Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI-Senelik57+15-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Volkan AYDIN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin birçok tedavi arasından ilacı/tedaviyi etkinlik, güvenlik, uygunluk ve maliyet açısından karşılaştırarak seçim yapabilmesini sağlamaktır. Ders ayrıca öğrencilerin nasıl iyi bir reçete yazılacağını, yeni ilaçların nasıl kullanılacağını ve klinik uygulamada advers olayların nasıl rapor edileceğini öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri ,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modül: Akut sinüzit-Giriş,Modül: Esansiyel Hipertansiyon-Giriş,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete Yazımı ,Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,İlaç etkileşimleri ,Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim,Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı ,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Farmakovijilans ve ilaç güvenliği ,Uygulama: Advers olay bildirimi ,Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,Çocuklarda ilaç kullanımı ,Self-medikasyon,Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akılcı ilaç kullanımının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Rasyonel farmakoterapi basamakları hakkında bilgi sahibi olmak10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Akılcı ilaç seçiminin temel kriterlerini tanımlamak10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Reçete yazmanın temel ilkelerini göstermek10, 15, 16, 4, 9A, D, E
E-reçete hakkında bilgi sahibi olmak10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Bilimsel verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Reçete yazmanın temel basamaklarını uygulama10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Esansiyel hipertansiyonda terapötik hedefleri tartışma ve tanımlanma10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Esansiyel hipertansiyonda farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerinin açıklama10, 15, 16, 4, 9A, E
Akut sinüzitte terapötik hedefleri tartışma ve tanımlama10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Akut sinüzitte farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçenekleri açıklama10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Gebelik ve laktasyonda akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinme10, 16, 9A, D, E
Geriatrik ve pediatrik popülasyonda akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinme10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri Önceden verilen ders notuna hazırlık
2Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
3Reçetelemenin temel kavramlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
4Modül: Akut sinüzit-GirişÖnceden verilen ders notuna hazırlık
5Modül: Esansiyel Hipertansiyon-GirişÖnceden verilen ders notlarına hazırlık
6Alternatif tedavi eniyileme analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık
7Uygulama: Reçete Yazımı Önceden verilen ders notuna hazırlık
8Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi Önceden verilen ders notuna hazırlık
9Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi Önceden verilen ders notuna hazırlık
10Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
11Yaşlılarda ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
12Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme Önceden verilen ders notuna hazırlık
13İlaç etkileşimleri Önceden verilen ders notuna hazırlık
14Uygulama: Reçete yazımı geri bildirimÖnceden verilen ders notuna hazırlık
15Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
16Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı Önceden verilen ders notuna hazırlık
17Eşdeğer ilaçlarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
18Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi Önceden verilen ders notuna hazırlık
19Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi Önceden verilen ders notuna hazırlık
20Farmakovijilans ve ilaç güvenliği Önceden verilen ders notuna hazırlık
21Uygulama: Advers olay bildirimi Önceden verilen ders notuna hazırlık
22Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme Önceden verilen ders notuna hazırlık
23Çocuklarda ilaç kullanımı Önceden verilen ders notuna hazırlık
24Self-medikasyonÖnceden verilen ders notuna hazırlık
25Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları Önceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
Öğrenciler ile paylaşılan farmakoloji notları.
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati18118
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi515
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer717
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı10110
Genel Sınav ve Hazırlığı10220
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI-Senelik57+15-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüStaj
Dersin KoordinatörüDoç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersi VerenlerDoç.Dr. Volkan AYDIN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıBu dersin amacı, öğrencilerin birçok tedavi arasından ilacı/tedaviyi etkinlik, güvenlik, uygunluk ve maliyet açısından karşılaştırarak seçim yapabilmesini sağlamaktır. Ders ayrıca öğrencilerin nasıl iyi bir reçete yazılacağını, yeni ilaçların nasıl kullanılacağını ve klinik uygulamada advers olayların nasıl rapor edileceğini öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriğiBu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri ,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modül: Akut sinüzit-Giriş,Modül: Esansiyel Hipertansiyon-Giriş,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete Yazımı ,Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,İlaç etkileşimleri ,Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim,Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı ,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Farmakovijilans ve ilaç güvenliği ,Uygulama: Advers olay bildirimi ,Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,Çocuklarda ilaç kullanımı ,Self-medikasyon,Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Akılcı ilaç kullanımının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Rasyonel farmakoterapi basamakları hakkında bilgi sahibi olmak10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Akılcı ilaç seçiminin temel kriterlerini tanımlamak10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Reçete yazmanın temel ilkelerini göstermek10, 15, 16, 4, 9A, D, E
E-reçete hakkında bilgi sahibi olmak10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Bilimsel verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Reçete yazmanın temel basamaklarını uygulama10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Esansiyel hipertansiyonda terapötik hedefleri tartışma ve tanımlanma10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Esansiyel hipertansiyonda farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerinin açıklama10, 15, 16, 4, 9A, E
Akut sinüzitte terapötik hedefleri tartışma ve tanımlama10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Akut sinüzitte farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçenekleri açıklama10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Gebelik ve laktasyonda akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinme10, 16, 9A, D, E
Geriatrik ve pediatrik popülasyonda akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinme10, 15, 16, 4, 9A, D, E
Öğretim Yöntemleri:10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri Önceden verilen ders notuna hazırlık
2Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleriÖnceden verilen ders notuna hazırlık
3Reçetelemenin temel kavramlarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
4Modül: Akut sinüzit-GirişÖnceden verilen ders notuna hazırlık
5Modül: Esansiyel Hipertansiyon-GirişÖnceden verilen ders notlarına hazırlık
6Alternatif tedavi eniyileme analiziÖnceden verilen ders notuna hazırlık
7Uygulama: Reçete Yazımı Önceden verilen ders notuna hazırlık
8Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi Önceden verilen ders notuna hazırlık
9Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi Önceden verilen ders notuna hazırlık
10Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
11Yaşlılarda ilaç kullanımıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
12Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme Önceden verilen ders notuna hazırlık
13İlaç etkileşimleri Önceden verilen ders notuna hazırlık
14Uygulama: Reçete yazımı geri bildirimÖnceden verilen ders notuna hazırlık
15Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamalarıÖnceden verilen ders notuna hazırlık
16Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı Önceden verilen ders notuna hazırlık
17Eşdeğer ilaçlarÖnceden verilen ders notuna hazırlık
18Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi Önceden verilen ders notuna hazırlık
19Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi Önceden verilen ders notuna hazırlık
20Farmakovijilans ve ilaç güvenliği Önceden verilen ders notuna hazırlık
21Uygulama: Advers olay bildirimi Önceden verilen ders notuna hazırlık
22Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme Önceden verilen ders notuna hazırlık
23Çocuklarda ilaç kullanımı Önceden verilen ders notuna hazırlık
24Self-medikasyonÖnceden verilen ders notuna hazırlık
25Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları Önceden verilen ders notuna hazırlık
Kaynak
Öğrenciler ile paylaşılan farmakoloji notları.
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
X
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
X
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
X
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
X
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
X
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
X
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
X
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
X
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
X
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05