Ana içeriğe atla

Ders Detayı

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik148+48-13
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Doç.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Alpen ORTUĞ
Dersin AmacıSinir sistemi, kardiyovasküler sistem, gastrointestinal sistem ve endokrin ve ürogenital sistemin anatomisi hakkında bilgi vermek, pratik uygulamalar yapmak ve bu sistemler ile ilişkili temel radyolojik görüntüleme yöntemleri ve prensipleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Medulla spinalis,Çıkan Yollar ,İnen yollar,Medulla spinalis sendromları ve kesileri ,Otonom sinir sistemi,MSS arterleri ,Beyin sapı ,Kranial sinirler I (5,7),Kranial sinirler II (9-12) ,Cerebellum ve hücresel mimarisi,
Bazal çekirdekler, beynin beyaz cevheri
,Diencephalon ve hipofiz beziyle bağlantısı,Limbik sistem ve rhinencephalon ve N. olfactorius
Hippocampus formasyonu, hafıza ve öğrenme
,Beynin lobları, Cerebral cortex (uyku, zeka, kognisyon) ,Beyin Ventrikülleri, BOS,MSS zarları, Dural sinüsler,Beyin venöz dolaşımı ve sirkümventriküler organlar, Serebrovasküler hastalıklar,Göz ve (Kranial 2,3,4,6. sinirler) ,Görme yolları ve lezyonları,Kulak ,Kulak ve kliniği ,Radyolojik Anatomi ,Kardiyovasküler sistem giriş,Perikardium ve kalp, Klinik, Fetal dolaşım,Arcus aortae, Aorta thoracica, Baş-boyun arter ve venleri & V. cava superior,Mediastinum, Azygos sistemi & V. cava inferior,Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler ,Larynx, Trachea,Akciğerler,Lenfatik sistem, glandula mammaria,Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri ,Pharynx ve oesophagus, mide ,Periton ve omentumlar, periton kompartmanları, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit,İnce bağırsak ve Kalın bağırsak,Rectum,Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları,Safra kesesi ve safra yolları, pankreas, dalak, portal sistem, porto-kaval anastomozlar ,Abdomen arterleri ve venleri,Karın ön duvarı, karın ön duvarındaki plica ve fossa’lar, inguinal kanal, femoral kanal ve herniasyonları,Endokrin Sistem Anatomisi ,Böbrek anatomisi ,Üreter, Mesane ve üretra anatomisi ,Erkek genital sistem anatomisi ,Kadın genital sistem anatomisi ,Pelvis ve perineum, Kontinans, İnkontinans, Organ Prolapsusları ,Pelvis Arterleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi-Sinir sistemi ile ilgili merkezi yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, fonksiyon kayıplarını yorumlar.
Sinir sistemi ile ilgili periferik yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, fonksiyon kayıplarını yorumlar.
Kranial sinirleri bilir, foksiyonları yorumlar ve fizik muayenelerinde dikkat edilecek kuralları bilir.
Otonom sinir sisteminin yapı ve fonksiyonlarını açıklar.
Sinir sisteminin gelişimini açıklar, gelişimsel hastalıkların tanımlar.
Beynin vaskuler yapılarını bilir ve serebrovasküler hastalıkların mekanizmasını yorumlar.
Sinir hücrelerinin genel yapısını ve sinyal iletiminin nasıl gerçekleştiğini bilir, nöral hasar mekanizmalarını açıklar.
Nörodejeneratif hastalıklarının fizyopatolojisini yorumlar.
Nöropsikolojik hastalıkların ortaya çıkış mekanizmalarını sıralar.
Kognitif ve bilişsel fonksiyonları yöneten merkezleri ve süreçleri sıralar.
Vejetatif fonksiyonları yöneten merkezleri ve döngüleri tarif eder.
Temel duyu organlarının yapı, anatomi ve histoloji ve çalışma prensipleri hakkında fikir sahibidir.
Sinir sistemi araştırmalarında kullanılan teknikleri yorumlar.
EEG, BT, MR gibi tanı teknolojilerini ve yeni sinir sistemi uyarı sistemleri çalışma prensiplerini yorumlar.
