Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİN. MİK. STAJI | - | Senelik | 34+70 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK, Prof.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Bahadır CEYLAN, Dr.Öğr.Üye. Selda AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Meyha ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Bengisu AY, Prof.Dr. Bahri TEKER, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr.Recep ÖZTÜRK Prof. Dr. Mesut YILMAZ; Prof. Dr. Bahadır CEYLAN; Prof Dr Bahri TEKER; Dr. Öğr. Gör. Selda AYDIN Dr. Öğr.Gör. Bengisu AY Dr Öğr. Üyesi Ezgi YILMAZ |
Dersin Amacı | Bu staj sürecinde kazanılacak yeterlilikler ile ülkemizde önemli bir sorun olan Enfeksiyon Hastalıkları kapsamında özellikle toplumda kazanılmış, sık görülen, ayaktan izlenebilecek enfeksiyonlarda tanı koymayı, tedavi düzenleyebilmeyi ve bu hastalıklardan korunmayı başarı ile uygulayabilen, birinci basamakta yönetilemeyecek enfeksiyonların ön tanısını koyup sevk işlemlerini gerçekleştirebilen ve erişkinin acil enfeksiyon süreçlerini birinci basamakta yönetebilen, hekimler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrobiyoloji Güncelleme,Enfeksiyon Hastalıklarında akılcı Laboratuar kullanımı,Enfeksiyon Hastalıklarında Ayırıcı Tanı,Toplum kökenli akut ateşli hastaya yaklaşım,Toplum kökenli enfeksiyonlarda antimikrobiyal yönetişim,Toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarında önleme ve kontrol,Günlük pratikte dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon,Enfeksiyon acilleri: tanı, ayırıcı tanı ve tedavi yaklaşımları,Nedeni bilinmeyen ateş,HIV – AIDS, Merkezi sinir sistemi enfeksiyonları,Sepsis ve septik şok,İshalli hastaya yaklaşım,Yeni ve yeniden önem kazanan enfeksiyonları,Akciğer dışı tüberküloz,Kuduz: klinik, tanı ve korunma,Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar : tanı, tedavi, korunma , kontrol,Erişkinde bağışıklama: aşılama ve immunoprofilaksi,Üriner Sistem Enfeksiyonu,Seyahat sağlığı ve ilişkili enfeksiyonlar,Tetanoz: klinik, tanı, tedavi ve korunma,Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları ve diyabetik ayak, Selülit,Toplum kökenli enfeksiyonlarda kullanılan antimikrobik maddeler ,Kemik ve eklem enfeksiyonları,Zoonotik enfeksiyonları,Kenelerle bulaşan enfeksiyonlar: KKKA, Kene ensefalit, Lyme hastalığı,Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları: Grip, Mononükleoz Sendromu, Soğuk Algınlığı,Göç ve enfeksiyon hastalıkları,Önemli parazit enfeksiyonları,Akut viral hepatitler ,Sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonlarda önleme ve kontrol,Karın içi enfeksiyonlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beceri 1.Erişkinde kemoprofilaksi ve bağışıklama esaslarını kavrayıp, tasarlayıp uygularBeceri 2. Toplum kökenli ve birinci basamakta sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonların önleme ve kontrolü için gerekenleri uygular. | 10, 4, 9 | A, D |
Bilgi 3.Ülke ve bölge için önemli olan enfeksiyon hastalıklarını sayar. 4.Ülke ve bölge için önemli olan toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarını tanısını koyar 5.Ülke ve bölge için önemli olan toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarını kanıta dayalı tıp çerçevesinde tedavisini uygular 6.Ülke ve bölge için önemli olan toplum kökenli enfeksiyon hastalıkları arasında komplike olguları tanıyıp sevk eder. 7.Toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarının tanısında kullanılan tanı yöntemlerini akılcı şekilde yönetir. 8.Birinci basamakta takip edilemeyecek toplum kökenli enfeksiyon hastalıkları, sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyon, özel konak ve yabancı cisim enfeksiyonlarının ön tanısı ve sevkini yönetir. 9.Bildirimi zorunlu hastalıkların birinci basamak düzeyinde tanı ve bildirimini yapar. 10.Toplumda oluşan salgınları veya yeni ortaya çıkan hastalıkların yönetimini yapar. Birinci basamakta antimikrobiyal yönetişimi uygular | ||
