Ders Detayı
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI | - | Senelik | 57+15 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Volkan AYDIN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin birçok tedavi arasından ilacı/tedaviyi etkinlik, güvenlik, uygunluk ve maliyet açısından karşılaştırarak seçim yapabilmesini sağlamaktır. Ders ayrıca öğrencilerin nasıl iyi bir reçete yazılacağını, yeni ilaçların nasıl kullanılacağını ve klinik uygulamada advers olayların nasıl rapor edileceğini öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri ,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modül: Akut sinüzit-Giriş,Modül: Esansiyel Hipertansiyon-Giriş,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete Yazımı ,Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,İlaç etkileşimleri ,Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim,Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı ,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Farmakovijilans ve ilaç güvenliği ,Uygulama: Advers olay bildirimi ,Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,Çocuklarda ilaç kullanımı ,Self-medikasyon,Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akılcı ilaç kullanımının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Rasyonel farmakoterapi basamakları hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Akılcı ilaç seçiminin temel kriterlerini tanımlamak | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Reçete yazmanın temel ilkelerini göstermek | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
E-reçete hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Bilimsel verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Reçete yazmanın temel basamaklarını uygulama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Esansiyel hipertansiyonda terapötik hedefleri tartışma ve tanımlanma | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Esansiyel hipertansiyonda farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerinin açıklama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, E |
Akut sinüzitte terapötik hedefleri tartışma ve tanımlama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Akut sinüzitte farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçenekleri açıklama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Gebelik ve laktasyonda akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinme | 10, 16, 9 | A, D, E |
Geriatrik ve pediatrik popülasyonda akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinme | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Reçetelemenin temel kavramları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | Modül: Akut sinüzit-Giriş | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | Modül: Esansiyel Hipertansiyon-Giriş | Önceden verilen ders notlarına hazırlık |
6 | Alternatif tedavi eniyileme analizi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | Uygulama: Reçete Yazımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | Yaşlılarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | İlaç etkileşimleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
15 | Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
16 | Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
17 | Eşdeğer ilaçlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
18 | Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
19 | Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
20 | Farmakovijilans ve ilaç güvenliği | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
21 | Uygulama: Advers olay bildirimi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
22 | Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
23 | Çocuklarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
24 | Self-medikasyon | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
25 | Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Öğrenciler ile paylaşılan farmakoloji notları. |
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |
AKTS / İşyükü Tablosu | ||||||
Etkinlik | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | |||
Ders Saati | 18 | 1 | 18 | |||
Rehberli Problem Çözme | 0 | 0 | 0 | |||
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi | 5 | 1 | 5 | |||
Okul Dışı Diğer Faaliyetler | 0 | 0 | 0 | |||
Proje Sunumu / Seminer | 7 | 1 | 7 | |||
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı | 0 | 0 | 0 | |||
Ara Sınav ve Hazırlığı | 10 | 1 | 10 | |||
Genel Sınav ve Hazırlığı | 10 | 2 | 20 | |||
Performans Görevi, Bakım Planı | 0 | 0 | 0 | |||
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | |||||
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30) | 2 | |||||
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır. |
Dersin Detaylı Bilgileri
Ders Tanımı
Ders | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
RASYONEL FARMAKOTERAPİ STAJI | - | Senelik | 57+15 | - | 2 |
Ders Programı |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Staj |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. Volkan AYDIN, Doç.Dr. Ayşe Arzu ŞAKUL |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin birçok tedavi arasından ilacı/tedaviyi etkinlik, güvenlik, uygunluk ve maliyet açısından karşılaştırarak seçim yapabilmesini sağlamaktır. Ders ayrıca öğrencilerin nasıl iyi bir reçete yazılacağını, yeni ilaçların nasıl kullanılacağını ve klinik uygulamada advers olayların nasıl rapor edileceğini öğrenmelerine yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu ders; Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri ,Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri,Reçetelemenin temel kavramları,Modül: Akut sinüzit-Giriş,Modül: Esansiyel Hipertansiyon-Giriş,Alternatif tedavi eniyileme analizi,Uygulama: Reçete Yazımı ,Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı,Yaşlılarda ilaç kullanımı,Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,İlaç etkileşimleri ,Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim,Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları,Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı ,Eşdeğer ilaçlar,Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi ,Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi ,Farmakovijilans ve ilaç güvenliği ,Uygulama: Advers olay bildirimi ,Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme ,Çocuklarda ilaç kullanımı ,Self-medikasyon,Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları ; konularını içermektedir. |