İşitme ve görme mekanizmalarını açıklayabilir.
Sinir hastalıklarının tanı kriterlerini sıralar.
Sinir Sistemi hastalıklarının takibinde izlenmesi gereken temel prensipleri açıklar.
Beceri-EEG ölçümü yapabilir.
İşitme ve görme testi yapabilir.
Refleks muayenesi yapabilir.
Sinir sistemi ve temel duyu organlarına ait preperat görüntülerini ayırt eder.
Maket ve kadavra üzerinde sinir sistemi oluşumlarını gösterir.
Tutum-Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanılmasının önemini kavrar.
Sinir sistemi hastalıklarının erken teşhisinin önemini kavrar.
Tanı testlerinin duyarlılık, seçicilik ve prediktif değerlerini hesaplar.
Kadavraya ait örneklerle çalışırken gerekli sorumluluk ve saygı bilincinde olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medulla spinalis
2Çıkan Yollar
3İnen yollar
4Medulla spinalis sendromları ve kesileri
5Otonom sinir sistemi
6MSS arterleri
7Beyin sapı
8Kranial sinirler I (5,7)
9Kranial sinirler II (9-12)
10Cerebellum ve hücresel mimarisi
11
Bazal çekirdekler, beynin beyaz cevheri
12Diencephalon ve hipofiz beziyle bağlantısı
13Limbik sistem ve rhinencephalon ve N. olfactorius
Hippocampus formasyonu, hafıza ve öğrenme
14Beynin lobları, Cerebral cortex (uyku, zeka, kognisyon)
15Beyin Ventrikülleri, BOS,MSS zarları, Dural sinüsler
16Beyin venöz dolaşımı ve sirkümventriküler organlar, Serebrovasküler hastalıklar
17Göz ve (Kranial 2,3,4,6. sinirler)
18Görme yolları ve lezyonları
19Kulak
20Kulak ve kliniği
21Radyolojik Anatomi
22Kardiyovasküler sistem giriş
23Perikardium ve kalp, Klinik, Fetal dolaşım
24Arcus aortae, Aorta thoracica, Baş-boyun arter ve venleri & V. cava superior
25Mediastinum, Azygos sistemi & V. cava inferior
26Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler
27Larynx, Trachea
28Akciğerler
29Lenfatik sistem, glandula mammaria
30Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri
31Pharynx ve oesophagus, mide
32Periton ve omentumlar, periton kompartmanları, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit
33İnce bağırsak ve Kalın bağırsak
34Rectum
35Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları
36Safra kesesi ve safra yolları, pankreas, dalak, portal sistem, porto-kaval anastomozlar
37Abdomen arterleri ve venleri
38Karın ön duvarı, karın ön duvarındaki plica ve fossa’lar, inguinal kanal, femoral kanal ve herniasyonları
39Endokrin Sistem Anatomisi
40Böbrek anatomisi
41Üreter, Mesane ve üretra anatomisi
42Erkek genital sistem anatomisi
43Kadın genital sistem anatomisi
44Pelvis ve perineum, Kontinans, İnkontinans, Organ Prolapsusları
45Pelvis Arterleri
Kaynak
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley ve Anne MR Agur. Klinik yönelimli anatomi. Lippincott Williams ve Wilkins, 2013. Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 Taner D. Fonksiyonel Nöroanatomi
Öğrencilere ders notları verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100
AKTS / İşyükü Tablosu
EtkinlikSayıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Saati000
Ders Saati000
Rehberli Problem Çözme000
Rehberli Problem Çözme000
Problem Çözümü / Ödev / Proje / Rapor Tanzimi000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Okul Dışı Diğer Faaliyetler000
Proje Sunumu / Seminer000
Proje Sunumu / Seminer000
Kısa Sınav (QUİZ) ve Hazırlığı000
Ara Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Genel Sınav ve Hazırlığı000
Performans Görevi, Bakım Planı000
Toplam İş Yükü (Saat)0
Dersin AKTS Kredisi = Toplam İş Yükü (Saat)/30*=(0/30)0
Dersin AKTS Kredisi: *30 saatlik çalışma 1 AKTS kredisi sayılmaktadır.