Tutum 11.Kanıta dayalı tıbbı uygulamalarını uygular. 12. Yaşam boyu öğrenme kapsamında bilgilerini sürekli günceller. 13.Hastayla, hasta yakınlarıyla, meslektaşları ve diğer sağlık çalışanlarıyla etik ölçüler içinde iletişim kurar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrobiyoloji Güncelleme | |
2 | Enfeksiyon Hastalıklarında akılcı Laboratuar kullanımı | |
3 | Enfeksiyon Hastalıklarında Ayırıcı Tanı | |
4 | Toplum kökenli akut ateşli hastaya yaklaşım | |
5 | Toplum kökenli enfeksiyonlarda antimikrobiyal yönetişim | |
6 | Toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarında önleme ve kontrol | |
7 | Günlük pratikte dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon | |
8 | Enfeksiyon acilleri: tanı, ayırıcı tanı ve tedavi yaklaşımları | |
9 | Nedeni bilinmeyen ateş | |
10 | HIV – AIDS | |
11 | Merkezi sinir sistemi enfeksiyonları | |
12 | Sepsis ve septik şok | |
13 | İshalli hastaya yaklaşım | |
14 | Yeni ve yeniden önem kazanan enfeksiyonları | |
15 | Akciğer dışı tüberküloz | |
16 | Kuduz: klinik, tanı ve korunma | |
17 | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar : tanı, tedavi, korunma , kontrol | |
18 | Erişkinde bağışıklama: aşılama ve immunoprofilaksi | |
19 | Üriner Sistem Enfeksiyonu | |
20 | Seyahat sağlığı ve ilişkili enfeksiyonlar | |
21 | Tetanoz: klinik, tanı, tedavi ve korunma | |
22 | Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları ve diyabetik ayak | |
23 | Selülit | |
24 | Toplum kökenli enfeksiyonlarda kullanılan antimikrobik maddeler | |
25 | Kemik ve eklem enfeksiyonları | |
26 | Zoonotik enfeksiyonları | |
27 | Kenelerle bulaşan enfeksiyonlar: KKKA, Kene ensefalit, Lyme hastalığı | |
28 | Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları: Grip, Mononükleoz Sendromu, Soğuk Algınlığı | |
29 | Göç ve enfeksiyon hastalıkları | |
30 | Önemli parazit enfeksiyonları | |
31 | Akut viral hepatitler | |
32 | Sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonlarda önleme ve kontrol | |
33 | Karın içi enfeksiyonlar |
Kaynak |
1.Enfeksiyon Hastalıkları. Halil Kurt, Sibel Gündeş, Mehmet Faruk Geyik (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 2.İnfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 3.Medikal Tedavi. İsfendiyar Candan (Editör); ANTIP AŞ Yayınları. 4.Klinik Bilimlere Giriş 4 - İnfeksiyon Hastalıkları. İsfendiyar Candan, Doğanay Alper, Şinasi Yavuzer (Editörler); ANTIP AŞ Yayınları 5.Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases. John E. Bennett, Raphael Dolin, Martin J. Blaser (Editors); Elsevier Saunders. 6.Enfeksiyon Hastalıkları El Kitabı. Fehmi Tabak (Editör); İstanbul Medikal Yayıncılık. 7.Başlıca Bakteriyel, Paraziter ve Mikotik Enfeksiyon Hastalıkları. Demir Serter, Ekin Ertem, Deniz Gökengin (Editörler); Nobel Tıp Kitabevi. 8.Bulaşıcı Hastalıkların İhbarı ve Bildirim Sistemi ve Standart Tanı, Sürveyans ve Laboratuvar Rehberi. T.C Sağlık Bakanlığı, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. 9.http://www.cdc.gov/DiseasesConditions. 10.http://www.who.int/topics/en. 11.http://www.saglik.gov.tr. 12.UpToDate (http://www.uptodate.com). 13.Diagnosaurus® DDx 14.Öğretim Üyelerinin Ders Notları. MEBİS 15.https://www.msdmanuals.com/professional#en 16.Mert A, Öztürk R, Balkan İİ. Vizit Notları, Vizit notları, Nobel Tıp Kitabevleri. 17.Ulusal Çekirdek Eğitim Programı-2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 34 | 2 | 68 | |||
