Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ-Senelik24+12-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Süleyman YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Okan Aydoğan, Arş. Gör. Oğuzhan Köse
Dersin AmacıBulaşıcı hastalık etkeni olan mikroorganizmaların özelliklerini, yaptığı enfeksiyonları ve konak-mikroorganizma arasındaki reaksiyonları, belirtilerini, laboratuvar bulgularını ve korunma yöntemlerini kavramak.
Dersin İçeriğiBu ders; Mikrobiyota, patojenite faktörleri ve bakteriyel enfeksiyonlar,Klinik önemi olan bakteriler ,Klinik önemi olan virüsler ,Klinik önemi olan mantarlar,Klinik önemi olan parazitler ,Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilizasyon yöntemleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tıbbi olarak önemli olan bakteri enfeksiyonlarını tanımlar. 2. Parazit ve mantar enfeksiyonlarını tanımlar, tanısını kavrar. 3. Tıbbi olarak önemli virüsleri ve viral enfeksiyonları tartışır. 4. Laboratuvarda tanı ve tanımlama testlerini yapar ve sonuçlarını değerlendirir. 5. Dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon yöntemlerini tanımlar.13, 17, 37, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikrobiyota, patojenite faktörleri ve bakteriyel enfeksiyonlar
2Klinik önemi olan bakteriler
3Klinik önemi olan virüsler
4Klinik önemi olan mantarlar
5Klinik önemi olan parazitler
6Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilizasyon yöntemleri
Kaynak
1. Tıbbi Mikrobiyoloji (7. baskı), Murray. 2. Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (7. baskı). 3. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji (16. baskı), Warren Levinson. 4. Microbiology: An Introduction (11th Edition), Gerard J. Tortora.
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati14228
Rehberli Problem Çözme428
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi122
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer122
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı122
Ara Sınav ve Hazırlığı144
Genel Sınav ve Hazırlığı188
Performans Görevi, Bakım Planı236
Toplam İş Yükü (Saat)60
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(60/30)2
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
TIBBİ MİKROBİYOLOJİ-Senelik24+12-2
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Diliİngilizce
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK
Dersi VerenlerProf.Dr. Süleyman YILDIRIM, Dr.Öğr.Üye. Özlem GÜVEN, Prof.Dr. Ayşegül ÇOPUR ÇİÇEK
Dersin YardımcılarıArş. Gör. Okan Aydoğan, Arş. Gör. Oğuzhan Köse
Dersin AmacıBulaşıcı hastalık etkeni olan mikroorganizmaların özelliklerini, yaptığı enfeksiyonları ve konak-mikroorganizma arasındaki reaksiyonları, belirtilerini, laboratuvar bulgularını ve korunma yöntemlerini kavramak.
Dersin İçeriğiBu ders; Mikrobiyota, patojenite faktörleri ve bakteriyel enfeksiyonlar,Klinik önemi olan bakteriler ,Klinik önemi olan virüsler ,Klinik önemi olan mantarlar,Klinik önemi olan parazitler ,Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilizasyon yöntemleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
1. Tıbbi olarak önemli olan bakteri enfeksiyonlarını tanımlar. 2. Parazit ve mantar enfeksiyonlarını tanımlar, tanısını kavrar. 3. Tıbbi olarak önemli virüsleri ve viral enfeksiyonları tartışır. 4. Laboratuvarda tanı ve tanımlama testlerini yapar ve sonuçlarını değerlendirir. 5. Dezenfeksiyon, antisepsi ve sterilizasyon yöntemlerini tanımlar.13, 17, 37, 9A, D
Öğretim Yöntemleri:13: Örnek Olay Yöntemi, 17: Deney yapma Tekniği, 37: Bilgisayar Ve İnternet Destekli Öğretim, 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav, D: Sözlü Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Mikrobiyota, patojenite faktörleri ve bakteriyel enfeksiyonlar
2Klinik önemi olan bakteriler
3Klinik önemi olan virüsler
4Klinik önemi olan mantarlar
5Klinik önemi olan parazitler
6Dezenfeksiyon, Antisepsi ve Sterilizasyon yöntemleri
Kaynak
1. Tıbbi Mikrobiyoloji (7. baskı), Murray. 2. Koneman’s Color Atlas and Textbook of Diagnostic Microbiology (7. baskı). 3. Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmünoloji (16. baskı), Warren Levinson. 4. Microbiology: An Introduction (11th Edition), Gerard J. Tortora.
1. Jawetz, Melnick, & Adelberg’s Medical Microbiology 28th edt. McGraw-Hill Education; 2019. 2. Murray PR, Rosenthal KS, Pfaller MA. Medical microbiology. 8th ed. Philadelphia: Mosby/Elsevier; 2016.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
X
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
X

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05