Dersin Detaylı Bilgileri

Ders Tanımı

DersKoduYarıyılT+U SaatKrediAKTS
ANATOMİ-Senelik148+48-13
Ders Programı
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüKurul Dersi
Dersin KoordinatörüProf.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL
Dersi VerenlerProf.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Prof.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Selva ŞEN
Dersin YardımcılarıDoç.Dr. Neslihan YÜZBAŞIOĞLU, Prof.Dr. Bayram Ufuk ŞAKUL, Prof.Dr. Alper ATASEVER, Doç.Dr. Tuğrul ÖRMECİ, Dr.Öğr.Üye. Alpen ORTUĞ
Dersin AmacıSinir sistemi, kardiyovasküler sistem, gastrointestinal sistem ve endokrin ve ürogenital sistemin anatomisi hakkında bilgi vermek, pratik uygulamalar yapmak ve bu sistemler ile ilişkili temel radyolojik görüntüleme yöntemleri ve prensipleri hakkında bilgi sahibi olmak.
Dersin İçeriğiBu ders; Medulla spinalis,Çıkan Yollar ,İnen yollar,Medulla spinalis sendromları ve kesileri ,Otonom sinir sistemi,MSS arterleri ,Beyin sapı ,Kranial sinirler I (5,7),Kranial sinirler II (9-12) ,Cerebellum ve hücresel mimarisi,
Bazal çekirdekler, beynin beyaz cevheri
,Diencephalon ve hipofiz beziyle bağlantısı,Limbik sistem ve rhinencephalon ve N. olfactorius
Hippocampus formasyonu, hafıza ve öğrenme
,Beynin lobları, Cerebral cortex (uyku, zeka, kognisyon) ,Beyin Ventrikülleri, BOS,MSS zarları, Dural sinüsler,Beyin venöz dolaşımı ve sirkümventriküler organlar, Serebrovasküler hastalıklar,Göz ve (Kranial 2,3,4,6. sinirler) ,Görme yolları ve lezyonları,Kulak ,Kulak ve kliniği ,Radyolojik Anatomi ,Kardiyovasküler sistem giriş,Perikardium ve kalp, Klinik, Fetal dolaşım,Arcus aortae, Aorta thoracica, Baş-boyun arter ve venleri & V. cava superior,Mediastinum, Azygos sistemi & V. cava inferior,Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler ,Larynx, Trachea,Akciğerler,Lenfatik sistem, glandula mammaria,Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri ,Pharynx ve oesophagus, mide ,Periton ve omentumlar, periton kompartmanları, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit,İnce bağırsak ve Kalın bağırsak,Rectum,Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları,Safra kesesi ve safra yolları, pankreas, dalak, portal sistem, porto-kaval anastomozlar ,Abdomen arterleri ve venleri,Karın ön duvarı, karın ön duvarındaki plica ve fossa’lar, inguinal kanal, femoral kanal ve herniasyonları,Endokrin Sistem Anatomisi ,Böbrek anatomisi ,Üreter, Mesane ve üretra anatomisi ,Erkek genital sistem anatomisi ,Kadın genital sistem anatomisi ,Pelvis ve perineum, Kontinans, İnkontinans, Organ Prolapsusları ,Pelvis Arterleri ; konularını içermektedir.
Dersin Öğrenme KazanımlarıÖğretim YöntemleriÖlçme Yöntemleri
Bilgi-Sinir sistemi ile ilgili merkezi yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, fonksiyon kayıplarını yorumlar.
Sinir sistemi ile ilgili periferik yapıları ve bu yapıların fonksiyonlarını bilir, fonksiyon kayıplarını yorumlar.
Kranial sinirleri bilir, foksiyonları yorumlar ve fizik muayenelerinde dikkat edilecek kuralları bilir.
Otonom sinir sisteminin yapı ve fonksiyonlarını açıklar.
Sinir sisteminin gelişimini açıklar, gelişimsel hastalıkların tanımlar.
Beynin vaskuler yapılarını bilir ve serebrovasküler hastalıkların mekanizmasını yorumlar.
Sinir hücrelerinin genel yapısını ve sinyal iletiminin nasıl gerçekleştiğini bilir, nöral hasar mekanizmalarını açıklar.
Nörodejeneratif hastalıklarının fizyopatolojisini yorumlar.
Nöropsikolojik hastalıkların ortaya çıkış mekanizmalarını sıralar.
Kognitif ve bilişsel fonksiyonları yöneten merkezleri ve süreçleri sıralar.
Vejetatif fonksiyonları yöneten merkezleri ve döngüleri tarif eder.
Temel duyu organlarının yapı, anatomi ve histoloji ve çalışma prensipleri hakkında fikir sahibidir.
Sinir sistemi araştırmalarında kullanılan teknikleri yorumlar.
EEG, BT, MR gibi tanı teknolojilerini ve yeni sinir sistemi uyarı sistemleri çalışma prensiplerini yorumlar.
İşitme ve görme mekanizmalarını açıklayabilir.
Sinir hastalıklarının tanı kriterlerini sıralar.
Sinir Sistemi hastalıklarının takibinde izlenmesi gereken temel prensipleri açıklar.
Beceri-EEG ölçümü yapabilir.
İşitme ve görme testi yapabilir.
Refleks muayenesi yapabilir.
Sinir sistemi ve temel duyu organlarına ait preperat görüntülerini ayırt eder.
Maket ve kadavra üzerinde sinir sistemi oluşumlarını gösterir.
Tutum-Tanı yöntemlerini basitten karmaşığa basamaklar halinde kullanılmasının önemini kavrar.
Sinir sistemi hastalıklarının erken teşhisinin önemini kavrar.
Tanı testlerinin duyarlılık, seçicilik ve prediktif değerlerini hesaplar.
Kadavraya ait örneklerle çalışırken gerekli sorumluluk ve saygı bilincinde olur.
Öğretim Yöntemleri:
Ölçme Yöntemleri:

Ders Akışı

SıraKonularÖn Hazırlık
1Medulla spinalis
2Çıkan Yollar
3İnen yollar
4Medulla spinalis sendromları ve kesileri
5Otonom sinir sistemi
6MSS arterleri
7Beyin sapı
8Kranial sinirler I (5,7)
9Kranial sinirler II (9-12)
10Cerebellum ve hücresel mimarisi
11
Bazal çekirdekler, beynin beyaz cevheri
12Diencephalon ve hipofiz beziyle bağlantısı
13Limbik sistem ve rhinencephalon ve N. olfactorius
Hippocampus formasyonu, hafıza ve öğrenme
14Beynin lobları, Cerebral cortex (uyku, zeka, kognisyon)
15Beyin Ventrikülleri, BOS,MSS zarları, Dural sinüsler
16Beyin venöz dolaşımı ve sirkümventriküler organlar, Serebrovasküler hastalıklar
17Göz ve (Kranial 2,3,4,6. sinirler)
18Görme yolları ve lezyonları
19Kulak
20Kulak ve kliniği
21Radyolojik Anatomi
22Kardiyovasküler sistem giriş
23Perikardium ve kalp, Klinik, Fetal dolaşım
24Arcus aortae, Aorta thoracica, Baş-boyun arter ve venleri & V. cava superior
25Mediastinum, Azygos sistemi & V. cava inferior
26Solunum sistemine giriş, Burun ve Paranasal sinusler
27Larynx, Trachea
28Akciğerler
29Lenfatik sistem, glandula mammaria
30Ağız boşluğu anatomisi, dil, tükürük bezleri
31Pharynx ve oesophagus, mide
32Periton ve omentumlar, periton kompartmanları, bursa omentalis, peritoneal çıkmazlar, peritonit
33İnce bağırsak ve Kalın bağırsak
34Rectum
35Karaciğer, hücresel mimarisi ve hastalıkları
36Safra kesesi ve safra yolları, pankreas, dalak, portal sistem, porto-kaval anastomozlar
37Abdomen arterleri ve venleri
38Karın ön duvarı, karın ön duvarındaki plica ve fossa’lar, inguinal kanal, femoral kanal ve herniasyonları
39Endokrin Sistem Anatomisi
40Böbrek anatomisi
41Üreter, Mesane ve üretra anatomisi
42Erkek genital sistem anatomisi
43Kadın genital sistem anatomisi
44Pelvis ve perineum, Kontinans, İnkontinans, Organ Prolapsusları
45Pelvis Arterleri
Kaynak
Moore, Keith L., Arthur F. Dalley ve Anne MR Agur. Klinik yönelimli anatomi. Lippincott Williams ve Wilkins, 2013. Putz R, Pabst R. Sobotta atlas of human anatomy Volume 2 12th English Ed. Munich, Urban & Schwarzenberg 1994 Netter FH. Atlas of human anatomy (second edition). USA, Novartis, 1997. Gray’s Anatomy, Susan Standring et. al. Moore KL, Persaud TVN. The Developing Human (Clinically Oriented Embryology). Fifth ed. Philadelphia, WB Saunders Company, 1993 Arıncı K, Elhan A. Anatomi I, II. Güneş kitabevi, Ankara, 2003. Moore K, AF. Dalley: Clinically oriented anatomy. Fourth ed. Lippincot Williams &Wilkins Company, Philadelphia, 1999 Taner D. Fonksiyonel Nöroanatomi
Öğrencilere ders notları verilecektir.