Rehberli Problem Çözme | 10 | 4 | 40 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 0 | 0 | 0 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 0 | 0 | 0 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 1 | 2 | 2 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 7 | 8 | 56 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 166 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(166/30) | 6 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ENFEKSİYON HASTALIKLARI VE KLİN. MİK. STAJI | - | Senelik | 34+70 | - | 6 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK, Prof.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Bahadır CEYLAN, Dr.Öğr.Üye. Selda AYDIN, Dr.Öğr.Üye. Meyha ŞAHİN, Dr.Öğr.Üye. Bengisu AY, Prof.Dr. Bahri TEKER, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK |
Dersin Yardımcıları | Prof.Dr.Recep ÖZTÜRK Prof. Dr. Mesut YILMAZ; Prof. Dr. Bahadır CEYLAN; Prof Dr Bahri TEKER; Dr. Öğr. Gör. Selda AYDIN Dr. Öğr.Gör. Bengisu AY Dr Öğr. Üyesi Ezgi YILMAZ |
Dersin Amacı | Bu staj sürecinde kazanılacak yeterlilikler ile ülkemizde önemli bir sorun olan Enfeksiyon Hastalıkları kapsamında özellikle toplumda kazanılmış, sık görülen, ayaktan izlenebilecek enfeksiyonlarda tanı koymayı, tedavi düzenleyebilmeyi ve bu hastalıklardan korunmayı başarı ile uygulayabilen, birinci basamakta yönetilemeyecek enfeksiyonların ön tanısını koyup sevk işlemlerini gerçekleştirebilen ve erişkinin acil enfeksiyon süreçlerini birinci basamakta yönetebilen, hekimler yetiştirmektir. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Mikrobiyoloji Güncelleme,Enfeksiyon Hastalıklarında akılcı Laboratuar kullanımı,Enfeksiyon Hastalıklarında Ayırıcı Tanı,Toplum kökenli akut ateşli hastaya yaklaşım,Toplum kökenli enfeksiyonlarda antimikrobiyal yönetişim,Toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarında önleme ve kontrol,Günlük pratikte dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon,Enfeksiyon acilleri: tanı, ayırıcı tanı ve tedavi yaklaşımları,Nedeni bilinmeyen ateş,HIV – AIDS, Merkezi sinir sistemi enfeksiyonları,Sepsis ve septik şok,İshalli hastaya yaklaşım,Yeni ve yeniden önem kazanan enfeksiyonları,Akciğer dışı tüberküloz,Kuduz: klinik, tanı ve korunma,Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar : tanı, tedavi, korunma , kontrol,Erişkinde bağışıklama: aşılama ve immunoprofilaksi,Üriner Sistem Enfeksiyonu,Seyahat sağlığı ve ilişkili enfeksiyonlar,Tetanoz: klinik, tanı, tedavi ve korunma,Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları ve diyabetik ayak, Selülit,Toplum kökenli enfeksiyonlarda kullanılan antimikrobik maddeler ,Kemik ve eklem enfeksiyonları,Zoonotik enfeksiyonları,Kenelerle bulaşan enfeksiyonlar: KKKA, Kene ensefalit, Lyme hastalığı,Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları: Grip, Mononükleoz Sendromu, Soğuk Algınlığı,Göç ve enfeksiyon hastalıkları,Önemli parazit enfeksiyonları,Akut viral hepatitler ,Sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonlarda önleme ve kontrol,Karın içi enfeksiyonlar; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Beceri 1.Erişkinde kemoprofilaksi ve bağışıklama esaslarını kavrayıp, tasarlayıp uygularBeceri 2. Toplum kökenli ve birinci basamakta sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonların önleme ve kontrolü için gerekenleri uygular. | 10, 4, 9 | A, D |
Bilgi 3.Ülke ve bölge için önemli olan enfeksiyon hastalıklarını sayar. 4.Ülke ve bölge için önemli olan toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarını tanısını koyar 5.Ülke ve bölge için önemli olan toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarını kanıta dayalı tıp çerçevesinde tedavisini uygular 6.Ülke ve bölge için önemli olan toplum kökenli enfeksiyon hastalıkları arasında komplike olguları tanıyıp sevk eder. 7.Toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarının tanısında kullanılan tanı yöntemlerini akılcı şekilde yönetir. 8.Birinci basamakta takip edilemeyecek toplum kökenli enfeksiyon hastalıkları, sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyon, özel konak ve yabancı cisim enfeksiyonlarının ön tanısı ve sevkini yönetir. 9.Bildirimi zorunlu hastalıkların birinci basamak düzeyinde tanı ve bildirimini yapar. 10.Toplumda oluşan salgınları veya yeni ortaya çıkan hastalıkların yönetimini yapar. Birinci basamakta antimikrobiyal yönetişimi uygular | ||