Dersin Öğrenme Kazanımları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
Akılcı ilaç kullanımının temel ilkeleri hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Rasyonel farmakoterapi basamakları hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Akılcı ilaç seçiminin temel kriterlerini tanımlamak | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Reçete yazmanın temel ilkelerini göstermek | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
E-reçete hakkında bilgi sahibi olmak | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Bilimsel verileri analiz etme ve sonuçları yorumlama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Reçete yazmanın temel basamaklarını uygulama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Esansiyel hipertansiyonda terapötik hedefleri tartışma ve tanımlanma | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Esansiyel hipertansiyonda farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçeneklerinin açıklama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, E |
Akut sinüzitte terapötik hedefleri tartışma ve tanımlama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Akut sinüzitte farmakolojik ve farmakolojik olmayan tedavi seçenekleri açıklama | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Gebelik ve laktasyonda akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinme | 10, 16, 9 | A, D, E |
Geriatrik ve pediatrik popülasyonda akılcı ilaç kullanımı hakkında bilgi edinme | 10, 15, 16, 4, 9 | A, D, E |
Öğretim Yöntemleri: | 10: Tartışma Yöntemi, 15: Rol Oynama ve Drama Tekniği , 16: Soru - Cevap Tekniği , 4: Sorgulama Temelli Öğrenme Modeli, 9: Anlatım Yöntemi |
Ölçme Yöntemleri: | A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav, E: Ödev |
Ders Akışı
Sıra | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Rasyonel farmakoterapi stajına giriş ve öğrenim hedefleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
2 | Rasyonel farmakoterapinin temel ilkeleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
3 | Reçetelemenin temel kavramları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
4 | Modül: Akut sinüzit-Giriş | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
5 | Modül: Esansiyel Hipertansiyon-Giriş | Önceden verilen ders notlarına hazırlık |
6 | Alternatif tedavi eniyileme analizi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
7 | Uygulama: Reçete Yazımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
8 | Modül: Akut sinüzitte tedavisinde problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
9 | Modül: akut sinüzit tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
10 | Gebelik ve emzirmede ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
11 | Yaşlılarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
12 | Modül: Akut sinüzitte K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
13 | İlaç etkileşimleri | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
14 | Uygulama: Reçete yazımı geri bildirim | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
15 | Modül: Akut sinüzitte reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
16 | Renal ve hepatik bozukluklarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
17 | Eşdeğer ilaçlar | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
18 | Modül: Hipertansiyonda problemin tanımlanması, tedavi hedefleri, ilaç dışı tedavi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
19 | Modül: Esansiyel hipertansiyon tedavisinde kullanılan ilaçların klinik farmakolojisi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
20 | Farmakovijilans ve ilaç güvenliği | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
21 | Uygulama: Advers olay bildirimi | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
22 | Modül: Esansiyel hipertansiyonda K-ilaç listesi hazırlama ve K-ilaç seçme | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
23 | Çocuklarda ilaç kullanımı | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
24 | Self-medikasyon | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
25 | Esansiyel hipertansiyonda reçete yazımı ve tedavi izlemi uygulamaları | Önceden verilen ders notuna hazırlık |
Kaynak |
Öğrenciler ile paylaşılan farmakoloji notları. |
Goodman & Gilman’nın Tedavinin Farmakolojik Temeli - / Laurence L.Brunton - John S.Lazo - Keith L.Parker Nobel Tıp Kitapevleri Yayınları,İstanbul, 2008 Katzung & Trevor's Pharmacology Examination and Board Review: Eighth Edition McGraw-Hill Medical Publishing USA, 2008. Rasyonel Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 13. Baskı - Prof.Dr. Oğuz Kayaalp, Pelikan Yayınları, 2012. Sağlık Bilimleri için Farmakoloji- Dr. Öğr. Ü. A. Arzu SAYIN ŞAKUL, İstanbul Tıp Yayınevi-2021 |
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı | |||||||
No | Program Yeterliliği | Katkı Düzeyi | |||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir. | X | |||||
2 | Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir. | X | |||||
3 | Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir. | X | |||||
4 | Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir. | X | |||||
5 | Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular. | X | |||||
6 | İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar. | X | |||||
7 | Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
8 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir. | X | |||||
9 | Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür. | X | |||||
10 | Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir | X | |||||
11 | Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır. | X | |||||
12 | Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır | X | |||||
13 | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
14 | Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır | X | |||||
15 | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir. | X | |||||
16 | İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar. | X | |||||
17 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
18 | Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir. | ||||||
19 | Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | X | |||||
20 | Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır. | X | |||||
21 | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | X |
Değerlendirme Sistemi
Katkı Düzeyi | Mutlak Değerlendirme | |
Ara Sınavın Başarıya Oranı | 40 | |
Genel Sınavın Başarıya Oranı | 60 | |
Toplam | 100 |