Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENFEKSİYON HASTALIKLARI-Senelik11+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Recep ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Bahadır CEYLAN, Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; enfeksiyon hastalıklarının etkenlerinin giriş yollarını, patogenezini, önleme ve kontrolünün temel prensiplerini açıklamak; aşılama ve antimikrobik madde kullanımının genel esaslarını bilmek ve bu esaslara uygun davranmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş: Tanımlar, Terminoloji,Enfeksiyon Hastalıklarının Bulaşma Yolları ,Enfeksiyon Hastalıkları Patogenezi ,Enfeksiyon Hastalıkları Önleme Ve Kontrol (Toplum İlişkili) ,Enfeksiyon Hastalıkları Önleme ve Kontrol (Hastane İlişkili),Enfeksiyon Hastalıklarında Anamnez Ve Fizik Muayene ,Enfeksiyon Hastalıklarına Semptomatik Yaklaşım ,Ateşli Döküntülü Hastaya Yaklaşım 1,2,Erişkinlerde Aşılama , Antimikrobik Madde Kullanımı Genel Esasları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Enfeksiyon hastasına klinik yaklaşımın temel prensiplerini anlatır.16, 9A
Enfeksiyon hastalıklarının bulaşma yollarını, patogenezini, önleme ve kontrol yönetemlerini açıklar.16, 9A
Ateşli ve döküntülü hastaya yaklaşımı açıklar.16, 9A
Antimikrobik madde kullanımı genel esaslarını bilir ve bu esaslara uygun davranır.16, 9A
Erişkin ve çocuklarda aşılama esaslarını bilir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş: Tanımlar, Terminoloji
2Enfeksiyon Hastalıklarının Bulaşma Yolları
3Enfeksiyon Hastalıkları Patogenezi
4Enfeksiyon Hastalıkları Önleme Ve Kontrol (Toplum İlişkili)
5Enfeksiyon Hastalıkları Önleme ve Kontrol (Hastane İlişkili)
6Enfeksiyon Hastalıklarında Anamnez Ve Fizik Muayene
7Enfeksiyon Hastalıklarına Semptomatik Yaklaşım
8Ateşli Döküntülü Hastaya Yaklaşım 1,2
9Erişkinlerde Aşılama
10 Antimikrobik Madde Kullanımı Genel Esasları
Kaynak
1. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases 9th edt. Elsevier; 2019.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ENFEKSİYON HASTALIKLARI-Senelik11+0-1
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Recep ÖZTÜRK
Dersi VerenlerProf.Dr. Mesut YILMAZ, Prof.Dr. Bahadır CEYLAN, Prof.Dr. Recep ÖZTÜRK
Dersin Yardımcıları
Dersin AmacıDersin amacı; enfeksiyon hastalıklarının etkenlerinin giriş yollarını, patogenezini, önleme ve kontrolünün temel prensiplerini açıklamak; aşılama ve antimikrobik madde kullanımının genel esaslarını bilmek ve bu esaslara uygun davranmaktır.
Dersin İçeriğiBu ders; Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş: Tanımlar, Terminoloji,Enfeksiyon Hastalıklarının Bulaşma Yolları ,Enfeksiyon Hastalıkları Patogenezi ,Enfeksiyon Hastalıkları Önleme Ve Kontrol (Toplum İlişkili) ,Enfeksiyon Hastalıkları Önleme ve Kontrol (Hastane İlişkili),Enfeksiyon Hastalıklarında Anamnez Ve Fizik Muayene ,Enfeksiyon Hastalıklarına Semptomatik Yaklaşım ,Ateşli Döküntülü Hastaya Yaklaşım 1,2,Erişkinlerde Aşılama , Antimikrobik Madde Kullanımı Genel Esasları; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Enfeksiyon hastasına klinik yaklaşımın temel prensiplerini anlatır.16, 9A
Enfeksiyon hastalıklarının bulaşma yollarını, patogenezini, önleme ve kontrol yönetemlerini açıklar.16, 9A
Ateşli ve döküntülü hastaya yaklaşımı açıklar.16, 9A
Antimikrobik madde kullanımı genel esaslarını bilir ve bu esaslara uygun davranır.16, 9A
Erişkin ve çocuklarda aşılama esaslarını bilir.16, 9A
Öğretim Yöntemleri:16: Soru - Cevap Tekniği , 9: Anlatım Yöntemi
Ölçme Yöntemleri:A: Klasik Yazılı Sınav

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Enfeksiyon Hastalıklarına Giriş: Tanımlar, Terminoloji
2Enfeksiyon Hastalıklarının Bulaşma Yolları
3Enfeksiyon Hastalıkları Patogenezi
4Enfeksiyon Hastalıkları Önleme Ve Kontrol (Toplum İlişkili)
5Enfeksiyon Hastalıkları Önleme ve Kontrol (Hastane İlişkili)
6Enfeksiyon Hastalıklarında Anamnez Ve Fizik Muayene
7Enfeksiyon Hastalıklarına Semptomatik Yaklaşım
8Ateşli Döküntülü Hastaya Yaklaşım 1,2
9Erişkinlerde Aşılama
10 Antimikrobik Madde Kullanımı Genel Esasları
Kaynak
1. Mandell, Douglas, and Bennett's Principles and Practice of Infectious Diseases 9th edt. Elsevier; 2019.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
X
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
X
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
X
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
X
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
X
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
X
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
X
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
X
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05