Tutum 11.Kanıta dayalı tıbbı uygulamalarını uygular. 12. Yaşam boyu öğrenme kapsamında bilgilerini sürekli günceller. 13.Hastayla, hasta yakınlarıyla, meslektaşları ve diğer sağlık çalışanlarıyla etik ölçüler içinde iletişim kurar. |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mikrobiyoloji Güncelleme | |
2 | Enfeksiyon Hastalıklarında akılcı Laboratuar kullanımı | |
3 | Enfeksiyon Hastalıklarında Ayırıcı Tanı | |
4 | Toplum kökenli akut ateşli hastaya yaklaşım | |
5 | Toplum kökenli enfeksiyonlarda antimikrobiyal yönetişim | |
6 | Toplum kökenli enfeksiyon hastalıklarında önleme ve kontrol | |
7 | Günlük pratikte dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon | |
8 | Enfeksiyon acilleri: tanı, ayırıcı tanı ve tedavi yaklaşımları | |
9 | Nedeni bilinmeyen ateş | |
10 | HIV – AIDS | |
11 | Merkezi sinir sistemi enfeksiyonları | |
12 | Sepsis ve septik şok | |
13 | İshalli hastaya yaklaşım | |
14 | Yeni ve yeniden önem kazanan enfeksiyonları | |
15 | Akciğer dışı tüberküloz | |
16 | Kuduz: klinik, tanı ve korunma | |
17 | Cinsel Yolla Bulaşan Enfeksiyonlar : tanı, tedavi, korunma , kontrol | |
18 | Erişkinde bağışıklama: aşılama ve immunoprofilaksi | |
19 | Üriner Sistem Enfeksiyonu | |
20 | Seyahat sağlığı ve ilişkili enfeksiyonlar | |
21 | Tetanoz: klinik, tanı, tedavi ve korunma | |
22 | Deri ve yumuşak doku enfeksiyonları ve diyabetik ayak | |
23 | Selülit | |
24 | Toplum kökenli enfeksiyonlarda kullanılan antimikrobik maddeler | |
25 | Kemik ve eklem enfeksiyonları | |
26 | Zoonotik enfeksiyonları | |
27 | Kenelerle bulaşan enfeksiyonlar: KKKA, Kene ensefalit, Lyme hastalığı | |
28 | Üst Solunum Yolu Enfeksiyonları: Grip, Mononükleoz Sendromu, Soğuk Algınlığı | |
29 | Göç ve enfeksiyon hastalıkları | |
30 | Önemli parazit enfeksiyonları | |
31 | Akut viral hepatitler | |
32 | Sağlık hizmeti ilişkili enfeksiyonlarda önleme ve kontrol | |
33 | Karın içi enfeksiyonlar |
Kaynak |
1.Enfeksiyon Hastalıkları. Halil Kurt, Sibel Gündeş, Mehmet Faruk Geyik (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 2.İnfeksiyon Hastalıkları ve Mikrobiyolojisi. Ayşe Willke Topçu, Güner Söyletir, Mehmet Doğanay (Editörler); Nobel Tıp Kitabevleri. 3.Medikal Tedavi. İsfendiyar Candan (Editör); ANTIP AŞ Yayınları. 4.Klinik Bilimlere Giriş 4 - İnfeksiyon Hastalıkları. İsfendiyar Candan, Doğanay Alper, Şinasi Yavuzer (Editörler); ANTIP AŞ Yayınları 5.Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases. John E. Bennett, Raphael Dolin, Martin J. Blaser (Editors); Elsevier Saunders. 6.Enfeksiyon Hastalıkları El Kitabı. Fehmi Tabak (Editör); İstanbul Medikal Yayıncılık. 7.Başlıca Bakteriyel, Paraziter ve Mikotik Enfeksiyon Hastalıkları. Demir Serter, Ekin Ertem, Deniz Gökengin (Editörler); Nobel Tıp Kitabevi. 8.Bulaşıcı Hastalıkların İhbarı ve Bildirim Sistemi ve Standart Tanı, Sürveyans ve Laboratuvar Rehberi. T.C Sağlık Bakanlığı, Temel Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü. 9.http://www.cdc.gov/DiseasesConditions. 10.http://www.who.int/topics/en. 11.http://www.saglik.gov.tr. 12.UpToDate (http://www.uptodate.com). 13.Diagnosaurus® DDx 14.Öğretim Üyelerinin Ders Notları. MEBİS 15.https://www.msdmanuals.com/professional#en 16.Mert A, Öztürk R, Balkan İİ. Vizit Notları, Vizit notları, Nobel Tıp Kitabevleri. 17.Ulusal Çekirdek Eğitim Programı-2014 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | X | |||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | X | |||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |