Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KALP-DAMAR VE SOLUNUM SİSTEMİ -Güz Dönemi157+40-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kalp ve damar sisteminin (arter, ven, kapiller, lenfatik) anatomik yapılarını, topografik ilişkilerini morfolojik ve histolojik özellik ve gelişimlerini, biyokimyasal mekanizmalarını anlatır ve klinik yansımalarını kavrar.
Kalp kası yapısını, kalbin elektriksel aktivitesi ve aksiyon potansiyeli oluşumunu ve kalp çalışmasının düzenlenmesi açıklar,kardiyovasküler hastalıklardaki biyo belirteçlerin mekanizmasını kavrar.
Kalp seslerinin uygun dinleme odaklarından dinlenmesini, kan basıncının ölçülmesini yapar, Elektrokardiyografi uygular, Ekokardiyografi kayıt prensiplerini kavrar.
Kalp yetmezliği, doğumsal kalp hastalıklarının klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar.
Fetal dolaşımı ve ilgili anatomik yapıları tanımlar.
Kanın fizyolojik fonksiyonlarını, kan damarlarındaki hidrodinamik ilkeleri ve gaz taşınma mekanizmasını, kan basıncı ve kan akımının düzenlenme mekanizmalarını anlatır.
Kanın fizyolojik fonksiyonlarını, kan hücrelerinin yapısını, özelliklerini ve üretimini açıklar.
Hipertansiyon, kan damarlarındaki hidrodinamik ilkeleri ve , kan basıncı ve kan akımının düzenlenme mekanizmalarını anlatır.
İmmun sisteme ait hücrelerin gelişimi, işlevleri ve dokularını açıklar.
Enfeksiyon, immün yetmezlik ve otoimmünite, aşırı immünite, kanser ve transplantasyon immünitesi mekanizmalarını açıklar.
Normal flora, patojen kaynakları ve bulaşma yollarını ve korunma - kontrol yöntemlerini açıklar.
Solunum sisteme ait anatomik yapıları, morfolojik ve histolojik özelliklerini ve gelişimlerini ve fonksiyonlarını, inspirasyon ve ekspirasyon mekanizmalarını açıklar, klinik yansımalarını kavrar.
Pulmoner dolaşım, alveoller ve gaz değişimi mekanizmasını, gaz taşınma mekanizmasını tanımlar.
Solunumun düzenlenmesi, solunumun asit baz dengesindeki rolü ve egzersizin solunum üzerine etkisini açıklar.
Hipoksi, akciğer enfeksiyonları, tüberküloz, astım, KOAH gibi solunum sistemi hastalıklarını ve klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar.
Kardiyovasküler ve solunum sistemlerine ait yapıların özelliklerini maket ve kadavra üzerinde tanır, konumlarını gösterir.
Kardiovasküler ve solunum sistemlerinde bulunan makro ve mikro mekanızmaların işlevini deney düzenekleri ile uygular.
Kalp seslerini dinleyebilir, kan basıncı ve nabız ölçümü yapar, Elektrokardiyografi uygular.
Solunum fonksiyon testlerini uygular.
Protrombin zamanı testini uygular ve açıklar.
Kardiyovasküler ve solunum sistemi hastalıklarının patofizyolojisi ve semptomlarını açıklar.
Kadavraya ait örneklerle çalışırken gerekli sorumluluk ve saygı bilincinde olması gerektiğini önemser.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
KALP-DAMAR VE SOLUNUM SİSTEMİ -Güz Dönemi157+40-14
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersi VerenlerProf.Dr. Bahar GÜNTEKİN
Dersin Yardımcıları
Dersin Amacı
Dersin İçeriğiBu ders; ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Kalp ve damar sisteminin (arter, ven, kapiller, lenfatik) anatomik yapılarını, topografik ilişkilerini morfolojik ve histolojik özellik ve gelişimlerini, biyokimyasal mekanizmalarını anlatır ve klinik yansımalarını kavrar.
Kalp kası yapısını, kalbin elektriksel aktivitesi ve aksiyon potansiyeli oluşumunu ve kalp çalışmasının düzenlenmesi açıklar,kardiyovasküler hastalıklardaki biyo belirteçlerin mekanizmasını kavrar.
Kalp seslerinin uygun dinleme odaklarından dinlenmesini, kan basıncının ölçülmesini yapar, Elektrokardiyografi uygular, Ekokardiyografi kayıt prensiplerini kavrar.
Kalp yetmezliği, doğumsal kalp hastalıklarının klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar.
Fetal dolaşımı ve ilgili anatomik yapıları tanımlar.
Kanın fizyolojik fonksiyonlarını, kan damarlarındaki hidrodinamik ilkeleri ve gaz taşınma mekanizmasını, kan basıncı ve kan akımının düzenlenme mekanizmalarını anlatır.
Kanın fizyolojik fonksiyonlarını, kan hücrelerinin yapısını, özelliklerini ve üretimini açıklar.
Hipertansiyon, kan damarlarındaki hidrodinamik ilkeleri ve , kan basıncı ve kan akımının düzenlenme mekanizmalarını anlatır.
İmmun sisteme ait hücrelerin gelişimi, işlevleri ve dokularını açıklar.
Enfeksiyon, immün yetmezlik ve otoimmünite, aşırı immünite, kanser ve transplantasyon immünitesi mekanizmalarını açıklar.
Normal flora, patojen kaynakları ve bulaşma yollarını ve korunma - kontrol yöntemlerini açıklar.
Solunum sisteme ait anatomik yapıları, morfolojik ve histolojik özelliklerini ve gelişimlerini ve fonksiyonlarını, inspirasyon ve ekspirasyon mekanizmalarını açıklar, klinik yansımalarını kavrar.
Pulmoner dolaşım, alveoller ve gaz değişimi mekanizmasını, gaz taşınma mekanizmasını tanımlar.
Solunumun düzenlenmesi, solunumun asit baz dengesindeki rolü ve egzersizin solunum üzerine etkisini açıklar.
Hipoksi, akciğer enfeksiyonları, tüberküloz, astım, KOAH gibi solunum sistemi hastalıklarını ve klinik, laboratuvar ve patolojik bulgularını açıklar ve yorumlar.
Kardiyovasküler ve solunum sistemlerine ait yapıların özelliklerini maket ve kadavra üzerinde tanır, konumlarını gösterir.
Kardiovasküler ve solunum sistemlerinde bulunan makro ve mikro mekanızmaların işlevini deney düzenekleri ile uygular.
Kalp seslerini dinleyebilir, kan basıncı ve nabız ölçümü yapar, Elektrokardiyografi uygular.
Solunum fonksiyon testlerini uygular.
Protrombin zamanı testini uygular ve açıklar.
Kardiyovasküler ve solunum sistemi hastalıklarının patofizyolojisi ve semptomlarını açıklar.
Kadavraya ait örneklerle çalışırken gerekli sorumluluk ve saygı bilincinde olması gerektiğini önemser.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
Kaynak

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 60
Genel Sınavın Başarıya Oranı 40
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05