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı

Dersin Program Yeterliliklerine Katkısı
NoProgram Yeterliliği Katkı Düzeyi
12345
1
İnsana ait (tıbbi) yapısal (morfolojik) ve işlevsel (fonksiyonel) normal yapıyı ve bozukluk (hastalık) durumlarını bilir.
2
Bozukluk (hastalık) durumlarının tanısı ve tedavisi için gerekli yöntemleri bilir.
3
Bozukluk (hastalık) durumlarının nedenlerini, korunma yollarını ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi yöntemlerini bilir.
4
Sağlıkla ilgili bilgilerini ileri düzeyde geliştirebilme ve uygulayabilme yöntemlerini bilir.
5
Sağlıkla ilgili disiplinler arası ileri düzeyde bilgiye ulaşır, bilgiyi yorumlar ve uygular.
6
İnsan bedeninde yapısal ve fonksiyonel olarak tam bir klinik muayene yapar, sorunları tanımlar.
7
Teşhis için tetkik verilerini yorumlar ve klinik verilerle karşılaştırır ve çözüm önerileri geliştirir.
8
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesi için uygun araçları seçip uygulayabilir.
9
Sağlıkla ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak planlar ve yürütür.
10
Birey ve toplum sağlığının teşviki ve geliştirilmesinde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alarak çözüm üretir
11
Teşhis ve tedavi için insan bedenine yapacağı her türlü uygulamanın sorumluluğunu alır.
12
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda gerektiğinde ekip çalışanı, gerektiğinde lider olarak rol alır
13
Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
14
Hastayı, ilgili kişi ve kurumları ve toplumu sağlık sorunu ile ilgili bilgilendirir, çözüm önerilerini etkili iletişim yollarını kullanarak yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır
15
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilir.
16
İngilizceyi en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak, alanındaki bilgileri izler ve iletişim kurar.
17
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
18
Sağlık alanı ile ilgili verilerin elde edilmesi, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder ve bu değerleri öğretir.
19
Sağlık alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
20
Sağlığın teşviki ve geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek disiplinler arası uzmanlarla sistemli bir biçimde paylaşır.
21
İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.

Değerlendirme Sistemi

Katkı DüzeyiMutlak Değerlendirme
Ara Sınavın Başarıya Oranı 40
Genel Sınavın Başarıya Oranı 60
Toplam 100

Sayısal Veriler

Öğrenci Başarı Durumu

Ekleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:03Son Güncelleme Tarihi: 06/07/2022 - 17:05