ve Üst Sırt Ağrısı (CBL)
33Omurilik Yaralanmaları Rehabilitasyonu
34Spondiloartrit (ön-T)
35Omurga Travması
36Omurga Deformiteleri.
37Kronik Ağrı Sendromu (Fibromiyalji, miofasyal ağrı sendromu, kronik yorgunluk
sendromu) (T)
38Osteoporoz (ÖnT, K)
39Osteoartrit (T, T, K, İ)
40Osteoarthritis Cases (T, T, K, İ)
41Osteoartritte Cerrahi (T, T, K, İ)
42Sinir ve Tendon Yaralanmalarının Rehabilitasyonu
43Tenosinovitte Cerrahi (T,T)
44Developmental Hip Displasia
45Topallayan Çocuk ve Pediatrik Ayak Hastalığına Yaklaşım (T
46Serebral Palsi
47Tendon ve Sinir Yaralanmalarının Cerrahisi
48Yumuşak Doku Romatizma (T,T)
49Lymphedema and lipedema (T)
50Eklem Ağrısı ve Şişmesi
51Eklem Ağrısı ve Şişme Durumları
52Romatoid Artrit (ÖnT)
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati23060
Rehberli Problem Çözme13030
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı13030
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı23060
Performans Görevi, Bakım Planı13030
Toplam İş Yükü (Saat)210
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(210/30)7
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KAS-İSKELET BLOĞU-Senelik61+84-7
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Aylin REZVANİ
Dersi VerenlerProf.Dr. Ahmet Salim GÖKTEPE, Prof.Dr. Aylin REZVANİ, Doç.Dr. Mehmet AĞIRMAN, Doç.Dr. Didem SEZGİN ÖZCAN, Doç.Dr. Sena TOLU, Dr.Öğr.Üye. Şadiye SARATAŞ, Dr.Öğr.Üye. Ahmet ÜŞEN, Dr.Öğr.Üye. Özgül BOZKURT TUNCER, Doç.Dr. Adnan KARA, Prof.Dr. İbrahim AZBOY, Dr.Öğr.Üye. Mehmet Akif ÇAÇAN, Prof.Dr. Cem Coşkun AVCI, Doç.Dr. Bilgehan ÇATAL, Dr.Öğr.Üye. Aybars TEKCAN, Dr.Öğr.Üye. Kadir UZEL, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. İlknur TOPAL, Prof.Dr. Mehmet BULUT
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu stajın amacı; pediatrik ve erişkin yaşta sıkça rastlanan ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan kas ve iskelet sisteminin ağrılı hastalıkları, kemik ve yumuşak doku tümörleri, kırıklar, çıkıklar ve ekstremite kas, sinir, tendon ve yumuşak doku yaralanmaları olan ve acile getirilen politravmalı hastaların, ayrıca diğer doğuştan ya da edinsel fiziksel yetersizlik ve engellilik durumları olan hastaların değerlendirilmelerinin, konservatif tedavilerinin, rehabilitasyonlarının, cerrahi tedavilerinin ve bakımlarının koordinasyonunun ve hastaların fiziksel işlevlerinin en üst düzeyine nasıl ulaşacağının bilinmesinin sağlanmasıdır.
Dersin İçeriğiBu ders; Ortopedi ve Travmatoloji VE Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Oryantasyonu,Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon,Hasta Değerlendirmesi
,klinik uygulama Alt ekstremite muayenesi,PM&R'de kullanılan fizik tedavi ajanları,Klinik uygulama Omurga muayenesi (boyun, üst ve alt sırt)
,Klinik uygulama Üst ekstremite muayenesi,yenesi
Radyoloji Alt Ekstremite Adiyolojisi,Diz Hastalıkları,Alçı Atel Uygulamaları
,El ve Bilek Hastalıkları,Üst Ekstremite Kırıkları (T, A)
,Alt Ekstremite Kırıkları (T, A),Açık Kırıklar ve Kompartman Sendromu (T, A)
,Radyoloji Üst Ekstremite Radyolojisi,Omuz ve Dirsek Hastalıkları Cerrahisi,Omuz Ağrısı (CBL)
,Kırık İyileşmesi,Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları,Çocuklarda Kırıklar (T, A),Çıkıklar ve Komplikasyonları (T, A,K)
,Pelvis ve Asetabulum Kırıkları (T,A),Çoklu Travma (T,A) Olan Hastalara Yaklaşım,Jonit ve Kemik Enfeksiyonları (ÖnT)
,Radyoloji Kemik ve Yumuşak Doku Tümörleri,Kemik Tümörleri (ÖnT, K),Yumuşak Doku Tümörleri (ÖnT, K),Kompleks bölgesel ağrı sendromu,Radyoloji Omurgası (Boyun, Sırt Üstü, Alt Sırt),Mekanik Bel Ağrısı ve Lomber Disk Fıtığı (T,T)
,Bel Ağrısı (CBL)
,boyun ve Üst Sırt Ağrısı (CBL),Omurilik Yaralanmaları Rehabilitasyonu,Spondiloartrit (ön-T),Omurga Travması
,Omurga Deformiteleri.,Kronik Ağrı Sendromu (Fibromiyalji, miofasyal ağrı sendromu, kronik yorgunluk
sendromu) (T)
,Osteoporoz (ÖnT, K)
,Osteoartrit (T, T, K, İ)
,Osteoarthritis Cases (T, T, K, İ),Osteoartritte Cerrahi (T, T, K, İ),Sinir ve Tendon Yaralanmalarının Rehabilitasyonu,Tenosinovitte Cerrahi (T,T),Developmental Hip Displasia,Topallayan Çocuk ve Pediatrik Ayak Hastalığına Yaklaşım (T,Serebral Palsi
,Tendon ve Sinir Yaralanmalarının Cerrahisi
,Yumuşak Doku Romatizma (T,T)
,Lymphedema and lipedema (T),Eklem Ağrısı ve Şişmesi,Eklem Ağrısı ve Şişme Durumları
,Romatoid Artrit (ÖnT)
; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bu stajın ilk hedefi pediatrik ve erişkin yaşta sıkça rastlanan ve önemli morbidite ve mortalite nedeni olan kas ve iskelet sisteminin ağrılı hastalıkları, kemik ve yumuşak doku tümörleri, kırıklar, çıkıklar ve ekstremite kas, sinir, tendon ve yumuşak doku yaralanmaları, acile getirilen politravmalar ve ayrıca diğer doğuştan yada edinsel fiziksel yetersizlik ve engellilik durumları olan hastaların değerlendirilmesi, konservatif tedavisi, rehabilitasyonu, cerrahisi ve bakımının koordinasyonu ile bireyin fiziksel işlevlerini en üst düzeye ulaşmasının sağlanması ile ilgili öğrencilerin bilgilendirilmesidir. Ayrıca mezun olan öğrencilerin birinci basamak sağlık hizmeti sırasında bu hastalıkların UÇEP öğrenim düzeylerine paralel tanı ve tedavisi ile acil müdahaleyi gerçekleştirebilen, gerektiğinde üst basamak kuruma yönlendirebilen, korunma yolları ve risk faktörleri ile ilgili danışmanlık verebilen, güncel literatürü takip eden, bilimsel düşünen ve her aşamada etik kurallara uygun davranan hekimlerin yetiştirilmesidir10, 16, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Ortopedi ve Travmatoloji VE Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon Oryantasyonu
2Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon
3Hasta Değerlendirmesi
4klinik uygulama Alt ekstremite muayenesi
5PM&R'de kullanılan fizik tedavi ajanları
6Klinik uygulama Omurga muayenesi (boyun, üst ve alt sırt)
7Klinik uygulama Üst ekstremite muayenesi
8yenesi
Radyoloji Alt Ekstremite Adiyolojisi
9Diz Hastalıkları
10Alçı Atel Uygulamaları
11El ve Bilek Hastalıkları
12Üst Ekstremite Kırıkları (T, A)
13Alt Ekstremite Kırıkları (T, A)
14Açık Kırıklar ve Kompartman Sendromu (T, A)
15Radyoloji Üst Ekstremite Radyolojisi
16Omuz ve Dirsek Hastalıkları Cerrahisi
17Omuz Ağrısı (CBL)
18Kırık İyileşmesi
19Ayak ve Ayak Bileği Hastalıkları
20Çocuklarda Kırıklar (T, A)
21Çıkıklar ve Komplikasyonları (T, A,K)
22Pelvis ve Asetabulum Kırıkları (T,A)
23Çoklu Travma (T,A) Olan Hastalara Yaklaşım
24Jonit ve Kemik Enfeksiyonları (ÖnT)
25Radyoloji Kemik ve Yumuşak Doku Tümörleri
26Kemik Tümörleri (ÖnT, K)
27Yumuşak Doku Tümörleri (ÖnT, K)
28Kompleks bölgesel ağrı sendromu
29Radyoloji Omurgası (Boyun, Sırt Üstü, Alt Sırt)
30Mekanik Bel Ağrısı ve Lomber Disk Fıtığı (T,T)
31Bel Ağrısı (CBL)
32boyun ve Üst Sırt Ağrısı (CBL)
33Omurilik Yaralanmaları Rehabilitasyonu
34Spondiloartrit (ön-T)
35Omurga Travması
36Omurga Deformiteleri.
37Kronik Ağrı Sendromu (Fibromiyalji, miofasyal ağrı sendromu, kronik yorgunluk
sendromu) (T)
38Osteoporoz (ÖnT, K)
39Osteoartrit (T, T, K, İ)
40Osteoarthritis Cases (T, T, K, İ)
41Osteoartritte Cerrahi (T, T, K, İ)
42Sinir ve Tendon Yaralanmalarının Rehabilitasyonu
43Tenosinovitte Cerrahi (T,T)
44Developmental Hip Displasia
45Topallayan Çocuk ve Pediatrik Ayak Hastalığına Yaklaşım (T
46Serebral Palsi
47Tendon ve Sinir Yaralanmalarının Cerrahisi
48Yumuşak Doku Romatizma (T,T)
49Lymphedema and lipedema (T)
50Eklem Ağrısı ve Şişmesi
51Eklem Ağrısı ve Şişme Durumları
52Romatoid Artrit (ÖnT)
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05